Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#1 Wysłany: 25 Październik 2019, 17:28 Ankieta w sprawie wyboru LOKOMOTYWY
Warth Thunder?
Może Wrath Thunder? Ale preferowałbym War Thunder z tych dwóch
Ktoś przedstawi po krótce różnice między produktami, które NAS bezpośrednio dotyczą? W temacie poprzednim i dyskusji widziałem/słyszałem takie streszczenia, ale już mnie się mylą.
I do której mamy już bazę? Z tego co wiem, Andrev i Mirko (przy współudziale Jacka) grywają w War Thunder. Możecie więc tak streścić z punktu widzenia PolishSeamen (czyt. wojny morskiej) tą produkcję?
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#3 Wysłany: 25 Październik 2019, 19:44
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Możecie więc tak streścić z punktu widzenia PolishSeamen (czyt. wojny morskiej) tą produkcję?
World of Warships
- możliwość wspólnej gry zestawem różnych okrętów z poziomów 1 (IWW) do 10 (post-IIWW) (DD, CL, CA, CV, BB, w bliskiej przyszłosci SUB) / do 3 osób w plutonie
- udział w bitwach klanowych (przy ilości graczy niezbędnej do wspólnej gry, ok 8 osób online)
War Thunder
- możliwość wspólnej gry zestawem jednostek morskich o zbliżonej klasie (np. DD vs. DD) / do 3 osób w plutonie,
- możliwość tworzenia własnych niestandardowych scenariuszy,
- możliwe scenariusze z udziałem samolotów kierowanych przez graczy (w tym hydroplany),
- w przyszłości pancerniki (potwierdzone przez developera)
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#5 Wysłany: 25 Październik 2019, 20:10
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Tak patrząc, to WT wydaje mnie się ciekawsza opcją...
Wiesz, jeżeli chodzi o to aby zaistnieć, to WoWs jest przyjemniejszy do gry. Aczkolwiek nie zaistniejemy jako odrębny klan - jest nas po pierwsze zbyt mało, a po drugie czas szkoły / studiów dawno za nami.
WT ma więcej możliwości, można grać w batalie w 4-5 osób, ale znowu - komu się chce, gdy trzeba siedzieć i odkrywać kolejne, coraz lepsze jednostki. A i jeszce zaprojektować scenariusze.
Nie trzeba gridndować, można kupić.
Ale to nie te czasy jak DC, gdzie kupowałeś grę po 15zł i miałeś cały wachlarz jednostek dzięki modom. Tu i tu się płaci za każdą nową jednostkę: czasem (grindem) albo realną gotówką.
Nie trzeba gridndować, można kupić.
Ale to nie te czasy jak DC, gdzie kupowałeś grę po 15zł i miałeś cały wachlarz jednostek dzięki modom. Tu i tu się płaci za każdą nową jednostkę: czasem (grindem) albo realną gotówką.
Za 3 tierowe Pack'i DD (Kiyoshima, Fletcher, Tribal, Z-20 Karl Garlster) za każdy trzeba zapłacić po 49,99 euro, jeżeli ktoś chciałby mieć od razu, bez mozolnego grindu.
@PL_Andrev
W samolotowym WT można grać w 4-osobowym squad'zie. W Navy tylko 3?
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_Mirko 25 Październik 2019, 21:20, w całości zmieniany 2 razy
A co rozumiesz przez grindowanie? W sensie, czy normalnie osiągalne dla zwykłego zjadacza chleba, czy trzeba poświęcić pół życia i nerkę, aby odblokować jakiś okręcik?
A co rozumiesz przez grindowanie? W sensie, czy normalnie osiągalne dla zwykłego zjadacza chleba, czy trzeba poświęcić pół życia i nerkę, aby odblokować jakiś okręcik?
W WT na 1 i 2 erach jest stosunkowo łatwy grind, odblokowywanie kolejnych samolocików i ulepszanie modułów.
Nawet 3 era była dość znośna, obecnie trochę trudniej. Te ery mają zachęcić graczy do gry, związać ich z grą - to jest sedno, strategia gier Free2Play.
Wyższe ery dają zarobić najwięcej twórcom, bo są gracze, którzy wydadzą kieszonkowe rodziców, aby dostać "kupkę pikseli" zwaną Tygrysem, Dorą czy innym Fletcher'em.
A ilość pieniędzy wydawanych przez graczy F2P jest trudna do oszacowania. Jedno jest pewne, ani Wargaming, ani Gaijin czy inni wydawcy gier F2P nie są filantropami. To ogromny rynek i biznes.
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#9 Wysłany: 25 Październik 2019, 23:39
Zależy co należy rozumieć przez "zjadacza chleba"... No i do jakiego poziomu/tieru/ery miałby być ten grind...
W tego typu grach zwykle (choć nie zawsze) początek, tak powiedzmy pierwsza połowa drzewka idzie w miarę szybko. Potem to już wszystko zależy co konkretnie gracz grinduje. Jakie drzewko, jaką linię, czy styl gry tą linią będzie graczowi odpowiadał, czy ta linia jest głównie dla zaawansowanych graczy czy nie. Tu by się można było mocno rozdrabniać na poszczególne gry.
Weźmy takie WT okręty i WoWS na moim przykładzie:
W WoWS grając tak okazjonalnie bardzo po 77 bitwach w CBT miałem tam chyba 5 tier skupiając się na jednym kraju (Japonia) i nie narzekałem.
[URL=https://worldofwarships.eu/pl/community/accounts/cbt/500480578-kanaron/!/pvp/overview/]staty[/URL]
Potem CBT się skończyło i konieczność grindu od nowa mnie nieco zniechęcało do gry dlatego obecnie mam jedynie 57 bitew. Skupiając się na drzewku Japońskim i Niemieckim po tylu bitwach grając mocno od niechcenia (grając głównie dla złota do konta w WoT, które kiedyś tam chyba było do zdobycia) mam 4 okręty 3 tieru.
[URL=https://worldofwarships.eu/pl/community/accounts/500480578-kanaron/!/pvp/overview/]staty[/URL]
Bitwy można liczyć tak średnio jakieś 10 minut jedna jeśli dobrze pamiętam. Czyli wychodzi mniej niż 10 godzin gry.
W WT skupiam się głównie na drzewku Niemieckim. Po 93 bitwach i 4.5h gry jestem ledwo w połowie 2 ery. Czyli kiepsko dość.
staty
I teraz co do czynnika "zjadacza chleba"... Wiele zależy od tego czy gra go wciągnie, czy jest zdeterminowany aby grindować, ile poświęci czasu, ile ma farta, jak bardzo jest cierpliwy, jaką linię wybierze.
Jeśli wszystko będzie dobrze to takie wyniki w 2 tygodnie są do zrobienia. Jak coś będzie nie tak to... Bez przymusu miesiące.
WoWS CBT to te 77 bitew pamiętam chyba z miesiąc czy dwa grałem. Na pewno w stosunkowo krótkim czasie.
WT... No jakoś rok... Głównie dlatego, że początek bitwy, płynę, znajduję gościa co stoi w miejscu. Ja do niego strzelam, trafiam, przebić go się nie da, nic mu nie robię, staram się robić uniki, on po paru sekundach trafia, w max 5 sekund zatapia. Ewentualnie trafiam na "barkę z 4 wieżyczkami Wirbelwinda" i po sekundzie jest pozamiatane. Potem oczekiwanie na drugą bitwę parę minut... I znów to samo. Nie chcąc grać od przymusu wyłączam WT i gram w coś innego. Ostatnio w większości mam takie wspomnienia i wychodzi potem 2-3 bitwy miesięcznie.
Ale jak się gracz wciągnie i jest w stanie coś zrobić w grze to kilkadziesiąt bitew idzie zrobić. Przykładowo w WoT zdarza mi się czasem 200 bitew miesięcznie wykręcić
PS: a czego dwa pozostałe linki się nie sformatowały to czort jeden wie...
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 25 Październik 2019, 23:42, w całości zmieniany 2 razy
Wyższe ery dają zarobić najwięcej twórcom, bo są gracze, którzy wydadzą kieszonkowe rodziców, aby dostać "kupkę pikseli" zwaną Tygrysem, Dorą czy innym Fletcher'em.
A ilość pieniędzy wydawanych przez graczy F2P jest trudna do oszacowania. Jedno jest pewne, ani Wargaming, ani Gaijin czy inni wydawcy gier F2P nie są filantropami. To ogromny rynek i biznes.
Mirko, grałem w NF, wiem jak to działa. Tylko chodzi o to, tak szacunkowo, ile trzeba się pobawić, aby móc się dobrze bawić. Wiadomo, że jeszcze lepiej się bawi za więcej gry/wydanie kasy, ale chodzi o to, aby gra nas nie zniechęciła.
Bo jak okaże się, że abyśmy dobrze się bawili, to musimy wydać masę kasy, bo grindowanie jest na tyle uciążliwe, aby zepsuć zabawę, to może być ciężko.
Weźmy na przykład tą grę, co proponowaliście z Andrevem. Tam gdzie były ścigacze torpedowe i 1 niszczyciel. I weźmy ten stary niszczyciel. Jak się okaże, że trzeba grać 3 miesiące po kilka godzin dziennie, aby do niego się dochrapać, to porównałbym to z WoWs... Aby nie wkopać się, że "chcesz grac w klanie? Wydawaj 50zł miesięcznie".
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#11 Wysłany: 26 Październik 2019, 08:39
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Tylko chodzi o to, tak szacunkowo, ile trzeba się pobawić, aby móc się dobrze bawić. Wiadomo, że jeszcze lepiej się bawi za więcej gry/wydanie kasy, ale chodzi o to, aby gra nas nie zniechęciła.
Jeżeli umiesz grać (wyprzedzenie w celowaniu, taktyka) to jesteś w stanie wyciągać średnio 1k RP z jednej bitwy (ok 15 minut). Sam Clemson kosztuje 18000.
Grając godzinę dziennie... 4-5 dni.
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Bo jak okaże się, że abyśmy dobrze się bawili, to musimy wydać masę kasy, bo grindowanie jest na tyle uciążliwe, aby zepsuć zabawę, to może być ciężko.
Co znaczy u Ciebie pojęcie "masa" kasy?
U Niemców kupiłem podstawową premkę za 5zł, która mi mocno przyspieszyła badania do niszczycieli (lepsza skuteczność + lepsze zarobki).
Ale gdybyś chciał kupić całe obecne drzewo japońskie (do najsilniejszego IJN Mogami włącznie) "na już" to będzie Cię to kosztowało jakieś 120 euro.
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Aby nie wkopać się, że "chcesz grac w klanie? Wydawaj 50zł miesięcznie".
@Finek, nie musisz wydawać na grę ni złotówki.
W ciągu tygodnia jesteś w stanie dochrapać się bazowego niszczyciela z jednej nacji, grając 1-1.5h dziennie.
Obecnie z linii US mam Fletchera + 2 x Clemson, wygrindowałem je w może 2 tygodnie.
Nie wydałem ani złotówki, ale 1 weekend grałem mocno intensywnie.
Zawsze też można projektować scenariusze gry mniejszymi jednostkami jak klasami Flower, Isle czy IJN Hiburi.
Weź też pod uwagę że nie każdy MUSI mieć w zestawie np. ciężkie krążowniki.
Jak masz (albo kto inny ma) to można zagrać, jak nie to gramy inne scenariusze.
PL_CMDR Blue R napisał/a:
@ Kanaron. Co to CBT?
Closed Beta Test - okres testowy w którym łatwiej (taniej) jest wygrindować jednostki. Po okresie testowym zwykle zeruje się konta graczy.
W ciągu tygodnia jesteś w stanie dochrapać się bazowego niszczyciela z jednej nacji, grając 1-1.5h dziennie.
No i to to mnie właśnie chodziło. Wiadomo, że całe drzewko to masa roboty, ale mnie szło o takie rozpoczęcie dobrej zabawy. Aby nie było, że grając 1-2h dziennie przez miesiąc można się dochapać
Zostało 22 godziny do zamknięcia głosowania. I jest remis.
Pytanie brzmi: czy ktoś kto nigdy nie grał ani w WoWs ani w WT - czyli ja - ma prawo oddać głos?
Mówię szczerze - mój głos byłby oparty jedynie na tym, co na temat obydwu gier zamieściliście WY w TYM temacie. Czyli na Waszych opiniach, zamieszczonych przez Was filmikach itd.
Proszę o odpowiedź szerokie DOWÓDZTWO Klanu.
I nie chodzi mi o to, żebym się chciał gdzieś wcinać. Jeśli w jakiś sposób zadecydują ci, którzy grali w te gry - ja się z przyjemnością dostosuję - bo w żadną z nich nie grałem, więc mogę spróbować której bądź. Ale gdyby głosowanie miało pozostać nierozstrzygnięte, to chętnie odegram rolę turlającej się kostki (czyli Qbika). Tylko NAPISZCIE czy chcecie, żebym zagłosował.
Nie - nie powiem na co - choć nie ukrywam, że jestem już do jednej z gier (przez Was) przekonany.
P.S.: Chyba nikt nie napisał, czy któraś z tych gier udostępnia lub będzie udostępniać okręty podwodne. Więc ?
_________________ Kilo wody pod stopą !
Ostatnio zmieniony przez PL_Qbik 31 Październik 2019, 17:56, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3 Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 2413 Skąd: Kraków
#14 Wysłany: 31 Październik 2019, 19:26
Zawsze możesz na szybko zainstalować obejrzeć,
co do OP to teoretycznie obie strony coś nad tym pracują(na prima aprilis bodaj w tym roku były)
A co do możliwości głosu, no cóż. Polecam spojrzeć na np yt jak wyglądają obie gry, lub samemu zagrać
A tu masz przykład z przed kilku lat jak wyglądało moje latanie (Tak uwielbiam się pastwić nad naszymi sąsiadami ze wschodu )
https://www.youtube.com/watch?v=xlGMiFZDWlw
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#15 Wysłany: 1 Listopad 2019, 10:45
PL_Qbik napisał/a:
Mówię szczerze - mój głos byłby oparty jedynie na tym, co na temat obydwu gier zamieściliście WY w TYM temacie. Czyli na Waszych opiniach, zamieszczonych przez Was filmikach itd.
W poście #3 tego wątku wrzuciłem filmy z obu gier:
Chyba nikt nie napisał, czy któraś z tych gier udostępnia lub będzie udostępniać okręty podwodne. Więc ?
W WoWs trwają beta testy OP, więc wkrótce "podwodniaki" wejdą do gry.
Chociaż w WT na 1 kwietnia był event z atomowymi okrętami podwodnymi, to na chwilę obecną nie ma o OP mowy - obecnie dewsi skupiają się na rozbudowie floty w CA i BB.
Jak dla mnie OP to kwestia czasu (względy finansowe).
Cześć wszystkim!
26 minut do zamknięcia Ankiety - emocje sięgają zenitu ! - Jednym głosem prowadzi WT !!!
@PL_Andrev
Dzięki Andrev za info o subach - czyli w sumie nic nie wiadomo,,,
A te filmy widziałem - fajne.
@PL_olek0849
Dzięki Olek za wyczerpującą odpowiedź na WSZYSTKIE moje pytania.
Film z Twojej walki - wymiata! Chciałbym kiedyś tak fruwać...
I szczególnie dziękuję Ci za to, że JAKO JEDYNY miałeś odwagę odpowiedzieć mi na pytanie, czy powinienem wziąć udział w ankiecie. Nikt z dowództwa się nie odezwał, niestety. Jedynie Ty grzecznie, ale stanowczo potwierdziłeś moje odczucia, że kto nie grał w nic niech siedzi cicho i czeka aż zainteresowani zadecydują. W sumie SŁUSZNIE. Olek - SZACUN chłopie!
No to nie będę oddawał głosu - poczekam co los (i fani obu konkurujących tytułów) przyniesie.
Chwila ale ja właśnie tłumaczyłem ci żebyś ocenił gre i tyle
Wniosek z tej sytuacji - na nowym forum dodać moduł Olek-Translator
A poważnie - @PL_Qbik - źle zrozumiałeś post Olka. Jak najbardziej zachęcał cię do podjęcia decyzji i zagłosowania chociażby na podstawie filmów na YT.
PL_Qbik napisał/a:
...
I szczególnie dziękuję Ci za to, że JAKO JEDYNY miałeś odwagę odpowiedzieć mi na pytanie, czy powinienem wziąć udział w ankiecie. Nikt z dowództwa się nie odezwał, niestety....
Dla wielu dzisiejszy dzień 1 Listopada to dzień szczególny w ciągu roku. Prawie wszyscy odwiedzają groby najbliższych, przemierzając nieraz setki kilometrów, więc może jednak dowództwo nie mogło Ci odpowiedzieć, a nie że Cię zlekceważono.
Ja dla przykładu mile spędziłem dzień w pracy
Co do wyników głosowania - dla mnie remis, a ilość głosów oddanych - wolałbym się mylić.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#20 Wysłany: 1 Listopad 2019, 21:09
PL_Mirko napisał/a:
ilość głosów oddanych - wolałbym się mylić.
Może chodzi o to że części osób to nie obchodzi, bo i tak w to ani w to nie planują grać.
Albo "z czasem" się podepną - tak jak ja się podpiąłem pod [PS] czytając opisy batalii SH2 vs. DC.
Grając aktywnie w te kilka osób co jakiś czas + promocja w postaci filmików z bitew może odnieść taki skutek że więcej osób się zachęci do gry i dołączy.
Z drugiej strony jak wychodził "Wolfpack" to zdarzyło się, że kilka osób chciało zagrać, ba - niektórzy próbowali rezerwować sobie już pozycję w grze (do 4 osób na stanowisku: kaleun, sterowanie + TDC, hydro, maszynownia).
Co z tego wyszło? Nawet nie wiem czy ktokolwiek z nas kupił tę grę.
Ale gdyby chłopaki grali i zamieszczali raporty / filmiki to pewnie bym się skusił na dołączenie do zabawy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum