Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#1 Wysłany: 7 Listopad 2009, 22:29 Wstawianie jednostek do misji
Na początek:... sukces!, do mapy "Cios łaski / Coup de grace" udało mi się dodać UWAGA japoński krążkownik klasy Atlanta (hehehe).
Niestety są też wady: zgodnie z sugestią przekopiowałem bite 50MB danych między mapami, skutecznie zwiększając wagę misji, do absurdalnego rozmiaru 109MB.
#EDIT
Chyba zrozumiałem na jakiej zasadzie dodaje się jednostki do map. Co prawda jest to metoda na tzw. "głupiego", ale chwilowo są sukcesy.
Poniżej jest opis, co należy zrobić aby dodać dana jednostkę do konkretnej mapy.
Przykład:
-> Właściciel
W plikach:
0_mm_MissionX / universe / scenes / mission / multi / MMissionX.scn
1_mm_MissionX / universe / scenes / mission / multi / MMissionX.scn
należy wstawić posiadacza danego statku:
Odszukujemy konkretnego gracza który ma posiadać daną jednostkę, np. zgodnie z planem misji Player 2 musi posiadać 2 jednostki typu AK cargo.
Zapis będzie wyglądał następująco (na pomarańczowo komentarze):
Cytat:
numer gracza:
"Player2" {
reprezentowana strona, gracze 1-4 USA, 5-8 IJN
Party = E Party : Allied ;
Race = E Races : USA ;
pierwsza jednostka gracza:
"Unit0" {
ClassId = I 87 ;
ClassName = S "globals.unitclass_japcargotransporter" ;
Icon = I 7 ;
nazwa jednostki:
Name = S "Cargo1" ;
}
druga jednostka gracza:
"Unit1" {
ClassId = I 87 ;
ClassName = S "globals.unitclass_japcargotransporter" ;
Icon = I 7 ;
nazwa jednostki:
Name = S "Cargo2" ;
}
... i zamykamy nawias gracza nr 1 (więcej nie będzie miał jednostek)
}
-> Lokalizacja
W powyższych plikach wprowadzamy teraz lokalizację i dane dotyczące jednostek:
properties (Common, Command, GameUnit, Ship) {
"Command" {
CommandTarget = R "" ;
}
Crew = E CrewXPLevels : Veteran ;
właściciel jednostki:
OwnerPlayer = E Players :"Player 2" ;
reprezentowana strona:
Race = E Races : USA ;
RepairZoneArea = R "" ;
początkowa prędkość:
StartSpeed = F 10.0000 ;
klasa jednostki:
Type = E ShipClasses : CargoTransJ ;
}
... i zamykamy nawias obszaru definiowania jednostki Cargo1
}
i podobnie dla jednostki "Cargo2" - zmienia się tylko lokalizacja oraz nazwa (no i np. poziom wyszkolenia czy prędkość jak ktoś chce)
Na samym końcu rozpakowywujemy plik AK_cargo.zip do folderu z misją:
1_mm_MissionX
aby dodać niezbędne tekstury.
Pytania, niejasności, błędy mile widziane.
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 9 Listopad 2009, 20:13, w całości zmieniany 3 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#2 Wysłany: 9 Listopad 2009, 18:39
Typ statku: AK - TRANSPORTOWCE
AK Cargo transport
W plikach:
0_mm_MissionX / universe / scenes / mission / multi / MMissionX.scn
1_mm_MissionX / universe / scenes / mission / multi / MMissionX.scn
Zapis posiadacza statku:
Cytat:
"Player1" {
Party = E Party : Allied ;
Race = E Races : USA ;
"Unit0" {
ClassId = I 87 ;
ClassName = S "globals.unitclass_japcargotransporter" ;
Icon = I 7 ;
Name = S "Cargo" ;
}
}
properties (Common, Command, GameUnit, Ship) {
"Command" {
CommandTarget = R "" ;
}
Crew = E CrewXPLevels : Veteran ;
OwnerPlayer = E Players :"Player 1" ;
Race = E Races : USA ;
RepairZoneArea = R "" ;
StartSpeed = F 10.0000 ;
Type = E ShipClasses : CargoTransJ ;
}
}
Skopiować do katalogu 1_mm_MissionX zawartość pliku AK_cargo.zip
(Plik zawiera wszystkie niezbędne tekstury dla wyświetlenia jednostki)
AK Tanker
W plikach:
0_mm_MissionX / universe / scenes / mission / multi / MMissionX.scn
1_mm_MissionX / universe / scenes / mission / multi / MMissionX.scn
Zapis posiadacza statku:
Cytat:
"Player5" {
Party = E Party : Japanese ;
Race = E Races : Japan ;
"Unit0" {
ClassId = I 35 ;
ClassName = S "globals.unitclass_japfleetoiler" ;
Icon = I 7 ;
Name = S "Tanker" ;
}
}
properties (Common, Command, GameUnit, Ship) {
"Command" {
CommandTarget = R "" ;
}
Crew = E CrewXPLevels : Veteran ;
Party = E Party : Japanese ;
Race = E Races : Japan ;
OwnerPlayer = E Players :"Player 5" ;
RepairZoneArea = R "" ;
StartSpeed = F 10.0000 ;
Type = E ShipClasses : FleetOilerJ ;
}
}
Skopiować do katalogu 1_mm_MissionX zawartość pliku AK_tanker.zip
(Plik zawiera wszystkie niezbędne tekstury dla wyświetlenia jednostki)
properties (Common, Command, GameUnit, Ship) {
"Command" {
CommandTarget = R "" ;
}
FireStance = E FireStances : FreeFire ;
OwnerPlayer = E Players :"Player 6" ;
Party = E Party : Japanese ;
Race = E Races : Japan ;
RepairZoneArea = R "" ;
Type = E ShipClasses : JapPT ;
}
}
Skopiować do katalogu 1_mm_MissionX zawartość pliku PT_IJNboat.zip
(Plik zawiera wszystkie niezbędne tekstury dla wyświetlenia jednostki)
Przykład zmian (misja Hunt for the cruiser)
i wersja japońska:
Imię: Paweł Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 294 Skąd: Rzeszów
#4 Wysłany: 11 Listopad 2009, 16:17
Cytat:
Chyba zrozumiałem na jakiej zasadzie dodaje się jednostki do map. Co prawda jest to metoda na tzw. "głupiego", ale chwilowo są sukcesy.
Wydaje mi się, że nie musisz kombinować metodą "chybił-trafił". Możesz do tego śmiało wykorzystać funkcję wbudowaną w BSM Ripper... BSM Ripper w momencie kompresji / dekompresji generuje plik .toc (table of content). Jest to nic innego jak indeks wszystkich plików znajdujących się wewnątrz mpak-a, z zachowaniem relacji "parent-child" między tymi obiekatmi... Wskazując Ripperowi model jednostki, jest on w stanie - na podstawie tych relacji - wygenerować listę tekstur wykorzystywanych przez model...
Po rozpakowaniu misji zawierającej interesującą cię jednostkę użyj funkcji LIST MODEL GRAPHICS i wskaż plik .mmod (model 3D) jednostki, którą chciałbyś "transferować"... Powinieneś dostać coś takiego:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum