Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Szymon
Ulubiona Gra: Silent Hunter III i V, Seria Mass Effect, Seria Assassin's Creed
Wiek: 29 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 428 Skąd: Żywiec
#2 Wysłany: 26 Sierpień 2010, 20:04
O cholera, to jest mod. Takiego interfejsu nie było jeszcze nigdy w Silent Hunter, downloadne, i testuję
_________________ http://www.youtube.com/user/jajcarzek
"Dobry trening w walce z konwojem, jest dla mnie więcej wart, niż najlepszy urlop" Gunther Prien, dowódca U-47
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#3 Wysłany: 26 Sierpień 2010, 20:31
Pierwsze zatopienie w tym modzie (100% real)
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
sOnar [Usunięty] Kommodore
#4 Wysłany: 26 Sierpień 2010, 23:09
Nnnnnnnnnnnno. Nareszcie napisali peryskop centralny do Suchego 5
Imię: Szymon
Ulubiona Gra: Silent Hunter III i V, Seria Mass Effect, Seria Assassin's Creed
Wiek: 29 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 428 Skąd: Żywiec
#5 Wysłany: 27 Sierpień 2010, 13:44
Nie no, po prostu dla twórców. Jest bardzo wygodny dla użytkowników rozdzielczości 1024x768. Można ukryć praktycznie każdy element interfejsu, dzięki czemu wreszcie wygodnie mi się zbiera dane, i patrzy przez peryskop. I TEN KLIMAT, podczas patrzenia przez peryskop, aż się podnieciłem .I mam jeszcze jedno pytanie, Do czego służą te koła wo okół peryskopu? Jak się ich używa? A tu jedno z pierwszych trafień:
Pierwsze trafienie.JPG
Plik ściągnięto 123 raz(y) 66.82 KB
_________________ http://www.youtube.com/user/jajcarzek
"Dobry trening w walce z konwojem, jest dla mnie więcej wart, niż najlepszy urlop" Gunther Prien, dowódca U-47
Ostatnio zmieniony przez PL_Szylol 27 Sierpień 2010, 13:54, w całości zmieniany 2 razy
Heh, no to tylko czekam na posta Cmd_Jacka w odpowiedzi na pytanie, czym są te koła wokół okularu peryskopu )
Ja na razie odpowiem Ci tylko tyle - jest to najbardziej wydumane, najbardziej skomplikowane i zarazem najbardziej precyzyjne narzędzie do namierzania celów, z jakim spotkałem się na niemickich puszkach w czasie mojej przygody z Silent Hunter ))
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Szymon
Ulubiona Gra: Silent Hunter III i V, Seria Mass Effect, Seria Assassin's Creed
Wiek: 29 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 428 Skąd: Żywiec
#7 Wysłany: 27 Sierpień 2010, 16:11
Co do tych kółek, to się domyślam, że to do zbierania danych o celu, ale nie mogę się domyślić, jak tego używać. Szkoda jeszcze, że w tym modzie nie zmieniono sposobu zbierania prędkości celu, bo ta, która jest w SH5, jest mało dokładna
_________________ http://www.youtube.com/user/jajcarzek
"Dobry trening w walce z konwojem, jest dla mnie więcej wart, niż najlepszy urlop" Gunther Prien, dowódca U-47
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#8 Wysłany: 27 Sierpień 2010, 16:32
Te tarcze służą do zbierania parametrów celu. Znając jednostkę możesz określić / wyznaczyć odległość, prędkość oraz AOB. Dodatkowo prędkość możesz wyznaczyć za pomocą stopera - widać go na moim ostatnim screenie.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 27 Sierpień 2010, 16:33, w całości zmieniany 1 raz
Heh, a nie mówiłem, że profesor się wypowie ?
Swoją drogą pamiętam, jaką świętą cierpliwością wykazał się Cmd_Jacek gdy tłumaczył mi zawiłości tej metody kalkulowania
Ale warto!!!
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Szymon
Ulubiona Gra: Silent Hunter III i V, Seria Mass Effect, Seria Assassin's Creed
Wiek: 29 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 428 Skąd: Żywiec
#13 Wysłany: 28 Sierpień 2010, 10:31
Łukasz, z angielszczy, ale wystarczy, że ściągniesz choćby spolszczenie do The Dark Wraith UI i podmienisz plik menu i masz po polsku . A co do tego kółka, też mi się wydaje, że przydał by się jakiś poradnik po polsku, bo umiem mniej więcej angielski, ale z tego kapuję tylko trochę.
_________________ http://www.youtube.com/user/jajcarzek
"Dobry trening w walce z konwojem, jest dla mnie więcej wart, niż najlepszy urlop" Gunther Prien, dowódca U-47
Ostatnio zmieniony przez PL_Szylol 28 Sierpień 2010, 10:34, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#14 Wysłany: 29 Sierpień 2010, 13:25
No dobrze, napisałem krótki tutorial, jak należy korzystać z RAOBF. Urządzenie składa się z 3 tarcz - dwóch stałych i jednej ruchomej:
Idąc od zewnętrznych:
- pierwsze cyfry to - "basis in meter" - generalnie określają długość / wysokość statku
- dalej "Entfernung in Hundertmeter" - odległość w setkach metrów
- następnie "Optische Lange" - długość w optyce
- i zupełnie wewnątrz - "Zeitkurswienkel" - kąt kursowy
1) Po pierwsze trzeba znaleźć cel - statek w polu widzenia
2) Identyfikujemy - przed nami krążownik pomocniczy
3)Ustalenie odległości. Włączamy RAOBF, patrzymy na wysokość masztu (tutaj 36 m). Ustawiamy linię środkową na linii wodnej statku i patrzymy ile działek na linii pionowej zajmuje maszt celu. W naszym przypadku ok 6,5.
Nastawiamy zatem środkową tarczę tak by na górnym znaczku nastawić 6,5 (długość optyczna). Z górnego znacznika korzystamy przy powiększeniu obrazu. Skrajny dolny przy pracy bez powiększenia.
Teraz szuakmy na "basis in meter" wartości 36 (wysokość masztu) i odczytujemy odległość - tutaj 24 - mnożymy x 100 i otrzymujemy odległość 2400m
4)Ustalenie AOB. Patrzymy jaka jest szerokość optyczna statku. Następnie przestawiamy tarczę tak by wyznaczoną długość statku (w naszym przypadku 24 hm) ustawić na długość statku - 147 m.
Szerokość optyczna to 12 działek z jednej i 16 z drugiej strony - razem 28. Do obliczeń bierzemy połowę tej wartości, czyli u nas 14. Patrzymy na wewnętrzną tarczę, i odczytujemy wartość AOB. Tutaj 32 stopnie. Jeżeli AOB jest większe od 90 (cel się oddala, należy odpowiednio przeliczyć kąt)
5)Prędkość. Ważne !!! Nasz okręt nie może się poruszać. Mierzymy czas przejścia statku przez nasz peryskop.
Czas start:
Czas stop:
Następnie wyznaczamy prędkość. Czas to 26 sec. Ustawiamy tarczę tak by "Entfernung in Hundertmeter" oznaczało czas przejścia, zaś "basis in meter" długość statku - u nas odpowiednio 26 i 147. Następne korzystamy ze środkowego wskaźnika, który pokazuje prędkość na skali "Optische Lange". W naszym przykładzie, statek płynie z prędkością 11w.
Innymi metodami może być odczyt prędkość bezpośrednio ze stopera - są tam linie odpowiadające długościom statków. Odczytujemy prędkość z linii, która najbliżej odpowiada celowi. Lub też za pomocą kalkulatora dzieląc po prostu długość statku / czas przejścia i mnożąc wynik razy 2.
6) Programujemy TDC - ja korzystam z zegarów i puszczamy torpedę.
7) Trafienie i zatopienie
8) Uuups, trzeba uciekać bo zbliża się kawaleria
Mam nadzieję, że wszystko będzie teraz zrozumiałe. Powodzenia !!!
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#15 Wysłany: 29 Sierpień 2010, 14:23
No zrobiłem byka. Rozpoznanym statkiem jest frachtowiec typu A. Nie zmieniłem strony z danymi statku i do obliczeń brałem nieprawidłowe dane. Cała procedura pomiaru jest jednak ok.
Z drugiej strony trafiłem - dlatego warto strzelać z jak najbliższej odległości.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 29 Sierpień 2010, 14:24, w całości zmieniany 1 raz
panowie mod cudny ale nie moge sie zarejestrowac na simie nie wiem co jest mam tak ze wszystkim z nk i innymi forami ze klucz nie przychodzi na poczte probowalem wszystkiego mam prosbe czy ktos moglby wrzucic na serwer od razu zeby sciagnac i podmienic ten pliczek zeby byl mod po polsku z gory wielkie dzieki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum