Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 490 Skąd: Szczecin
#1 Wysłany: 17 Styczeń 2010, 15:19 misje z konwojami losowymi
To że można ustawic rozrzut waypointów na drodze konwoju to każdy pewni dawno wie. podobnie łatwo można ustawić rozrzut miejsc startowych graczy co daje juz pewien stopien nowości każdej rozgrywce. Ale największym zaskoczeniem zawsze jest skład konwoju i eskorty. Podpowiem jak to zrobić.
1. Najpierw klikamy gdzies na morzu prawym i z menu wybieramy: add random generated group. Ustalamy typ grupy jako naval, czyli morski.
2. Musimy od razu wrzucic w skład grupy jakies jednostki aby zostala ona utworzona, mozna tak jak w normalnych grupach wybierac jednostki z listy ale ciekawiej jest wybierac jednostki generowane losowo z okreslonej grupy. I tak są tu typy Generic Cargo daje losowy ship typu cargo, generic tanker daje losowy tankowiec, generic destroyer itp. lepiej unikac wstawiania losowych transpportowcow wojska bo gra lubi sobie wylosowac te wielkie liniowce a w nich wystepuje jakis błąd i potem same sie uszkadzają, zatrzymuja i zapalają. Można mieszać, jednostki konkretnie zdefiniowane i niekonkretnie zdefiniowane, czyli te generowane. każda z jednostek (lub grup, bo każda jednostka ma w ilosci numerek który moze byc inny niz 1) dajemy prawdopodobienstwo pojawienia, np 50%. Każdemu niszczycielowi, czy patrolowcomi zaznaczmy opcje "as escort" żeby chrobil konwo jesli sie pojawi. Skład ładowni i doswiadczenie załóg ustalamy tak jak zawsze. trzeba pamietac ze tych jednostek musi byc więcej niz zakladamy w scenariuszu bo nie wszystkie sie pojawią.
3. zatwierdzamy sklad grupy i wychodzimy z niej, klikamy najpierw lewym potem prawym na symbol grupy na mapie i wybieramy group properties. Tam jest ustalenie czasu generowania sie calej grupy (entry date), najlepiej dac ten sam moment w którym zaczyna sie misja czyli tak jak dla normalnych konwoi w zwyklych misjach, wstawianie poźniejszych moze owocowac tym ze gdy na serwerze generuje sie grupa to spowoduje to jakis lag co rozlaczy kogos, ale to nie żadna sztywna reguła, można próbować. W opcji "group spawn probability" wstawiamy 100% aby grupa pojawila sie na pewno, albo mniej gdy tworzymy scenariusz z wieloma grupami i nie kazda musi sie pojawić. Reapet interval to powtarzalnosc generacji, czyli za ile godzin nastepna taka grupa spróbuje sie pojawic, dla nawodnych to nie ma realnie zadnego znaczenia, wstawiamy 24 i wiadomo ze nikt tyle grac nie bedzie, ale dla lotniczych mozna eksperymentowac czesciej.
4. Odległości. Istotnym dla pojawienia sie losowej grupy jest odleglosc do najblizszego gracza, nie moze ona byc mniejsza od 20km bo wtedy grupa sie nie pojawi. Trzeba to uwzglednić biorac pod uwage rozciągłośc konwoju, rozrzut startowy pozycji graczy oraz grup losowych. Można oczywiscie dorzucic dla bezpieczeństwa dodatkowe 20 km i zglowy ale tu tez jest problem. Gdy cel jest powyżej 30 km od gracza to nie jest mu czasem wczytywany i dopiero gdy sie zblizy na ta odległośc to mu sie wczytuje co moze dac efekt rozłaczenia, a przy wiekszych lagach moze sie poprostu nie udac i niektórzy gracze moga nie widziec albo nie slyszec danej grupy. Doswiadczalnie kiedys doszedlem do tego że odleglosc od grup losowych powinna byc w granicacg 23-27km i wtedy wszystko gra.
5. Mody. różnorakie zmiany w modach nie niszcza bezpośrednio grup losowych ale zwykle dokladając swoje jednostki podkladają sie za jakies tam miejsca w bazie gry i kasuja przypisania poszczególnych typów, wiec efekty moga być różnorakie dziwaczne, pod GWX3 to jeszcze calkiem dobrze dziala (chociaz są uwagi) ale pod UTW to juz mam obawy bo nie ma w edytorze pozycji dla losowych shipów, chyba twórcy wprowadzając swoje konkretne jednostki nie opisali ich do końca i gra nie potrafi zaszeregowac wielu ci powoduje istnienie tylko jednej grupy generic, bez konkretnej informacji czy to eskorta czy transportowce. Tak więc najlepiej grac w to n aczystej wersji, albo w modach które nie ingerując w edytor jednostek zrobiły to dobrze.
[ Dodano: 17 Styczeń 2010, 16:13 ]
Inna misja losowa nazywa sie "search and destroy 1940" i jest w pliku z moimi wszystkimi ocalonymi starymi misjami, miałem jeszcze search and destroy 1943 ale gdzies przepadła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum