POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Spolszczenie GWX 3.0 jako prezent pod choinkę
Autor Wiadomość
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #101  Wysłany: 29 Luty 2012, 09:20   

No i świetnie :)
Mam nadzieję, że nie zamęczam Cię swoimi uwagami? Zauważyłem też - wracając do tematu manometrów powietrza - że rzeczywiście, manometr dawniej określający poziom CO2 jest teraz opisany O2 - i to jest super - jednak z poziomu panelu kontrolnego w raportach Chiefa, po najechaniu kursorem na wskażnik poziomu powietrza na okręcie pojawia się opis CO2. Tu nastąpiło pewnie jakieś malutkie niedopatrzenie, więc w pracach nad finalnym spolszczeniem możesz to wyeliminować :)

Płynę 4 patrol - tym razem już w pełni bojowy. Jakież było moje zaskoczenie gdy wreszcie zauważyłem jak fatalnym w skutkach był mankament torped T1 i T2 dotyczący ich przegłębionego toru płynięcia... Zaatakowałem samotnego steamera o nominalnym zanużeniu 7.5 metra. Wystrzeliłem torpedę T1 z nastawą na bieg szybki (cal zaatakowałem z odległości 700 metrów) oraz nastawą głębokości na 3 metry. Torpeda przeszła pod merchem jakieś grubo ponad 4-5 metrów, co by oznaczało, że jej wada spowodowała przegłębienie toru o dobre 10 metrów :) Szoooook :D . Gdy to zobaczyłem (gram z włączonym widokiem sytuacyjnym - a co!) wynurzyłem się i bezczelnie zatopiłem w biały dzień mercha z działa :D

Świetna sprawa z tym Twoim modem - naprawdę gratuluję :piwko:
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #102  Wysłany: 29 Luty 2012, 09:22   

No i świetnie :)
Mam nadzieję, że nie zamęczam Cię swoimi uwagami? Zauważyłem też - wracając do tematu manometrów powietrza - że rzeczywiście, manometr dawniej określający poziom CO2 jest teraz opisany O2 - i to jest super - jednak z poziomu panelu kontrolnego w raportach Chiefa, po najechaniu kursorem na wskażnik poziomu powietrza na okręcie pojawia się opis CO2. Tu nastąpiło pewnie jakieś malutkie niedopatrzenie, więc w pracach nad finalnym spolszczeniem możesz to wyeliminować :)

Płynę 4 patrol - tym razem już w pełni bojowy. Jakież było moje zaskoczenie gdy wreszcie zauważyłem jak fatalnym w skutkach był mankament torped T1 i T2 dotyczący ich przegłębionego toru płynięcia... Zaatakowałem samotnego steamera o nominalnym zanużeniu 7.5 metra. Wystrzeliłem torpedę T1 z nastawą na bieg szybki (cal zaatakowałem z odległości 700 metrów) oraz nastawą głębokości na 3 metry. Torpeda przeszła pod merchem jakieś grubo ponad 4-5 metrów, co by oznaczało, że jej wada spowodowała przegłębienie toru o dobre 10 metrów :) Szoooook :D . Gdy to zobaczyłem (gram z włączonym widokiem sytuacyjnym - a co!) wynurzyłem się i bezczelnie zatopiłem w biały dzień mercha z działa :D

Świetna sprawa z tym Twoim modem - naprawdę gratuluję :piwko:
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #103  Wysłany: 29 Luty 2012, 09:24   

No i świetnie :)
Mam nadzieję, że nie zamęczam Cię swoimi uwagami? Zauważyłem też - wracając do tematu manometrów powietrza - że rzeczywiście, manometr dawniej określający poziom CO2 jest teraz opisany O2 - i to jest super - jednak z poziomu panelu kontrolnego w raportach Chiefa, po najechaniu kursorem na wskażnik poziomu powietrza na okręcie pojawia się opis CO2. Tu nastąpiło pewnie jakieś malutkie niedopatrzenie, więc w pracach nad finalnym spolszczeniem możesz to wyeliminować :)

Płynę 4 patrol - tym razem już w pełni bojowy. Jakież było moje zaskoczenie gdy wreszcie zauważyłem jak fatalnym w skutkach był mankament torped T1 i T2 dotyczący ich przegłębionego toru biegu... Zaatakowałem samotnego steamera o nominalnym zanurzeniu 7.5 metra. Wystrzeliłem torpedę T1 z nastawą na bieg szybki (cal zaatakowałem z odległości 700 metrów) oraz nastawą głębokości na 3 metry. Torpeda przeszła pod merchem jakieś grubo ponad 4-5 metrów, co by oznaczało, że jej wada spowodowała przegłębienie toru o dobre 10 metrów :) Szoooook :D . Gdy to zobaczyłem (gram z włączonym widokiem sytuacyjnym - a co!) wynurzyłem się i bezczelnie zatopiłem w biały dzień mercha z działa :D

Świetna sprawa z tym Twoim modem - naprawdę gratuluję :piwko:
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #104  Wysłany: 29 Luty 2012, 13:01   

PL_Daritto napisał/a:
No i świetnie :)
Mam nadzieję, że nie zamęczam Cię swoimi uwagami?

Nie spoko. Lepsze to niż pieprzenie o polityce. :D

Cytat:
jednak z poziomu panelu kontrolnego w raportach Chiefa, po najechaniu kursorem na wskażnik poziomu powietrza na okręcie pojawia się opis CO2.

Ha, jednak Twoje problemy na coś się przydały.
No pewnie, że jest to błąd i teraz będę sobie łamał głowę jak go rozwiązać ponieważ niektórzy będą tę poprawkę koncepcji gazów włączali, a inni być może nie. Nie mogę zrobić kolejnej wersji spolszczenia tylko po to żeby omijać tak błahy problem, więc muszę to wykombinować jakoś inaczej.

Cytat:
co by oznaczało, że jej wada spowodowała przegłębienie toru o dobre 10 metrów

W istocie były to 22 metry. :)
Brak punktu odniesienia powoduje złudzenie optyczne, które wskazuje że torpeda przechodzi blisko.

Cytat:
Świetna sprawa z tym Twoim modem - naprawdę gratuluję :piwko:

Właściwie, to nie jest moja zasługa. Sprawa symulacji to zasługa h.sie. Ja tylko wszystkie najbardziej istotne modyfikacje zebrałem do kupy, pożeniłem ze sobą i spolszczyłem (co trzeba było).

ps. Pierwszy raz widzę na tym forum potrójne klonowanie posta... :)
 
     
zamek9 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 55
Skąd: Stargard

 #105  Wysłany: 5 Marzec 2012, 00:40   

Olamagato... a czy znasz choć w czesci przyblizony czas wyjścia Twojej premierowej wersji spolszczenia ? Wróciłbym do GWX 3.0 sobie ale bez tego nie wrócę :8)
Pozdrawiam
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #106  Wysłany: 5 Marzec 2012, 14:14   

Właściwie powinien być już skończony, ale w międzyczasie okazało się, że praktycznie wszyscy używają już monitorów panoramicznych. Dlatego spowolniłem robienie manuala i praktycznie mam już skończone kompletne GUI GWX pracujące w 1360x768, które w odróżnieniu od modów Conusa czy Magui 3.4 prawie nie pozostawia śladów, że gra kiedykolwiek działała w proporcjach innych niż 16:9 (wszystko wycentrowane, albo dosunięte do prawej). Ostatni problem to problem z rozłożeniem torped na widoku ulepszania u-boota w kampanii, które zepsuło się kiedy na patrolu uzbrojenie torpedowe zostało wycentrowane.

Teraz pozostało już tylko przeskalowanie tego GUI do 1920x1080 i 1600x900 (w tym celu piszę automat) oraz do innych rozdzielczości, które już bezwzględnie automatu potrzebują (poprawianie 1,1 MB konfiga to kupa pracy).
To może zając prawdopodobnie do 3-5 tygodni, a potem jeszcze wrzucenie oryginalnych zdjęć do połowy spolszczonego manuala - prawdopodobnie kolejne 4-6 tygodni. Raczej należy brać te dłuższe terminy bo tak już historycznie wychodzi. :)

Być może jeszcze z tydzień zajmie dorzucanie kolejnych poprawek do GWX, które udało się znaleźć lub zrobić, więc ta wersja GWX będzie najbardziej kompletna i bezawaryjna.

Samo GUI 1360x768 jako GWX-owa alternatywa dla modów Conusa lub MaGUI będzie jeszcze w tym tygodniu na stronie ze spolszczeniem.
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #107  Wysłany: 6 Marzec 2012, 08:02   

Wrrrrrrrrrrrr!
Czwarty patrol bojowy bez zatopienia... Co prawda Krzyż Żelazny na szyi wisi, ale co z tego... W ostatnim patrolu zypełnie przypadkowo wpłynąłem we mgle w konwój. I to duży. Zanim się zorientowałem co się dzieje zaliczyłem sromotny ostrzał z dwóch eskortowców i musiałem wiać. Prawie skończyło mi się powietrze do oddychania (świetny jest ten mod zarządzania gazami:D), zdemolowali mi kiosk, wyeliminowali oba peryskopy a integralność kadłuba spadła do 70%... Cóż, po zgubieniu eskorty i wypłynięciu na powierzchnię pozostało tylko obrać kurs na Kiel.
czadzik :D
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #108  Wysłany: 6 Marzec 2012, 20:46   

Oki, kolejna sprawa która mi troszkę nie pasuje - atak artyleryjski.
Co powoduje, że ustawiając nitki celownika artyleryjskiego w środek i po oddaniu strzału pocisk leci....kilka działek na prawo? Niestety nie mam screena (nie zapisują mi się?) żeby to pokazać. Generalnie wygląda to tak, że skrzyżowanie nitek celownika nie znajduje się w środku okularu, a kilka działek na prawo od krzyża celowniczego.
Co jest nie tak?
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
zamek9 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 55
Skąd: Stargard

 #109  Wysłany: 7 Marzec 2012, 19:31   

Mam taki problem... w spolszczeniu taka opcja GWXPL5 - usunięte podwojne statki z ksiazki celow, jesli to zainstaluje zawsze mnie wywala na poczatku ładowania, czy to muzeum, pojedyńczej misji czy kampanii, rozdzielczosci Conususa nie używam, instaluje plik po plikach Hardcodefixes i po spolszczeniu, zawsze mam na końcu listy. Gdy tego pliku przez isgme nie instaluje wszystko jest ok
Ostatnio zmieniony przez zamek9 7 Marzec 2012, 20:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #110  Wysłany: 7 Marzec 2012, 22:55   

Kilka problemów się zebrało, więc wyjaśniam od końca:
1. Usuwanie iluminowanych jednostek w książce celów można na części komputerów poprawić przez usunięcie lub spakowanie katalogu data\Roster w katalogu opcji "GWXPL5 - Usunięte podwójne statki z książki celów". Warto pamiętać też, że opcja ta działa wyłącznie z aktywną opcją spolszczenia (kolejność bez znaczenia), ponieważ w oryginalnej wersji eng/ger/fra nie ma grupy nr 106, na którą są przekierowywane statki iluminowane.

2. Atak artyleryjski dostaje czasem dzikie strzały, które przesuwają punkty trafienia w lewo lub prawo o zwykle ten sam kąt. Jest to właściwość SH3. Oto fragment spolszczenia (jeszcze nieopublikowanego) podręcznika GWX PL, który się do tego odnosi:
"Kiedy używasz działa pokładowego w trybie powiększenia w SH3, to czasem działo strzela z kilkustopniowym odchyleniem w pionie i/lub poziomie, nawet na zupełnie spokojnych wodach bez wiatru i najbardziej zaawansowaną załogą. Jedynym sposobem poradzenia sobie z tą przypadłością jest zbliżyć się naprawdę blisko do ostrzeliwanego celu, tak aby takie "dzikie strzały" również trafiały w cel."

Czasem przesunięcie grafiki 2D w stosunku do widoku 3D z peryskopu, działa lub lornetki może być skutkiem nakładania na siebie różnych modów GUI. A warto wiedzieć, że JSGME nie jest bezbłędny. Czasem potrafi w efekcie dezaktywacji moda nie przywrócić oryginalego pliku w miejsce zmodowanego. Dzieje się tak często kiedy nakładane są więcej niż dwa mody, które modyfikują te same pliki. Żeby się przekonać czy tak się nie stało należy zdezaktywować *wszystkie* mody, a następnie zobaczyć czy w katalogu "SH3\MODS\!BACKUP" pozostały jakiekolwiek pliki - jeżeli tak się dzieje należy skasować fałszywe rozszerzenie będące nazwą moda (z którego plik pochodzi) oraz przywrócić taki plik w swoje oryginalne miejsce we właściwym katalogu data w grze.
 
     
zamek9 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 55
Skąd: Stargard

 #111  Wysłany: 7 Marzec 2012, 23:46   

W katalogu tym sa 2 foldery - Roster i Sea, spakowałem Roster- nic, później usunalem Roster i dalej nic nie działa, Roster zostawilem a usunalem Sea i mi poszło ale w ksiazce niektore statki mam podwójne dalej, Spakowałem cały katalog data nawet, poszło ale dalej statki w ksiazce sa podwojnie.
Więc folder Sea jest odpowiedzialny za to wszystko, gdy go dodaje to gre mi wywala:(
 
     
zamek9 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 55
Skąd: Stargard

 #112  Wysłany: 8 Marzec 2012, 16:55   

Dobra rozwiazałem problem... korzystam z oficera uzbrojenia i mi ksiażka mniej potrzebna(co najwyżej do ustawienia głębokości torpedy).
Ostatnio zmieniony przez zamek9 8 Marzec 2012, 17:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #113  Wysłany: 9 Marzec 2012, 10:04   

Katalog Sea jest kluczem tej poprawki. Zawarte w nim pliki .cfg dla 9 jednostek iluminowanych dostają kategorię 106, której nie obejmuje książka. U mnie to działa zarówno z dowolnymi modami jak i na czystym GWX. Należy się upewnić po załączeniu tego moda oraz spolszczenia czy w pliku SH3\data\Roster\English.cfg istnieje wpis "Type106=statek", a cały plik powinien być po polsku. Jeżeli nie, to znaczy, że coś zostało pokopane i to mogłaby być przyczyna wywalania.
Jeżeli wywala się mimo to, to można spróbować w tym samym pliku w katalogu opcji spolszczenia zmienić wpis "Type106=statek" na np. "Type110=statek", a w każdym katalogu z jednostkami iluminowanymi w katalogu opcji usuwania dubli zmienić w plikach .cfg tych jednostek kategorię na 110. Np. w NF_boat_3L.cfg:

[Unit]
ClassName=FishingBoat3L
UnitType=110
MaxSpeed=9
Length=25
Width=5.2
Mast=16.0
Draft=2
Displacement=77; in GRT
RenownAwarded=20

[2DCompartments]
UnitPos=137,12,237,16
NbOfComp=1
Name1=Keel
Area1=203,5,93,11

Być może przestanie się wywalać przy przerwie w numeracji kategorii (nie będzie nic od 106 do 109). Mi działają obie opcje.
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 9 Marzec 2012, 10:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
zamek9 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 55
Skąd: Stargard

 #114  Wysłany: 9 Marzec 2012, 11:05   

Sprawdziłem i znalazłem cos takiego.
Wpis "Type106=statek" pojawia się od razu po włączeniu spolszczenia więc jest ok. Natomiast włączając grę i uruchamiając "akademię" wszystko jest pięknie:( nie ma podwójnych jednostek) i wszystko śmiga super.
Więc problem pojawia sie tylko jak włącze misję lub kampanię - wtedy mi wywala gre przy ładowaniu, na akademii wszystko działa ładnie. Więc jeśli działa na akademi to chyba nic w instalacji złego się nie stało. Ale czego nie działa w misjach i karierze :|
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #115  Wysłany: 9 Marzec 2012, 11:36   

Sprawdź to w ten sposób. Wyłącz wszystkie mody, sprawdź czy masz do czynienia z całkowicie czystym GWX (tylko taka sytuacja była gruntownie przetestowana przez cały team GWX), sprawdź czy ukryty katalog "SH3\MODS\!BACKUP" jest całkowicie pusty (jeżeli nie, to masz babola po JSGME). Jeżeli jest pusty to włącz moda usuwającego statki (tylko tego z katalogiem sea) i spolszczenie , a następnie odpal grę.
Następnie utwórz nowy profil gracza w kampanii i rozpocznij w którejś flotylli od 1942 roku lub później. Odpal pierwszy patrol i wtedy okaże się co się dzieje.
Chodzi o to, że jak włączasz grę, to wczytuje ona bieżącego gracza w kampanii, czyli odczytuje pliki kampanii. Część plików kampanii jest w trakcie jej tworzenia kopiowana z bieżących ustawień gry (na przykład ustawienia kompresji czasu i inne). Dlatego jeżeli w istniejącej kampanii coś nie zgadza się z bieżącymi ustawieniami, to gra może się od tego wysypywać podczas ładowania patrolu/misji. Dlatego teoretycznie po większych zmianach takich jak instalacja modów należących do spolszczenia powinno się spakować/skasować wszystkie kampanie i zaczynać od początku (przynajmniej dla sprawdzenia, że zrobiło się wszystko co można).
Tworząc nową kampanię uzgadniasz te pliki ze sobą i wtedy takie niezgodności nie mogą występować. Jeżeli uda Ci się z patrolem kampanii (wystarczy tylko wyjść z portu, oddalić się ponad 50 km od niego i zapisać z wyjściem), to sprawdź to samo na pojedynczej misji.

GWXPL jest przeze mnie testowany wyłącznie na gołym sprawdzonym GWX 3.0 (zwykle z opcją 16 km i enhanced effects + Rocket fix rubiniego), więc nic nie mogę pomóc jeżeli u kogoś warunki działania gry są inne.
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 9 Marzec 2012, 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
zamek9 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 55
Skąd: Stargard

 #116  Wysłany: 9 Marzec 2012, 13:19   

Dzięki za pomoc ale dam sobie juz z tym spokój. Wyłączając wszystkie mody w isgme i załączając tylko Spolszczenie dla GWX 3.0(lub nawet bez niego) kampanii ani misji tez nie mogę uruchomić, gdy w isgme uruchomię pliki hardcode fixes to dopiero wszystko działa, dlatego nie moge sprawdzić folderu o usuwaniu statków poniewąz nawet bez żadnego modu w isgme zainstalowanego gra mi nie odpala:) działa tylko gdy zainstaluję mod hadrcode fixes. Dlatego dam już sobie spokój i przestanę Ci zawracać głowę tym bardziej, że czekam z niecierpliwością na Twoje nowe spolszczenie(pewnie nie tylko ja)... wtedy się pobawię, być może grę przeinstaluję.
Korzystałem tylko z modów w Twoim spolszczeniu, BACKUP czysty, grę instalowałem parę dni temu - choć wcześniej też ją miałem zainstalowaną(byc może nie do końca dobrze się odinstalowało). Tak jakby isgme nie odinstalowywało dokładnie hardcore fixes i bez niego wlaczonego zostaja jakies pliki i mi w grze mieszają.
Kolejna instalacja już na Twoim nowym spolszczeniu które miejmy nadzieje wyjdzie już niebawem :8)
Dzięki i Pozdrawiam
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #117  Wysłany: 10 Marzec 2012, 04:13   

1. Jeżeli jedynym modem potrzebnym do działania gry jest Hardcode fixes, to masz nadal praktycznie czysty GWX.
2. Fakt iż GWX Ci nie działa bez tej poprawki może oznaczać, że Twój system nie toleruje wersji ze Starforce. A to zazwyczaj nie najgorsza wiadomość bo pliki z Hardcode fixes są wersjami z gry pozbawionej tego zabezpieczenia.
3. Z tego co rozumiem to bardzo się nastawiłeś na wyeliminowanie tych zbędnych pozycji w książce celów. Ale z nimi też da się grać.
Jeżeli wykombinuję jak inaczej usunąć jednostki iluminowane z książki, to na pewno spróbuję to zrobić bo powolne przerzucanie mnóstwa kartek też mnie męczy.
_________________
WWW: http://ja.gram.pl/Olamagato
Jestem obcy i nic co obce nie jest mi obce.
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 10 Marzec 2012, 04:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
zamek9 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 55
Skąd: Stargard

 #118  Wysłany: 11 Marzec 2012, 11:28   

Mam pytanie, jeśli wypływam z portu Kiel... robię misję i wracając mogę wrócić do portu a mogę też po przypłynięciu w pobliże portu Kiel wrócić do portu Kiel:)
Czy jest cos z tego, że misję zakończę w swoim porcie ?
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #119  Wysłany: 11 Marzec 2012, 13:01   

Twoim celem jest zawsze powrót do bazy, czyli do portu z którego wypłynąłeś. Nawet jeżeli chcesz tylko zaliczyć misję bez zatopień - a tak dzieje się zawsze gdy wypływasz na misję przed 15 sierpnia 1939 r. (nie ma państw w stanie wojny) - to powinieneś oddalić się od swojego portu na odległość większą niż 50 km, tak aby po wciśnięciu ESC napis "Przycumuj: Kiel" (Dock at: Kiel) zmienił się na "Powrót do bazy" (Return to base). Wtedy należy ponownie zbliżyć się do portu tak aby ponownie pojawił się napis "Przycumuj: Kiel" i wtedy można spokojnie zadokować zaliczając misję i przesuwając się w czasie o 2 tygodnie. Jest to szczególnie istotne w przypadku wybrania flotylli 2., która startuje z portu Koenigsberg (Królewiec), a następnie na początku wojny zostajesz przebazowany do Kiel (Kilonii).

Są tylko dwa wyjątki od obowiązku powrotu do tej samej bazy:

1. Dostaniesz komunikat w postaci wyskakującego przycisku "Zmieniono bazę na: XXX". Komunikat taki można otrzymać zarówno w porcie jak i będąc na patrolu (to drugie znacznie rzadziej). Nie należy przejmować się komunikatami o przebazowaniu pochodzącymi z wiadomości radiowych. Nie są one wiążące dla gry, a służą głównie celowi przebazowania grupy Monsun w 10. Flotylli.

2. Nie jesteś w stanie dociągnąć na obecnym paliwie do swojego portu - włączając w to przypadek z punktu 1. W takim wypadku przycumowanie w innym porcie, statku zaopatrzeniowym/mlecznej krowie daje efekt zakończenia patrolu, ale nie będziesz mógł ulepszać u-boota (to można zrobić tylko w porcie będącym aktualnie bazą).

Po każdym wypłynięciu nie ze swojej bazy akwenem patrolowania jest napis NULL, dzięki czemu łatwo zidentyfikować swój stan po wczytaniu zapisu z patrolu.
W przypadku otrzymania komunikatu o przebazowaniu będąc w porcie należy kliknąć na mapę w pokoju (wyjścia na nowy patrol) i jeżeli akwen patrolowania będzie pokazany jako NULL, to warto wstrzymać się z ulepszaniem swojego u-boota (nawet jeżeli będzie to możliwe) aby uniknąć potencjalnych bugów SH3). Jeżeli pokazywana jest prawidłowa nazwa akwenu do patrolowania, to znaczy, że możemy wycofać się z patrolu (strzałka w lewym dolnym rogu) i spokojnie u-boota ulepszać.

Niestety gra zawiera inny bug, który powoduje pokazywanie się komunikatu o zmianie bazy na bazę, którą już wcześniej opuściliśmy (np. w przypadku 23. flotylli o przebazowaniu do Salamis jeżeli przenieśliśmy się już do La Spezia lub nawet do Toulonu). Jeżeli tak będzie, należy go po prostu ignorować, upewniając się, że gra wciąż przydziela nam prawidłowe akweny patrolowania.
_________________
WWW: http://ja.gram.pl/Olamagato
Jestem obcy i nic co obce nie jest mi obce.
 
     
zamek9 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 55
Skąd: Stargard

 #120  Wysłany: 11 Marzec 2012, 13:11   

Myślałem ,że może dostaje sie więcej punktów reputacji po wpłynięciu do swojego portu ale cóż :) .
Rozbitków zabierać nie można rozumiem ? :) szkoda, mogliby cos zrobić w stylu, że za wyłowienie jednego z 10 pkt. reputacji by dawali:) bo tak pływają, krzyczą a nic z nimi zrobić nie można.
Mam 3 patrol i dostaje już 3 raz ten sam kwadrat do patrolowania... to na pewno nie jest błąd w grze ?
Ostatnio zmieniony przez zamek9 11 Marzec 2012, 13:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Spolszczenie do GWX 1.2, GWX TA 1.2 i SH3 Commander
Sokół Dodatki, mody i modowanie 6 4 Sierpień 2014, 16:23
PManiek
Brak nowych postów Przyklejony: Jak skonfigurować Silent Hunter III + KOTA pod gry w multi
PL_Cmd_Jacek Nasze aktualne patrole 0 23 Wrzesień 2018, 14:15
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Przyklejony: GWX-3 pliki do pobrania
PL_Marco Dodatki, mody i modowanie 0 9 Sierpień 2010, 22:01
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: Nowa zaktualizowana wersja spolszczenia do GWX 3.0
Specjalnie dla PolishSeamen
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 140 30 Czerwiec 2019, 23:45
petros13
Brak nowych postów GWX PL5 - Spolszczenie do GWX 3.0
Mechanika gry i rozwiązania problemów
PL_Daritto Dodatki, mody i modowanie 5 8 Marzec 2012, 14:20
PL_Olamagato
Brak nowych postów [ Ankieta ] Spolszczenie do GWX 3.0
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 31 24 Grudzień 2011, 11:16
PL_Olamagato
Brak nowych postów Spolszczenie do GWX 2.1
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 6 19 Luty 2012, 13:39
Mikołaj


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group