Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Paweł Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 294 Skąd: Rzeszów
#1 Wysłany: 26 Maj 2009, 19:43 Patrol 25 - Przedpola Imperium
Data: 21 marca 1944
Klasa Okrętu: Tench
Załoga: Weterani
Trwa amerykańska ofensywa na Pacyfiku. Każdy dzień wojny z Japonią przybliża Stany Zjednoczone do ostatecznego zwycięstwa, a bezpośredni atak na terytoria Imperium jest już tylko kwestią czasu. W obliczu koncentracji sił japońskich w rejonie Okinawy, Naczelne Dowództwo Floty Pacyfiku zarządza izolację morską wyspy. Dowódcy okrętów podwodnych operujących w pobliżu wyspy otrzymują rozkaz bezwzględnego zatopienia każdej jednostki zmierzającej w stronę Okinawy.
Uczestnicy patrolu:
SD_pablo107 - SURV - bez zatopień - 0 BRT
PL_tes - SURV - bez zatopień - 0 BRT
PL_Pasterz - DISC - 2 liniowce - 37 530 BRT
PL_Wilk - KIA - 1 niszczyciel - 2 520 BRT
PL_Lukas - SURV - bez zatopień - 0 BRT
PL_Daritto - KIA - bez zatopień - 0 BRT
PL_Andrev - KIA - 2 niszczyciele - 2 895 BRT
Powyższe zestawienie prezentuje wyniki graczy z 2 równoległych serwerów.
Cóż mogę dodać... Wyniki mówią same za siebie. Udało mi się dopaść dwa bliźniacze liniowce przecinające wzdłuż kordon złożony z naszych SUB-ów. Gdy przymierzałem się do eskortującego ich DD, ujrzałem błogi komunikat "Server has quit the game". I 37 tys. BRT poszło się paść. Ale nic to (jak mawiał Pan Wołodyjowski) - nie teraz to innym razem...
Rezultat końcowy patrolu dla serwera nr 1:
Rezultat końcowy patrolu dla serwera nr 2:
_________________ Kiedy woda pędzi, by wypełnić próżnię, która kiedyś byłą wnętrzem okrętu podwodnego, iskierki życia gasną...
Ostatnio zmieniony przez PL_Pasterz 27 Maj 2009, 19:26, w całości zmieniany 3 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#2 Wysłany: 26 Maj 2009, 21:32
Kapitan Andrev był bardzo zadowolony ze swojego nowego przydziału na okręt. Był to USS-429 "Unicorn" klasy Tench z doświadczoną załogą, która jak to się mówi "posmakowała już zapachu niejednego prochu i z niejednej miski jadła kilkumiesięcznie dojrzewający ser", który nota bene pokrywał się doskonałą w swojej istocie pleśnią - określaną przez nielicznych odważnych jako produkt o zadziwiającej głębi smaku i przebogatej tęczy aromatów...
Ale nie jest to opowieść o walorach pleśniowych serów hodowanych na pokładzie okrętów podwodnych w warunkach idealnej wręcz wilgotności...
Okręt klasy Tench, najnowsze dzieło amerykańskich inżynierów, posiadał głębokość konstrukcyjną ustaloną na 120 metrów, a jak raportowali niektórzy dowódcy (którym udało się powrócić do bazy po wrogim ataku), okręt tego typu potrafił zanurzać się na głębokości nawet poniżej skali... także nikt nie wiedział jaka jest maksymalna głębokość zanurzenia tego typu okrętów. Jorg z IX flotylli wspominał że zgubił żółtków na 180 metrach... ale kto tam jemu wierzył...
- Kapitanie! Kontakty! Zbliżają się - 40°, jeden z kontaktów to okręt wojenny!
- Zanurzenie 70 metrów, 2/3naprzód. Utrzymywać kurs dopóki okręt eskorty nas nie wyminie.
Odmęty Pacyfiku stanowiły doskonałą kryjówkę dla USS "Unicorn". Wrogi niszczyciel wykrył innego suba w tym rejonie, a kapitan nakazał wynurzenie na peryskopową z uwagi na szybko przemieszczające się niskoobrotowe śruby kontaktów. Było już jednak za późno.
W odległości około 2-3 km oddalały się już dwa gigantyczne liniowce typu "Conta Verde", każdy o wyporności 17 tys. BRT. Szanse na trafienie były nikłe.
- Niszczyciel! Zawraca! Kapitanie, wrogi niszczyciel zawraca!
- Przygotować wabie do wyrzucenia. Cała naprzód, głębokość 130 metrów!
Okręt drżąc i jęcząc schodził w głębiny z pełną prędkością, na jaką pozwalały mu silniki. Odgłosy wrogiego niszczyciela, przeczesującego toń były coraz bliżej... W końcu, gdy zdawał się już być nad okrętem dało się słyszeć odgłosy jego śrub napędowych, niespiesznie młócące powierzchnię.
- Zwolnić do 2/3... wrogi niszczyciel zbliżał się powoli, starając się precyzyjnie zlokalizować zanurzony okret podwodny. 1... 2... 5... uderzeń o powierzchnię...
- Bomby głebinowe!
- Wystrzelić wabie! Nowy kurs 50°! Cala naprzód!
Okręt gwałtownie przyspieszył, szybko zmieniając kurs. Chwilę później odgłosy eksplozji przeniknęły centralę dowodzenia. Blisko. Bardzo blisko. Kadłub lekki z pewnością oberwał...
Rybki w celu. Drań próbuje uciekać...
Po półgodzinnym oddalaniu się w kierunku wrogiego konwoju, kapitan postanowił się wynurzyć, aby określić odległość od konwoju. Wroga eskorta okazała się być nad wyraz dobrze wyszkolona - system wykrywania zdradził niedaleką pozycję wrogiego niszczyciela, który po uzyskaniu kontaktu rozpoczął manewr szybkiego zbliżenia. Bardzo szybkiego.
Trzeba było podjąć decyzję, mogącą zaważyć na dalszych losach okrętu. Kapitan zdecydował się przyjąć wyzwanie.
- Wynurzenie na peryskopową! Kurs na najbliższy kontakt, 1/3 naprzód!
Kapitan wyregulował odległościomierz. - Wyrzutnia 1, odległość... 570 metrów, wyprzedzenie dwa, pal! Wyrzutnia dwa... pal!
Sekundy oczekiwania... huk eksplozji poderwał załogę, wiwatujacą na cześć swego kapitana. Płonący niszczyciel oddalał się z miejsca zagrożenia, jednak USS Unicorn był już atakowany przez kolejną jednostkę eskorty...
- Torpeda niewybuchla!
Szlag. Okręt uciekał przed atakiem kolejnego niszczyciela, który był w doskonałej pozycji do ataku. Kapitan robił co mógł... bomby głębinowe rozbryzły wzburzoną powierzchnię ocenu. Eksplozja. Okręt niebezpiecznie zakołysał się - kapitanie mamy rannych! Przedział torpedowy zalany! Mamy poważne przecieki, kadłub sztywny silnie uszkodzony, bierzemy mocno wodę!
- Baterie zniszczone w 70%!
- Lewy diesel uszkodzony!
Raporty spływały jeden za drugim. Na peryskopie zamalował się transportowiec sił Cesarstwa.
- Torpeda nr 3, odległość...
- Kapitanie, wyrzutnie przednie poważnie uszkodzone. Nie nadają się do akcji bojowej. Zalewa nas, mamy poważne przecieki!
Wrogi niszczyciel nie odpuszczał. Kapitan zrozumiał że musi przerwać atak jeśli okręt ma wrócić do bazy. Po raz ostatni przywarł do oka peryskopu.
- Wyrzutnia 7, odległość... 700, wyprzedzenie 1, PAL! Wyrzutnia 8... PAL! Zejść powoli na 70 metrów. Stan uszkodzeń?
Kapitanie! Mamy poważne przecieki!
- Mamy silne przecieki. Kadłub sztywny uszkodzony w 90%. Integralność 100%.
Odgłos potężnej eksplozji i potwierdzony meldunek ze stanowiska sonaru skorygował decyzję kapitana: - Dostał! Prędkość 1/3, 70 metrów.
- Kapitanie! Mamy silne przecieki! Nie jesteśmy w stanie wyrównać okrętu... 80 metrów... 90 metrów... kapitanie, przekroczyliśmy 100 metrów!
- Szasować balasty. Głębokość 20 metrów!
Kolejna porcja powietrza została wpompowana w zbiorniki balastowe. Okręt drżał, a sekundy płynęły bardzo powoli. Drżenie w końcu ustąpiło, a kadłub zaczął powoli unosić się ku zbawczej powierzchni. Mijały kolejne minuty, nieopanowane przecieki sprawiły, że okręt ponownie powoli opadał na dno...
21 metrów... 24 metry... 27metrów...
- Opanowaliśmy przecieki, kadłub sztywny uszkodzony w 33%... baterie uszkodzone!
W oddali pingowal niszczyciel, stopniowo zbliżając.się do walczącego o przeżycie okrętu podwodnego. Celna salwa na nieruchomy cel pozbawiła kapitana złudzeń. Strzałka głębokościomierza rozpoczęła szaleńczy bieg po skali - kapitanie, integralność okrętu zero...
Pogromca Andreva i Lukasa...
Komentarz:
Misja bardzo nerwowa i trudna. Długie podejście do konwoju i wysokie wyszkolenie eskorty zdecydowanie utrudniają (uniemożliwiają?) atak na konwój. Tabelki końcowej nie mam, bo zatopili mnie 10 minut przed końcem patrolu, jak już praktycznie kończyłem naprawy – by to zaakceptować wymagane są bardzo silne nerwy. Dodatkowo okazało się, ze Lukas był bez przerwy koło mnie i być może to przez niego brałem baty (zgłaszał pingowanie wtedy gdy ja byłem pingowany). Potwierdził to też nijako ostatni atak eskortowca, który to precyzyjnie obłożył mój okręt (27m), a w ciągu kolejnych 2-3 minut – okręt Lukasa (>50m).
Mało brakło do szczęścia, szczególnie jak już miałem załatane przecieki mimo w 100% zalanego przedziału. Zabrakło mi dosłownie 9-ciu minut do powrotu w glorii i chwale bohatera.
A tak... ech...
Lukas, Dariito KIA, bez zatopien.
Andrev KIA 2884 BRT wojennych (2xDD)
SH4Img@2009-05-25_21.26.26_355.jpg Hmm, chłopaki, dajcie spawarkę i scotch`a - jeszcze łajba popłynie!
Plik ściągnięto 5 raz(y) 453.29 KB
SH4Img@2009-05-25_21.28.13_590.jpg Pejzarze w SHIV mozna oglądać bez znudzenia
Plik ściągnięto 7 raz(y) 258.35 KB
SH4Img@2009-05-25_21.44.52_052.jpg I na wstecznym można manewrować
Plik ściągnięto 8 raz(y) 168.9 KB
SH4Img@2009-05-25_21.48.20_976.jpg Mam ich numery boczne! Jeszcze ich znajdę!
Plik ściągnięto 9 raz(y) 114.12 KB
SH4Img@2009-05-25_21.53.30_772.jpg PL_Andrev i jego USS-429
Plik ściągnięto 11 raz(y) 96.42 KB
SH4Img@2009-05-25_21.57.31_321.jpg PL_Andreva zabawa w kotka i myszkę - ma facet nerwy!!!
Plik ściągnięto 6 raz(y) 200.56 KB
SH4Img@2009-05-25_22.06.06_273.jpg Pierwsze podejście - przesacowany spread.
Plik ściągnięto 7 raz(y) 125.67 KB
SH4Img@2009-05-25_22.09.06_584.jpg DD wysyła do Andreva poleconego...
Plik ściągnięto 7 raz(y) 261.53 KB
SH4Img@2009-05-25_21.54.24_844.jpg A to już pełna korespondencja seryjna... Wygląda groźnie - te bomby miały płytką nastawę zapalników.
Plik ściągnięto 8 raz(y) 170.29 KB
SH4Img@2009-05-25_22.00.43_776.jpg Kapitan Andrev i jego drugie podejście - nie ma miejsca na pomyłkę.
Plik ściągnięto 10 raz(y) 113.45 KB
SH4Img@2009-05-25_22.00.51_580.jpg Andrev nie myli się - tym razem niewybuch... Gdyby nie Cisza na Okręcie kapitan tego DD`ka usłyszałby najnowszą łacinę...
Plik ściągnięto 8 raz(y) 114.83 KB
SH4Img@2009-05-25_22.05.23_954.jpg Kolejny namiar...
Plik ściągnięto 10 raz(y) 187.36 KB
SH4Img@2009-05-25_22.17.17_379.jpg I najwspanialszy kwiat zwycięstwa!
Plik ściągnięto 12 raz(y) 129.38 KB
SH4Img@2009-05-25_21.52.14_990.jpg Uwaga! Tempo 20! Kapitan chce popływać na nartach wodnych!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum