POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
MAMUAL SH III - ręczne odpalanie torped
Autor Wiadomość
PL_Stett 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Robert
Wiek: 54
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 61
Skąd: Szczecin

 #1  Wysłany: 14 Październik 2006, 22:17   MAMUAL SH III - ręczne odpalanie torped

Manualne odpalanie torped z wykorzystaniem notatnika - SH 3

Opracowałem mini manual, który powinien pomóc początkującym graczom w SH3 w ręcznym puszczaniu rybek.
Jest to zbiór wiedzy zaczerpnięty z różnych źródeł i doświadczeń, które miałem okazje przeczytać i przeżyć.

1. PODEJŚCIE DO CELU

Jeśli dostrzeżemy jednostkę, która ma być naszym celem wykonajmy następujące czynności:

1a. Określamy kierunek, w którym porusza się cel
z prawej burty na lewa lub odwrotnie z lewej na prawą, to pozwoli nam ustawić kąt AOB w notatniku.
1b. zaczynamy manewrować w ten sposób, aby kurs naszego u-boota, był prostopadły do kursu atakowanej jednostki, a kąt wynosił 90 stopni. Rys.1/Rys.2

2. NAMIERZANIA I USTAWIANIE PARAMETRÓW W NOTATNIKU

W notatniku do ustawienia mamy trzy parametry
- odległość
- kąt AOB
- prędkość

Załóżmy, że widzimy cel w peryskopie/UZO pod kontem 340 stopni płynącego z lewej burty na prawą.

2a. Otwieramy książkę rozpoznawczą (klawisz N, są tam zawarte statki handlowe jak i flota wojenna różnych państw) ustalamy typ jednostki i w prawym dolnym rogu w kwadraciku stawiamy ptaszka.
2b. Przystępujemy do pierwszego pomiaru odległości, pomoże nam w tym narzędzie zawarte w notatniku, logujemy cel
(klawisz L) klikamy na brązowy symbol w lewym dolnym rogu notatnika i mierzymy. Dolną kreskę ustawiamy na linii wodnej celu a górną na najwyższym punkcie jednostki (najwyższy maszt) puszczamy lewy klawisz myszy i mamy odległość. Naciskamy ptaszek w dolnej części notatnika i zatwierdzamy parametr, który przeniesie się automatycznie do panelu torpedowego. Wykorzystując prawy Ctrl możemy wolniej przesuwać linie, co ułatwia pomiary.
2c. Następnie ustawiamy AOB na 90 stopni z prawej strony. Dlaczego właśnie tak? Kąt AOB wyznacza kierunek, w którym przemieszcza się cel względem naszego suba w tym wypadku musimy widzieć jego prawą burtę. Patrz Rys.1
Zatwierdzamy ustawienia po przez naciśnięcie ptaszka w dolnej części notatnika.

(Jeśli cel będziemy widzieć w peryskopie/UZO na kursie 0 stopni i będzie się do nas zbliżał i widzimy jego dziób, AOB ustawiamy na 180 stopni a jeśli będzie się oddalał i widzimy jego rufę, ustawiamy na 0 stopni - dla luków dziobowych. Jeśli cel będziemy widzieć w peryskopie/UZO dziobem do nas na kursie 180 stopni i będzie się do nas zbliżał AOB ustawiamy na 0 stopni a jeśli będzie się oddalał i widzimy jego rufę ustawiamy na 180 stopni - dla luków rufowych.) TEJ METODY ATAKU
NIE POLECAM POCZĄTKUJĄCYM GRACZOM. Rys.3

2.d Pomiar prędkości odbywa się w ten sam banalny sposób co poprzednie parametry.
Klikamy prędkość, cel mamy ciągle zalogowany po otworzeniu tej zakładki naciskamy ikonę stopera i rozpoczyna się pomiar prędkości który również zatwierdzamy naciskając ikone ptaszka co automatycznie przeniesie dane do panelu torpedowego.
Minimalny czas pomiaru to 10 s, optymalny i dający najpewniejszy wynik to 20 s.

W trakcie przemieszczania się celu zalecam korygować dwa z trze parametrów odległość i prędkość.
Jednak musimy to zrobić przed pojawieniem się celu w peryskopie /UZO na zaplanowanym koncie ataku, w tym przypadku jest to kąt 0 stopni.

3. USTAWIANIE ZANURZENIA TORPED

3a. Adekwatnie do danych zawartych w książce rozpoznawczej o zanurzeniu celu ustawiamy w panelu torpedowym (klawisz F6) głębokość na jakiej będzie płynąć nasza torpeda. Zależy to od rodzaju zastosowanego zapalnika.
3b. Przykładowe zanurzenie C2 wynosi 7.8m. Dla torpedy z zapalnikiem magnetycznym ustawimy głębokość o 1,5m większą czyli 9,3m wybuchnie pod kilem naszego C2 i spowoduje największe straty.
3c. Dla torpedy z zapalnikiem kontaktowym (uderzeniowym) ustawimy głębokość mniejszą od 7,8m od 3,5m do 5,5m.



4. WYPUSZCZAMY RYBKI

Po spełnieniu warunków określonych w punktach 1-3 od logujemy cel i ustawiamy peryskop/Uzo na zaplanowany kąt ataku. Ponownie korzystamy z prawego Ctrl, spowalniacza akcji i ustawiamy peryskop na kursie 0 stopni OTWIERAMY LUKI TORPEDOWE (klawisz Q) i czekamy kiedy dziub celu zacznie wchodzić w kąt ataku.
Teraz mamy możliwość odpalenia torped w wybraną część jednostki, jednak przy wyborze miejsca gdzie ma uderzyć torpeda powinniśmy kierować się wiedzą o słabych punktach danego okrętu.
Np. dziób statku (słaba skuteczność), środek (maszynownia, bunkry z paliwem jedne z bardziej optymalnych miejsc) lub rufa (może pozbawić cel napędu, ale zalicza się do mało skutecznych punktów). Rys.4


Życzę wytrwałości i sukcesów

POWODZENIA

PL_Stett

odpalenie.JPG
Plik ściągnięto 5669 raz(y) 12.88 KB

angle_A0.jpg
Plik ściągnięto 98 raz(y) 68.24 KB

angle_B0.jpg
Plik ściągnięto 62 raz(y) 67.86 KB

0_180.JPG
CZARNY KOLOR U-BOOT
CZEWONY - CEL
Plik ściągnięto 73 raz(y) 23.1 KB

Ostatnio zmieniony przez PL_Stett 26 Styczeń 2007, 13:27, w całości zmieniany 9 razy  
 
     
PL_HELLBOY 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 250
Skąd: Andrespol/Łódź

 #2  Wysłany: 15 Październik 2006, 01:27   

:juppi: :juppi: :juppi:
może wreszcie teraz zagram na 100% reala :)
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #3  Wysłany: 15 Październik 2006, 11:25   

Jejciu. Musze to wypróbować. W końcu jakaś realna liczba dla stopera (10s-20s), nie to co podał jeden (2 minuty ;] )
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #4  Wysłany: 15 Październik 2006, 12:14   

Średniozaawansowanym też.....
Choć ocenianie prędkości na oko, to wyższa szkoła jazdy ;] . Ale często trafiałem na oko ;]
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
jakub 
Bootsmann




Kraj:
poland

Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 57
Skąd: Jawor

 #5  Wysłany: 15 Październik 2006, 19:40   

Dzięki tego szukałem :juppi:
_________________
http://img218.imageshack....6eec2110gz6.gif
 
     
PL_maniek 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Maniut
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 842
Skąd: koło morza

 #6  Wysłany: 15 Październik 2006, 22:05   

dzięki Steett, tego było potrzeba !!
_________________
Maniek


www.modelarstwopodwodne.hekko.pl/
 
     
PAlllUCH 




Kraj:
poland

Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: Konarzyny

 #7  Wysłany: 3 Maj 2007, 23:03   A jak ustalic predkosc w SH4

Dzieki Stett. Przydaca sie twoje porady. A moze wiesz jak ustalic predkosc w SH4 ??? Bo cos mi nie chodzi ten stoper :( i musze na oko okreslac co mi za bardzo nie wychodzi niestety.

Klikam na stoper czekam kilkanasie sekund i nic. Nie odczytuje mi predkosci. Mam zainstalowanego patcha 1.2 ale to nic nie daje. Nie wiesz co moze byc nie tak??? Oczywiscie odleglos i kat kursu okretu mam ustalony.
_________________
PAlllUCH.PL
 
     
PL_Stett 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Robert
Wiek: 54
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 61
Skąd: Szczecin

 #8  Wysłany: 6 Maj 2007, 18:44   

Sorry, chwilkę pograłem w SH4 ale no niestety nie przypadła mi ta gra do gustu więc ciągle wiem na jej temat bardzo mało może kiedyś przemówi ale chwilowo nie pomogę Tobie.
 
     
PL_maniek 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Maniut
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 842
Skąd: koło morza

 #9  Wysłany: 6 Maj 2007, 22:23   

Witaj PL_Stett- to może w trójeczkę??? popykałbym znowu z Tobą, Niestety w przeciwieństwie do pozostałych nie robię w tym temacie widocznych postępów
pozdr
_________________
Maniek


www.modelarstwopodwodne.hekko.pl/
 
     
PL_Stett 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Robert
Wiek: 54
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 61
Skąd: Szczecin

 #10  Wysłany: 15 Maj 2007, 16:34   

Witam cię serdecznie PL_maniek zafundowałem sobie dłuższą przerwę - musiałem, żeby SH3 nabrała znowu smaku chętnie z Tobą zagram mam plan żeby ruszyć od przyszłego tygodnia.

PL_maniek napisał/a:
....."nie robię w tym temacie widocznych postępów".


No co Ty nie wierzę ! :piwko:

[ Dodano: 15 Maj 2007, 16:41 ]
Witam cię serdecznie PL_maniek zafundowałem sobie dłuższą przerwę - musiałem, żeby SH3 nabrała znowu smaku chętnie z Tobą zagram mam plan żeby ruszyć od przyszłego tygodnia.

PL_maniek napisał/a:
....."nie robię w tym temacie widocznych postępów".


No co Ty nie wierzę ! :piwko:
 
     
PL_maniek 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Maniut
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 842
Skąd: koło morza

 #11  Wysłany: 15 Maj 2007, 20:32   

jezeli chodzi o spieprzanie pod wodą to jakoś mi wychodzi, natomiast torpedowanie=żenada, -coraz gorzej
czekam pozdr
_________________
Maniek


www.modelarstwopodwodne.hekko.pl/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: [ Ankieta ] FINAŁ konkursu filmowego Silent Hunter III + IV
PL_Hagal Dodatki, mody i modowanie 1 14 Wrzesień 2009, 17:16
PL_fox6
Brak nowych postów Ogłoszenie: Ranking Silent Hunter III - edycja 2015/2016
PL_Cmd_Jacek Ogólnie o Silent Hunter III 1 7 Grudzień 2015, 20:56
sNr
Brak nowych postów Przyklejony: Samouczek ręcznego wystrzeliwania torped
Chcesz zagrać na pełnym realiźmie? To ci się na pewno przyda!
PL_CMDR Blue R Ogólnie o Silent Hunter III 50 28 Styczeń 2016, 22:47
PL_olek0849
Brak nowych postów Przyklejony: Hostuje SH III
PL_Marco Obecny ranking 3 21 Październik 2011, 05:44
ORP Sęp
Brak nowych postów Przyklejony: Zakoczenie rankingu SH III
PL_Marco Wykaz Patroli 9 5 Styczeń 2011, 21:31
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ Silent Hunter III
Najczęściej zadawane pytania odnośnie SH III
PL_Marco Pytania i odpowiedzi 0 20 Luty 2007, 15:11
PL_Marco
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: TABELA RANKINGOWA SH III
PL_Lisiu Wykaz patroli 0 7 Wrzesień 2008, 20:29
PL_Lisiu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group