POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: PL_CMDR Blue R
11 Listopad 2009, 17:31
Pierwsza misja - poradnik dla opornych
Autor Wiadomość
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #1  Wysłany: 4 Listopad 2009, 16:41   Pierwsza misja - poradnik dla opornych

Witam, witam. Więc zdecydowałeś się, że pora dać coś od siebie i napisać pierwszą misję? I zupełnie nie masz pomysłu, jak się do tego zabrać? Zakładam, ze znasz już edytor:
http://forum.polishseamen...opic.php?t=2275
A brakuje ci tylko dobrego podejścia do tworzenia misji. Jeżeli nigdy nie odpalałeś edytora, przeczytaj poradnik Arka i wróć tu po dalszą lekcję. Postaram się podać najsensowniejszy przepis na zrobienie misji, jaki można stworzyć.

Poradnik składa się z 2 części. Opisowej (napisanej na normalnym polu postu) i "streszczającej" (napisanej w polu cytatu).

Prolog:
Przygotuj herbatę, coś do przekąszenia, potrzebne materiały (książki, notatki, ściągi, pluszową foczkę, paczkę fajek i co jeszcze potrzebujesz), usiądź wygodnie i uruchom edytor.
Na razie możesz pominąć wpisywanie daty startu misji, bo możesz to zmienić później. Mam propozycję. Razem zrobimy misję. Będzie nam łatwiej. Ja swoją nazwałem "Miało być spokojnie", a jak się nazywa twoja? Nie wiesz? To nie martw się, daj jej tymczasową nazwę, np. X2009_1 (czyli misja robiona w listopadzie 2009 roku, jako pierwsza), a nad właściwą pomyślisz później i wtedy też zmienisz tymczasową nazwę.

Otwórz mapę świata, wybierz rok gry teraz kolejno wcielisz się w 4 osoby.



Zaczynamy!




1. Aliancki Admirał/Pierwszy Lord Admiralicji
Sir, czeka was cholernie ważne zadanie. Oto dzisiaj mamy X miesiąc Y roku wojny. Wróg zagraża naszym żołnierzom i marynarzom. Przed tobą najważniejsze zadanie! Musisz wysłać niezwykle ważny konwój/grupę uderzeniową. Ale dokąd? Spójrz na mapę z bieżącego okresu lub wyobraź sobie choć najważniejsze fakty wojny. Gdzie teraz twoja flota jest potrzebna...

Cytat:
Weź wybraną datę. X miesiąc, Y roku wojny. Co to za data i co się pod nią kryje?
Wrzesień 1939? U-Booty nie są przecież tak straszne, jak kiedyś....
Kwiecień 1940? Cała uwaga skupiona jest na najważniejszej operacji. Walkach o Norwegię
Styczeń 1941? Niemiecka U-Bootwaffe otoczyła Wielką Brytanię, Zjednoczone Królestwo walczy o życie, a U-Booty dziesiątkują konwoje...
Luty 1942? USA dołączyło do wojny, co nie przeszkadza U-Bootwaffe dalej atakować.
Wiadomo, że to tylko sugestie i to ty tworzysz misję. Ale warto na to zwrócić uwagę, aby uniknąć takich błędów, jak walki u brzegów Norwegii (Wesserubung) w ... 1941 roku, czy tego typu sprawy. Ogarnij, co ciebie czeka w danym roku....

Teraz otwórz zakładkę MISSION=>PARAMETERS i wpisz wybraną datę. Nie zapomnij też zmienić trybu gry na multiplayer!

Jak widzisz, moja misja dzieje się w styczniu 1942 roku.





A więc już wiesz. Tutaj jest pilnie potrzebny konwój/grupa uderzeniowa. Zostali wysłani, wszystko szło dobrze. Poprzednikowi się udało, ale tym razem U-Booty znalazły swój cel.

Cytat:
Po pierwsze wstaw na miejsce w pobliżu, którego będzie toczyła się gra U-Boota, ale pilnuj, aby jego ENTRY DATE była PRZED datą gry, a EXIT DATE była PO dacie gry. Zaznacz też opcję Human Control i nazwij U-Boota. To będzie U-Boot na którym wyląduje host. Tak. Kolejność wstawiania U-Bootów to kolejność w jakiej gracze będą zajmowali miejsca. Host zajmie pierwszego wstawionego U-Boota, gracz, który połączy się pierwszy, zajmie tego wstawionego jako drugi. Ale po co wstawiamy hosta? Bo bez U-Boota nie możesz zapisać misji! Teraz możesz po raz pierwszy dokonać zapisu misji. Zapisz to i zapisuj co każdy krok, aby potem nie płakać, jak edytor ci wywali błąd...

Jak widać, mój U-Boot nazywa się "U-1 (host)".






To się nazywa pech, Sir. Znaleźli nas i zaatakowali! Co tam płynęło? Powinien mieć to pan w aktach konwoju. Są na pańskim biurku.
Cytat:
Pierwsza ważna decyzja. Co to jest za cel? Czy to konwój z zaopatrzeniem dla Wielkiej Brytanii? A może puste statki wypływają? Czy może dzielni żołnierze płyną na front? Przystępujemy do przygotowania celu dla graczy, który "potocznie" nazwiemy konwojem, niezależnie od tego, co nim jest. Wrzuć w pobliże hosta jednostki, które mają być celem graczy. Na razie pomiń eskortowce. I mała rada. Wybierz pierwszy statek i przeciągnij go na mapę... Ja przeciągnąłem amerykański frachtowiec C2



Słucham, Sir? Nie mam pojęcia co wiozły zatopione statki, Sir, ale chyba to znajduje się w raporcie o konwoju...

Cytat:
Zapewne już znasz to okno. Na razie omijamy prędkość celu. Spójrzmy na wyszkolenie załogi {CREW RATING}. Mamy wybór od Poor do Elite. Dla frachtowców to nie jest ważna informacja, jednak ma swój wpływ na grę. Wachta ELITE łatwiej zauważy peryskop, Elitarna załoga lepiej będzie powstrzymywała wlewającą się wodę... Może na początek zostawmy Veterana. Teraz spójrz ładunek. Internal Cargo i External Cargo. Jak pewnie wiesz External to to, co wiezie na pokładzie, Internal pod pokładem. I teraz ważna informacja:
W zależności od tego, co postawisz na pokładzie, a co pod pokładem statek będzie miał różną wytrzymałość. Nie sugeruj się do końca nazwami, bo cię zmylą. Chcesz wypakować statek nabojami do pistoletów? Pewnie wtedy dasz mu w Internal "Amunicję", a na External "Ammo Crates"... I tym sposobem stworzysz statek-bombę.

Skupmy się bardziej na wnętrzu. Mamy 3 możliwości:
Amunicja (Ammunition)
Fracht (Freight)
Paliwo (Fuel)

Tak naprawdę amunicja to wypakowanie statku prochem, aby wyleciał po 1 torpedzie. Fuel to wypchanie lekkimi materiałami (olejem, styropianem, drewnem)... I tak mieszanka:
Ammunition+Ammo Crates - to minimalna wytrzymałość statku, a mieszanka
Fuel+Oil - to maksymalna wytrzymałość statku. Po środku znajduje się Freight i Freight Containers.

Oczywiście wytrzymałość zależy też od innych czynników, ale warto wziąć to pod uwagę, jeżeli nie chcesz, aby jednostka 20 000 BRT wyleciała po 1 torpedzie. Oczywiście to twój wybór, może chcesz otrzymać coś takiego? A jak nie? Przyjmij więc ładunek wewnętrzny jako "miarę wytrzymałości" jednostki, a ładunek "na pokładzie" jako elementy bardziej dekoracyjne. Na koniec warto pokusić się (ale nie jest to konieczne) o wpisanie nazwy jednostki. Zawsze przyjemniej będzie zatopić SS Maverick, niż np. Medium Cargo#1.
A jak nazwać? To już dowolna metoda. Możesz wejść na jakiejś strony i spisywać nazwy statków. Np:
http://uboat.net/allies/merchants/
Lub też samemu powymyślać nazwy statków. Naoglądałeś się Transformersów? A co broni C2 wypełnić samolotami i nazwać Starscream? :D Ja w sumie zastosuję tą metodę...
Zacznij wstawiać jednostki kolejne jednostki umieszczając je w na mapie w widocznym dla ciebie miejscu. Na razie nie przejmuj się odległością. To zmienimy później. Wystaw kilka(naście) statków.

Tutaj mała rada. Nie rób ich za dużo. SH3 to nie jest prawdziwa wojna. Tutaj ogromniaste konwoje będą trudne do ogarnięcia przez AI, a na dodatek gra wymusza większe odległości między statkami (o tym później). Może na początek dodaj 9-20 statków. Ja osobiście wystawiłem 10 statków.

Misję na tym etapie można pobrać i obejrzeć (po zalogowaniu) z załączników dołączonych do tematu. {Miało być spokojnie v001.rar}
Misja została wykonana z wykorzystaniem jednostek z UTW, ale jest też do pobrania wersja misji na wersję 1.4 {Miało być spokojnie v141.rar}



Kto ochraniał ich, Sir? Zaraz sprawdzę, mam to gdzieś tutaj zapisane... O! Proszę Sir, to akta tej grupy eskortowej, chwalącej się nienaganną służbą.

Cytat:
Teraz w podobny sposób wstawiamy eskortę. Tym razem jednak przykładamy dużą wagę do CREW RATING. Czy będzie mało elitarnych okrętów? A może dużo słabszych? A może jakiś miks? Jako nowicjusz pewnie nie masz pojęcia, co teraz wstawić? Wiem, brak doświadczenia. No to może na początek zastosuj metodę, którą kiedyś stosowałem, wstawiasz DD w ilości maksymalnie 2 razy mniejszej od ilości statków, po czym na każdego ELITE wstawiasz 1 statek z niższym wyszkoleniem. Ja np. wstawiłem 1 DD ELITE, USS Finek (jeden z kilku moich tagów w misjach, ale o tym później) oraz 2 DD Veteran USS Blurr oraz USS Springer oraz 1 DD o poziomie Competent USS Arcee oraz 1 mniejszą jednostkę o nazwie Laserbeak o poziomie veteran. Czy poprawnie? Sprawdzimy później. To jest wstępny projekt. W następnych punktach dojdziemy do tego, czy było to poprawne.

Misję na obecnym etapie możemy znów pobrać z załącznika jako {Miało być spokojnie v002.rar}
Misja została wykonana z wykorzystaniem jednostek z UTW, ale jest też do pobrania wersja misji na wersję 1.4 {Miało być spokojnie v142.rar}




Cytat:
Gratuluje, zakończyliśmy punkt pierwszy. Co w nim zrobiliśmy? Wybraliśmy wstępny czas gry, miejsce gry, cele dla graczy i wstępną wielkość eskorty. Czyli ustaliliśmy wstępne założenia misji.




Na tym kończymy pierwszy punkt poradnika. Następna część jest dostępna pod linkiem:
http://forum.polishseamen...opic.php?t=5639

Wszelkie komentarze proszę zgłaszać w temacie:
http://www.forum.polishse...opic.php?t=5643
Najlepsze posty (o treści merytorycznej) będą dołączane do poradnika.

Miało być spokojnie v001.rar
Po wstawieniu statków
Pobierz Plik ściągnięto 419 raz(y) 1016 Bajtów

Miało być spokojnie v002.rar
Po wstawieniu eskorty
Pobierz Plik ściągnięto 415 raz(y) 1.12 KB

Miało być spokojnie v141.rar
Po wstawieniu statków v1.4
Pobierz Plik ściągnięto 402 raz(y) 1021 Bajtów

Miało być spokojnie v142.rar
Po wstawieniu eskorty v.1.4
Pobierz Plik ściągnięto 388 raz(y) 1.12 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 11 Listopad 2009, 19:40, w całości zmieniany 26 razy  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Pierwsza misja - poradnik dla opornych
część 3
PL_CMDR Blue R Strefa MISJOnarzy 0 11 Listopad 2009, 12:15
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Pierwsza misja - poradnik dla opornych
część 2
PL_CMDR Blue R Strefa MISJOnarzy 0 10 Listopad 2009, 19:29
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Poradnik
Obowiązkowa lektura
PL_Marco NAVYFIELD 0 23 Grudzień 2007, 22:47
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: Krótki poradnik modera
Pierwsze abc...
PL_Andrev Battlestation Midway - Misje 2 3 Październik 2009, 18:18
PL_Andrev
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Instrukcja tworzenia misji dla SH5
PL_Andrev Pytania i odpowiedzi 0 28 Czerwiec 2010, 07:52
PL_Andrev
Brak nowych postów Moja pierwsza misja
PL_olek0849 Strefa MISJOnarzy 6 7 Listopad 2014, 08:49
PL_olek0849
Brak nowych postów Moja pierwsza misja multiplayer
PL_Szylol Strefa MISJOnarzy 4 22 Kwiecień 2010, 21:01
PL_Szylol


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group