Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Jakub
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 36 Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Szczecin
#1 Wysłany: 24 Wrzesień 2010, 11:08 Proszę o pomoc przy GWX 3.0
Witam!
Jestem nowy na forum, ale przeszukałem je w poszukiwaniu odpowiedzi i nie znalazłem. Od roku gram w SH 3, ale ostatnimi dniami zainstalowałem GWX'a i mam problem wynikający z małej znajomości języka angielskiego.
Prosiłbym o opisanie poszczególnych modów w GWX 3.0, co robią, co zmieniają.
Dodam, że zainstalowałem też spolszczenie chyba OLW4 dla gwx 2.1 zamieszczone na forum.
Nie będę wyszczególniał modów o których chciałbym się dowiedzieć, bo w zasadzie chodzi mi o krótki opis wszystkich modów.
W załączniku zrzut ekranu z jsgame z całą listą modów.
13 marca 2009 w temacie o GWX 3.0 olamagato napisał/a:
Wiele osób wciąż szuka informacji o tym które opcjonalne mody w GWX 3.0 włączyć, a które nie (zazwyczaj dotyczy to osób, które nie potrafią przeczytać angielskiego manuala).
Cześć informacji znajduje się w tematach o GWX 2.x. Dlatego dla niektórych początkujących może okaże się przydatny ten mały przewodnik po opcjach (taki sam dla GWX 2.1 i 3.0):
1. 16km Atmosphere
Zalecenia: Wymagana grafika znacznie silniejsza niż zalecana dla SH3.
- Zmienia zasięg widzenia z 8 km na 16 km. Bardzo zmniejsza ilość klatek na sekundę (FPS) na słabszych kartach graficznych.
2. Alternate Loadscreen - Full Circle
Zalecenia: Bez znaczenia.
- Zmienia jedynie obrazek początkowy ładowania na inny
3. Alternate Flotillas
Zalecenia: Wybór 3. flotylli zamiast 11. do września 1944.
- Niektóre flotylle były likwidowane lub reorganizowane w trakcie wojny. Aby móc grać przez cały jej okres SH3 i GWX uwzględnia te reorganizacje i przenosi nas automatycznie do innej flotylli po reorganizacji. Zwykle do tej, do której większość okrętów została przeniesiona. Alternatywne flotylle pozwala zamienić flotyllę 11 na 3 od początku wojny, aż do września 1944 gdy jej okręty zostały połączone z flotyllą 11. Opcja ta pozwala więc grać przez większość wojny patrole rozpoczynające się z zatoki Biskajskiej, a po automatycznym przeniesieniu pod koniec wojny do Norwegii popływać sobie jeszcze na U-boocie XXI.
4. Axis Mediterranean Aircraft Skins
Zalecenia: Opcja historyczna.
- Zmienia oznakowanie własnych samolotów na odpowiednie dla Morza Śródziemnego. Może przez to utrudniać lub ułatwiać rozpoznanie własnych samolotów i tym samym spowodować ich zestrzelenia, albo pomyłkowe zignorowanie samolotów wroga.
5. Black Sea only
Zalecenia: Wybór 30. flotylli.
- Okraja ruch morski do Morza Czarnego. Ma sens tylko dla gry 30. flotyllą do września 1944.
6. Captain America officer icons
Zalecenia: Bez znaczenia.
- Inne ikony oficerów.
7. English Nav Map and grid refs
Zalecenia: Wyszukiwanie celów wg danych historycznych.
- Brytyjskie współrzędne na mapach w stopniach. Ułatwia odnalezienie jednostek po informacji z brytyjskich komunikatów radiowych na początku wojny lub z danych historycznych podawanych w stopniach.
8. Enhanced damage effects
Zalecenia: Wymagana grafika znacznie silniejsza niż zalecana dla SH3.
- Wzmacnia efekty wizualne dymu i ognia. Zmniejsza FPS na słabszych kartach w czasie nakierowania kamery na płonące lub wybuchające jednostki.
9. Fix French
Zalecenia: Opcja tylko dla francuskojęzycznych.
- Polepszenie francuskiej wersji językowej gry
10. Indian Ocean Only
Zalecenia: Wybór 10. i 12 floty.
- Okraja ruch morski do Oceanu Indyjskiego. Ma sens tylko dla kampanii w 10. i 12. flocie.
11. Integrated Orders
Zalecenia: Niezbędny do gry posługując się wyłącznie myszą.
- Dodaje lub przestawia niektóre rozkazy dla innych oficerów niż pierwotnie. Może powodować jednak inne lub dziwne działanie różnych rzeczy. Np. znika ewentualnie przywrócony znacznik okrętu nad wodą (mimo, że pozornie nie ma to żadnego związku).
12. Late War Sensors Snorkel
Zalecenia: NIGDY nie instalować na początku gry!
- Nie wolno go instalować bez powodu! Jeżeli to zrobimy możemy rozwalić sobie grę. Oto jedyny powód do instalacji tego moda:
Kiedy będąc w porcie i ulepszając/zmieniając okręt zauważymy, że pojawi się nam na liście ulepszeń:
"FuMB-29 --NIE WYBIERAJ--" lub
"FuMB-37 --NIE WYBIERAJ--"
Wtedy wychodzimy z gry, włączamy opcję "Late War Sensors Snorkel" i wracamy do zapisu w porcie w miejscu w którym go opuściliśmy. Odpowiedni typ detektora (29 lub 37 zależnie od typu okrętu) został zainstalowany automatycznie przez włączenie tej opcji GWX. Możemy teraz ulepszyć inne elementy okrętu lub zmienić torpedy. Ulepszenia detektora już nie dotykamy.
13. Lite Harbor traffic
Zalecenia: Słaba grafika lub procesor lub mniej niż 1,25 GB RAM
- Okraja ruch lub obecność jednostek Osi w portach. Przydatne jeżeli z powodu słabej karty graficznej i bardzo niskiego FPS powstaje problem z wypłynięciem portu z powodu szarpania grafiki i dużego spowalniania gry.
14. Main Movie "Das Boot"
Zalecenia: Bez znaczenia.
- Zamienia filmik z oryginalnymi zdjęciami z II. W.Ś. w menu na migawki z filmu Das Boot.
15. Merged Campaing
Zalecenia: Zmiana bazy, przeniesienie na inny akwen, albo współczesny, bardzo silny komputer przekraczający kilkukrotnie zalecane wymagania.
- Włącza ruch morski we wszystkich akwenach jednocześnie. Czyli dodaje do ruchu na Atlantyku ruch na Morzu Czarnym oraz Oceanie Indyjskim. Ma sens dla osób, które w jednym patrolu (lub kilku kolejnych) przemierzą conajmniej dwa z tych akwenów - dotyczy to patroli w których spodziewamy się przeniesienia bazy na Daleki Wschód lub na Morze Czarne.
W pozostałych wypadkach opcja dla "Jasiów wędrowniczków".
16. No medals on crew
Zalecenia: Opcja historyczna.
- Brak medali na uniformach roboczych załogi. Opcja historyczna.
17. Open Hatch Mod
Zalecenia: Bez znaczenia.
- Otwiera właz na grodzi wodoszczelnej w centrali.
18. VIIc41 Player Sub
Zalecenia: Włączyć w 1941r. pływając na VIIC, opcja historyczna.
- Zmienia model VIIC na VIIC/41, który był zbudowany ze znacznie wytrzymalszej stali. Tym samym VIIC/41 może zanurzać się o wiele głębiej niż standardowy VIIC. Ze względu na ograniczoną ilość modeli wersję tę trzeba używać zamiennie z już istniejącym modelem. Zastępuje więc on starszy model VIIC. Opcję tę można włączyć w każdym momencie - ale historycznie należy to zrobić dopiero od 1941 r.
Zasadniczo opcje te (oraz inne mody poza Fix French i spolszczeniem) można włączać lub wyłączać wtedy kiedy następnym wczytanym zapisem będzie "port" (baza macierzysta lub uzupełnienia zapasów ze statków zaopatrzeniowych - w tym mlecznych krów).
Zmiana modów i następnie wczytanie zapisu w trakcie patrolu najczęściej kończy się zawieszeniami, wysypkami lub nienormalnymi zjawiskami w grze. Nie należy tego robić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum