POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z peryskopami, GWX 3 Gold+ spolszczenie.
Autor Wiadomość
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #1  Wysłany: 23 Grudzień 2014, 18:56   Problem z peryskopami, GWX 3 Gold+ spolszczenie.

Hejka, mam dość poważny problem: już drugi z rzędu patrol (z czterech) żaden peryskop nie działa jak należy. Na powierzchni nie ma problemu, ale gdy się zanurzę (głębiej niż 10 metrów) cały obraz mam zamazany jak pod wodą, a pod wodą widzę aż zbyt wyraźnie. Przed czwartym patrolem sprawdziłem w bazie czy problem występuje i nie występował dopiero pojawia się na otwartych wodach. Prosiłbym o jakąkolwiek pomoc.

Problem jest i na peryskopie bojowym i wachtowym, w załączniku widać w czym problem (tam widać, a raczej powinno być widać konwój).

Dodam jeszcze, że gdy się zanurzę i wcześniej wystawię peryskop po minięciu 10 metrów sam zaczyna się chować, mogę go przyblokować na chwilkę lub poczekać aż się schowa i go jeszcze raz wystawić. Ale nadal obraz jest zamazany.

problem.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 472.93 KB

Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 23 Grudzień 2014, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #2  Wysłany: 1 Styczeń 2015, 14:27   

Witam w Nowym Roku.
Jest to skutek włączenia w modzie Hardcode Fixes poprawki "Realistyczne peryskopy" ("Periskope Fix"), która symuluje wibracje peryskopu powyżej pewnej prędkości podwodnej przy wystawionym peryskopie. Wibracje te są w rzeczywistości skutkiem rozbijania wody i tworzenia fali przez część peryskopu przechodzącą przez lustro wody.
Wibracje nie pojawiają się dopóki okręt nie ma prędkości wyższej niż domyślne 4,5 węzła.
Wystawienie peryskopu przy dużej prędkości okrętu groziło nawet złamaniem go.
W spolszczeniu poprawka ta jest domyślnie włączona, ale prędkość od jakiej efekt blur symulujący wibracje zaczyna działać została podwyższona do 5,1 węzła. (Ponieważ 5 węzłów to dla typu XXI prędkość mała naprzód, a OP były tak projektowane aby przy takiej prędkości żadne negatywne zjawiska utrudniające atak torpedowy nie występowały).
Dodatkowym skutkiem tego zjawiska jest to, że peryskop tworzący falę i białą pianę jest dużo łatwiejszy do wykrycia i symulator jakim jest SH3 uwzględnia ten efekt zwiększając wskaźnik wykrycia.

Krótko mówiąc albo obserwacje podwodne z peryskopu robisz mając prędkość małą naprzód lub mniejszą, albo będziesz mało widział - realnie nic.
Problem polega na tym, że efekt blur użyty przez H.Sie do symulacji tego zjawiska jest zbyt mocny. Uniemożliwia jakąkolwiek obserwację, a nie tylko utrudnia dokładny atak jak było to w rzeczywistości.

Można zrobić dwie rzeczy - albo
a) poprawkę wyłączyć w całości (co polecam jeżeli wersja spolszczenia jest Olw5i lub niższa, czyli zawiera Hardcode fixes w wersji 1.6A lub starszą - bo nie ma możliwości edycji jej parametrów), albo
b) zmienić poziomy prędkości przy której efekty są wywoływane.

Wszystko należy przeprowadzać na wyłączonym w jsgme modzie "GWX Hardcode fixes".

1. Wyłączenie
W katalogu poprawki odpalić HsieOptionsSelector.exe i wyłączyć "Realistyczne peryskopy" (eng. "Periscopes Fix").

2. Zmiana prędkości granicznej
Można to zrobić tylko kiedy Hardcode fixes są w wersji 1.6B1 lub nowszej (taką zawiera spolszczenie w wersji 5j lub nowsza). Należy wyedytować (przy wyłączonym w jsgme modzie) plik hsie.ini, znaleźć wartość "Val18=" i przypisać jej prędkość wyższą niż domyślne 4.5 (GWX PL Olw5j ustawia ją na 5.1).
Można też zmienić prędkość przy której załoga automatycznie chowa peryskopy z domyślnej 7.0 na wyższą jest to wartość "Val19=".
_________________
WWW: http://ja.gram.pl/Olamagato
Jestem obcy i nic co obce nie jest mi obce.
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #3  Wysłany: 1 Styczeń 2015, 15:14   

Dzięki, skoro tak było w rzeczywistości to tego nie zmieniam. Chcę grać realistycznie. :8)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Gold Mission Pack - złoty pakiet misji rankingowych
Esencja gry rankingowych
PL_Cmd_Jacek Ogólnie o Silent Hunter III 0 23 Listopad 2015, 23:05
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Przyklejony: Spolszczenie do GWX 1.2, GWX TA 1.2 i SH3 Commander
Sokół Dodatki, mody i modowanie 6 4 Sierpień 2014, 16:23
PManiek
Brak nowych postów Przyklejony: GWX-3 pliki do pobrania
PL_Marco Dodatki, mody i modowanie 0 9 Sierpień 2010, 22:01
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: Nowa zaktualizowana wersja spolszczenia do GWX 3.0
Specjalnie dla PolishSeamen
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 140 30 Czerwiec 2019, 23:45
petros13
Brak nowych postów GWX 3.0 Gold edition problem z uruchomieniem
Grossus Dodatki, mody i modowanie 1 13 Luty 2012, 22:16
PL_Olamagato
Brak nowych postów GWX PL5 - Spolszczenie do GWX 3.0
Mechanika gry i rozwiązania problemów
PL_Daritto Dodatki, mody i modowanie 5 8 Marzec 2012, 14:20
PL_Olamagato
Brak nowych postów Spolszczenie do GWX 2.1
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 6 19 Luty 2012, 13:39
Mikołaj


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group