Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#41 Wysłany: 7 Marzec 2010, 17:13
PL_Andrev napisał/a:
SZOK. Zainstalowałeś?
Byłem pewien że olejesz sprawę po swoich wcześniejszych komentarzach na temat gry przed jej premierą. W akurat twoim przypadku ocena była oczywista - nie wiem dlaczego w ogóle starałeś się przetestować tego "gniota" na którym od samego początku psy wieszałeś. Teraz oprócz wyrobionej już opinii doszła wiedza o bugach...
Zarzucanie mi stronniczości, tylko dlatego że patrzyłem krytycznym okiem na pojawiające się informacje o grze, jest bardzo nie na miejscu, Andrev. Masz mnie za 8-latka? Nie byłem negatywnie nastawiony, przeciwnie, bardzo liczyłem na to, że panowie z UBI mnie pozytywnie zaskoczą. I pierwsze wrażenia były pozytywne (bo wskoczyłem najpierw do muzeum, miałem okazję podziwiać piękno grafiki i bogactwo detali). Potem było już tylko gorzej, najbardziej skopany jest system poruszania się po okręcie.trafić na drabinę - mission impossible.
Cytat:
• Z tego co zauważyłem to system celowania (na automacie) nie jest wzięty z kosmosu: wystarczy zalogować cel i nacisnąć FIRE. Dlaczego to uważasz za wadę (tj. jest wzięty z kosmosu)? Czy dlatego że nie blokuje się peryskop na celu? Ja uważam to akurat za zaletę, opcja "blokuj peryskop" to dopiero była skopana - logując cel nie mogłeś się już rozejrzeć...
Nie używałem automatu, przywaliłem od razu z grubej rury - 100% real.
• Kalkulator torpedowy - chciałeś powiedzieć że "nie istnieje taki kalkulator jaki znasz z SH3" i dlatego gra jest skopana? PL_Pasterz pokazuje użycie kalkulatora w tym poście, a tutaj podaje zasadę pomiaru prędkości - znacznie lepszą niż w "skopanym" SH3. Ale oczywiście jest inaczej niż w SH3 więc to SH5 jest skopane...
Nie, Andrev. To nie jest KT. To jest żałosny substytut KT. O okrojonych możliwościach. Dlaczego? Z jakiej paki? Komu to szkodziło?
Cytat:
• Dlaczego fakt poprzestawianego sterowania uważasz za wadę? To że CIEBIE myli nie znaczy że każdego innego - a obecne 12-latki raczej nie grały w SH3 czy SH4 więc nie mają wyrobionych nawyków. Faktycznie na początku miałem POWAŻNE problemy aby sterować okrętem. Teraz tylko aby skorygować kurs na kompasie używam minimapy / mapy. Brakuje kompasu, sterowanie jest inne... ale na pewno nie jest skopane.
Jest taka stara, dobra zasada - jeżeli coś działa, nie naprawiaj tego. Po co inne sterowanie dla każdej z części, skoro ludzką cechą jest uleganie nawykom? To poważny błąd ze strony twórców.
Cytat:
• Jasne noce to akurat zaleta, ile razy dziękowałem losowi że SH4 ma wbudowaną opcję podkręcania jasności... może to i na ma za dużo wspólnego z realizmem, ale teraz przynajmniej widać szczegóły statków.
Oj, wierz mi. Noce mogą być i ciemne i dawać niezłą widoczność. Testowałeś moją atmosferę (połączenie MEP i moda OLC)? To dobry przykład że jedno z drugim może współgrać bardzo dobrze.
Cytat:
To smutne PL_Storm87, że ty, jako swoisty guru w SH3 i w modach SH3 patrzysz na tą grę jak na SH3 2.0 a nie jak na SH5 - że jest do bani, bo inaczej ma zaimplementowane te same rozwiązania. Nie mówię że gra jest doskonała (a nawet że jest dobra), ale argumenty które podałeś wyżej uważam są kompletnie nietrafione. Ale każdy ma prawo do własnej opinii, nawet niesprawiedliwej.
Ja nie jestem żadne guru.
Zmiany - dobra rzecz. Jeżeli czemuś pozytywnemu służą i nie psują klimatu. Chciałem zmian, ale zmieniać coś na siłę, tylko po to, by zmienić (ew. by uniknąć oskarżeń o tworzenie wtórnego produktu) to chyba nie najlepsza droga.
I tu kolejna ludowa mądrość: "Wtedy przestań naprawiać, kiedy zaczynasz psuć."
Najlepszą drogą nie jest też uproszczanie gry, by poprawić sprzedaż. Bo cierpią na tym fani serii, a laicy i tak podejdą do tematu bardzo ostrożnie. Taka natura symulatorów - są niszowe. Ale jeśli SH5 nie ma trafić do niszy, a nie-nisza i tak będzie to wąchać podejrzliwie (bo choć nie pisze symulator, sugestia jest jawna - "coś nudnego i trudnego") to z czego ma zarobić na siebie?
Tak czy inaczej ja, jako miłośnik i tematyki i symulacji ubolewam nad tym produktem i jestem mocno rozczarowany. Może kupię grę (bo ma na pewno potężny potencjał) jak wyjdzie na nią coś w rodzaju GWX-a, który zrobi w niej totalny przewrót.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#42 Wysłany: 7 Marzec 2010, 17:22
Cytat:
Ja nie jestem żadne guru.
jesteś
co do reszty. Ubi faktycznie powinno zostawić stare, dobre i sprawdzone rozwiązania. Tacy weterani w serii jak my, po prostu się przyzwyczajamy i jest nam najtrudniej się przedstawić. Należy też pamiętać, że Ubi stara się dotrzeć do jak najszerszych mas. Wiedzą że fani serii i tak to kupią (wychodzą z założenia że i tak wszystko zmodujemy) - a warto według nich pomyśleć o całej reszcie. Po to są bajerki typu łażenie po okręcie, rozwój załogi i wyśrubowana grafika.
Imię: Paweł Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 294 Skąd: Rzeszów
#43 Wysłany: 7 Marzec 2010, 17:23
Storm, liczę na merytoryczną odpowiedź:
Cytat:
To nie jest KT. To jest żałosny substytut KT. O okrojonych możliwościach.
Jakie funkcje kalkulatora torpedowego dostępnego w SH3 zostały usunięte z "piątki"? Pomiar odległości stadimetrem, kąta kursowego czy prędkości celu? I zaznaczam, nie zadowala mnie odpowiedź "bo to już nie jest notatnik"... Mówimy o funkcjonalności kalkulatora a nie graficznej prezentacji jego działania...
_________________ Kiedy woda pędzi, by wypełnić próżnię, która kiedyś byłą wnętrzem okrętu podwodnego, iskierki życia gasną...
Ostatnio zmieniony przez PL_Pasterz 7 Marzec 2010, 17:26, w całości zmieniany 2 razy
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#45 Wysłany: 7 Marzec 2010, 17:42
PL_fox6 napisał/a:
jesteś
Nie jestem, za mało umiem.
PL_Pasterz napisał/a:
Jakie funkcje kalkulatora torpedowego dostępnego w SH3 zostały usunięte z "piątki"? Pomiar odległości stadimetrem, kąta kursowego czy prędkości celu? I zaznaczam, nie zadowala mnie odpowiedź "bo to już nie jest notatnik"... Mówimy o funkcjonalności kalkulatora a nie graficznej prezentacji jego działania...
A chędożyć pan notatnik, notatnik to nie KT, notatnik to też dziwadło. Nigdy tego nie używałem. Chodzi mi o dostęp do szczegółowych, ręcznych ustawień kalkulatora, czyli namiar, AOB, Prędkość celu (z dokładnością do 0.1, 0.2 Kt), ustawienia salwy, programatory FaT, LuT i inne takie. Ja rozumiem, że nadmiar pokręteł i przełączników może przestraszyć dzieciarnię (zapewne to Twórcom w głowach siedziało) ale bez przesady, by zafundować nam taką prostacką prostotę. To cios dla klimatu. Przypominam, że na interfejs SHV najwięcej ludzi pizgało.
Jak się mam wczuć w klimat ataku, skoro dano mi jakieś dziwne suwaczki, zamiast realnych narzędzi?
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#46 Wysłany: 7 Marzec 2010, 17:47
Storm:
Kwestia przelacznikow nie psuje mi gry, czy sa czy ich nie ma, wczoraj gralismy patrol: padal deszcz, slyszalem jak stuka o powierzchnie morza, bylo ciemno, odglosy wody, mroczno i klimat byl. I w tej grze jest klimat, jesli sie przyrowna SH5 do SH3 to wiadomo ze nie wyjdzie to na dobre tej pierwszej. Twoje slowa: liczy sie klimat, a klimat jest. Nie zgodze sie, ze gra jest prostacka, bo panel odpalania torped nie jest mi w stanie zepsuc gry
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#48 Wysłany: 7 Marzec 2010, 23:09
a ja potrzebuję mod dodający wycieraczki, albo szmatkę
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#49 Wysłany: 7 Marzec 2010, 23:13
PL_U-96 napisał/a:
Storm:
Kwestia przelacznikow nie psuje mi gry, czy sa czy ich nie ma, wczoraj gralismy patrol: padal deszcz, slyszalem jak stuka o powierzchnie morza, bylo ciemno, odglosy wody, mroczno i klimat byl. I w tej grze jest klimat, jesli sie przyrowna SH5 do SH3 to wiadomo ze nie wyjdzie to na dobre tej pierwszej. Twoje slowa: liczy sie klimat, a klimat jest. Nie zgodze sie, ze gra jest prostacka, bo panel odpalania torped nie jest mi w stanie zepsuc gry
Nie wątpię, ale myślę że prawdziwy klimat bydzie dopiero za 1-2 lata, jak się GWX Team znów zbierze do kupy i wezmą to na warsztat.
Albo ktoś inny, kto wie, czego oczekują hardcore'owi gracze.
P.S. Ładny ten interfejs! Ledwie 3 dni i już gra powolutku, powolutku zaczyna mieć ręce i nogi.
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#50 Wysłany: 8 Marzec 2010, 08:27
PL_Cmd_Jacek napisał/a:
a ja potrzebuję mod dodający wycieraczki, albo szmatkę
Imię: Władysław Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 252 Skąd: Warszawa
#51 Wysłany: 8 Marzec 2010, 13:37
Witam
Przepraszam ale to jest symulator i zmiany mapy, przyrządów i przełączników mają bardzo duży wpływ na klimat gry. Te urządzenia (ze swoją prostotą i "topornością") wraz z procedurą ataku nadawały SH3 klimat okrętu podwodnego 2wś. Niestety ale zgodnie z obecnym sterowaniem może to być okręt z dużo późniejszego okresu gdzie przeliczeń dokonuje komputer.
Ta gra ma duży potencjał ale konieczne są mody, które poprawią funkcjonalność i klimat. Pierwsze proste ale bardzo przydatne mody już są np. OldStyleControl.
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#53 Wysłany: 8 Marzec 2010, 20:52
co do pięknych widoczków, to przed chwilą złapałem coś takiego
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#54 Wysłany: 8 Marzec 2010, 20:57
A właśnie Jacku, jak jest ze skutecznością teamu działowego? Czy tak samo jak w SH3/4 kiedy 75% strzałów ląduje w wodzie a ty po prostu MUSISZ osobiście przejąć dowodzenie celowaniem działa?
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#55 Wysłany: 8 Marzec 2010, 21:11
PL_Andrev napisał/a:
A właśnie Jacku, jak jest ze skutecznością teamu działowego? Czy tak samo jak w SH3/4 kiedy 75% strzałów ląduje w wodzie a ty po prostu MUSISZ osobiście przejąć dowodzenie celowaniem działa?
Tego tutaj zatopiłem osobiście . Ale wczoraj moja załoga ćwiczyła strzelanie do odległego o ok 2km celu. Skuteczność ok. 50-60%. Ale artylerzyście rozwinąłem "trening celności" dopiero na poziom 1.
Co innego zauważyłem. Niestety panowie z Ubisoftu nie popisali się tworząc kampanię. Dokładnie chodzi mi o to, że we wrześniu 1939 roku zatopiłem konwój składający się z frachtowców typu Liberty. Mało tego wypływając na kolejny patrol, w Wilhelmshaven, stały rzędem Liberciaki z faszystowską banderą .
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 8 Marzec 2010, 21:14, w całości zmieniany 1 raz
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#57 Wysłany: 8 Marzec 2010, 21:23
PL_Cmd_Jacek napisał/a:
Dokładnie chodzi mi o to, że we wrześniu 1939 roku zatopiłem konwój składający się z frachtowców typu Liberty. Mało tego wypływając na kolejny patrol, w Wilhelmshaven, stały rzędem Liberciaki z faszystowską banderą .
Chciałem zapytać: "a co w tych Liberciakach złego"?
Dobrze że nie zapytałem...
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Pruszcz Gd.
#58 Wysłany: 10 Marzec 2010, 15:13
Otrzymałem nowy OP VIIC. Ku mojemu zdziwieniu wnętrze kompletnie nie różni się od VIIA
nie ma nawet wnętrza tylnego przedziału torpedowego.
ciekawostką jest sam fakt przydziału nowego okrętu. Zostałem poinformowany, że mogę dostać nowy OP i czy się zgadzam. Oczywiście się zgodziłem, ale nie wiedziałem na co. Nie ma żadnej informacji co otrzymaliśmy. Za raz po przyjęciu nowego op okręt w bunkrze, to mój stary VIIA
_________________
Ostatnio zmieniony przez Sokół 10 Marzec 2010, 15:16, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Piotr
Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 15 Skąd: Kazimierza Wielka
#60 Wysłany: 10 Marzec 2010, 15:55
Osobiscie nie posiadam tej gry..Jestem fanem niemieckich okretow podwodnych od dziecka...gralem we wszystkie poprzednie czesci sh...
Moje zdanie jest takie ze powinni nie robic nic wiecej tylko popracowac nad sh3....Wypuscic ulepszona wersje nowe misje, nowe kampanie, nowa grafa...Bo z tego co czytalem to przechodzi mi jaka kolwiek ochota na sh5 z tak licznymi bledami....NIECH ZROBIA SH3 Z TA GRAFIKA....mysle ze bylby wtedy duzo lepsze rozwiazanie..
Pozdrawiam..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum