Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
nie było mówione, że będzie ten model użyty w SH3. model powstaje owszem ale czy będzie użyty gdziekolwiek sam zdecyduję. SH3 to już przeżytek a dwa lata wcześniej powstał Torgue któremu SH3 do pięt nie dorósł możliwościami. prawdopodobnie użyję tego modelu do kilku animacji a o grze nawet nie myślę, bo skupiam się na modelu i jego detalu. odpaliłem go w Virtual Sailorze i Torgue ale to tylko na test. Działa.
Ostatnio zmieniony przez sOnar 26 Styczeń 2007, 09:52, w całości zmieniany 2 razy
Imię: daniel Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2005 Posty: 125 Skąd: lubin
#22 Wysłany: 26 Styczeń 2007, 14:12
ladniutki gratuluje Sonar
_________________ ONLY GOD CAN JUDGE ME
sOnar [Usunięty] Kommodore
#23 Wysłany: 28 Styczeń 2007, 04:42
zrobiłem sobie dzień wolnego czyli dzień trzeci przy modelu Orła:
siedziałem prawie dwie godzinki...
co sie zmieniło. poprawione stery. trochę siatek. poprawione noże do sieci. poprawione i dodane akcesoria pokładowe. dodane ochraniacze dziobowych sterów głebokości. ogólnie wygładzony... i jeszcze tona roboty...
przykładowe testy w VS zdane dużo lepiej. poprawnie się zanurza i wynurza w czasie. brak błedu transparencji - za szybko zmienia kurs jeszcze. torpeduje. do poprawienia skala. nieco okręt zwiekszyć trzeba.
sporo roboty zostało - własciwie to nawet początek nie jest.
wiec siadam i kontynuuje prace.
Ostatnio zmieniony przez sOnar 28 Styczeń 2007, 05:34, w całości zmieniany 3 razy
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#31 Wysłany: 29 Styczeń 2007, 22:45
NOOO Sonar film swietny!!!!!!, Qurwa, ze ja czegoś takiego nie potrafię !!!??? kiedyś próbowałem się uczyć 3d, ale po tygodniu dałem spokój i poszedłem utopić smutki w piwie.
Tak Dalej
Pozdr
mam chwilowy urlop co do orła - by z czystym umysłem tworzyć dalej. przemęczenie modelowaniem może się odbić na pupilku więc odpoczywam już drugi dzień. nie ma to jak spojrzeć na nowo. od razu jest co robić ...
podczas urlopu jednak walczę o narodowe sprawy
oto list do pewnego radia, które udzielało wywiadu na O.R.P Orzeł i mają fotkę wnętrza kiosku:
Witam. Jestem grafikiem 3D i tworzę trójwymiarowy model O.R.P Orzeł. Na
Waszej stronie znalazłem unikalne zdjęcie wnętrza kiosku tego okrętu
podwodnego które pomogło by mi w dalszym modelowaniu - jednak link nie działa.
Proszę o podesłanie mi tego skanu w możliwie najlepszej jakości - a
jeśli macie jakieś inne fotki z tego reportażu z 36tego - proszę podeślijcie
- podziękuję Wam na stronie i wszelakich publikacjach o tym modelu. To
jedyny taki w Polsce.
dlaczego uważam że kiosk orła musi być zrobiony od nowa, lub poprawiony? ponieważ wszystkie (lub większość) planów O.R.P Orzeł - nie zgadza się z rzeczywistością.
na tej fotce widać Sępa - grającego Orła w filmie...
...popatrzcie na okna i porównajcie z dostępnymi planami...
[ Dodano: 1 Luty 2007, 10:31 ]
a oto film testowy z testów mojego O.R.P Orzeł...
Imię: Robert
Wiek: 54 Dołączył: 26 Maj 2006 Posty: 61 Skąd: Szczecin
#35 Wysłany: 1 Luty 2007, 12:07
Mam duży sentyment do ORP ORŁA, jedno mnie tylko przeraża! Szkoda że nie wykorzystasz swojego potencjału (może to nie zależy od Ciebie) i Orzeł nie bedzie pływał w SH III
Ostatnio zmieniony przez PL_Stett 1 Luty 2007, 12:07, w całości zmieniany 1 raz
a jakim programem jest to robione, filmik oglądałem i mi sie podoba
_________________ prawdziwy podwodniak walczy do ostatnich chwil okrętu, dopóki jego działa nie umilkną
sOnar [Usunięty] Kommodore
#39 Wysłany: 1 Luty 2007, 23:13
dziękuję za miłe słowa
zbyt długa ich lista na jeden post a trzeba dodać kilka lat ćwiczeń i zarwanych nocy...
gdybyś siedział obok mnie i widział jak to się robi i ile trzeba pracy w to włożyć - miałbyś dość i nie żartuję. to setki prób, testów, modyfikacji połączonych z doświadczeniem ale ja już kocham takie tortury...
ech te wyrzutnie:
macie coś o torpedach orzełka to proszę o pm...
Ostatnio zmieniony przez sOnar 1 Luty 2007, 23:36, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#40 Wysłany: 2 Luty 2007, 09:46
Umowa, dot budowy okrętów Orzeł i Sęp nie obejmowała wykonania min uzbrojenia artyleryjskiego i strzeleckiego, torped sprzętu radiowego itp, powyższy sprzęt strona Polska miała dostarczyć.
I tak w 1939 r polskie O.P stosowały torpedy francuskie .
Torpeda francuska 550 mm -typ- 1924V - dla okrętów podwodnych
Polska przed 1939 roku użytkowała torpedy wz.1923DT i wz.1924V. Były to podstawowe torpedy Marynarki Wojennej obok torped angielskich. Pierwsze pojawiły się pod koniec lat dwudziestych, wraz z dostarczaniem z Francji budowanych okrętów. Francuskich torped wz.1923DT używały ORP Burza i ORP Wicher. Torped dla broni podwodnej wz.1924V używały okręty ORP Żbik, ORP Ryś i ORP Wilk. Nie udało się określić łącznej ilości torped sprowadzonych do Polski. Koszt torpedy francuskiej w latach 1928-30 oscylował około 43.750 zł.
KONSTRUKCJA
Torpeda składa się z czterech podstawowych części: głowicy (bojowej/ćwiczebnej), przedziału zbiorników (powietrza, paliwa, oleju), przedziału silnika i przyrządów sterowania, ogona wraz ze statecznikami i śrubami napędowymi.
Głowica bojowa - jest to pierwsza opływowa część torpedy. Znajduje się w niej ładunek materiału wybuchowego (trotyl) oraz zapalnik uderzeniowy. Kadłub głowicy wykonano ze stali. Głowica posiadała balast ołowiany, który umożliwiał obniżenie jej środka ciężkości, a przez to zapewniał odpowiednią stateczność torpedy podczas przebiegu.
Zapalnik uderzeniowy - ma kształt cylindryczny. W przedniej części znajduje się urządzenie uderzeniowe wraz z czujnikami prętowymi i mechanizmem zabezpieczającym. Zadaniem zapalnika było wywołanie detonacji materiału wybuchowego, w momencie uderzenia w cel. Urządzenie uderzeniowe zabezpieczone jest motylkiem, który ma zapobiegać przypadkowej detonacji podczas prac przygotowawczych torpedy. Uzbrojenie zapalnika następuje około 30 m od celu. Spłonki zapalające mają tuleję mosiężną. Nad spłonkami umieszczono iglice, w które uderza młoteczek podczas trafienia w cel. Detonator znajduje się w mosiężnym kadłubie i składa się z cylindrycznych krażków prazowanego melinitu o masie od 0,5 do 1,5 kg (zależy od typu torpedy).
Głowica ćwiczebna - przeznaczona jest do strzelań w okresie pokoju, w celu szkolenia przygotowania torpedy i celowania. Przykręca się ją w miejsce głowicy bojowej. Ma ten sam ciężar i wymiary. Wewnątrz niej znajduje się zbiornik oleju, zbiornik fosforanu wapnia oraz rejestrator automatyczny zanurzania i przechyłów. W celu wyważenia, wewnątrz górnej części znajdują się parafinowe odpady korkowe, a w dolnej balast ołowiany o masie 170 kg. Głowica posiadała specjalne ucho, które umożliwiało wyjęcie jej z wody po strzale, gdyż wypływała na powierzchnie i odzyskiwano ją.
Rejestrator - zastosowano rejestrator z 1917 roku, który ma dwa czujniki: hydrostatyczny i wahadłowy. Taśma z rejestrowanymi zmianami zanurzenia i przechyłów torpedy umożliwia po strzale odtworzenia biegu i sprawdzenie prawidłowości oddanego strzału.
Przedział zbiorników - składa się ze zbiornika sprężonego powietrza, paliwa (alkoholu) i zbiornika olejowego.
Zbiornik powietrza - wykonany jest ze stali chromowo - niklowej o grubości ścianek 11mm i pojemności 460 l. Ciśnienie robocze to 16-17 MPa (170-186 kG/m3). Jest to najdłuższa część torpedy.
Zbiornik paliwa - wykonany jest ze stali, a grubość ścianek jest mniejsza niż w zbiorniku powietrza. Objętość to 80 l. Jako paliwo zastosowano alkohol etylowy, który jest wypychany ze zbiornika przez powietrze o obniżonym ciśnienia i dostarczany rurociągiem do podgrzewacza.
Zbiornik oleju - ma kształt kulisty i jest wykonany z blachy mosiężnej. W górnej części znajduje się wlew oleju. Objętość zbiornika to 9 l. Olej jest przeznaczony do smarowania mechanizmów silnika napędowego i przekładni. Wypychany ze zbiornika przez powietrze o obniżonym ciśnieniu.
Przedział silnika i przyrządów sterowania - dzieli się na 2 części. Pierwsza z nich jest nieszczelna i zawiera czterocylindrowy silnik napędowy, regulator ciśnienia powietrza, podgrzewacz, przyrząd zanurzenia i maszynkę sterową sterów poziomych. W drugiej części znajduje się żyroskop wraz z reduktorem ciśnienia, maszynką napędową i główny wał napędowy.
Silnik napędowy - 4 cylindry, ma kadłub z brązu. Cylindry umieszczono parami naprzeciw siebie, czyli można go nazwać silnikiem gwiaździstym. Każdy cylinder ma jeden zawór wpustowy, przez który dostają się gazy wytwarzane w podgrzewaczu. Silnik napędza jeden wał napędowy, sprzężony bezpośrednio z tylną śruba napędową. Druga śruba uzyskuje napęd poprzez przekładnię, umieszczoną w części ogonowej. Przy prędkości torpedy 35 węzłów (18 m/s) obroty silnika dochodzą do 1000 na minutę.
Ogon - zamontowano na nim stateczniki pionowe, poziome i odpowiednio stery. Za ogonem znajdują się dwie przeciwbieżne śruby napędowe. W ten sposób uzyskuje się lepszą stabilizację torpedy na kursie.
PODSTAWOWE DANE
Wz.1923DT
Kaliber: 550 mm
Długość: 6,63 m
Masa: 1330 kg
Masa mat.wybuch.: 250 kg
Prędkość: 35/39 węzłów
Zasięg: 14/10 km
Rodzaj silnika: 4-cylindr.
Wz.1924V
Kaliber: 550 mm
Długość: 6,63 m
Masa: 1490 kg
Masa mat.wybuch.: 310 kg
Prędkość: 35/44 węzły
Zasięg: 8/4 km
Rodzaj silnika: 4-cylindr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum