Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 28 Sierpień 2008, 08:23 Pytanie laika - pomiar prędkości jednostki - SHIV
Witam
Mimo, iż nie uważam się za zaawansowanego gracza to jednak trochę mnie zdziwiło, że nie mogeę poradzic sobie z jednym z podstawowych aspektów manualnego nastawiania torped Chodzi o - tak jak w temacie - pomiar prędkości atakowanej jednostki.
Wykonuje czynności opisane w instrukcji (manualu). Lokuję cel, dokonuje rozpoznania typu jednostki, za pomocą stadimetru wykonuję pomiar odległości i przechodzę do pomiaru prędkości. I tu zaczynają się schody...
Uruchamiam stoper za pomocą odpowiedniej ikony, włacząm odmierzanie czasu, czekam odpowiednią ilośc sekund i.....nic się nie dzieje...
Stoper się zatrzymuje, ale nie zostaje wykonany pomiar i nie mam żadnego wyniku na tablicy narzędzia do pomiaru prędkości.
Co robię źle...?
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
posiadam wersję 1.4. Niby coś udaje mi się zmierzyc, jednak mam wrażenie, że uzyskiwane wartości sa bardziej niż przypadkowe...
Jakby ktoś potrafił napisac tak krok po kroku byłoby to dla mnie dużym ułatwieniem.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Mierzysz odległość do celu, kąt AoB (pamiętaj po pomiarze każdego nacisnąć przycisk wprowadzania <taki trójkącik>, czekasz 20 sekund, znów mierzysz odległość, kąt AoB i naciskasz pomiar prędkości i załoga ci podaje, co wyszło z danych, które podałeś (otrzymasz wtedy komunikat, że prędkość celu, ple,ple ,ple)
Imię: k
Ulubiona Gra: silen hunter
Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 56 Skąd: gd
#5 Wysłany: 1 Kwiecień 2010, 18:23
Witam.
Od paru tygodni trudzę się aby ustalić odpowiednią prędkość wybranego celu.
Robię to tak:
Namierzam cel peryskopoem przy mojej prędkości 0.
Loguję klawiszem L.
Rozpoznaję cel w książece i zatwierdzam. Następnie ustawiam peryskop zgodnie z linią wody i włączam sidometr. Ustawiam go równo z końcem masztów i włączma stoper.
Po 60 sekundach dokonuję nasępnego pomiaru sidometrem, potem od pierwszego pomiaru odejmuję drugi i wynik mnożę razy 60 a potem zamieniam to na węzł.
Wychodzi zawsze inny niż ten proponowany przez komputer, a ten zawsze jest dobry w przeciwieństwie do mojego.
Pomóżcie dlaczego tak jest - co robię żle?
Od paru tygodni trudzę się aby ustalić odpowiednią prędkość wybranego celu.
Robię to tak:
Namierzam cel peryskopoem przy mojej prędkości 0.
Loguję klawiszem L.
Rozpoznaję cel w książece i zatwierdzam. Następnie ustawiam peryskop zgodnie z linią wody i włączam sidometr. Ustawiam go równo z końcem masztów i włączma stoper.
Po 60 sekundach dokonuję nasępnego pomiaru sidometrem, potem od pierwszego pomiaru odejmuję drugi i wynik mnożę razy 60 a potem zamieniam to na węzł.
Wychodzi zawsze inny niż ten proponowany przez komputer, a ten zawsze jest dobry w przeciwieństwie do mojego.
Pomóżcie dlaczego tak jest - co robię żle?
Dzieki. ELGYD.
Ale narobiłeś powiedzmy literówek, no ale doczepie się do jednej "stadimetrem".
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#7 Wysłany: 1 Kwiecień 2010, 18:58
elgyd napisał/a:
Po 60 sekundach dokonuję następnego pomiaru stadimetrem, potem od pierwszego pomiaru odejmuję drugi i wynik mnożę razy 60 a potem zamieniam to na węzły.
Pomóżcie dlaczego tak jest - co robię źle?
Imię: k
Ulubiona Gra: silen hunter
Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 56 Skąd: gd
#8 Wysłany: 8 Kwiecień 2010, 17:15
Witam.
Tak przyznaję zrobiłem w tekście parę "literówek" za co przepraszam jak kogoś mocno to uraziło, ale to chyba dlatego że dopiero od jakiegoś czasu zajmuję sie okrętami podwodnymi. Dotychczas od parenastu lat siedziałem w symulatorach lotu: Falcon, Lock on, Black shark, FSX... i język "podwodniaków" nie jest mi zbyt dobrze znany.
Przjrzałem sporo tekstu na temat obliczania prędkości okrętów wroga, ale coś mi nie wychodzi. Zacząłęm to robić własną metodą, mianowicie odmierzam odległość do celu stadimeterem, zaznaczam ją na mapie i odliczam 60 sekund. Potem znów odmierzam odległość i znów zaznaczam ją na mapie. Łączę te dwa punkty ze sobą i wychodzi mi prawdziwa odległość jaką prtzebył wrogi okręt co zawsze wychodzi mi mylne przy sposobie jaki opisałem za pierwszym razem. Tą odległość mnoże razy 60 i wychodzi prędkość, którą zamieniam na węzły. Za pomocą lini na mapie łatwo obliczyć też kąt kursowy.Polecam spróbować o ile ktoś tak jeszcze nie próbował. Gram na 100% realizmu i mi ta metoda srawdza się w 8 przypadkach na 10. Jest mały problem: linijka na mapie pokazuje odległości co 50m. Czy jest możliwość, aby to zmienić i żeby pokazywała skalę np. co 10m?
Pozdrawiam
ELGYD.
Za pomocą lini na mapie łatwo obliczyć też kąt kursowy.Polecam spróbować o ile ktoś tak jeszcze nie próbował.
A jak poczekasz 3 minuty i 15 sekund, to za każde 100m pokonanej odległości przez cel, cel płynie 1 węzeł. czyli pokona 800 metrów = płynie 8 węzłów
Stara metoda i mniej liczenia... A to dokładnie to samo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum