Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 9 Luty 2019, 00:17 Programowanie Helo Ai
ZANIM ZACZNIESZ
Opis specjalnych kodów dla działania śmiegłowca pokładowego jest w katalogu
"manual". Nazywa się RA_Weapon_Info_rev39.pdf i zawiera kilkanaście ustawień
(ale nie trzeba znać wszystkich na pamięć)
Na górze filmu pokazane jest okienko debuggera - specjalnie by móc zweryfikować
działanie samej gry i w jaki sposób rozpoznaje ona komendy
Normalnie jednak gra nie ukazuje tych danych a sam debugger również wymaga zmian w plikach gry
(w celu wysyłania konkretnych komunikatów). Tutaj debugger jest dodany celowo dla lepszego zrozumienia
jak działa system kodów.
Są dwa typy "waypointów" podczas kodowania: W (waypoint) lub T (torpedo).
Niektóre ustawienia śmigłowców nie mają torped. Ponadto kiedy smigłowiec zrzuci wszystkie torpedy waypoint typu "T"
równiez przestaje być aktywny.
W takim przypadku możesz użyć zamiast "T" waypointu dla pław hydroakustycznych - sonoboi (T=B)
Ostatnia sprawa: na filmie waypointy kasowane są za pomoca klawiatury (klawisz DEL) co jest niewidoczne dla oglądającego
-----------------------------------
PROGRAMOWANIE - ZASADY
1. Masz na to 2 minuty!
- od momentu wystartowania śmigłowca
- lub od momentu zresetowania kodu
2. Poczekaj 2-3 sekundy po każdym ustawieniu "waypointa" (W lub T)
3. Skasuj "waipoint" zanim postawisz następny
- możesz ustawić tylko 1 typ "waypointa" na raz!
- kasowanie waypointa może nie działać (z klawiatury) jeśli jest on przy krawędzi wyświetlacza ASTAC
(powinien być w miarę blisko środka)
- nie musisz klikać na waypoint żeby go skasować jeśli jest zazanaczony
(wystarczy, że kursor myszki będzie blisko i wtedy wciskasz DEL)
4. Nie przesuwaj "waypointa" podczas programowania (najlepiej go nie ruszaj)
- przesuwanie gra może rozpoznać czasem jako postawienie kolejnego o takim samym typie (W lub T)
5. Ustaw i skasuj wszystkie 4 wymagane waypointy
- na filmie już przy ustawieniu 4-go pokazuje się program jednak lepiej i tak go skasować i dopiero od tego momentu
używać programu wedle własnej woli
-----------------------------------
RESETOWANIE AKTUALNEGO PROGRAMU
1. Skasuj wszystkie aktualne waypointy
2. ustaw nowy waypoint i przesuń go ponad 220 nmi od śmigłowca
- możesz to zrobić w kilku krokach (kilka razy oddalać i przesuwać waypoint bo skala
wyswietlacza to tylko 120 nmi
3. Ustaw nowy program
- bez nowego programu smigłowiec nadal będzie wykonywał poprzedni
------------------------------------
Programowanie wymaga odrobiny wprawy - najlepiej przećwicz całość kilka razy - będziesz mógł łatwiej ocenić w jakim stanie jest smigłowiec
(przykładowo czy powiodło się zresetowanie programu)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum