POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Boom Boom Boom Boom I hit the boiler room....
Autor Wiadomość
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #1  Wysłany: 21 Grudzień 2019, 12:09   Boom Boom Boom Boom I hit the boiler room....

Witajcie kochani

Zacznijmy od kilku słów od Sił lotniczych USA i Mela Blanca

Strzelanie.
Czyli jak psuć zabawki innych graczy :)



Podstawowe pytanie: Jak strzelać, aby pocisk z działa >100mm trafił w poruszający się cel?

Zacznijmy od podstaw strzelania. W WT celujemy za pomocą dwóch mechanizmów:
Dalmierza oraz Myszki. W pokazie pomoże nam premkowy PC Amerykanów PC-466... Czyli PC-451 w wersji słabszej do walki przeciwko kutrom, ale za to z dodatkowym działem 3'' (osobiście wolę PC-451)...


Rejs próbny. Fiji, przed nami dwa cele. Niemiecki niszczyciel i schnellboot. Zacznijmy od podstaw celowania z wykorzystaniem dalmierza. Wskazujemy cel, klikamy środkowy przycisk myszki (zwykle oznacza to wciśnięcie kółka). I jeżeli cel jest blisko, zostaje namierzony (podkreślę to, czasami w walkach niszczycieli nie uda się namierzyć, a kolejna próba namierzenia tego samego celu może nastąpić za ileś czasu... Jak strzelać bez namierzania? O tym potem... A ci co chcą spoiler, spójrzcie na to ostrzelanie wodolotu wyżej :) Czegoś na nim brakuje]



Cel namierzony. Zostaje otoczony obwódką, a obok pojawiają się dwie wartości. Zmierzona odległość oraz odległość z korektą. Kółkiem myszy możemy przybliżać i oddalać odległość... I jak to działa? Spójrzmy na Schnellboota.



Jest 2000 bliżej od niszczyciela, ale strzelmy prosto do niego z korektą zgodną z niszczycielem. Patrzcie. Celuję w linię wodną... a trafiam 2000 dalej. Trafiłbym w linię wodną, jakbym celował do niszczyciela.



Klikam ponownie środkowy klawisz. Namierzam S-38. Strzelam. Teraz trafiłem, zgodnie z tytułem.

Przyjrzyjmy się na chwilę. Przy pierwszym strzale odchyliłem mysz z prawo i działo wycelowało w prawo... Znaczy myszką dokonujemy także korekty!


Tak. Celując w prawo i lewo, powodujemy, że pocisk poleci bardziej w prawo i bardziej w lewo. A w górę i w dół, że poleci dalej, bliżej.
Ale to korekta działa w stopniach, a nie odległości! Spójrzcie na trafianie "za daleko" (pierwszy strzał do kutra). Dalmierz wskazuje prawie 3000, więc mimo wycelowania celownika w kuter, pocisk leci o wiele dalej. Aby skorygować strzał myszą, musiałbym znacznie obniżyć celownik... A lepiej po prostu namierzyć wroga...


Po co dokonywać korekt? Wracamy do Mela Blanca. Bo my i wróg jesteśmy w ruchu! Jak zbliżamy się do wroga, pocisk leci dalej, jak oddalamy się, leci bliżej. Płyniemy w bok, to i pocisk będzie wyglądał, jakby zakręcał w stronę w którą płyniemy (on leci prosto, tylko my się względem niego przemieszczamy). Do tego wróg nie stoi, tylko płynie, wiec celujemy w miejsce, gdzie będzie za te kilka sekund.


Całość sztuki celowania to:
a) namierzenie wroga
b) określenie, jaka jest dewiacja pocisku od naszego ruchu (i wzięcie poprawki)
c) określenie, gdzie płynie przeciwnik (i wzięcie poprawki, którą dodajemy do naszej poprawki)
[wpływu wiatru w grze nie stwierdzono]

I to wymaga wprawy. Określenie dewiacji pocisku, ruchu przeciwnika, przewidzenie jego zwrotów, itd. Ale całość opiera się na tych prostych przykładach. Tylko wiadomo. W boju nic nie jest już tak proste...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #2  Wysłany: 21 Grudzień 2019, 15:13   

Teraz prof. PL_Andrev dorzuci swój komentarz:

Jak uczyć wroga pokory?



Garść teorii:

By zatopić przeciwnika, należy jak najszybciej zadać mu pełny zestaw uszkodzeń:
- zbijanie załogi (najefektywniejsze)
- uszkodzenia kluczowych komponentów (łącznie z eksplozją składów amunicji, sporadycznie wchodzi),
- pożary,
- przecieki,

W rezultacie przeciwnik nie bęzie miał czasu aby skupić się na wszystkich tych czynnościach,
oraz jeszcze przy tym nas okładać ogniem.

Aby trafić w cel, musimy razem połączyć kilka parametrów, są to:
1) nasza prędkość
2) nasz kurs
3) predkość przeciwnika (tu: gęstość dymów nad wrogą jednostką)
4) kurs przeciwnika
5) odległość

Tylko jak trafić w przeciwnika z odległości 7000m ?
Na szczęście nie jest to trudne, bo:
- wszystkie okręty wroga stoją w miejcu albo "idą" z maksymalną prędkością,
- celownik artyleryjski wyposażony jest w podziałkę kątową, co oznacza że poprawka niezależy od odległości do celu!

Po pierwsze: na podstawie dymu określamy prędkość przeciwnika:


Po drugie określamy wielkość poprawki celownika w zależności od kursu przeciwnika:


Po trzecie określamy wzajemną kompensację poprawki celownika,
w zależności od naszego kursu i prędkości:
- pływniemy w stronę przeciwnika: odejmujemy
- płyniemy w stronę przeciwną: dodajemy



Krótkie podsumowanie:
- płyniemy kursem równoległym: poprawka celownika 0;
- stoimy: poprawka celownika: 4;
- płyniemy kursem równoległym wkierunku przeciwnym: poprawka 8;

Poprawki +/- 1 są niekiedy niezbędne aby rozwalić konkretną sekcję (np. rufę).
Zasada ta też działa w stosunku do kutrów, tyle że należy wszytsko mnożyć x1,5 lub x2 (w zależności od szybkości danego kutra).

Teraz o odległości

Jak już wiemy, odległość jest podawana automatycznie podczas "zaznaczenia" wroga.
W oparciu o posiadaną wiedzę należy teraz dobrać punkt, w którym spodziewamy się przeciwnika.

Zasada jest jeszcze prostsza:
Gracz płynący prosto / ostro na nas:
- w odległości 8000 m pokona 200 metrów
- w odległosci 4000 m pokona 100 metrów

Gracz płynący pod kątem na nas pokona około 3/4 tego dystansu:
- w odległości 8000 m pokona 150 metrów
- w odległosci 4000 m pokona 70 metrów

Popatrzmy jeszcze raz:
 
     
PL_Mirko 
Fahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Mirek
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 342

 #3  Wysłany: 22 Grudzień 2019, 20:37   

Jest jeszcze możliwość ustawienia korekty kierunku: Ustawienia -> Okręt -> Różne.
Bardzo przydatna przy strzelaniu do poruszającego się pod kątem celu - łatwiejsze celowanie.

U mnie przypisaną mam jedną z osi przepustnicy (pokrętło).
Jeżeli nie ma takiej możliwości, można przypisać również dwa przyciski w panelu Korekta kierunku - na rys.1 Strzałki prawo i lewo.
I trochę ćwiczeń na strzelnicy w rejsie próbnym do poruszającego się celu...

Ustawienia korekta kierunku.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 249.79 KB

Korekta kierunku.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 446.57 KB

_________________

 
     
danio25 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: SH3
Wiek: 31
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 66
Skąd: Rydułtowy/Śląsk

 #4  Wysłany: 23 Grudzień 2019, 23:56   

Byłem sceptyczny, jednak się czegoś dowiedziałem, dobre poradniki Panowie :)
_________________
http://run-log.com/site_m...ter/danio25.png




"...Nie ważne jest same zwycięstwo, ważne, że przeciwnik poniósł klęskę..."
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Type II u-boot engine room
sOnar Dodatki, mody i modowanie 3 6 Marzec 2010, 12:50
Gość
Brak nowych postów Plastikowy HIT
Program telewizyjny o modelarstwie
PL_Hagal Modelarstwo 0 22 Kwiecień 2008, 23:29
PL_Hagal
Brak nowych postów Hit nadchodzacej wiosny
PL_U-96 Cafe Rene 4 20 Luty 2010, 20:50
PL_Storm87
Brak nowych postów Patrol 42 - Painful Hit
PL_tes Wykaz patroli 7 10 Listopad 2009, 17:03
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Patrol 50 - Painful Hit
Cpt.McClane Wykaz patroli 17 17 Listopad 2009, 18:24
PL_Markow
Brak nowych postów Patrol 72 - Painful Hit
PL_Storm87 Wykaz patroli 17 14 Grudzień 2009, 19:51
PL_Andrev
Brak nowych postów Patrol 82 - Painful Hit
PL_CMDR Blue R Wykaz patroli 8 26 Grudzień 2009, 01:33
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group