Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Wydarzenia:
Hitler nakazuje, aby statki handlowe, które po zatrzymaniu używają ciągle radia zatapiać, bądź zajmować.
Hitler zakazuje atakowania francuskich statków handlowych i minowania francuskich wód.
U-27 skrada się pod port i jego kapitan ze smutkiem ogląda tłusty tankowiec przechodzący pod wyrzutniami, gdy on się zbliża do celu. Miny zostały podłożone bez większych incydentów.
U-27 udał się dalej od wybrzeża. Po zameldowaniu dostał od BdU nowe rozkazy:
Patrolować wzdłuż wschodniego wybrzeża Wysp Brytyjskich według uznania.
Kapitan (był singielek, dop. Finka) kieruje się do poszukiwawczo do AN44.
U-43 zbliża się do strefy patrolowej.
U-44 płynie nie napotykając wroga
U-48 bezskutecznie kręci się po AN28. Dostaje pozwolenie zmiany kwadratu o 1 (także po skosie), jeżeli przez 2-3 dni nie natrafi na wroga.
U-50 dociera do strefy patrolowej:
Wydarzenia:
Brytyjczycy i Francuzi postawili zaporę minową, która uniemożliwia przekraczanie kanału Angielskiego.
U-27 odnajduje statek za dnia samotny statek: SS Blairlogie (4500 BRT)
U-43 nie odnajduje celu podczas patrolu
U-44 zbliża się do pozycji wyznaczonej do minowania.
U-48 odnajduje w nocy płynący samotnie statek Polyphemus. (6300 BRT) Chce go zatrzymać, ale ten zaczyna wzywać pomocy.
U-50 odnajduje w nocy płynący pod eskortą duży parowiec:
Wydarzenia:
Wielka Brytania wypuściła w morze pierwszy konwój. Od tej pory konwoje zaczynają regulane kursowanie.
Churchil przedstawia plan zaminowania Norweskich wód terytorialnych. Pomysł nie zyskuje poparcia.
U-29 zatopił w pobliżu Irlandii lotniskowiec HMS Courageous
U-27 Po zatopieniu Blairlogie długo i bezskutecznie pływał w pobliżu wybrzeża. Gdy zaczęło mu brakować paliwa, dowiedział się o konwoju, który znalazł U-48, ale konwój był za daleko, aby U-27 dotarł tam i wrócił do bazy. [dop. Finka, osiągalny konwój w AN45 i 46 musiałby być]
U-43 zapuścił się na wody Atlantyku, gdzie wreszcie odnalazł swój pierwszy cel. SS Thornliebank (5600 BRT)
U-44 postawił miny na płykich wodach dzień po wyjściu w morze konwoju, który przedefilował nad jego głową. U-44 wycofał się potem na południowo zachodnie podejście i zgodnie z nowymi rozkazami zaczął patrol i znalazł w końcu cel.
U-48 zatopił Polyphemusa i długo krażył między neutralnymi, Norweskimi frachtowcami, aż BdU pozwoliło mu na zmianę kwadratu, co okazało się strzałem w dziesiątkę. U-48 odnalazł konwój.
U-50 po ataku w ataku na eskortowany parowiec uszkodził go znacząco, ale eskorta nie pozostała dłużna i długo i skutecznie obrzucała U-Boota. Po ucieczce kapitan zdecydował się wrócić do bazy.
Wydarzenia:
Brytyjczycy zapowiadają uzbrojenie statków handlowych w działa.
Hitler odwiedza Wilhelmshaven (waszą bazę, dopisek Finka)
U-27 wrócił do bazy
U-43 zatopił swój pierwszy cel SS Thornliebank (5600 BRT) i gdy powoli zbliżał się czas powrotu do bazy odnalazł konwój. Zaczął go śledzić, gdyż BdU liczyło, że U-44 też go przechwyci. Dostał jednak pozwolenie na atak
U-44 po zatopieniu celu skierował się na północ i tam też otrzymał informacje o konwoju. Idąc w jego stronę napotkał jednak samotny, eskortowany parowiec.
U-48 dwukrotnie atakował konwój zatapiając 1 statek i uszkadzając drugi, ale potem został zagoniony pod wodę, mocno uszkodzony i zmuszony do powrotu do bazy, gdzie dotarł pod koniec września.
Wydarzenia:
U-43 w śmiałym ataku zatopił 2 statki, ale zgubił konwój i bez paliwa wrócił do bazy
U-44 w kolejnych atakach zatopił 2 statki i uszkodził dwa kolejne, po czym na skutek uszkodzeń silnika został zmuszony do powrotu do bazy
Wydarzenia:
W Listopadzie ogłoszono nieograniczoną wojnę podwodną.
W grudniu Hitler zakazał ratowania rozbitków i ogłosił Morską Blokadę Anglii.
U-48 i U-50 po 3 miesiącach w naprawie opuszczają dok remontowy. U-44 po 2 miesiącach napraw opuszcza dok remontowy.
U-27, U-43, U-44, U-48 i U-50 szykują się do wyjścia na ocean. Tym razem U-Booty zatankowano do pełna.
Wydarzenia:
4 Stycznia U-43 i U-44 opuściły port w Wilhelmshaven
7 stycznia to samo uczyniły U-48 i U-50.
10 stycznia w ślad za nimi wyruszył U-27.
11 stycznia U-48 został wykryty przez samolot, ale udało mu się uciec.
13 stycznia, szczęśliwy dzień U-Bootwaffe. Wykryto aż 3 konwoje. Na dodatek przy jednym przypadkiem znalazły się dwa U-Booty: U-43 i U-50
Wydarzenia:
Dni 13-15 stycznia były szczęśliwymi dniami U-Bootwaffe. 5 U-Bootów zatopiło 14 statków o tonażu prawie 70 000 BRT, z czego większość z konwoju OB-74.
W nocy z 16 na 17 stycznia U-48 odnalazł kolejny konwój, zmierzający do Wielkiej Brytanii. Tym razem w pobliżu były 2 kolejne U-Booty, ale oba prawie bez torped po ostatnich atakach.
Wydarzenia:
U-27 i U-48 zgubiły konwój w sztormie, ale szczęśliwie odnalazły go po jego minięciu i znów ruszyły do ataku.
U-43 i U-44 patrolują pusty ocean
U-50 wraca do bazy
Wydarzenia:
U-27 i U-50 wracają do bazy.
U-48 zaginął podczas ataku na konwój i od paru dni nie zgłasza się.
U-43 i U-44 dalej patrolują Atlantyk.
Niemcy wygłaszają Dementi. U-Booty nie zatapiają neutralnych, oznakowanych statków, a wszelkie informacje to brytyjskie kłamstwa i mistyfikacje. Niemieckie U-Booty zawsze informują neutralne statki, jeżeli przewożą kontrabandę i mają zostać zatopione i dają czas załodze na opuszczenie statku.
Niemieckie dowództwo opracowuje książkę skróconych sygnałów, która pozwala na wysyłanie radiogramów w postaci krótkich sygnałów, których namierzenie jest niemożliwe. Ma to zabezpieczyć U-Booty przed ich zlokalizowaniem podczas nadawania wiadomości.
Wydarzenia:
U-43 i U-44 w ostatnich dniach odnalazły cele i zatopiły 3 jednostki, jednak to zatopienie HMS Malaya przez U-43 było głównym powodem do dumy. To pierwszy Brytyjski Pancernik zatopiony podczas tej wojny poza portem. U-43 wraca do bazy, a U-44 kontynuuje patrol.
Minął tydzień odkąd U-48 nie zgłasza się na wywoływanie. BdU zakłada, że U-Boot został utracony.
Wydarzenia:
Niespodziewanie U-48 wrócił do portu ze zniszczonym radiem. W bazie zapanowała wielka radość.
U-43 wrócił do bazy, wśród wiwatów za zatopienie pancernika
U-44 wrócił do bazy
10 Lutego 3 Rzesza podpisała umowę gospodarczą z ZSRR
15 Lutego 3 Rzesza ogłasza, że wszystkie brytyjskie statki będą traktowane jako okręty i zatapiane bez ostrzeżenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum