Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#2 Wysłany: 23 Styczeń 2012, 09:25
Ale po co Ci to? Punkty za patrol zostały usunięte ponieważ w kampaniach w części flotylli zawsze miałbyś sytuację w której nigdy nie osiągasz wykonanego zadania. W ten sposób miałbyś zawsze gorszą sytuację punktową kiedy patrolowałbyś akweny poza siatką patrolowania z gołego sh3. Nie dostawałbyś bonusu za wybrzeże Palestyny (później Izraela), Południową Afrykę, Ocean Indyjski i Pacyfik. GWX niweluje tą nierównowagę. Nadal za skończony patrol masz 100 punktów jeżeli wrócisz z nieuszkodzonym okrętem. Na dodatek GWX daje Ci na start 1000 punktów bez robienia akademii, więc te punkty masz już za darmochę.
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#4 Wysłany: 23 Styczeń 2012, 20:06
Oczywiście. Z tym że jeżeli chodzi o wybrzeże Palestyny zadziałają wyłącznie jednostki losowane bo GWX nie daje swoich obszarów patrolowania na wschodnim wybrzeżu M.Śródziemnego. Natomiast Indyjski i Pacyfik jak najbardziej (mają swoje obszary patrolowania), również całe M.Czarne ma 3 dodatkowe strefy patrolowania. Z Pacyfiku używany jest jedynie zachodnia jego część ponieważ wschodniego Pacyfiku mapa SH3 nie obejmuje. Ponieważ są to nowe obszary istniejące wyłącznie w GWX (i trasy konwojów + ruchy jednostek oskryptowanych), to nie można za nie zgarniać punktów bo siatka nagród jest zapisana tylko w kodzie gry. Stąd wyłączenie nagród we wszystkich patrolach. Liczą się wyłącznie uznane zatopienia i stan okrętu po patrolu (maks. 100 PR).
Zresztą patrole bez zatopień nie powinny na zdrowy rozum dawać reputacji bo co to za reputacja za bezproduktywne mielenie wody w określonych akwenach? Zmarnowane torpedy i wypalone deficytowe paliwo, to żaden powód do lepszej reputacji.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#5 Wysłany: 23 Styczeń 2012, 21:46
olamagato napisał/a:
Zresztą patrole bez zatopień nie powinny na zdrowy rozum dawać reputacji bo co to za reputacja za bezproduktywne mielenie wody w określonych akwenach? Zmarnowane torpedy i wypalone deficytowe paliwo, to żaden powód do lepszej reputacji.
Ejże, a rozkazy?
Rozkaz swoje, a ja płynę gdzie mi się widzi?
Czyżby to nie był jeden z punktów o który gracze głośno krzyczeli (historical accuracy)?
Nie mówię, że system tonażowy jest zły (bo nie jest), wybrano po prostu "mniejsze zło".
Przynajmniej jest już jakaś interakcja z BdU (wolfpacki), a to już coś.
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#6 Wysłany: 24 Styczeń 2012, 09:45
Rozkazy jak najbardziej w GWX pozostały. Nadal gracz ma płynąć tam gdzie wg BdU powinny być najlepsze możliwości zadania strat przeciwnikowi. I tam kapitanowie U-bootów powinni płynąć.
Jednak historycznie nikt w BdU nie płakał z tego powodu, że ich okręty zatapiały statki przeciwnika w innym miejscu, na przykład zanim dopłynęły lub podczas powrotu, ewentualnie kapitan podejmował decyzję o innej trasie rejsu niż najprostsza. Poza tym BdU czerpało informacje niemal wyłącznie z raportów U-bootów bo innej możliwości nie mieli. Jeżeli któryś U-boot odkrył miejsce grupowania się statków do formowania konwojów, to BdU skwapliwie z tego korzystało. Ba, w jednym takim przypadku przeprojektowano nawet torpedę T3 w taki sposób, aby płynąc z prędkością 9 węzłów miała zasięg 57 km (sic!) i przekazano je U-bootom, które miały zrobić pogrom w pewnej zatoce.
Wracając do GWX - rozkazy patrolowania są, ale jeżeli gracz skutecznie wyczerpie cały swój zapas torped zanim tam dotrze, to dowództwo z tego powodu nie powinno płakać, a tonaż i tak się liczy (w realu i grze). Nadrzędnym rozkazem było bowiem eliminowanie floty handlowej przeciwnika.
Historycznie problem mógł mieć kapitan, który nie wypełnił rozkazu patrolowania i wrócił ze wszystkimi torpedami, albo w ogóle nie uzyskał trafień. Niestety gra tego nie modeluje (nie wiem nawet czy SH5 to robi - raczej nie.). Z drugiej strony to co modelował SH3, czyli nagrodę za mielenie wody w strefie patrolowania były z kolei nierealistyczne bo nigdy nie słyszałem aby kapitan, który wrócił z niczym miał z tego powodu jakiekolwiek profity tak jak to wynika z gołego SH3.
Się rozpisałem...
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 24 Styczeń 2012, 09:53, w całości zmieniany 2 razy
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#9 Wysłany: 9 Luty 2012, 22:20
Sprawdź, jeżeli masz trochę czasu, czy występuje to również bez spolszczenia (powinno). Jeżeli tak, to jest to właściwość GWX, jeżeli nie, to spolszczenia (choć to mało prawdopodobne). W obu wypadkach mogę to poprawić, albo w ogóle zlikwidować PR na starcie ponieważ dzięki temu bardzo zgrabnie ominełoby się pewnego buga SH3, który powoduje anulowanie PR za wynik pierwszego patrolu jeżeli przed pierwszym patrolem ulepszyło się U-boota (a jak wiadomo za 0 PR trudno coś ulepszyć).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum