Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
-Nowe menu wersja 1.4 (podziękowania dla W.A.R.D.C sOnar)
-Jednostki Admiral Graf Spee i Deutschland zostały zamienione plikami, aby działo Deutschlanda nie lewitowało. Co prawda teraz lewituje działo Grafa Spee, ale jednostka jest w użyciu tylko przez kilka miesięcy, a Deutschland przez całą wojnę.
-Okręt klasy Deutschland jest dostępny przez całą wojnę.
-Niemiecki Rajder jest dostępny przez całą wojnę.
-Duży frachtowiec (KGN) w 1941 roku dostaje lekkie uzbrojenie przeciwlotnicze, a w 1942 roku także cięższe.
-Wyrównano tonaż jednostek oświetlonych i zaciemnionych.
-Do zasobów (statków w książce rozpoznawczej i liście w edytorze) niemieckich został wstawiony zapomniany KM Scharnhorst
-Do zasobów brytyjskich (jak wyżej) został wstawiony zapomniany HMS Repulse.
-Do zasobów każdego kraju (jak wyżej) został wstawiony zapomniany latarniowiec.
-Do zasobów każdego kraju (tylko lista w edytorze) wrzucono najpopularniejsze statki handlowe, aby ułatwić tworzenie misji w edytorze.
-Large Cargo (L02A) został usunięty z zasobów w edytorze. Powód: Statek jest obecny tylko wyglądem,a nie "kadłubem". Można przez niego przepływać, nie da się go trafić. Zawieszony do naprawy. Czasowo jego odnośnik w rosterze odnosi się do jednostki L02B.
-Skontrolowano 110 jednostek pod kątem wysokości masztu (ważne do poprawnego pomiaru odległości) i zanurzenia (ważne dla nastawiania głębokości torped). 48 z nich zostało poprawionych.
-Dodano brakujące widoki (45, 20 i 0 st) jednostek dla floty handlowej w książce rozpoznawczej.
-Przywrócono kilku rosyjskim jednostkom sensory.
-Poprawa nazw kilku jednostek.
-Zmiana nazwy stawianego w edytorze Submarine chasera, który po wstawieniu posiadał nazwę "Empire-type Freighter#1" na "Submarine chaser#1"
-Zmiana tonaży jednostek wojennych (od lekkiego krążownika w górę) na historyczne.
-Zaimplementowane wcześniejsze wersje patcha
Patch jest dziełem PL_CMDR Blue R i PL_Cmd_Jacka.
Bez bicia przyznam, że Jacek wykonał dużą część bardziej pracochłonnej i pożytecznej roboty. Obrazki statków i poprawa wysokości masztu i zanurzenia jednostek (oraz test 110 jednostek!) to jego dzieło.
L02A miał zostać naprawiony i nawet się udało, ale... wtedy zaś frachtowiec L02B wyrzucał jakiś błąd. Pewnie przez tą podmianę plików i korzystanie z folderu drugiej jednostki... Został usunięty z rostera (choć fizycznie siedzi w grze) oraz misji sOnara, standardowo dołączonych do moda.
W przyszłości planowane jest wydanie kolejnego "patcha". Specjalnie piszę w cudzysłowie, bo w planie jest (oprócz poprawek) też kilka modyfikacji oraz zaimplementowanie JSMGE z opcjonalnymi modami (min. niebieskim światłem na mapie nawigacyjnej, które powyżej podał sOnar). Wszystko jest skomplikowane także pod wpływem rubryki "autorzy" i wymaga wpierw rozmów. Jedyne, co jest pewne, to zamiana "papierowych samolocików", na samoloty, które będą groźnym przeciwnikiem.... Ale na razie to słowa bez żadnych zobowiązań. Jeżeli okaże się, że jest coś wymagające natychmiastowej poprawki, patch 1.5 może np. zawierać "przywrócenie amunicji na jakimś DD", czy coś w ten deseń... To na razie taka wstępna informacja
Instalacja moda (do gry rankingowej):
-Instalujesz patcha 1.4 do moda w wersji 1.0, 1.1, 1.2 lub 1.3
-Usuwasz wszystkie pliki w folderze Multimission/English*
-Instalujesz aktualnie obowiązujące misje*
Na razie tyle. Pytania w sprawie patcha 1.4 lub przyszłego (1.5 lub 2.0, jeszcze nie ustalone, a zależeć będzie od "ilości zmian" i innych rzeczy) proszę kontynuować w temacie, aby każdy mógł się dowiedzieć o co chodzi.
Ps. Podziękowania dla Storma87, który kiedyś napisał (tak, nie zostało to zapomniane, jak kogoś interesuje, patrz strona 11 tego tematu):
Storm87 napisał/a:
Błąd w nazwie jednostki Anti aircraft barge (jest antyaircraft barge)
Large Mehchant nie posiada żadnego uzbrojenia w kolejnych latach wojny (celowo?).
Niemcy mają 2 large merchant, nie różniące się niczym (why?).
(...)
Wiele samolotów wymaga przeteksturowania, oszklonych kabin i innych "wodotrysków". Po prostu skrajnie kontrastują z rewelacyjnie dopracowaną grafiką. Ale to sprawa drugoplanowa, na razie są ważniejsze rzeczy które warto naprostować.
oraz kilka innych rzeczy.
Co do tych
1) nazwa poprawiona
2) Jak widać poprawione
3) To wina dodatkowego pliku w Roster odwołującego się do tej samej jednostki. Wyjścia są 2:
-Nowy instalator bez tego pliku
-Dodanie nowej jednostki "podstawionej" w rosterze jako jeden z plików odnoszących się do KGN
Poprawka w planach, tak jak samolociki. Ale na chwilę obecną była nie do poprawienia.
Tak więc to jeszcze nie koniec prac....
*Chodzi o to, aby idąc "2 pozycje w dół" w przypadku powtarzania misji z losomatora, nie wylosować misji, która nie jest rankingowa i uniknąć dalszych kłopotów. Jeżeli dobrze pamiętasz, które misje są rankingowe, możesz pominąć te 2 punkty, ale bierzesz wtedy odpowiedzialność, jak osoba odpowiedzialna za ranking nie dopuści patrolu, bo był grany na misji, która nie bierze udziału w "etapie" rankingu "Listopad 2009"
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#2 Wysłany: 21 Listopad 2009, 16:24
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Instalacja moda (do gry rankingowej):
-Instalujesz patcha do moda w wersji 1.0, 1.1, 1.2 lub 1.3
-Usuwasz wszystkie pliki w folderze Multimission/English*
-Instalujesz aktualnie obowiązujące misje*
Co to za bełkot?
Instaluję patcha 1.0 + 1.1 + 1.2 ... LUB ... patcha 1.3
Co zatem z patchem 1.4?
Czyli po instalacji (sam już nie wiem czego) muszę jeszcze raz instalować pakiet misji jak już wcześniej instalowałem?
A co do pakietu misji. Chodzi o to, że z patchem są instalowane misje, które teraz nie są rankingowe... I trzeba je "zabezpieczyć" przed tym, że ktoś je zagra, a potem będzie się kłócił, że przecież tylko instalował patcha i grał, to co miał
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#4 Wysłany: 21 Listopad 2009, 16:29
FINEK trzeba z TYM zrobic porzadek
Jest http://forum.polishseamen...opic.php?t=5428 ale to jest nie czytelne, prosze o zrobienie OGLOSZENIA w dzialach SH3 o tytule KOLEJNOSC INSTALOWANIA MISJI I PATCHY i modyfikowania go w miare potrzeb
I osobne ogłoszenie instalowanie patchy i osobne ogłoszenie instalowanie U-Boots: Total War? I (zgodnie z rozmową na Ventrillo) każde w dziale pytania oraz mody? Bo już się zgubiłem.....
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#7 Wysłany: 21 Listopad 2009, 17:19
Zagrałem sobie jedną wbudowaną misję sOnara (single) na patchu UBM "Halifax Ambush" na patchu już 1.4.
Zaatakowałem korwetę - torpeda urwała jej śruby, a mimo to po zbliżeniu na jednostkę (grałem z widokiem zewnętrznym) słychać było że grzeje ona pełną mocą silników.
Urwane śruby, korwetka stoi w miejscu a mimo to hałasuje straszliwie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum