Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Kapitänleutnant Ottokar Paulssen
Przygotujcie okręt do wyjścia w morze na początku kwietnia 1941. Wyjdziecie w morze z wraz z U-553. Waszym głównym celem jest dotarcie do St. Nazarie, ale po drodze wykorzystajcie sytuacje i będąc na Atlantyku w kwadratach AK i BD zatopcie jak najwięcej statków wroga.
Korvkpt. Herbert Sohler, P.O. dowódcy VII Flotylli w Rzeszy Fregkpt. Looffa
Podczas gdy pierwszy oficer zajmie się sprawami prowantowymi, waszym obowiązkiem jest:
a) przydzielenie torped elektrycznych G7e do magazynów (3 torpedy)
b) wybranie pozostałych ładowanych torped (G7a/G7e) do pozostałych miejsc
Im bliżej było do wyjścia w morze, tym więcej było obowiązków. Ładowano zaopatrzenie, tankowano ropę, a nawigator pobrał mapy Atlantyku.
Okręt musiał przejść przez zatokę Biskajską, a potem mógł kierować się prosto ku punktowi zbiórki. Pozostał tylko wybór odpowiedniej strategii przejścia. Choć BdU zalecało iść cały czas na powierzchni do celu, coraz więcej kapitanów uważało, że (zwłaszcza blisko Francji) należy iść na powierzchni w nocy, a za dnia iść zanurzonymi, argumentując coraz częstszymi patrolami powietrznymi, tak niebezpiecznymi dla U-Bootów, przy jednoczesnym braku widocznej pomocy Luftwaffe.
(czyt. określenie jaką taktykę podejmiesz i (jeżeli inny, niż proponowany) jakimi kursami
[w głównym temacie jest mapcia]
Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3 Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 2413 Skąd: Kraków
#4 Wysłany: 18 Listopad 2014, 11:51
Idziemy na powierzchni jak zobaczymy pierwszy samolot schodzimy pod wode w momencie zobaczenia pierwszego samolotu zanurzenie na dzień w nocy wynurzenie
Ostatnio zmieniony przez PL_olek0849 18 Listopad 2014, 11:52, w całości zmieniany 1 raz
12 godzin rejsu minęło do pierwszego wieczoru i pierwszego dostrzeżenia niezidentyfikowanego samolotu (krążący nad portem myśliwiec luftwaffe nie wliczał się). Jednostka leciała z północy i w zapadających ciemnościach ciężko było rozpoznać, czy to maszyna brytyjska, czy Niemiecka. Szczęśliwie zaraz potem była ciemna i pochmurna noc, która skryła U-73 całunem ciemności.
Drugiego kwietnia gdy U-73 zanurzył się, aby rutynowo sprawdzić okolicę, hydroakustyk zameldował odgłos ciężkich jednostek z namiaru 120. Kapitan Paulssen nie musiał patrzeć na mapę. Kierunek wskazywał na Cieśninę Duńską, a raczej jej ujście do Morza Północnego. To nie mogły być jednostki Brytyjskie - pomyślał, a zaraz potem przypomniał sobie ucieczkę frachtowców ze Szwecji. Wówczas Brytyjczycy korzystając z kiepskiej pogody zbliżyli się krążownikiem z eskortą w pobliże Jutlandii. Tym razem, pomimo pochmurnej pogody widoczność była bardzo dobra, więc raczej to nie wchodziło w grę.
I teraz przed nim stanęła ta najważniejsza decyzja, która mogła przesądzić o życiu lub śmierci. Iść za dnia na powierzchni, czy wolniej, ale bezpieczniej przemierzać te niebezpieczne, patrolowane przez siły obu stron, wody Morza Północnego za dnia w zanurzeniu.
Dźwięk ciężkiej jednostki przez cały dzień towarzyszył zanurzonemu U-Bootowi. Najpierw hydroakustyk miał go na namiarze 120, potem przewędrował, aż ku 10. Cokolwiek to było, oddalało się.
6 kwietnia U-73 przechodził wodami między Wielką Brytanią i Islandią, gdy odebrano wiadomość o rozpoczęciu działań przeciwko Jugosławii. Na pokładzie powtarzano jedno i to samo pytanie:
-Jak wygląda flaga Jugosławii?
Odpowiedź na to pytanie nie okazała się tak prosta, gdyż trzech specjalistów od geografii i "flagologii" (jak nazwano nową, U-Bootową naukę) nie potrafiło podać jednej wersji flagi. Zgodzono się tylko do jednego. To trzykolorowa flaga. Ale już dobór kolorów był zupełnie różny. Drugi oficer, wskazując na flagę Holandii mówił, że jest prawie taka sama, natomiast kuk zarzekał się, że na czarno-białych kronikach na pewno górny i dolny pas miały dokładnie ten sam odcień. Spór nie został rozwiązany aż do wieczora i zakończono go salomonowym stwierdzeniem "jak zobaczymy statek, to będziemy się kłócić, czyj on jest".
Zadanie:
Wchodzisz od wschodu na kwadrat AK. Wybierz na który. (wejście przewidziane na turę 7-9 IV 1941) [mapa jest w temacie głównym]
Świt 7 kwietnia 1941 przywitał U-73 odległymi odgłosami gromu.
-Będzie burza - mruknął pierwszy oficer - Trzeba zawołać Schmidta, niech on oceni ile mamy spokoju.
Schmidt wyszedł dość szybko na mostek i rzucając wzrokiem naokoło powiedział:
-Żadnej burzy nie będzie. Jest spokój.
W tej chwili z oddali dobiegł kolejny grom. Pierwszy uśmiechnął się i wskazując na zachód powiedział:
-I co tak grzmi?
Schmidt wytężył słuch, po chwili słychać było kolejny grom, po którym nastąpił jeszcze głośniejszy. W oddali na horyzoncie pojawił się błysk, jakby latarni morskiej i zgasł. Schmidt powtórzył:
-Nie będzie żadnej burzy.... To działa okrętowe. Tam toczy się bitwa.
-OBUDZIĆ KAPITANA!!
Ottokar w kilka chwil zebrał się i co prędzej skierował na mostek. U-73 na pełnej prędkości pędził na zachód, a pierwszy wskazywał:
-To było mniej więcej tam, skąd słychać te gromy. Ktoś tam strzela i to z dział dużego kalibru.
Niestety, pośpiech nic nie dał. Z pokładu U-73 dało się przez chwilę zobaczyć dymy na horyzoncie, jednak rozwiały się tak szybko, jak się pojawiły. Gdy Paulssen prowadził swój okręt przez bezmiar wód, starając się odnaleźć wroga, w radio odebrano jakąś zakodowaną enigmą wiadomość. Nie udało się jej jednak odszyfrować, zapewne była zakodowana z użyciem innego klucza.
Kilka godzin przeszukiwania nie dało nic, aż wkrótce zauważono słaby dym. W kierunku akwenu, który przeszukiwał U-Boot zbliżało się 5 niszczycieli. W tym samym momencie, gdy zauważono wroga, jeden z matrosów po przeciwnej stronie zauważył jakieś szczątki unoszące się na wodzie.
-Chyba jest tam nawet jakiś rozbitek! - zameldował, starając się dojrzeć coś w tym mocno pofalowanym morzu.
Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3 Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 2413 Skąd: Kraków
#12 Wysłany: 20 Listopad 2014, 00:06
Kierujemy się w stronę szczątków może rozbitek żyje spróbujmy coś cie dowiedzieć. Po podjęciu go z wody lub stwierdzeniu ze nie żyje zanurzenie i cisza na poładzie.Najszybciej jak sie da, w razie zbytniego zbliżenia się niszczycieli Zanurzenie alarmowe.Załoga zostać na pozycjach bojowych
Ostatnio zmieniony przez PL_olek0849 20 Listopad 2014, 00:09, w całości zmieniany 1 raz
Mimo największych wysiłków motoru, niszczyciele były szybsze i albo dostrzegły U-Boota, albo rozbitka. U-73 musiał ratować się awaryjnym zanurzeniem, choć od rozbitka dzieliła ich niecała mila. Chief sprowadził okręt na 120 metrów, gdy szum śrub nadciągających niszczycieli stał się słyszalny na całym okręcie.
-Zbliżają się, Herr Kaleun.
Kadłub trzeszczał, gdy U-Boot zszedł na tą głębinę. W kilku miejscach nawet pojawiły się drobne przecieki, gdy woda kropelkami przeciskała się przez niewielkie szczeliny, które znalazła, ale nie nastąpiło nic gwałtownego. Pobyt na głębinie przedłużał się, a niszczyciele cały czas kręciły się po okolicy. Wreszcie, prawie dwie godziny po zanurzeniu alarmowym, hydroakustyk zameldował, że niszczyciele odpływają na południe.
Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3 Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 2413 Skąd: Kraków
#16 Wysłany: 20 Listopad 2014, 13:39
Peryskopowa jak nic nie bedzie widac w okolicy wynurzenie.Nadac wiadomosc do bdu o prawdopodobnej bitwie ciezkich okretow Patrolujemy dalej nasz kwadrat.
Kapitan mógł sobie pozwolić na ten luksus. Śledzony przez U-123 konwój z każdą chwilą zbliżał się do niego. Wieczorem 11 kwietnia U-73 powinien móc wziąć kurs na przechwycenie, o ile siły nawodne nie zniszczą wcześniej konwoju. Jednak rankiem 11 kwietnia sytuacja uległa całkowitej zmianie, gdy BdU przysłało nowe rozkazy (patrz temat gry oraz MAPA)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum