Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#1 Wysłany: 3 Marzec 2006, 21:26 ZAGADKA
Ponieważ zapanował zastój z postami w dziale historycznym, celem rozruszania was, zamieszczam kilka fotek pewnych subów, proszę coś napisać na ich temat.
Detale umożliwiające identyfikacje n/w jednostek zostały zamazane.
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#4 Wysłany: 4 Marzec 2006, 14:13 ZAGADKA II
Tak jest Panowie, 2 fota Żbik, 3 fota Ryś, pozostałe same Wilki, przy czym jedna fota
( 6) wczesnego Wilka jeszcze z prostokątnymi otworami obserwacyjnymi w kiosku.
Teraz następna zagadka dla siedzących w temacie,:
1 jakie zadanie miały owe okienka w kiosku, czy mozna było poprzez nie obserwować otoczenie okrętu podczas podwodnego pływania??????,
2-dlaczego na Wilku i Żbiku zmieniono ich kształt i wielkość.
Pozdr
Ad. 1 Raczej nie. Chyba niebyło możliwości przebywania w ich pobliżu,
podczas gdy okręt znajdował sie pod wodą. A co do ich zadania, to
wydaje mi sie że miały ułatwiać załodze obserwacje morza
podczas złej pogody.
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#6 Wysłany: 5 Marzec 2006, 12:44
witam
PL_Marco masz rację, choć czytałem wspomnienia Borysa Karnickiego. ze podczas pływania na ORP Żbik ( Kłoczkowski) okręt przykleił sie do mulistego dna i wszelkie manerwy zawiodły, wówczas Borys pisał.... poszedłem do kiosku i odsłoniłem okienko, wokoło okrętu onosiły sie chmury mułu, poruszonymi naszymi śrubami, widocznośc była zerowa....
z drugiej strony oglądając przekrój i plany kiosku oRP Wilk, mozna zauważyć, ze wodoszczelny, naciskotrwały kadłub, kończył się na włazie ( luku) łączącym z wnętrzem okrętu, natomiast owe okienka, znajdowały się w dziobowej, górnej części kiosku, który nie był naciskotrwały, oraz nie posiadał drzwi oddzielających od pomostu , czyli zewnętrznego kiosku.
Okienka służyły wyłącznie do obserwacji w położeniu nawodnym, a zamieniono ja na mniejsze i okrągłe, ponieważ te ostatnie mniej były narażaone na wybuchy bomb głebinowych
pozdr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum