Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#1 Wysłany: 11 Sierpień 2010, 15:12 Multiple UIs for SH5 with TDC TheDarkWraith 4.0.0 - 4.9.3
Multiple UIs for SH5 with TDC TheDarkWraith
wersja 4.0.0 - 4.9.3
Lista nowości w stosunku do poprzednich wersji:
• Wersja 4.0.0:
- dodano wykonywane automatyczne skrypty tworzone przez gracza, jedynym warunkiem jest rozszerzenie SHA i ich lokalizacja w folderze "\Automation",
- dodano nową opcję użytkownika, która zarządza pojawianiem się panelu skryptów, domyślną klawiszem wywołującym menu jest Q ((AutomationHotKey),
- dodano opcję kontrolującą pojawienie się okna sprawdzającego poprawność automatycznych skryptów podczas startu gry, sprawdzenie polega na wyświetleniu listy wszystkich skryptów znalezionych w pliku TDW_Automation.SHA i przypisanych rozkazów (AutomationDebuggingEnabled),
- poprawiono błąd okna dialogowego: przy rozciąganiu okna tekst nie ulegał dopasowaniu do nowej szerokosci okna,
- poprawiono błąd radaru podczas startu gry: obecnie sektor przeszukiwania radaru dopasowano do zakresu wskazanego przez operatora,
Fragment okna obsługującego automatyczne skrypty: Dostępne skrypty w wersji 4.0.0:
Submerged scripts:
- skypt redukuje kompresję czasu do 1x, podnosi peryskop, omiata pełne pole obserwacji w ciągu 30 sekund, chowa peryskop,
Surfaced scripts:
- skypt redukuje kompresję czasu do 1x, aktywuje UZO, omiata pełne pole obserwacji w ciągu 30 sekund, dezaktywuje UZO,
TDW_Automation:
- zawiera legendę i instrukcję obsługi (w barbarzyńskim),
- skrypt zanurza okręt, dokonuje nasłuchu rejonu przez hydrofon (przez 1 minutę), podaje raport dot. najbliższego celu, podnosi peryskop, omiata pełne pole obserwacji w ciągu 30 sekund, opuszcza peryskop, wynurza okręt, aktywuje UZO, omiata pełne pole obserwacji w ciągu 30 sekund, dezaktywuje UZO,
• Wersja 4.0.1:
- dodano ikonkę automatyzacji do prawego górnego menu,
- zmieniono kolory dla LineExt, ProtractorExt oraz SquareExt (narzędzia używane na mapie) na czarny,
- poprawiono błąd dotyczący rozkazów dla okrętu bez p-lotki,
- poprawiono błąd resetowania się wysokości masztu po rozpoznaniu jednostki i włączeniu TDC,
- poprawiono błąd występujący podczas zmiany celu przy odczytywaniu kilku odległości (literówka w skrypcie),
• Wersja 4.0.2:
- poprawiono błąd znikania dialogów z oficerami raportowany przez niektórych graczy, przyczyną był błąd w kodzie,
- zmieniono domyślne wartości zanurzenia (100m) i awaryjnego zanurzenia (150m),
• Wersja 4.0.3:
- dodano nową komendę do automatyzacji skryptów: set_new_depth_relative,
- poprawiono błąd uniemożliwiający przesuwanie mapy po otrzymaniu nowych rozkazów,
- poprawiono błąd pustych pól obszaru automatyzacji skryptów,
- poprawiono błąd nieprawidłowej wysokości masztu,
• Wersja 4.0.4:
- (styl SH5) poprawa błędu widoczności strzałki podczas ukrycia zegara,
- poprawki automatyki skryptów,
- poprawa mechaniki pracy automatycznych skryptów: jeśli pierwsza wartość wynosi -1, to pętla będzie powtarzana aż do reakcji użytkownika,
- poprawka komendy automatycznego skryptu: Sweep_Scope command, poprawiający funkcjonalność,
- nowy komendy automatycznych skryptów: Advanced_knuckle, Activate_hydrophone_station, Leave_hydrophone_station, Sweep_hydrophone,
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 18 Listopad 2010, 10:25, w całości zmieniany 22 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#2 Wysłany: 12 Wrzesień 2010, 14:39
• Wersja 4.1.0:
- poprawki funkcji TCxOnMessageBoxText uniemożliwiającej odczytanie wiadomości na bieżąco,
- dodano nową opcję wymuszającą TC1 (kompresję czasu 1x) w przypadku wiadomości radiowej. Wartość ta domyślnie jest wyłączona (TC1OnAnyMessageBoxText),
- dodano nową ikonę do prawego górnego menu kontrolującą opcję TC1OnAnyMessageBoxText,
- (styl SH5Enhanced) dodano opcję użytkownika oddającą realne zachowanie się załogi dla rozkazów prędkości w postaci opóźnienia w ich wykonaniu (DelayNewSpeedThrottleCommand),
- (styl SH5Enhanced) dodano dwie opcje użytkownika oddającą minimalne i maksymalne opóźnienie komendy DelayNewSpeedThrottleCommand: (NewSpeedThrottleDelayMin - domyślnie 3 s, (NewSpeedThrottleDelayMax - domyślnie 6 s)
• Wersja 4.2.0:
- poprawiono pracę zegara, który nie utrzymywał TC podczas wyjścia z danego stanowiska,
- dodano nowe komendy do autoskryptów: crash_dive_now, set_guns,
- dodano nową komendę do autoskryptu: print_message,
- (styl SH5Enhanced) dodano opcję kontrolującą autoukrywanie menu przy starcie gry, opcja domyślnie jest włączona (HeadingBarIsExpanded),
- dodano opcję kontrolującą autoukrywanie HUD (elementów graficznych interfejsu) przy starcie gry, opcja domyślnie jest wyłączona (AdvancedHudIsEnabled)
- dodano opcję kontrolującą rozwijanie okna wiadomości, opcja domyślnie jest wyłączona (MessageBoxStartsWidened),
- zmiana wywołania tablicy liczącej bomby głębinowe z klawisza K na I (IncreaseChalkBoardCountHotKey),
- dodano opcję definiującą najlepszą ekonomicznie prędkość, domyślna wartość wynosi 7.5 (MostFuelEfficientSpeed), opcja wywoływana jest przez klawisz (MostFuelEfficientSpeedHotKey),
- dodano opcję przypisania klawisza funkcyjnego do "najlepszej ekonomicznie prędkości", domyślny klawisz to M (w oryginalnej grze odpowiada za mapę), opcja działa tylko jeśli okręt jest wynurzony,
- dodano opcję kontrolującą pojawianie się statusu autoskryptów (pauza, start, stop), domyślnie opcja jest wyłączona (AutomationActionMessagesDisplayed),
- dodano możliwość opisu autoskryptów w formie tekstu o nieograniczonej długości,
• Wersja 4.3.0:
- dodano dźwięki do przełączników stanu torped ( \data\Sound\periscope_rotary_Up.wav),
- poprawiono błędy wyświetlania wiadomości (niektóre z nich nie były wyświetlane),
- dopasowano wielkość obrotów wykrywanych przez hydrofon (na 0.075), co pozwoli na wykrywanie wolno przemieszczających się celów,
- dodano autorską wersję swobodnej kamery - maksymalna wysokość 1500m, powiększenie (1,2,4,8,16, 32x), minimalne zbliżenie do obiektu 0.01m, do terenu 0m
- dodano tzw. "tarczę namiarową" do obu peryskopów, UZO i mapy nawigacyjnej, sterowany przez mysz, długi wskaźnik kontrolowany jest przez klawiszy kursowych,
- zmiana zgaru z tradycyjnego na "U-Jagd Clock", zmieniono wielkość wskazówek,
- dodano poprawki do klasy Undine, która powodowała wysypywanie gry,
- dodano 4 nowe opcje kontrolujące pojawienie się tarczy namiaru podczas startu gry, domyślnie funkcje są wyłączone, (AttackAttackDiskEnabled, ObsAttackDiskEnabled, UZOAttackDiskEnabled, NavMapAttackDiskEnabled)
- zmieniono funkcjonowanie tarcz RAOBF, obecnie całość jest kontrolowana poprzez wskazania myszki,
• Wersja 4.3.1:
- poprawiono grafikę tarczy namiarowej,
- włączono opcję anti-aliasingu dla wszystkich elementów,
- poprawka kształtu U-Jagd i wielkości minutnika,
- poprawka błędu widoczności tarczy na mapce obok opisu misji,
- poprawka błędu widoczności RAOBF i tarczy nastawów w misji treningowej i braku możliwości ich wyłączenia
- poprawka błędu niewyświetlania się tarczy przy włączaniu TDC,
- poprawka błędu ukrywania tarczy przy właczaniu RAOBF,
- poprawka błędnego wyłączania/włączania HUD przy widoczności tarczy,
• Patch fix do 4.3.1:
- poprawka błędu kompasu tarczy nastawów, w którym nie było mozliwe ustawienie nastawów z zakresu 0-180°,
- poprawka skali minutowej ręcznego zegarka (z 30 minut na 12),
- ciemniejsze linie nastawów i kąta nastawu,
• Patch fix 2 do 4.3.1:
- zmieniono sposób obliczania prędkości celu gdy opcja ShowContactsActualSpeed jest wyłączona,
- poprawiono błąd wyświetlania się opcji XOTDCDialogEnabled mimo jest wyłączenia w opcjach podczas blokowanie peryskopu na celu,
- usunięto konieczność włączenia TDC przy ataku za pomocą tarczy nastawów,
- usunięto konieczność włączenia TDC przy śledzeniu zaznaczonego celu,
- poprawiono błąd dodatkowego modu "no hydrophone on surface", który nie posiadał skorygowanych wcześniej wartości dla sensorów,
• Patch fix 3 do 4.3.1:
- przywrócono oryginalny cyferblat, dodano U-Jagd jako dodatkowy mod (NewUIs_TDC_4_3_1_U-Jagd_Chrono),
Tarcza nastawów - nowość w 4.3.0
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 30 Wrzesień 2010, 10:39, w całości zmieniany 7 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#3 Wysłany: 23 Wrzesień 2010, 08:50
• Wersja 4.4.0:
- dodano nową komendę do autoskryptów - navigate_from_file. Szczegóły dot zaprojektowania własnej ścieżki nawigacyjnej znajduje się w katalogu
\data\Navigation\TDW_Navigation.txt, przykładowy plik znajduje się w \data\Navigation (komenda może być użyteczna w kanałach czy przy taktyce przeszukiwania danego akwenu),
- dodano nową komendę do nawigatora - report_fix. Po wywołaniu tej komendy gracz otrzymuje położenie uboota w bezwzględnej skali na mapie (w metrach). Informacja ta może być użyteczna przy projektowany własnego skryptu ścieżki nawigacji (skrypt: navigate_from_file)
- antena DF jest widoczna pod wodą, antena jest chowana dla głębokości ponad 13m, a wysuwana gdy jest mniejsza lub równa 13m,
- antena radiowa jest podnoszona na głębokości 6.5 metrów i pozostaje nad powierzchnią wody przy głębokości 13m, antena radiowa zaczyna być zakrywana przez fale na 21m i chowana przy zanurzeniu 26m, co oznacza że na peryskopowej stale jest widoczna na powierzchni,
- usunięto podwójne katalogi w modzie w celu bardziej przyjaznej instalacji,
- poprawiono błąd w którym aktywowane skryptu nie były wyłączane gdy gracz przerywał misję/kampanię i uruchamiał nową misję/kampanię,
- poprawiono błąd, w którym pewne ikony zmieniały swoją wartość na "włączone" podczas wychodzenia z misji/kampanii do menu głównego,
- zmieniono zachowanie się radia przy przekraczaniu głębokości dla której wiadomości radiowe nie są już odbierane,
• Wersja 4.4.1:
- tarcza namiarowa kontrolowana niezależnie - namiar i tarcza z kątem nie są połączone z tarczą AoB,
- kompas tarczy nie jest uzależniony już od bieżącego kursu okrętu, jest kontrolowany niezależnie poprzez klawisze funkcyjne (Ctrl+Q lub E) - klawisze z Shift obraza szybciej tarczę,
- tarcza namiarów i kąta nie skacze już na konkretną pozycję po najechaniu myszką na nią,
- RAOBF jest bardziej przyjazny w użyciu, kliknięcie na RAOBF nie powoduje już skoku na nową pozycję,
- usunięto komendy synchronizacji między modem a grą,
- mod nie pomija obecnie komunikatów w czasie startu gry,
- zmieniono położenie RAOBF (oś Z ?) która kolidowała z innymi elementami interfejsu (mapa, okulary),
- przeskalowano RAOBF w celu uniknięcia kolizji z innymi elementami interfejsu (mapa, okulary,)
• Wersja 4.4.2:
- automatyka skryptu "navigate_form_file": usunięto bug wymuszający zmianę zachowania okrętu - obecnie gracz może użyć wartości 9999 dla prędkości, głębokości i kompresji czasu w celu utrzymania bieżących wartości w grze,
- automatyka skryptu "navigate_form_file": dodano możłiwość dodania opisu do skryptu, opis będzie pokazywany za każdym razem, gdy dany skrypt będzie aktywowany,
- automatyka skryptu "navigate_form_file": dodano możłiwość opisu waypointa. Opis będzie włączany w przypadku osiągnięcia przez okręt punktu / waypointa na mapie,
- automatyka skryptu "navigate_form_file": dodano możłiwość określenie warunków wstępnych do uruchomienia skryptu,
• Wersja 4.4.3:
- dodano możliwość zdefiniowania nawigacji "nieprecyzyjnej" dla automatyzacji skryptu "navigate_from_file",
- dodano nagłówek do plikó nawigacji, jest on niezbędny do uruchomienia skryptu,
- podczas uruchomienia skryptu "navigate from file", skrypt będzie opisany jako nazwa + "started". Nazwa + "stopped" wskazuje na błąd w pliku nawigacji. Następny wpis w oknie opisuje komentarz mijanego waypointa. Opis "completed" informuje o dopłynięciu do ostatniego waypointa opisanego w skrypcie,
• Wersja 4.4.4:
- usunięto funkcję sprawdzenia kursu dla połowy odległości między waypointami w skrypcie "navigate_from_file",
- do komend skryptu "navigate_from_file" dodano sprawdzanie kursu dla 1/4, 1/2 oraz 3/4 odległości między waypointami,
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 26 Wrzesień 2010, 10:02, w całości zmieniany 4 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#4 Wysłany: 26 Wrzesień 2010, 10:03
• Wersja 4.5.0:
- dodano opcję ukrywania menu wiadomości jeśli nie jest ono wskazane kursorem myszy (MessageBoxScrolls), domyślnie opcja jest wyłączona,
- domyślne opóźnienie w ukrywaniu rozwiniętego menu wiadomości (MessageBoxHideTD) wynosi 5 sek.,
- dodano opcję ukrywania ikon oficerów jeśli nie są one wskazane kursorem myszy (OfficersScroll), domyślnie opcja ta jest wyłączona,
- domyślne opóźnienie w ukrywaniu ikon oficerów (OfficersHideTD) wynosi 5 sek.,
- dodano opcję zarządzającą wyświetlaniem ikon oficerów na pasku zadań (OfficersToRender), domyślnie wszystkie ikony są wyświetlane,
- dodano opcję ukrywania menu w prawym górnym rogu jeśli nie jest ona wskazane kursorem myszy (TopRightBarsScroll), domyślnie opcja ta jest wyłączona,
- domyślne opóźnienie w ukrywaniu menu w prawym górnym rogu (TopRightBarsHideTD) wynosi 5 sek.,
- dodano opcję ukrywania kontrolek zachowania okrętu (kurs, ster, prędkość, zanurzenie etc), jeśli nie są one wskazane kursorem myszy (EssentialControlsScroll), domyślnie opcja ta jest wyłączona,
- domyślne opóźnienie w ukrywaniu kontrolek zachowania okrętu (EssentialControlsHideTD) wynosi 5 sek.,
• Wersja 4.5.1:
- zegar nastawów kątu żyroskopu podczas strzału salwą jest aktywny jedynie w przypadku wyboru kilku wyrzutni (do strzału salwą)
- dopasowano wysokość anteny DF - antena jest widoczna do głębokości 11.5m
- poprawiono błąd dodatkowych modów ingerujących w sensory, powodujący nieprawidłowe dane anteny DF i radiowej,
- usunięto pliki testowe, kolidujące ze skryptami nawigacyjnymi "Trevally's harbor pilot navigation",
- poprawa wadliwego ukrywania min-mapy, wyłączenie mini-mapy jest teraz możliwe,
- poprawa braku rozwijania kompasu podczas włączenia opcji EssentialControlsScroll,
- jeśli opcja EssentialControlsScroll jest włączona a minimapa zminimalizowana, to ukrycie kontrolek spowoduje ukrycie mapy,
- poprawa braku rozwijania narzędzi mapy oraz głębokościomierza w przypadku włączenia opcji EssentialControlsScroll,
- poprawiono błąd widoczności narzędzi mapy przy minimalizowaniu mini-mapy,
• Wersja 4.5.2:
- zmieniono działanie opcji EssentialControlsScroll kontrolującą pojawianie się ukrytych menu w grze,
- zmieniono zasadę działania dla wszystkich ukrywanych menu / okien: okno pozostaje ukryte i rozwija się gdy jest wskazane przez kursor myszy,
- dodano opcję ukrywania menu wysokości peryskopów jeśli nie jest ono wskazane kursorem myszy (ScopesDepthIndicatorScrolls), domyślnie opcja ta jest wyłączona,
- domyślne opóźnienie w ukrywaniu menu wysokości peryskopów (ScopesDepthIndicatorScrollsTD) wynosi 5 sek.,
- dodano opcję ukrywania menu torpedowego jeśli nie jest ono wskazane kursorem myszy (ScopesTorpedoBoxScrolls), domyślnie opcja ta jest wyłączona,
- domyślne opóźnienie w ukrywaniu menu torpedowego (ScopesTorpedoBoxScrollsTD) wynosi 5 sek.,
- poprawiono bug związany z problemem wyświetlania obrazu na niektórych kartach graficznych,
• Patchfix 3 dla wersji 4.5.2 (zawiera wcześniejsze patchfixy):
- poprawiono działanie autoukrywania dla stylów SH3 i SH4,
- poprawiono błędy komendy OfficersToRender, który powodował wyświetlenie ikon mimo ich wyłączenia, poprawiono także kilka pomniejszych błędów i kategorii dla oficerów,
- poprawiono działanie autoukrywania dla stylu SH5 dotyczącego nieprawidłowej pracy kompasu/steru,
- poprawiono bug związany z nieprawidłowym wyświetlaniem się pomocy mapy przy włączonej opcji EssentialControlsScroll
Autoukrywanie menu w grze
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 16 Październik 2010, 22:57, w całości zmieniany 8 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#5 Wysłany: 16 Październik 2010, 22:56
• Wersja 4.6.0:
- dodano pasek kamery do HUD, pozwalający używać kamer: wewnetrzna (domyślna), swobodna (przenikająca przez obiekty), zewnętrzna, następna jednostka, poprzednia jednostka. Pasek kamer jest rozwijany jeśli jest wskazany przez kursor.
- podmieniono opcję poprzedniej/następnej jednostki na pasek kamery w menu w prawym górnym rogu,
- poprawiono błędy w pracy zewnętrznej kamery związany z odległością, obecnie ograniczenie to 10cm,
- dodano stopnie zbliżenia do pracy swobodnej kamery (1,2,4,8x), minimalna odległość to 10cm
- dodano stopnie zbliżenia do podglądu obiektów (wcześniejsza opcja następna/poprzednia jednostka). Zbliżenie molziwe w zakresie 1,2,4,8,16, 32x przy min odległości 10cm,
- poprawiono błąd związany z przeciąganiem elementów interfejsu,
- dodano opcję określającą widoczność paska kamery (CameraBarScrolls), wartość domyślna to True,
- dodano opcję określająca widoczność ikon ostrzeżeń (WarningsScroll), wartość domyślna to False, (OPCJA CHWILOWO NIE FUNKCJONUJE),
- dodano nową kategorie rozkazów do czifa: aktywacja zespołu naprawczego uszkodzeń okrętu (damage control team),
• Patchfix 2 dla wersji 4.6.0 (zawiera wcześniejsze patchfixy):
- poprawiono błędną pracę kontrolek kamer w przypadku użycia peryskopów lub map,
- dodano opcję dodającą nazwę lub w przypadku braku rozpoznania kontaktu klasę okrętu,
Menu dostępnych kamer
Informacja o typie/klasie jednostki (patch)
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 18 Październik 2010, 14:36, w całości zmieniany 1 raz
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#6 Wysłany: 18 Październik 2010, 14:36
• Wersja 4.7.0:
- dodano możliwość wyboru dziennika okrętowego w menu startowym, po zakończeniu gry dziennik jest zapamiętany i przywracany podczas startu gry,
- dodano możliwość edycji dziennika okrętowego z ekranu menu,
- poprawiono kod i oskryptowanie dziennika okrętowego,
- poprawiono kod i oskryptowanie edytora dziennika okrętowego,
• Patchfix 2 dla wersji 4.7.0 (zawiera wcześniejsze patchfixy):
- dodano narzędzia pomocy do edytora dziennika pokładowego (\data\Applications\ShipsJournalEditor.exe),
- dodano aplikację umożliwiającą transfer zapisanych opcji do nowych wersji modu (\data\Applications\OptionsMigrater.exe),
- poprawiono błąd tworzenia uszkodzonego pliku dziennika podczas wyboru nowego dziennika okrętowego w menu głównym gry
Aktywacja i wybór dziennika okrętowego.
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 24 Październik 2010, 18:42, w całości zmieniany 3 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#7 Wysłany: 24 Październik 2010, 18:44
• Wersja 4.8.0:
- dodano opcję kontrolującą widoczność (autoukrywanie) paska głębokości, domyślną opcją jest włączony (DepthGroupBarVisible)
- daty w dzienniku pokładowym i w aplikacji ShipsJournalEditor powiazano z opcjami regionalnymi gracza,
- gracz nie musi ustawiać regionalizację gry na angielski/USA - dziennik pokładowy i ShipsJournalEditor jest uniezależniona od regionów graczy,
- dodano podpowiedzi do wpisów w dzienniku pokładowym, podpowiadające jak zaznaczyć lub odznaczyć wpis,
- edytor dziennika kontroluje wstawianie daty przez gracza - gracz nie może wpisać daty wcześniejszej niż poprzedni wpis ani późniejszej niż późniejszy wpis,
- edytor dziennika kontroluje wstawianie godziny przez gracza - gracz nie może wpisać goziny wcześniejszej niż poprzedni wpis ani późniejszej niż późniejszy wpis,
- dziennik pokładowy jest bardziej przyjazny dla gracza poprzez dodanie listy istniejących dzienników, podświetlenia bieżącego dziennika, możliwości wyboru już istnejących dzienników,
- z uwagi na zmiany w dzienniku pokładowym gracz musi zaktualizować swoje dzienniki do nowego stylu poprzez ich otwarcie w edytorze dziennika pokładowego (ShipsJournalEditor) i zapisanie pliku,
- w przypadku dziennika "none" w menu głównym gry należy kliknąć w niego, co spowoduje otwarcie aplikacji ShipsJournalEditor,
- dodano brakujące narzędzie do dziennika pokładowego,
- rozbudowano aplikację ShipsJournalEditor i plik pomocy,
• Patchfix 4.8.1:
- dodano pliki umożliwiające zgodność z modem 'Strategic map' autora Obelix,
- ikona kompasu jest wyłączona jeśli narzędzia mapy nawigacyjnej są w postaci paska,
- dodano opcję kontrolującą rodzaj narzędzi mapy nawigacyjnej w formie paska lub obiektów, opcja domyślna jest wyłączona (MapToolsAsObjects)
• Patchfix 4.8.2:
- poprawiono błąd "ucinania" ostrzeżeń dla niskich rozdzielczości gry,
- poprawiono błąd nieukrywania narzędzi mapy przy włączonej opcji MapToolsAsObjects podczas zadań kampanii w lewym górnym rogu mapy nawigacyjnej,
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 5 Listopad 2010, 10:52, w całości zmieniany 6 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#8 Wysłany: 5 Listopad 2010, 11:08
• Wersja 4.9.0:
- skrypty:
- poprawiono skrypty poprzez włączenie podkategorii, co wymusza zmianę formatu wszystkich skryptów (szczegóły w pliku \data\Automation\TDW_Automation.txt),
- dodano tutoriale/szkolenia do skryptów - użytkownik może zdefiniować skrypty używane w grze, są one umieszczone w katalogu \data\Tutorials (szczegóły w pliku \data\Automation\TDW_Automation.txt),
- nowości:
- dodano opcję kontrolującą widoczność paska kamer, domyślną opcja ta jest włączona (CameraBarVisible),
- dodano opcję kontrolującą widoczność nomografu na mapie nawigacyjnej, domyślną opcja ta jest włączona (NomographVisibleOnNavMap),
- dodano opcję w lewym górnym menu kontrolującą widoczność nomografu na mapie nawigacyjnej,
- usprawnienia:
- ikony raportów nawigatora (zasięg, czas do końca kursu, odległość do końca kursu) są wyłączone jeśli nie ma punktów nawigacyjnych na mapie,
- ikona raportu nawigatora dot zasięgu jest wyłączona jeśli okręt znajduje się w zanurzeniu,
- poprawki:
- ostrzeżenie o wyjściu do systemu widoczny jeśli przy starcie gry wybrano jakikolwiek dziennik nawigacyjny,
- poprawiono błędy w obsłudze dziennika pokładowego przy klawiszach SHIFT oraz CTRL+SHIFT,
Przykład wyboru szkoleń/tutoriali w grze:
• Patchfix 4.9.1:
- dodano komendę do samouczka pozwalającą na wywołanie za pomocą klawisza funkcyjnego danej opcji/zdarzenia w oknie tutoriala/samouczka,
- dodano przedział czasowy do wykonania kolejnych czynności przez gracza (szczegóły w pliku \data\Tutorials\TDW_Tutorial.txt),
- dodano komendę do samouczka pozwalającą na kontrolę widoczność menu,
- dodano komendę do samouczka pozwalającą na kontrolę wybranych stanów menu (włączony/wyłączony),
- dodano komendę do samouczka wymuszającą oczekiwanie na włączenie danego menu,
- dodano komendę do samouczka wymuszającą oczekiwanie na sprawdzenie danego danego menu,
- dodano komendę do samouczka wymuszającą wykonanie dowolnego skryptu w plikach \data\Automation\TDW_Automation.txt lub \data\Cfg\Commands.cfg,
- dodano komendę do samouczka wymuszającą oczekiwanie na zmianę stanu (włączony/wyłączony) danej sekcji (np. peryskopu), lista dostępnych stacji znajduje się w pliku \data\Tutorials\TDW_Tutorial.txt,
- poprawiono błędy w dokumentacji samouczków (\data\Tutorials\TDW_Tutorial.txt),
- poprawiono błąd związany z niedziałającym kończeniem skryptu w przypadku jego zatrzymania (stop/pauza),
• Patchfix 4.9.2:
- dodano opcję dodawania obrazów do samouczka,
- dodano komendę do samouczka pozwalającą na kontrolę widoczności obrazków,
- dodano komendę do samouczka pozwalającą na kontrolę wyboru obrazków,
- dodano komendę do samouczka pozwalającą na kontrolę rozmiaru obrazków,
- okno samouczka i obrazu do samouczką jest obecnie zapisywane przy zakończeniu gry i przywracane po ponownym uruchomieniu SH5,
• Wersja 4.9.3:
- do dziennika pokładowego dodano przyciski pierwszy / ostatni dzień dla poprawy nawigacji,
- dziennik pokładowy obecnie rozpoczyna się od ostatniego wprowadzonego dnia, jeśli bieżąca data jest późniejsza niż ostatni wpis, dziennik automatycznie wpisuje bieżąca datę,
- opcjonalnie pasek kamer zwija się całkowicie jeśli nie jest wskazany przez kursor myszy,
- czas kontaktu na mapie nawigacyjnej przeniesiono w dół w celu uniknięcia konfliktu widoczności z paskiem kamer, zmieniono również kolor tekstu w celu lepszej czytelności,
- dodano nowy przycisk do mapy nawigacyjnej zmieniający kolor kart statków z czarno-białego na kolorowy,
- dodano nową opcję definiującą rodzaj kart statków przy starcie gry, domyślną wartością są karty kolorowe (ShippingChartIsColored),
- ikony kursów równoległego i przechwytującego przeniesiono do nowej lokalizacji (prawo od przełącznika TDC), zmiana podyktowana dopasowaniem do słabszych rozdzielczości,
- przyciski w lewym górnym rogu mapy przeniesiono na prawą stronę, zmiana podyktowana wprowadzeniem kart statków,
_______________
Temat zamykam, nowości wersji 5.0.0 będą przedstawione w osobnym temacie.
Moderator.
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 12 Listopad 2010, 23:02, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum