POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
celowanie na hydro
Autor Wiadomość
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #1  Wysłany: 14 Październik 2014, 20:48   celowanie na hydro

Witam takie pytanko kiedyś ubiło mi się o uszy ze można coś takiego robic moze mi ktos powie jak,bo mogło by być pomocne.
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #2  Wysłany: 15 Październik 2014, 06:50   

W bardzo dużym skrócie:

Przy braku widoczności robisz trzy namiary na cel co jakiś czas (np. co 20 minut). Dobierasz tak kurs celu, aby przepłynął dokładnie tyle samo w ciągu tych 3 pomiarów

Widząc że cel płynie prosto ze stałą prędkością (przepłynie stały odcinek w tym samym czasie) - wyliczasz namiar który byłby za kolejne 20 minut.

Następnie zmieniasz pozycję i ponownie określasz namiar po 20 minutach. Z poprzedniego wyliczonego pomiaru masz namiar teoretyczny, więc nowy namiar wyznaczy Ci dokładną pozycję, z czego można wyliczyć prędkość celu.

Mając dokładną pozycję celu względem własnego okrętu (nieruchomego) określasz AoB, prędkość i odległość. Ładujesz dane do kalkulatora torpedowego i to wszystko.

W teorii możliwe, w praktyce - czasochłonne i mało dokładne aby bawić się tym w SH, szczególnie że nawet w gęstej mgle cel jest widoczny w odległości 500 metrów.

Gdzieś roiłem nawet instrukcję do tego, poszukam...
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 15 Październik 2014, 06:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #3  Wysłany: 15 Październik 2014, 07:00   

Na YouTube znajdują się kompletne video-manuale w tym temacie. Wystarczy zapytać wujka gugla :)
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #4  Wysłany: 23 Październik 2014, 17:42   

Ja używałem takiego sposobu:
1. Okreslam kurs celu co jest najłatwiejsze gdy sie ustawi za nim i płynie za jego rufą jakis czas i patrzy na swój kompas.
2. Określam jego prędkosc patrzac na swoja i wyczuwając moment gdy sie zaczynam zbliżac i oddalac zmieniając predkosc płynac za celem po jego kursie.
3. Mając kurs i prędkosc celu wyprzedzam go, ustawiam sie prostopadle do jego kursu w odległosci od jego trasy takiej aby torpedy sie uzbroiły spokojnie biorac poprawke że moge miec pewne niedokładnosci pomiarów, zalecam około 500-700m.
4. Teraz patrze do tebelki gdzie mam odchylenie torped w zaleznosci od predkosci celu i prędkości torped (dawniej były publikowane na forum subsim takie).
5. Strzelam torpede na wprost (kurs 0) gdy nasłuch celu stwierdzi że jest on akurat tyle stopni od mojego dziobu co mówi tabela.

Można tak atakowac nie tylko strzelajac na wprost, ale wtedy sie to bardziej komplikuje. zalecam ataki na wprost, wtedy odległosc do celu nie ma znaczenia

Niestety dzisiaj nie potrafie znaleśc tej tabelki, można to samemu wyliczyć
 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #5  Wysłany: 24 Październik 2014, 20:58   

Jest jeszcze inna wersja ustalania predkosci celu we mgle. Dobry akustyk (i gracz) potrafi rozpoznawac po odgłosach typ celu. jesli nie potrafi to byc moze mijajac sie we mgle rozpoznac. Wtedy liczysz obroty sruby na minute. Daje sie uslyszec odglosy łopat a wiemy ile ich cele maja, dodatkowo w grze ten dzwiek jest zapetlany wiec mozna wyczuc kiedy sie akcent powtorki pojawia stad bierze sie wynik. Patrzymy w kolejna tabelke gdzie mamy orientacyjne predkosci celów dla konkretnych ilosci rpm. Ustawiamy na to kąt odchylenia torped tak jak wczesniej.
 
 
     
Adin 




Kraj:
poland

Imię: Adrian
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Giżycko

 #6  Wysłany: 24 Październik 2014, 22:26   

A helikoptera meteorologicznego jak nie było tak nie ma. O stawianiu min czy przerzucaniu szpiegów nie wspomnę.
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #7  Wysłany: 26 Październik 2014, 20:03   

Adin napisał/a:
A helikoptera meteorologicznego jak nie było tak nie ma. O stawianiu min czy przerzucaniu szpiegów nie wspomnę.

O takich cudach jak helikopter nie było co marzyć. Zresztą - po co to komu? Bo było to historyczne? To jest gra a nie rzeczywistość. Stawiane min jak i szpiedzy to podobna sprawa - dodatkowo szpiedzy byli "przerabiani" w 4-ce i raczej było to niezbyt popularne urozmaicenie, które koncentruje się na "nudniejszych" zadaniach prawdziwego okrętu podwodnego w warunkach wojennych.
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #8  Wysłany: 26 Październik 2014, 20:11   

zawsze lubiłem wysadzać agentów, oddziały marines i robienie zdjęć w 4-ce ;) Miny pojawiły się w 4-ce (po modach) choć akurat jako mało użyteczny smaczek
_________________

 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #9  Wysłany: 26 Październik 2014, 22:02   

PL_Andrev napisał/a:
Adin napisał/a:
A helikoptera meteorologicznego jak nie było tak nie ma. O stawianiu min czy przerzucaniu szpiegów nie wspomnę.

O takich cudach jak helikopter nie było co marzyć. Zresztą - po co to komu? Bo było to historyczne? To jest gra a nie rzeczywistość. Stawiane min jak i szpiedzy to podobna sprawa - dodatkowo szpiedzy byli "przerabiani" w 4-ce i raczej było to niezbyt popularne urozmaicenie, które koncentruje się na "nudniejszych" zadaniach prawdziwego okrętu podwodnego w warunkach wojennych.


Niezbyt popularne? Najfajniejsza część gry jest niezbyt popularna?

http://forum.polishseamen.pl/viewtopic.php?t=8592

Agenci, robienie zwiadu. To bardzo ciekawe, ale i niebezpieczne zadania. Owszem. Potem widnieje 0 BRT. Ale było to niezwykle ważne. Ja tą część (podobnie jak zaopatrywanie) bardzo lubiłem. Żal mi było tych żołnierzy, co na Baatan wysadzałem (zwłaszcza, że z książek wiem, co ich potem spotkało).

Co do zwiadowczego helikopterka... Jakby mieli zrobić go... to by strasznie komplikowało grę IXD2 (bo to one je miały)... Rozłożenie helikopterka wymagałoby dużo czasu i musiałby być tracony w przypadku przerwania (np. musiałby renomę kosztować za każde jego zamontowanie).. Tak samo przeładunek zewnętrznych torped... Przez część tego procederu okręt NIE MÓGŁ się zanurzać. I nie, że straci torpedę... Po prostu by zatonął przy próbie zanurzenia. Plus zanim załoga by się pochowała minęłoby dużo czasu, a więc awaryjne zanurzenie odpadałoby... A to pokomplikowałoby grę.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 26 Październik 2014, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Hydro
crys Pytania i odpowiedzi 7 25 Kwiecień 2010, 18:26
seba999
Brak nowych postów Hydro na powierzchni ???
PL_Cmd_Jacek Pytania i odpowiedzi 10 14 Listopad 2009, 18:31
PL_tes
Brak nowych postów celowanie i taktyka
HELP FOR NEWBIE :)
zaru85 Pytania i odpowiedzi 6 15 Kwiecień 2010, 20:43
PL_Matrose
Brak nowych postów celowanie w SH III
PL_maniek Ogólnie o Silent Hunter III 7 22 Grudzień 2007, 21:34
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group