Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
1. Pierwsze pytanie dotyczy pierweszej misji Amerykanów. Po wypłynięciu z portu i dotarciu na wyznaczone na mapie miejsce (gwiazdka z flagą w środku) otrzymuję kolejne zadanie które brzmi następująco: "Engage and destroy enemy merchant shipping" a gwiazdka zmienia kolor na szary..
To co mi zostaje ? Pływam sobie w okolicy tych wysp i liczę na to Engage ale nic z tego. Gdzieś tutaj wyczytałem, że czasem trzepa pływać jakieś 150km w obrębie gwiazdki i tak też próbowałem ale niestety kicha..
Podczas tego pływania i krążenia dostaję różne inne wiadomości, ale nic się nie zmienia.
.
Dodam tylko, że raz zagalopowałem się na wody japońców i udało mi się zatopić jednego Merchanta ! A co ? Nie ma bydlak ! Niestety emocje szybko opadły bo nie dość, że nie mogłem poinformować o moim jakże wielkim sukcesie dowództwa, żadnego raportu nic nie mogłem wysłać to oni również mi nic nie przysłali i dalej mogłem sobie tak pływać. W związku z tym.
1. Co mam zrobić w pierwszej misji by mi ją w końcu zaliczyło ?
2. Teraz proszę o odpowiedź na następujące pytanie. Jak dorwać takich drani:
Jak widzicie dostałem info, że taki konwój jest tutaj i tutaj, ale ile razy bym tam nie próbował dopłynąć, nie mówię dokładnie o tym przypadku ale o takich podobnych, to zawsze jest pusto. Czasem próbuję jakby popłynąć trochę w innomiejsce by trafić na nich ale niestety się nie udaje. Widziałem gdzieś, że czasem ludzie rysują coś na tej mapie, kreślą - nie wiem w każdym razie natrafiają na ten konwój. W związku z tym: Jak złapać ten konwój ? Użyć linijki by wymierzyć ich trasę - czy po prostu przewidzieć ?
3. Jaki zasięg mają torpedy Mark 14 (chyba) W każdym razie chodzi mi o zasięg tych pierwszych torped.
4. Jak jestem na głębokości peryskopowej:
a) na cichym biegu i poruszam się z prędkością 1/3 lub 2/3.
b) na cichym biegu i nie poruszam się w cale.
c) bez cichego biegu na prędkości 1/3.
to jaka jest odległość potrzebna do wykrycia mnie ? W ogóle z jak daleka mnie słychać ?
5. W którą cześć gry SH3 czy SH4 wolicie nadal grać ?
6. Natrafiłem na wasze tematy odnośnie PATROLI, strasznie dużo ich tam i z tego co wiem, to jakoś nieźle tutaj działacie. Ktoś mógłby mi wyjaśni na czym polegają te patrole i z kim ?
7. Czy gra generuje statki/samoloty cokolwiek wrogiego losowo, czy poprostu jak sprawdziłem jedno miejsce to wiem, że jak po zapisie wczytam grę i tam znów popłynę to nic nowego nie będzie ?
Chyba wszytko co mi się nasunęło przelałem na wasze forum :) Zaznaczę, że moja wersja gry to 1.5 i gram na 74% realizmie a kampanie amerykanów zacząłem na poziomie trudnym. Wszelka krytyka, wyzwizka i wyśmiewanie się ze mnie z powodu pytań jak najbardziej na miejscu ^^.
1. Twoje zadanie teraz, to znaleźć i niszczyć wrogie statki. Zatopisz je, to dostaniesz nowe zadanie.. Chyba koło 15, 20 000 BRT musisz zatopić teraz...
2. Widzisz ten "ogonek"? To "ślad konwoju" On płynie od końca ogonka do kwadratu... Prędkość medium oznacza około 8-11 węzłów... I cóż... Wyznaczyć, gdzie płynie? Klikasz na ogonek i ciągniesz linię linijki, aby się z nim pokryła i przeszła przez środek kwadratu. To kurs konwoju. W 1h pokonuje 8-11 mil... Musisz iść w miejsce, gdzie go się spodziewasz...
Ps. Tego raczej nie złapiesz, bo się oddala... Lepiej zapoluj na inny
Ps2. I nie zapominaj, że konwój zawsze może skręcić...
4. Zależy od warunków... Przy wzburzonym morzu, jak niszczyciel zasuwa na całej naprzód i to z niewyszkoloną załogą, to może nawet przepłynąć nad tobą, urywając ci peryskop i cię nie zauważyć.... Mniej niż 2km... A ile mniej? Zależy...
5. 2,3,4... Każda ma swoich zwolenników
6. Patrol to gra multiplayer. Umawiamy się na Ventrillo, losomator wybiera misję i gramy ją....
Np.
http://forum.polishseamen...opic.php?t=5210
Ten patrol SH3 był płynięto 28 czerwca od około godziny 21:00. Ja hostowałem. Płynęli:
PL_Surgeon
PL_Pawliczek
PL_Sebol
PL_Jacek
PL_CMDR Blue R
A losomator wybrał misję Halifax-rajd
Płynęliśmy misję (trwała 2h), po czym zrobiłem ten raport...
7. I tak i tak...
Kampania składa się z 3 nałożonych na siebie "warstw". Statki płynące zgodnie z założeniem, statki generowane losowo oraz porty i przebieg wojny. Te 3 nakładki tworzą kampanię... Większość modów modyfikuje statki płynące z założeniem, aby było zgodne z prawdą historyczną... A podstawka w 95% przypadków posiada generowane statki.
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Szczecin
#3 Wysłany: 18 Sierpień 2009, 19:41
Bardzo dziękuję za odpowiedź :). Co do waszych patroli to posiadając wersję 1.5 SH4 muszę ściągnąć dodatkowo jakieś zestawy misji tak ? Oraz ten mod, Trigger Maru 1.7.6 ? Ventrilo już mam. Nie odbierz tego jak wpraszanie się do was, ale skory wy gracie w SH4 na różnych "dodatkach" to domyślam się, że one poprostu porawiają grę i chciałbym się dowiedzieć jak najwiecej o tej gierce i dodatkach do niej ^^
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Wrobel 18 Sierpień 2009, 19:43, w całości zmieniany 1 raz
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#4 Wysłany: 18 Sierpień 2009, 19:43
No to jak masz juz VENTRILO to wysylasz do mnie PW - prywata wiadomosc- ze swoim haslem jaki sobie wymyslisz w celu aktywowania Ci konta. Natomiast wczesniej zapraszam do lektury http://forum.polishseamen...topic.php?t=261
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Szczecin
#5 Wysłany: 18 Sierpień 2009, 23:00
Już nie będe tworzył nowego tematu tylko zapytam tutaj ^^.
Czy głębokość zanurzenia torpedy ma wpływ na jej wcześniejszą detonację (wybucha zanim dopłynie do celu). Tzn. jak jest sztorm i duże fale a zanurzenie torpedy ustaliłem małe to jest możliwe by torpedy wybuchały ponieważ były za płytko ? Ustawiłem głębokość na 2ft chyba.
3. Jaki zasięg mają torpedy Mark 14 (chyba) W każdym razie chodzi mi o zasięg tych pierwszych torped.
Klikasz klawisz I ("i") otwiera Ci się przedział bojowy twego okrętu. Klikając na jakąkolwiek torpedę uzyskujesz jej opis u dołu ekranu: typ/zasięg/zasilanie. Jeśli masz kilka zasięgów znaczy zależy z jaką prędkością puścisz torpedę (High/Low). Wiadomo - wolniejsza to dalszy zasięg.
Już nie będe tworzył nowego tematu tylko zapytam tutaj ^^.
Czy głębokość zanurzenia torpedy ma wpływ na jej wcześniejszą detonację (wybucha zanim dopłynie do celu). Tzn. jak jest sztorm i duże fale a zanurzenie torpedy ustaliłem małe to jest możliwe by torpedy wybuchały ponieważ były za płytko ? Ustawiłem głębokość na 2ft chyba.
2 ft? Czyli 60cm około? Strasznie płytko....
A wiesz, ze im torpeda uderzy głębiej, tym zadaje większe uszkodzenia? Ja uznaję, ze torpeda kontaktowa powinna uderzyć 6 stóp powyżej maksymalnego zanurzenia, a magnetyczna 6 stóp poniżej (aby wybuchła pod stępką)... Wiesz... Im głębiej jest dziura, tym panuje tam większe ciśnienie, a więc woda z większą siłą się wlewa... Może mały detal, a jednak wpływa na skuteczność...
No i na 2 stopach istnieje ryzyko, że torpeda "wyskoczy nad powierzchnię" i choć gra może tego nie animować, to torpeda może wybuchnąć od kontaktu z falą... Nie wiem, jak w SH4, bo nie eksperymentowałem z tym za dużo, ale w SH3 miało to ogromny wpływ.
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Szczecin
#9 Wysłany: 19 Sierpień 2009, 12:34
Cytat:
"No i na 2 stopach istnieje ryzyko, że torpeda "wyskoczy nad powierzchnię" i choć gra może tego nie animować, to torpeda może wybuchnąć od kontaktu z falą..."
O ! Zadałem wcześniej to pytanie ponieważ ustawiałem taką płytką głębokość i torpody coś często wybuchały mi przed celem, to mnie ciekawiło ale teraz już mnie olśniłeś ^^.
Cytat:
"Klikasz klawisz I ("i") otwiera Ci się przedział bojowy twego okrętu. Klikając na jakąkolwiek torpedę uzyskujesz jej opis u dołu ekranu: typ/zasięg/zasilanie. Jeśli masz kilka zasięgów znaczy zależy z jaką prędkością puścisz torpedę (High/Low). Wiadomo - wolniejsza to dalszy zasięg."
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#10 Wysłany: 19 Sierpień 2009, 12:54
Wrobel napisał/a:
Cytat:
"No i na 2 stopach istnieje ryzyko, że torpeda "wyskoczy nad powierzchnię" i choć gra może tego nie animować, to torpeda może wybuchnąć od kontaktu z falą..."
O ! Zadałem wcześniej to pytanie ponieważ ustawiałem taką płytką głębokość i torpody coś często wybuchały mi przed celem, to mnie ciekawiło ale teraz już mnie olśniłeś ^^.
Generalnie:
Jeśli wiatr jest większy niż 5m/s (masz raport pogodowy) to istnieje zależność: im dłuższy dystans do celu i szybszy bieg torpedy tym większe prawdopodobieństwo że torpeda "nie dojdzie".
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Szczecin
#11 Wysłany: 19 Sierpień 2009, 17:12
Aha. Czyli prędkość torpedy jaką ustawiamy pomiędzy normalną a szybką zależy od odległości do celu ?
Zastanawia mnie jeszcze jeden aspekt. Naukę naprowadzania torped na cel opanowałem za pomocą waszego filmiku instruktażowego. Opanowałem, ale nie do końca. Nie do końca bo nadal nie wszystko rozumiem.
1. Nie zawsze moje torpedy trafiają w cel, gdzie popełniam błąd ? Przy odległości / kącie / stoperze ? Postępuję dokładnie w takiej kolejności jak na filmiku i wiecie jak to jest, częściej trafiam ale chciałbym to częściej zamienić na zawsze.
2. Kalkulator odpalam również w kolejności jaka występuje na filmiku. Pytanie, dlaczego właśnie w tym momencie odpalamy kalkulator ?
3. Co jeśli nie uda mi się zidentyfikować statku ? Coś to zmienia w moich obliczeniach ?
Przy okazji dziękuję wszystkim za zainteresowanie moimi pytaniami. Nawet nie wiecie jak mi ułatwiacie granie a co za tym idzie gra się znacznie przyjemniej ^^
Błąd może być wszędzie... A najczęściej w kącie... Jest tylko 1 sposób sprawdzenia... Albo nagrasz i pokażesz, albo płyniesz na multi z nauczycielem, któremu mówisz, co robisz i jakie masz wyniki (ja w SH3 tak robiłem i kilku osobom znalazło błędy)...
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#13 Wysłany: 19 Sierpień 2009, 20:05
Wrobel napisał/a:
1. Nie zawsze moje torpedy trafiają w cel, gdzie popełniam błąd ? Przy odległości / kącie / stoperze ? Postępuję dokładnie w takiej kolejności jak na filmiku i wiecie jak to jest, częściej trafiam ale chciałbym to częściej zamienić na zawsze.
1. Uruchom misję szkoleniową - tą z atakiem na krążownik japoński.
2. Zagraj na 0% real - zobaczysz jak parametry ustawia automat (odległość, kąt, prędkość) i zapisz je sobie.
3. Popróbuj z większym stopniem trudności, ALE z widokiem zewnętrznym - ważne jest aby ustalić CO jest źle, bo torpedy:
a) mogą iść z za dużym lub za małym wyprzedzeniem (odległość i prędkość celu)
b) mogę iść pod złym kątem (złe określenie kierunku ruchu statku/okrętu nieprzyjaciela)
c) mogą iść za głęboko (torpeda przejdzie POD jednostką)
d) AI widząc torpedy może zwolnić / przyspieszyć i wymanewrować twoje torpedy - na jednym z patroli Takao uniknął manewrując chyba z 15 torped...
Wrobel napisał/a:
2. Kalkulator odpalam również w kolejności jaka występuje na filmiku. Pytanie, dlaczego właśnie w tym momencie odpalamy kalkulator ?
Najlepiej od razu na początku - wszak od identyfikacji celu zaczynamy.
Musisz się przede wszystkim upewnić, że wprowadziłeś typ statku do kalkulatora (zidentyfikowałeś go i zaptaszkowałeś)
Wrobel napisał/a:
3. Co jeśli nie uda mi się zidentyfikować statku ? Coś to zmienia w moich obliczeniach ?
Właściwie wszystko - nie ma celu to nie ma namiaru. Torpedy idą na ostatni znany namiar.
Dlatego brak identyfikacji (nie zła identyfikacja tylko jej brak) to de facto strata torpedy.
Wrobel napisał/a:
Przy okazji dziękuję wszystkim za zainteresowanie moimi pytaniami. Nawet nie wiecie jak mi ułatwiacie granie a co za tym idzie gra się znacznie przyjemniej ^^
Każdy z nas przez to przechodził...
A to fotka ze "zidentyfikowanym i zaptaszkowanym" okrętem wroga:
<po lewej stronie, na górze, Takao Heavy Cruiser>
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Szczecin
#14 Wysłany: 19 Sierpień 2009, 20:31
Ok, zrobiłem tak jak mi poradziłeś Adnrev ^^ Zasadę działania znam tylko za mało się przykładałem, tzn. wiem, że muszę pomiary robić bardziej dokładnie i identyfikować poprawnie okręty ^^ Dziękuję już nie wiem który raz za pomoc ^^.
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Szczecin
#15 Wysłany: 19 Sierpień 2009, 22:59
Tak, to znowu ja ^^. Jako, że jestem majtek co ma gacie po sam pępek zaciągnięte to i nowe wątpliwości/pytania się pojawiły. Dzisiaj będąc na wodach totalnie opanowanych przez japońców trafił mi się konwój. 6 okrętów - różne. 3 z nich nagle zmieniły kierunek (myślę no nic, nie będe ich gonił gdy już jestem ustawiony i przygotowany).
Akcja !
4 torpedy elegancko trafiły w cel. Cel zniszczony (ah te wybuchy . Szybko spoglądam na mapę taktyczną i spawdzam odległości. W moim kierunku 2 okręty, jeden z nich to:
Akizuki Destroyer
Nie mam czasu na obliczenia odległości i całej tej pięknej zabawy. Wchodzę w mapę taktyczną i czekam, zbliża się, zbliża i TERAZ ! Odpalam torpędę po chwili kolejną. Oto screen z tej akcji:
A teraz pozwolę sobie opisać sytuację: Jak widzicie torpedy są ustawione bardzo płytko i co się z nimi stało ? Jedna jakby odbiła się od okrętu i tak sobie o, podryfowała już w miejscu a druga poleciała dalej. I teraz co najlepsze. Obie torpedy trafiły na mapie taktycznej w cel. Pierwsza (ta co poleciała dalej) przeleciałą idealnie przez środek okrętu a druga (ta skręcona) uderzyła o jego koniec.
Próbowałem pare razy zatopić ten statek bo mam zapis gry przed tą sytuacją i mi się nie udaje.
Na czym polega mój problem ? Bardzo proszę o jakieś rady ^^
Ostatnio zmieniony przez PL_U-96 19 Sierpień 2009, 23:03, w całości zmieniany 4 razy
Imię: Jacek Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 01 Sie 2007 Posty: 161 Skąd: Jaworzno
#16 Wysłany: 20 Sierpień 2009, 13:00
Bardzo ładnie ze trafiły ale z 20 metrów trudno nie trafić. Aby torpeda się za zbroiła potrzebujesz minimum 300 metrów,a druga sprawa jeżeli torpeda trafi w statek pod za ostrym kątem to się po postu odbije i tyle. wtedy ustawiaj głębokość torpedy o 1,5 metra pod kilem statku.W książce celów masz podane ile ma każdy statek zanurzenia.
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_zyziek_b 20 Sierpień 2009, 13:02, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Marek
Ulubiona Gra: SH4
Wiek: 74 Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 28 Skąd: Szczecin
#18 Wysłany: 9 Czerwiec 2013, 18:45
PL_CMDR Blue R napisał/a:
1. Twoje zadanie teraz, to znaleźć i niszczyć wrogie statki. Zatopisz je, to dostaniesz nowe zadanie.. Chyba koło 15, 20 000 BRT musisz zatopić teraz...
2. Widzisz ten "ogonek"? To "ślad konwoju" On płynie od końca ogonka do kwadratu... Prędkość medium oznacza około 8-11 węzłów... I cóż... Wyznaczyć, gdzie płynie? Klikasz na ogonek i ciągniesz linię linijki, aby się z nim pokryła i przeszła przez środek kwadratu. To kurs konwoju. W 1h pokonuje 8-11 mil... Musisz iść w miejsce, gdzie go się spodziewasz...
Ps. Tego raczej nie złapiesz, bo się oddala... Lepiej zapoluj na inny
Ps2. I nie zapominaj, że konwój zawsze może skręcić...
4. Zależy od warunków... Przy wzburzonym morzu, jak niszczyciel zasuwa na całej naprzód i to z niewyszkoloną załogą, to może nawet przepłynąć nad tobą, urywając ci peryskop i cię nie zauważyć.... Mniej niż 2km... A ile mniej? Zależy...
5. 2,3,4... Każda ma swoich zwolenników
6. Patrol to gra multiplayer. Umawiamy się na Ventrillo, losomator wybiera misję i gramy ją....
Np.
http://forum.polishseamen...opic.php?t=5210
Ten patrol SH3 był płynięto 28 czerwca od około godziny 21:00. Ja hostowałem. Płynęli:
PL_Surgeon
PL_Pawliczek
PL_Sebol
PL_Jacek
PL_CMDR Blue R
A losomator wybrał misję Halifax-rajd
Płynęliśmy misję (trwała 2h), po czym zrobiłem ten raport...
7. I tak i tak...
Kampania składa się z 3 nałożonych na siebie "warstw". Statki płynące zgodnie z założeniem, statki generowane losowo oraz porty i przebieg wojny. Te 3 nakładki tworzą kampanię... Większość modów modyfikuje statki płynące z założeniem, aby było zgodne z prawdą historyczną... A podstawka w 95% przypadków posiada generowane statki.
Wróbelem spokojnie jak na wojnie , otzymałeś rozkaz i doplynołeś do celu i ikonka zmieniła kolor na szary , teraz pływaj sobie spokojnie i bez nerwacji OKI ? , JEŻELI PLYWASZ W NOCY TO MOŻESZ PLYWAC NA POWIERZCHNI , AEL MASZ ZACHOWAĆ CZUJNOŚĆ ! . Także możesz przenieść się w inny rejon Pacyficu i też nie będzie zadnej straty i chańby bo jeżeli zatopisz statek czy statki to tylko na własną chwałe i Admiralicja Floty nic nie będzie miała do ciebie a wręcz cię pochwala za incjatywę .
To jest kampania i jak każda kampania obfituje w suksesy tak i w porażki wojna to wojna i tyle ,,nawet jak to jest wojna wirualna ! CAPITO KAMRADEN !
J.M.H
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum