Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Kapitänleutnant Darius von Krzynke
Przygotujcie okręt do wyjścia w morze na początku grudnia 1940. Wyjdziecie w morze z wraz z U-95. Waszym głównym celem jest postawienie zapory minowej na wyjściu ze Scapa Flow (kwadrat AN15) oraz dotarcie do St. Nazarie, ale po drodze wykorzystajcie sytuacje i w kwadratach AN i AM zatopcie jak najwięcej statków wroga.
Korvkpt. Herbert Sohler, P.O. dowódcy VII Flotylli w Rzeszy Fregkpt. Looffa
Zadanie:
U-96 oczekuje na załadunek torped (tylko puste pola) i wyznaczenie trasy do ruszenia. (mapka będzie w głównym temacie, jak skończę wszystkie U-Booty słać w morze)
Na szczęście znalazł się jakiś stary rower... Pierwszy Oficer U-96 jeszcze 15 minut temu zastanawiał się, dlaczego "Bilge" - jak nazywano nowego kapitana okrętu - wydarł się na niego i kazał w ciągu pół godziny dostarczyć manifest załadunkowy do doków w których U-96 oczekiwał na wyjście w morze.
Na szczęście udało się odnaleźć oficera uzbrojenia i zapotrzebowanie na 4 torpedy parogazowe T1 w przednie wyrzutnie oraz intrygująca elektryczna torpeda w wyrzutnię rufową zostało zgłoszone.
Dodatkowo Pierwszy przekazał planowaną marszrutę przejścia U-96 do wskazanych sektorów:
AN79 - podejście na patrolowej, następnie AM31 - również patrolowa.
Po tym wszystkim poluzował krawat koszuli munduru i czupurnie przekrzywił czapkę na lewe ucho. Czas odwiedzić piękną Lilly i....cóż, nie wiadomo co przyniosą koljne dni, prawda?
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
A te nie przyniosły nic, poza rejsem przez opustoszałe Morze Północne. Ciemne chmury zalegały na niebie, stwarzając ponurą atmosferę. Wreszcie 6 grudnia 1940 roku U-96 osiągnął pogranicze kwadratów AM31 i AM33
Darius von Krzynke był bliski odpuszczenia sobie brzytwy na rzecz własnych paznokci... Przejście zachodnim trawersem od wysp brytyjskich powinno przynieść skutek w postaci tłustych plam oleju na powierzchni morza po powolnych, samotnie płynących handlowcach... A póki co, poza kryształami soli na klapach wyrzutni torpedowych nie udało się zyskać niczego innego w tym patrolu...
Marynarze sami schodzili mu z drogi starając się zamienić w niewidzialnych gdy schodząc do centrali wydarł się - po raz setny już w trakcie tego rejsu - na Pierwszego:
"Kurs na AN13, prędkość 5 węzłów! Podejście do minowania w kwadracie AN15. Mechanik - utrzymywać mi te 5 węzłów bo nogi z d...y powyrywam! Wachta na Oko! Obserwować ruch na horyzoncie! Jak złapiecie parszywce jakikolwiek ruch na horyzoncie zanurzyć okręt do kiosku i zmniejszyć prędkość do 3 węzłów!!! I z drogi wszarze - będę w mesie!"
Marynarze zastanawiali się, jak to możliwe, że burzowe chmury zostały wniesione pod pokład...
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
8 grudnia 1940, 3:30
Ostatnia mina została postawiona zgodnie z planem. Pierwszy oficer nabrał tchu, zanim udał się zameldować o tym kapitanowi, mając nadzieję, że pozbycie się min poprawi nastrój kapitana. Wszedł do centrali i zameldował, kapitanowi, który przyglądał się mapie, gdzie ustalał z nawigatorem nowy kurs.
-Herr Kaleun, wszystkie miny zostały postawione. Torpedysta pyta, jakie załadować torpedy.
Przypominam o zapoznawaniu się z głównym tematem gry, gdzie pojawiają się też nowe rozkazy
- Przynajmniej udało Wam się nas.....rać herbaciarzom na ich własnym podwórku. Dobra robota - odburknął w swoim stylu von Krzynke. Pierwszy zastanawiał się co dokładnie oznacza dość łagodny ton kapitana. Instynkt samozachowawczy Pierwszego ostrzegał go przed atakiem znienacka, jednak ten nie nadszedł. Czy to aby na pewno dobry znak?
- Załadować T1`ki we wszystkie rury. Niech odbędzie się to w ramach ćwiczeń! Jeśli nie będę zadowolony z czasu wyrzutnie mają zostać rozładowane i ponownie załadowane! Wykonać Prawie-Pierwszy! - syknął przez zaciśnięte zęby "Bulge".
- Temu pożal się Boże Gwiazdojebowi przekazać kurs na kwadranty, kolejno: AN32, AN12, AN11. Na małej prędkości. Cykl nasłuchowy co 6 godzin po 2 godziny na peryskopowej z prędkością 2 węzłów. WYKONAĆ!
Pierwszy, dławiąc w sobie gotującą się wściekłość odwinął się na pięcie i odszedł przekazać rozkazy Albrechtowi, Nawigatorowi.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Nawigator spojrzał na mapę kwadratu AN i palcem jechał na wschód, przecinając całe Morze Północne, aż do Norwegii. Kwadrat AN32 był na środku lądu z niewielką ilością wybrzeża i znajdował się z dala od pozycji U-96.
Albrecht miał czelność zgłosić się do dowódcy z pytaniem:
-Herr Kaleun. Każąc nam iść do AN32, miał pan na myśli kwadrat AN22 pomiędzy Bergen, a brytyjską bazą w Lerwick na północny-wschód-wschód od nas, czy może kwadrat AM32 położony na północny-zachód od naszej pozycji?
- PIeeeeeeeeerrrrrwszzyyy!!!!! - ryk von Krzynke słychać było zapewne nawet w zatłoczonej o tej godzinie mess-kantynie w samym Scapa Flow - Jeśli jeszcze raz przekręcisz mój rozkaz to sam osobiście sprawdzę ci słuch! I użyję do tego defloratora do tulei cylindrowych naszych diesli! Precz mi z oczu idioto!!!!
Pierwszy nie odważył się bronić, choć oczywistym było, że to Bulge pomylił kwadraty...
Pobiegł do Albrechta i drżącym głosem przekazał: - Albi, trasuj kurs na AM32...
Po czym poszedł do kibla, zamknął zasuwkę drzwi i....zapłakał.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
11 Grudnia 1940.
Atmosfera na pokładzie stawała się z każdą chwilą coraz bardziej napięta. Nic, poza chyba udanym polowaniem nie mogło spowodować jej rozluźnienia. Na dodatek otrzymana wiadomość poddała pod wątpliwość cały sens wyprawy.
OD: LOOFF*
DO: U-49, U-95, U-96 i U-99
Na okręty mogła dostać się wadliwa seria zapalników kontaktowych, które nie działają przy kontakcie odmiennym niż 90 stopni. U-99 i U-95 mają natychmiast wracać do bazy we Francji celem przezbrojenia zapalników torped. U-96 po wykonaniu głównej misji ma również wracać do Francji. U-49 ma kontynuować obecne zadanie.
Von Krzynke okazał podejrzany spokój czytając komunikat
- Tego można było się spodziewać... Nikt przy zdrowych zmysłach nie zatrudnia więźniów do produkcji broni! No, Heine, podejmij decyzję. Zmieniamy zapalniki czy próbujemy szczęścia?
Pierwszy podniósł brwi... Heine? On w ogóle wie jak mam na imię...?
Szybko się jednak pozbierał i postanowił;
- Herr Kaleu, załoga jest zmęczona a zmiana zapalników na wszystkich torpedach dodatkowo ich wyczerpie. Gdy ludzie są zmęczeni łatwo o wypadek bądź pomyłkę. Zostawmy kontakty, Kaleu.
- Dobrze Pierwszy, dobra decyzja. Rozumiesz ludzi - to dobrze o Tobie świadczy. Pozostajemy na kontaktach. - po chwili milczenia powiedział Bulge.
Pierwszy poczuł ulgę i....dumę? To pierwsze tego typu słowa skierowane do niego od kapitana. Odwracając się by przekazać rozkazy usłyszał jeszcze:
- Czy Tobie kiedykolwiek wyrośnie broda, Pierwszy?
Kątem oka zauważył grymas mogący uchodzić za uśmiech na zaciętej twarzy "Bulge".
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Ostatnio zmieniony przez PL_Daritto 8 Październik 2014, 21:59, w całości zmieniany 1 raz
Gdy kapitan się oddalił pierwszy był całkowicie zdezorientowany. W sytuacji spokojnej kapitan wydawał się gotować w środku. Gdy jednak każdy był mocno zdenerwowany, kapitan zachowywał się spokojniej.
Wtedy Albrecht zapytał:
-Znaczy się, że kontynuujemy rejs?
Pierwszy otrząsnął się i dodał:
-Tak. Kiedy w tym tempie dotrzemy do końca kursu?
-Za 2 dni, Heine.
Dwa dni później U-Boot znajdował się w kwadracie AN12. Kapitan pił kawę, gdy podoficer torpedowy zgłosił się z meldunkiem, wciąż wycierając ręce ze smaru:
-Przejrzałem wszystkie zapalniki kapitanie. Żaden nie wygląda na wadliwy. Mogę powiedzieć, że na nasz okręt nie dostał się żaden wadliwy zapalnik.
- Sztabowcy... - parsknął pod nosem von Krzynke - dobra Pierwszy, tu już nic nie zdziałamy. Zmiana kursu - kierujemy się na St. Nazaire. Przekaż Nawigatorowi: kurs na AN11, AM34, AM33, AM26, AM27, AM01, AM42, AM45, AM48. Prędkośc patrolowa. Niech nasz zęzochłap* dobrze przeliczy zużycie paliwa. Meldować standardowo co 4 godziny.
Pierwszy oddał honory a następnie pobiegł do Albi`ego.
* - potoczna nazwa mechaników utarta w WSM w Gdyni podczas odwiecznego konfliktu pomiędzy nawigatorami a mechanikami. Z tego co wiem to nawet blisko 50-letnia tradycja tejże zacnej Alma Mater nie pomogła w rozwiązaniu głównego pytania: kto ważniejszy jest na statku: mechanik, czy nawigator?
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Zbliżały się powoli święta. Anglicy najwyraźniej z tego powodu pochowali się na wyspie, bo od dłuższego czasu U-96 nie napotykał żadnego celu, co nie działało zachęcająco na załogę. Złowroga cisza na domiar złego przeplatała się z ciężkimi opadami.
Von Krzynke dawno już wyczerpał zasób brzydkich słów - a miał go przecież ogromny. Kolejne dni nie przynosiły nic nowego. Horyzont czysty jak szata anioła, a pogoda beznadziejna... Ludzie na okręcie zmęczeni, snuli się jak cienie. Nawet zarządzenie regularnych ćwiczeń niewiele dało.
Bulge zawołał do siebie Pierwszego:
- Nie będziemy tu rozpuszczać stali w wodzie. Kurs na kwadrat AM78. Prędkość patrolowa. Wachty co cztery godziny. Przekaż kucharzowi by wydał chłopakom po kubku grzanego wina. I zawołaj mi tu tego szczura Wolfganga z maszynowni. Chcę znać dokładne szacowania zużycia paliwa. Niech Nawigator przeliczy poziom paliwa na odległość do przebycia. Jeśli nie znajdziemy nic w AM78 to bierzemy kurs na bazę St. Nazaire.
- Javohl, herr Kaleu - odpowiedział jedynie Pierwszy. Cóż, ten patrol chyba powoli ma się ku końcowi.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
-Herr Kaleun. Paliwo na U-Boocie wystarczy na około dwa tygodnie. Jeżeli będziemy poruszać się w linii prostej, dojdziemy do celu w 2 dni, jeżeli będziemy patrolować, to w 5 dni. A stamtąd już do Francji tylko 3 dni rejsu.
- Pierwszy, przekaż załodze, że oczekuję od nich maksimum wysiłku. Idziemy patrolowo do celu. Musimy w końcu sprawdzić, czy nasze zapalniki działają...he...he...he.... - śmiech von Krzynkie przypomniał Heine`mu dźwięk rysowania nożem po porcelanie. Uśmiechnął się walcząc z dreszczem po czym oddalił się przekazać rozkazy.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
26 XII 1940 5:00
U-96 przez długie dwie godziny ścigał odgłos parowca, który usłyszał na południowym-wschodzie. Kapitan był na mostku, gdy dostrzeżono z daleka oświetlony parowiec.
-To chyba Irlandczyk - zauważył bosman, który pełnił rolę dowódcy trzeciej wachty.
- Przygotować załogę pryzową. Podchodzimy na odległość 1 Km. Obsadzić działo. Po osiągnięciu 1200 metrów dwie salwy ostrzegawcze przed dziób. Po salwach przekazać ALDIS`em na parowiec ostrzeżenie o podejściu pryzu i inspekcji parowca. - Bulge nie miał żadnych złudzeń. Irladnczyk bądź nie, ale międzynarodowe prawo pryzu pozwalało mu na sprawdzenie podejrzanego o kontrabandę statku. Postanowił skorzystać z tego prawa.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Statek bez żadnej zwłoki zastosował się do poleceń U-Boota. Po chwili na wodę spuszczono szalupę, na której znajdował się jakiś człowiek z teczką pod ręką.
-Chyba to oni chcą wysłać szalupę do nas - powiedział pierwszy, podczas gdy załoga pryzowa pompowała ponton sprężonym powietrzem.
-Pierwszy, pryz ma wejść na pokład parowca. Wycelować w szalupę MG-42 i pełna gotowość alarmowa na okręcie. Obserwować pokład parowca. Jakikolwiek ruch na pokładzie meldować niezwłocznie. Otworzyć pokrywę wyrzutni 2, nastawa szybka, głębokość 5 m, celować pod przedni maszt. Czekać na komendę. Naszego gościa podejmujemy pod pokładem. Dwóch członków załogi uzbrojonych ma eskortować gościa do centrali - coś nieprzyjemnego błysnęło w oku Bulge. Pierwszy zaczął się bać...
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum