POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Chrapy
Autor Wiadomość
McQ1 



Kraj:
poland

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 131
Skąd: PL

 #1  Wysłany: 18 Wrzesień 2005, 15:39   Chrapy

Proszę podać na jakim okręcie zamontowano po raz pierwszy chrapy? (Schnorchel)
_________________
U-552
 
     
PL_maniek 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Maniut
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 842
Skąd: koło morza

 #2  Wysłany: 19 Wrzesień 2005, 21:32   

cyt...Mechanizm wymiany powietrza. Urządzenie dostarczające powietrze i usuwające spaliny z silników okretu podwodnego idącego w zanurzeniu opracował kmdr J.J. Wichers z holenderskiej marynarki wojennej. W lutym 1940 r. zainstalowano je na okręcie "O21". Składało się z dwóch rur, z których jedna - doprowadzająca powietrze, była zaopatrzona w zawór uniemożliwiający wtargnięcie wody do wnętrza, a druga odprowadzała spaliny. Niemcy przejęli plany tego urządzenia w maju 1940 r. po zajęciu Holandii. Początkowo Kriegsmarine nie wykazywała zainteresowania. Dopiero straty okrętów podwodnych w bitwie o Atlantyk skłoniły dowództwo marynarki wojennej do zainstalowania "chrapów" na pokładach U-bootów typ VII i IX. Pierwsze urządzenia nie sprawdziły się. Zalanie przez fale zaworu rury doprowadzajacej powietrze groziło zużyciem tlenu z wnętrza okrętu przez pracujące silniki dieslowskie. Z tego względu "chrapy" mogły być używane tylko przy spokojnym morzu, a jeden z marynarzy musiał cały czas nadzorować ich pracę, aby w przypadku zablokowania przez wodę dopływu powietrza natychmiast wyłączyć silniki. Prędkość okrętu została ograniczona do 6 węzłów i była o 1,5 węzła mniejsza niż prędkość rozwijana przy użyciu silników elektrycznych. Dopiero zmodernizowane "chrapy" instalowane na okrętach typu XXI (pierwszy osiągnął gotowość bojową w marcu 1945 r.) nie miały tych wad, gdyż teleskopowe rury wystające nad powierzchnię morza zaopatrzone były w automatyczne wyłączniki silników. Okręty z nowymi "chrapami" mogły posuwać się pod wodą z prędkością 12 węzłów
_________________
Maniek


www.modelarstwopodwodne.hekko.pl/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Chrapy
Jak uruchomić?
vader62 Ogólnie o SH IV 6 11 Maj 2014, 12:09
vader62
Brak nowych postów Chrapy
Problem z uruchomieniem
vader62 Pytania i odpowiedzi 4 11 Maj 2014, 08:20
vader62
Brak nowych postów Chrapy mod
Grossus Dodatki, mody i modowanie 0 28 Grudzień 2017, 10:18
Grossus
Brak nowych postów Chrapy i wszelkie ulepszenia.
Erich Topp Pytania i odpowiedzi 4 27 Styczeń 2006, 15:33
Erich Topp
Brak nowych postów Pytania dwa: chrapy i kamuflaze.
PL_Hartmann SUB - Taktyka 29 24 Wrzesień 2006, 20:22
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów chrapy/brak chrap w SH4
zaru85 Pytania i odpowiedzi 23 19 Lipiec 2009, 10:48
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group