Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
1. Co oznaczają okręgi na mapie jak się kliknie na niszczyciel. Ten najmniejszy to zasięg sonaru, drugi to chyba zasięg " wzroku" a trzeci???
2. Czy do tej ekipy remontowej trzeba zawsze kogoś przydzielać? Czy jak nikt nie jest tam przydzielony to naprawy też będą się odbywać tylko, że wolniej?
3. Mam ustawione automatyczne obliczanie namiaru torped. Czy żeby komputer wszystko wyliczył muszę skierować peryskop na cel i wcisnąć L czy wystarczy tylko najechać na cel i nie ma potrzeby wciskania L? Przy serii torped chciałbym, żeby jedna trafiła w przód, następna w środek, a ostatnia w tył.
1. Więc jest to mniej więcej
zasięg sonaru
zasięg hydrofonu
zasięg wzroku
Ale wszystkie te 3 koła są tylko na papierze. Ich paktyczna wartość zalezy od stanu morza, widoczności, hałasu, itd. Jakbyś gnał na ponad całej naprzód to cię hydrofon namierzy z większej odległości.
2. Ekipa remontowa (zwana także awaryjną) zajmuje sie głównie naprawą. Jeżeli masz uszkodzenia w np. wyrzutniach, to ich obsługa też zajmie się nimi, ale oprócz tgo będzie wykonywać swoją pracę.
Do ekipy awaryjnej przydszielaj załogę wtedy, gdy pilnie coś musi być naprawione (np. po ciężkim ataku)
3a. Nie musisz logować, ale logowanie jest praktyczne, gdy chcesz aby peryskop śledził wroga, bo czekasz na lepszy moment do ataku
3b. Salwa. To wyższa szkoła jazdy
1. Musisz spojrzeć na cel. Torpeda leci w środek. następnie musisz zobaczyć ile stopni masz w którą stronę. Np. jak okręt jest blisko okręt "znajduje się" w 10 stopniach.. To znaczy, że od głównego kursu torpeda może zejść 5 stopni w jedną i 5 w drugą, aby trafić.
Strzelasz załóżmy 3 torpedami. Pierwsza leci w środek, To następnym dajesz +5 stopni rozbiegu... I przy celnym trafnieniu powinny trafić... Choć lepiej dać +4 lub +3, aby torpedy lekko się rozeszły. Przyznam, ze tylko kilka razy (i to w Sh3) strzelałem salwą...
W zależności od wielkości... Strzelam wyliczam prędkości, itd (gram na ręcznym) i strzelam torpedę, następnie przekręcam peryskop o kilka stopni i druga... Czasami poślę 2 torpedy jedna za drugą... Ale nie używam do tego salwy, bo za dużo liczenia jaki dać rozrzut
A co z samolotami, które zawsze wiedzą gdzie płynę? Jest to bardzo wkurzające. Zmieniam kurs ale one i tak zawsze muszą akurat lecieć obok mnie. To jakiś błąd w grze czy to normalne?
Najpierw napisz na jakiej znajdujesz sie głębokości, oraz jakie są warunki pogodowe gdy jesteś tropiony przez samoloty.
Jeżeli jest to głębokość peryskopowa, lub głębokość ( w przybliżeniu ) do 60 metrów, a pogoda jest ładna to nie masz się czemu dziwić. Musisz pamiętać o tym iż Pacyfik jest bardzo czystym obszarem wód, gdzie promienie słoneczne przenikają dość głęboko ( np. w porównaniu Bałtykiem ) i sylwetka Twojego op będzie nadal dostrzegalna, przede wszystkim z powietrza.
Więc jeżeli chcesz sie ukryć przed samolotami, to najprostsze rozwiązanie to sie nie wynurzać, lub iść w głębokim zanurzeniu ( +- 100m) w czasie dnia. A jedynie na noc wychodzić na powierzchnie celem naładowania akumulatorów.
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Dodam, ze jak raz zostaniesz wykryty, to możesz sie spodizewać, ze samolot ściągnie kumpli. Więc jak raz zaatakuje cię samolot pzygotuj się, ze zaczną cię szukać. Gdy je zgubisz (np. stosując to co pisał Hubal) i oddalisz się od miejsca, gdzie ostatnio byłeś to powinieneś być bezpieczny. Jeżeli natomiast samoloty zgubiły cię wieczorem, to nad ranem możesz znów je spotkać... Dlatego warto gdy raz zostaniesz zauważony zejść na głębinę, aby porzez cały dzień cię nie odnaleziono...
Choć przyznam, że walka z samolotami na Tamborze jest... wkurzająca... I nie chodzi o sam fakt walki (ciesze sie, że japsy są celni), ale o to... że kamera wychodzi za kadłub i zamiast celownika widzę.... Kadłub jednostki....
Wachtowy służy do obserwacji, ma szersze pole widzenia i ponad to przydaje sie do obserwacji nieba (większe katy podniesienia). Ma te wady większe "oko" łatwiej go możne zauważyć eskorta, przeważnie wystawał wyżej and pow. wody niż p. bojowy.
Bojowy służył podczas ataków no wrogie jednostki. Miał większe przybliżenie, jego "oczko" było mniejsze by trudniej było go dostrzec eskorcie. Miał mniejsze pole widzenia.
Jeden i drugi miał inaczej wyskalowaną podziałkę (ze względu na rożne przybliżenia).
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 25 Grudzień 2007, 18:28, w całości zmieniany 1 raz
Po co jest funkcja "wyślij meldunek o kontakcie"? Kiedy ją się stosuje?
Gram już chyba 7 patrol z kariery i za każdmy razem mam dostarczyć jakiegoś agenta na wyspę. To normalne że cały czas są takie same misje? Później następny rozkaz to zatapianie statków w poliżu jakiejś lokalizacji. Zatapiam tam chyba z 10 statków i nic. To normalne?
Ile zatapiacie przed zakończeniem patrolu?
Ostatnio zmieniony przez arturp2 25 Grudzień 2007, 18:58, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum