POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
U-356 - Patrol 3
Autor Wiadomość
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #81  Wysłany: 10 Wrzesień 2015, 21:29   

Na nas nie mogą być bardzo źli... W końcu jest dzień, w którym mieliśmy się spotkać z krową (mam nadzieję :8) ). Nie spóźniliśmy się (mam nadzieję :D ). Nadajcie naszą pozycję, ilość paliwa i punkt w którym zostaniemy unieruchomieni...
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #82  Wysłany: 10 Wrzesień 2015, 21:46   

Cisza od strony dowództwa (poza potwierdzeniem przyjęcia wiadomości) nie zapowiadała się zbyt dobrze.... W Kernevel pewnie teraz stawali na głowie, aby zorganizować dla nich paliwo... I wtedy spadł grom z jasnego nieba... BdU wysłało zapytanie do U-Bootów w okolicy centralnego Atlantyku, czy któryś jest w pobliżu i ma duży zapas paliwa.... Pytanie, na które pozytywnie nie chciałby odpowiedzieć żaden kapitan. I wtedy pojawił się, jakby prezent:

Cytat:
U-124 do BdU, U-356 X Możemy spotkać się z U-356 na pozycji oddalonej o jedyne 20 mil od U-356 w przeciągu 12 godzin i oddać potrzebne paliwo
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #83  Wysłany: 10 Wrzesień 2015, 21:59   

Przyjęliśmy i tam płyniemy.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #84  Wysłany: 10 Wrzesień 2015, 22:12   

5 kwietnia 1943. Centralny Atlantyk
Adolf von Kanaron zastanawiał się, czy to, na co patrzy, to jeszcze U-Boot, czy już wrak. Stali burta w burtę z okrętem kapitana Schulza podłączeni wężami i ręcznymi pompami przepompowywali paliwo. U-124 był obrazem nędzy i rozpaczy. Urwane działo, brak jednej p-lotki, porwane relingi, antena radiowa wyraźnie sprawiała wrażenie chałupniczo naprawianej, a pompa wyrzucająca wodę, świadczyła o tym, że okręt przecieka. Cały kadłub zewnętrzny nosił ślady bliskich eksplozji bomb, wygięty w wielu miejscach. Nawet próba zagadania o sukcesy napotkała tragiczną odpowiedź. 5000 BRT. Jeden parowiec, podczas pierwszego dnia patrolu pod Brazylią. A potem nastąpił kontratak. To cud, że U-124 przeżył to wszystko. Drugim cudem było, że był jedynym okrętem, który mógł spotkać się z U-356 i oddać mu paliwo w ilości zapewniającej powrót. Jednak i U-356 był kaleki. Choć urwanego steru nie było za mocno widać, to jednak to uszkodzenie też odbijało się na sprawności bojowej okrętu. Mimo wszystko ich obraz świadczył, że "era panowania U-Bootów" należała już tylko do marzeń....
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #85  Wysłany: 10 Wrzesień 2015, 23:01   

Wracamy do bazy.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #86  Wysłany: 11 Wrzesień 2015, 07:05   

Gdy tylko odłączono węże, U-356 ruszył w dalszą drogę, zostawiając z tyłu większy okręt, na którym jeszcze trwała praca porządkowa po tankowaniu. Kapitan U-124, Georg-Wilhelm Schulz, spojrzał na oddalający się okręt i rzucił do wachty
-Nietowarzyski typ... - po czym zwrócił się do jednego z marynarzy - Schowajcie lampę. Nie ma co, składać mu propozycji.
Wkrótce także U-124 ruszył w drogę powrotną.

Podróż nie upłynęła jednak pod znakiem rutyny. Pech prześladujący ten patrol znów dał o sobie znać 7 kwietnia.

Dochodziła 23:00. Okręt cały czas zbliżał się ku wybrzeżom Francji, a załoga zajmowała się rutynowymi czynnościami. Adolfa z półsnu wyrwał dziwny odgłos... brzmiał zupełnie, jak jakiś wielki zgrzyt... jednak na okręcie panowała zwyczajna atmosfera. Czy mu się przewidziało? Coś jednak mu nie pasowało, tylko nie widział, co... W tej chwili na korytarzyk wszedł bosman-motorzysta, co już stanowiło pewną nowość, gdyż prawie nigdy nie zaglądał na dziób. Zgodnie z przewidywaniami, skierował się do koi, głównego mechanika i zaczął go wybudzać. Adolf stanął we włazie i słuchał. Gdy tylko inżynier się obudził, bosman zameldował mu, że "coś złego stało się z prawoburtowym silnikiem i musieli go zatrzymać". Dopiero w tej chwili Adolf zrozumiał, co mu nie pasuje. Odgłos silników był o wiele cichszy, niż zwykle, co oznaczało, że szli tylko na jednym silniku.
Inżynier mruknął do bosmana, że zaraz do nich zajrzy i zaczął gramolić się z koi. Bosman zrobił zwrot w kierunku rufy i momentalnie stanął twarzą w twarz z kapitanem...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #87  Wysłany: 11 Wrzesień 2015, 07:42   

Raczej byłem pewien, że już w poprzednim poście skończyliśmy tankować i się pożegnaliśmy. Nie spodziewałem się mowy pożegnalnej :8)

-Co się stało?
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #88  Wysłany: 11 Wrzesień 2015, 07:47   

-Zepsuł się prawoburtowy silnik, kapitanie. Coś w nim chyba pękło. - zameldował bosman
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #89  Wysłany: 11 Wrzesień 2015, 08:10   

Jeszcze tego brakowało.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #90  Wysłany: 11 Wrzesień 2015, 08:17   

Inżynier klnąc pod nosem zanurzył się w dusznej maszynowni i nie wychodził stamtąd do rana, pojawiając się dopiero na śniadaniu, zaraz po tym jak silnik znów zaczął pracować. Nie miał jednak dobrych wieści. Naprawa której dokonał wystarczy może na tydzień, a przy szczęściu aż do Francji, jednak silnik wymaga gruntownego remontu po powrocie... a przy pechu, może się znów zepsuć lada moment.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #91  Wysłany: 11 Wrzesień 2015, 09:25   

Musi wytrzymać.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #92  Wysłany: 11 Wrzesień 2015, 14:54   

10 kwietnia 1943, godziny poranne
Pierwszy oficer, jeszcze nie skończył rozkodowywać wiadomości i ciągle obsługując Enigmę, powiedział:
-Dobre wieści, Herr Kaleun. Pelotka wychodzi z St. Nazarie i za 3 dni mamy ją spotkać... na pozycji..... - wrócił do rozkodowywania, odkodowując nazwę pozycji.
Mieli dobry zapas czasu. Byli w stanie dotrzeć tam w przeciągu 30 godzin rejsu na powierzchni, tak więc nawet - tu należy odpukać - silnik odmówił posłuszeństwa, to na samym drugim zdążą na czas... A tak to nawet mogą już zaczynać pływać na powierzchni tylko w nocy....

R44 - U-356.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 106.21 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #93  Wysłany: 11 Wrzesień 2015, 16:15   

Zaczynam się zastanawiać czy pływanie na powierzchni w nocy z krzyżem, który informuje o co 5 samolocie jest dobrym pomysłem. Nawet nie będziemy widzieli kiedy nas zaatakują. A za dnia to nawet jeśli krzyż nas nie ostrzeże mamy pewne szanse na wcześniejsze zauważenie zagrożenia. Co o tym myślicie pierwszy?
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #94  Wysłany: 11 Wrzesień 2015, 20:13   

-Jak tylko będzie dobra pogoda, to na pewno nam pomoże... Gorzej, jak będzie mglisto... Brytyjczycy wtedy chyba radarami na nas polują... Ale można tak zrobić, kapitanie... Najwyżej krzyż ostrzeże też przed tym, co zobaczy też wachta.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #95  Wysłany: 11 Wrzesień 2015, 20:36   

Też tak myślę. Więc za dnia na powierzchni, w nocy w zanurzeniu.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #96  Wysłany: 12 Wrzesień 2015, 15:17   

Cytat:
U-251 do BdF X U-456 zatonął w ataku lotniczym X Zestrzelono 2 samoloty X Rozpraszamy się XXX


Ta przechwycona wiadomość spadła na nich jak grom z jasnego nieba. U-456? To był U-Flak, który miał ich odprowadzić. Kapitan nie zdążył jeszcze dobrze zastanowić się co teraz, gdy przyszła wiadomość od ich dowódcy, nakazująca samodzielne przeprawienie się do bazy przez Biskaje.
Ten patrol z każdą godziną był coraz gorszy.

R45 - U-356.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 106.26 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #97  Wysłany: 12 Wrzesień 2015, 20:45   

Płyniemy jak do tej pory.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #98  Wysłany: 12 Wrzesień 2015, 21:47   

Kłopoty zaczęły się o poranku 16 kwietnia... Pogoda na Biskajach zaczynała się pogarszać. Niebo skryły chmury, które mogły niedługo przynieść deszcz, a na dodatek uszkodzony diesel zaraz po uruchomieniu zaczął znów głośno stukać, co zmusiło U-Boota do wyłączenia ładowania rozładowanych baterii. Jeżeli pominąć przekleństwa, to inżynier nic nie powiedział o tej sytuacji, tylko znów zabrał się do pracy.

R46 - U-356.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 106.13 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #99  Wysłany: 12 Wrzesień 2015, 22:09   

Czułem, że nie wytrzyma...

Pozostajemy na powierzchni do pełnego naładowania akumulatorów (po naprawie). Zaraz po naładowaniu zanurzenie. I powtarzamy cykl.
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #100  Wysłany: 12 Wrzesień 2015, 22:36   

Po dwóch godzinach silnik ruszył, choć jego praca wyraźnie wskazywała, że coś jest z nim nie tak. Inżynier mógł dodać tylko "Nie dam mu nawet minuty gwarancji".
Za to nawigator, po skończeniu jakiś obliczeń, powiedział:
-Herr Kaleun. Nie damy rady. Braknie nam paliwa. Na pełnych bateriach przepłyniemy koło stu pięćdziesięciu kilometrów. Potem znów ładowanie i znów sto pięćdziesiąt. Jak liczę paliwo potrzebne na ładowanie, to będą nas ostatnie 100 kilometrów musieli holować. Jak przeszacowaliśmy zużycie, to może ostatnie 50... Paliwa po prostu nie wystarczy. Chyba, że całkowicie pomyliliśmy się z szacowaniem... Ale nie wydaje mi się.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów U-356 - Patrol 1
IX42
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 13 11 Kwiecień 2015, 12:16
PL_kanaron
Brak nowych postów U-356 - Patrol 2
XI42
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 95 4 Sierpień 2015, 15:32
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-553 Patrol 2 (10 Patrol kapitana)
VII 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 35 19 Grudzień 2014, 21:47
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-93 Patrol 4 (1 patrol kapitana)
X 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 58 17 Styczeń 2015, 22:45
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów U-93 Patrol 1 (5 patrol kapitana)
X 40
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 66 16 Wrzesień 2014, 21:29
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-264 - Patrol 2 (3 patrol kapitana)
XII42
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 61 27 Sierpień 2015, 13:08
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-571 Patrol 1 (3 patrol kapitana)
VII 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 24 29 Grudzień 2014, 15:57
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group