POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
HiDef Realistic Interface
Autor Wiadomość
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #1  Wysłany: 26 Sierpień 2010, 19:36   HiDef Realistic Interface

No wreszcie pojawił się mod, któy może być alternatywą dla Multiple UI wykonanej przez TDW.

Bardzo mi się on spodobał, jest wg mnie bardziej klimatyczny, zresztą popatrzcie na poniższe screeny:











źródło SUBSIM

http://www.subsim.com/rad...=173147&page=11

ściągnąć można dopiero po zarejestrowaniu się Subsimie

http://www.subsim.com/rad...do=file&id=2773
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_Szylol 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Szymon
Ulubiona Gra: Silent Hunter III i V, Seria Mass Effect, Seria Assassin's Creed
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 428
Skąd: Żywiec

 #2  Wysłany: 26 Sierpień 2010, 20:04   

O cholera, to jest mod. Takiego interfejsu nie było jeszcze nigdy w Silent Hunter, downloadne, i testuję :szpaner:
_________________
http://www.youtube.com/user/jajcarzek
"Dobry trening w walce z konwojem, jest dla mnie więcej wart, niż najlepszy urlop" Gunther Prien, dowódca U-47
 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #3  Wysłany: 26 Sierpień 2010, 20:31   

Pierwsze zatopienie w tym modzie (100% real) :szpaner:

_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #4  Wysłany: 26 Sierpień 2010, 23:09   

Nnnnnnnnnnnno. Nareszcie napisali peryskop centralny do Suchego 5 :)

:respect:
 
     
PL_Szylol 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Szymon
Ulubiona Gra: Silent Hunter III i V, Seria Mass Effect, Seria Assassin's Creed
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 428
Skąd: Żywiec

 #5  Wysłany: 27 Sierpień 2010, 13:44   

Nie no, po prostu :respect: dla twórców. Jest bardzo wygodny dla użytkowników rozdzielczości 1024x768. Można ukryć praktycznie każdy element interfejsu, dzięki czemu wreszcie wygodnie mi się zbiera dane, i patrzy przez peryskop. I TEN KLIMAT, podczas patrzenia przez peryskop, aż się podnieciłem :] .I mam jeszcze jedno pytanie, Do czego służą te koła wo okół peryskopu? Jak się ich używa? A tu jedno z pierwszych trafień:

Pierwsze trafienie.JPG
Plik ściągnięto 123 raz(y) 66.82 KB

_________________
http://www.youtube.com/user/jajcarzek
"Dobry trening w walce z konwojem, jest dla mnie więcej wart, niż najlepszy urlop" Gunther Prien, dowódca U-47
Ostatnio zmieniony przez PL_Szylol 27 Sierpień 2010, 13:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #6  Wysłany: 27 Sierpień 2010, 15:39   

Heh, no to tylko czekam na posta Cmd_Jacka w odpowiedzi na pytanie, czym są te koła wokół okularu peryskopu :)) )

Ja na razie odpowiem Ci tylko tyle - jest to najbardziej wydumane, najbardziej skomplikowane i zarazem najbardziej precyzyjne narzędzie do namierzania celów, z jakim spotkałem się na niemickich puszkach w czasie mojej przygody z Silent Hunter :)) ))
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_Szylol 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Szymon
Ulubiona Gra: Silent Hunter III i V, Seria Mass Effect, Seria Assassin's Creed
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 428
Skąd: Żywiec

 #7  Wysłany: 27 Sierpień 2010, 16:11   

Co do tych kółek, to się domyślam, że to do zbierania danych o celu, ale nie mogę się domyślić, jak tego używać. Szkoda jeszcze, że w tym modzie nie zmieniono sposobu zbierania prędkości celu, bo ta, która jest w SH5, jest mało dokładna :(
_________________
http://www.youtube.com/user/jajcarzek
"Dobry trening w walce z konwojem, jest dla mnie więcej wart, niż najlepszy urlop" Gunther Prien, dowódca U-47
 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #8  Wysłany: 27 Sierpień 2010, 16:32   

Te tarcze służą do zbierania parametrów celu. Znając jednostkę możesz określić / wyznaczyć odległość, prędkość oraz AOB. Dodatkowo prędkość możesz wyznaczyć za pomocą stopera - widać go na moim ostatnim screenie.

troszkę o tym pisałem w tym temacie:

http://forum.polishseamen...er=asc&start=20

tutorial dla wyznaczania odległości i AOB znajdziesz tutaj:

http://www.subsim.com/rad...&postcount=3440

ten mod jest bardzo podobny do moda na SH4:

http://www.subsim.com/rad...highlight=raobf
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 27 Sierpień 2010, 16:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #9  Wysłany: 27 Sierpień 2010, 17:38   

Heh, a nie mówiłem, że profesor się wypowie :) ?
Swoją drogą pamiętam, jaką świętą cierpliwością wykazał się Cmd_Jacek gdy tłumaczył mi zawiłości tej metody kalkulowania :)

Ale warto!!!
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
Darek 




Kraj:
poland

Imię: Darek
Ulubiona Gra: Arma2,Ił,Lock On,Witp
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: poznań

 #10  Wysłany: 27 Sierpień 2010, 20:45   

Fajny ten mod,ale kłoci sie on z TheDarkWrite4.0 .Jak sprawić aby mieć peryskopy i przyrządy z tego modu a resztę z TheDarkWrithe?
 
 
     
Eberhardt Mock 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 129
Skąd: Uraz, blisko Wrocławia

 #11  Wysłany: 27 Sierpień 2010, 22:21   

A zangielszczy on sh 5?
_________________
Łuki
 
     
PL_Iroks 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Piotrek
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 263
Skąd: Pomorze

 #12  Wysłany: 28 Sierpień 2010, 10:21   

przydał by się tutek do tego kółka który pokaże prosto jak tego używać :D bo sam nie wiem za bardzo
 
 
     
PL_Szylol 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Szymon
Ulubiona Gra: Silent Hunter III i V, Seria Mass Effect, Seria Assassin's Creed
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 428
Skąd: Żywiec

 #13  Wysłany: 28 Sierpień 2010, 10:31   

Łukasz, z angielszczy, ale wystarczy, że ściągniesz choćby spolszczenie do The Dark Wraith UI i podmienisz plik menu i masz po polsku :) . A co do tego kółka, też mi się wydaje, że przydał by się jakiś poradnik po polsku, bo umiem mniej więcej angielski, ale z tego kapuję tylko trochę.
_________________
http://www.youtube.com/user/jajcarzek
"Dobry trening w walce z konwojem, jest dla mnie więcej wart, niż najlepszy urlop" Gunther Prien, dowódca U-47
Ostatnio zmieniony przez PL_Szylol 28 Sierpień 2010, 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #14  Wysłany: 29 Sierpień 2010, 13:25   

No dobrze, napisałem krótki tutorial, jak należy korzystać z RAOBF. Urządzenie składa się z 3 tarcz - dwóch stałych i jednej ruchomej:

Idąc od zewnętrznych:

- pierwsze cyfry to - "basis in meter" - generalnie określają długość / wysokość statku
- dalej "Entfernung in Hundertmeter" - odległość w setkach metrów
- następnie "Optische Lange" - długość w optyce
- i zupełnie wewnątrz - "Zeitkurswienkel" - kąt kursowy

1) Po pierwsze trzeba znaleźć cel - statek w polu widzenia



2) Identyfikujemy - przed nami krążownik pomocniczy



3) Ustalenie odległości. Włączamy RAOBF, patrzymy na wysokość masztu (tutaj 36 m). Ustawiamy linię środkową na linii wodnej statku i patrzymy ile działek na linii pionowej zajmuje maszt celu. W naszym przypadku ok 6,5.

Nastawiamy zatem środkową tarczę tak by na górnym znaczku nastawić 6,5 (długość optyczna). Z górnego znacznika korzystamy przy powiększeniu obrazu. Skrajny dolny przy pracy bez powiększenia.

Teraz szuakmy na "basis in meter" wartości 36 (wysokość masztu) i odczytujemy odległość - tutaj 24 - mnożymy x 100 i otrzymujemy odległość 2400m



4) Ustalenie AOB. Patrzymy jaka jest szerokość optyczna statku. Następnie przestawiamy tarczę tak by wyznaczoną długość statku (w naszym przypadku 24 hm) ustawić na długość statku - 147 m.

Szerokość optyczna to 12 działek z jednej i 16 z drugiej strony - razem 28. Do obliczeń bierzemy połowę tej wartości, czyli u nas 14. Patrzymy na wewnętrzną tarczę, i odczytujemy wartość AOB. Tutaj 32 stopnie. Jeżeli AOB jest większe od 90 (cel się oddala, należy odpowiednio przeliczyć kąt)



5) Prędkość. Ważne !!! Nasz okręt nie może się poruszać. Mierzymy czas przejścia statku przez nasz peryskop.

Czas start:



Czas stop:



Następnie wyznaczamy prędkość. Czas to 26 sec. Ustawiamy tarczę tak by "Entfernung in Hundertmeter" oznaczało czas przejścia, zaś "basis in meter" długość statku - u nas odpowiednio 26 i 147. Następne korzystamy ze środkowego wskaźnika, który pokazuje prędkość na skali "Optische Lange". W naszym przykładzie, statek płynie z prędkością 11w.



Innymi metodami może być odczyt prędkość bezpośrednio ze stopera - są tam linie odpowiadające długościom statków. Odczytujemy prędkość z linii, która najbliżej odpowiada celowi. Lub też za pomocą kalkulatora dzieląc po prostu długość statku / czas przejścia i mnożąc wynik razy 2.

6) Programujemy TDC - ja korzystam z zegarów i puszczamy torpedę.



7) Trafienie i zatopienie :kroliczek:



8) Uuups, trzeba uciekać bo zbliża się kawaleria



Mam nadzieję, że wszystko będzie teraz zrozumiałe. Powodzenia !!!
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #15  Wysłany: 29 Sierpień 2010, 14:23   

No zrobiłem byka. Rozpoznanym statkiem jest frachtowiec typu A. Nie zmieniłem strony z danymi statku i do obliczeń brałem nieprawidłowe dane. Cała procedura pomiaru jest jednak ok.

Z drugiej strony trafiłem - dlatego warto strzelać z jak najbliższej odległości.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 29 Sierpień 2010, 14:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_Pasterz 



Kraj:
poland

Imię: Paweł
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 294
Skąd: Rzeszów

 #16  Wysłany: 29 Sierpień 2010, 16:00   

Cytat:
Captain: I think it's a Frachtowiec typu A


Bezcenne. Po prostu bezcenne...
_________________
Kiedy woda pędzi, by wypełnić próżnię, która kiedyś byłą wnętrzem okrętu podwodnego, iskierki życia gasną...
 
     
PL_Iroks 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Piotrek
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 263
Skąd: Pomorze

 #17  Wysłany: 29 Sierpień 2010, 16:06   

czemu skrypt nie przyciął obrazków ?

co do poradnika, ło matko boska, a gdzie ta prostota w sh3 ? :D
 
 
     
Łukasz SH 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Łukasz
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 104
Skąd: Bialystok

Ostrzeżeń:
 2/3/6
 #18  Wysłany: 29 Sierpień 2010, 19:38   

panowie mod cudny ale nie moge sie zarejestrowac na simie nie wiem co jest mam tak ze wszystkim z nk i innymi forami ze klucz nie przychodzi na poczte probowalem wszystkiego mam prosbe czy ktos moglby wrzucic na serwer od razu zeby sciagnac i podmienic ten pliczek zeby byl mod po polsku z gory wielkie dzieki
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #19  Wysłany: 29 Sierpień 2010, 19:54   

sprawdź spam :lol
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #20  Wysłany: 29 Sierpień 2010, 20:03   

Moda i łatkę do niego masz w załącznikach.


PS. Proszę zaczynać zdania z dużej litery, wstawiać kropki i przecinki.
Przejrzyście wtedy wygląda wiadomość.

Hidef UI Patch V2.02.7z
Pobierz Plik ściągnięto 316 raz(y) 45.96 KB

HiDef Realistic Interface V2.0.7z
Pobierz Plik ściągnięto 312 raz(y) 17.06 MB

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Realistic
Maverik010 Pytania i odpowiedzi 2 30 Czerwiec 2009, 20:00
Gregorios
Brak nowych postów Instalacja interface'u SH3
marek238 Pytania i odpowiedzi 4 15 Marzec 2010, 14:18
marek238
Brak nowych postów Mod: Interface a'la SH3
Old Style SH Controls (familiar 3 dials) for UI v1.1.0
PL_Marco Dodatki, mody i modowanie 19 8 Styczeń 2013, 08:05
Xavier


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group