Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Ostatnio była zagadka i rozchodziło się właśnie o "Milchkuch" po naszemu "Mleczna Krowa".
Wiec przedstawię po krotce charakterystykę tych okrętów.
Dane techniczne:
długość - 67,1m
prędkość - 14,9 węzła na powierzchni i 6,2 węzła zanurzeniu
max głębokość zanurzenia - ok 240m
zasięg nawodny - 12 350 mil morskich przy prędkości 10 węzłów
zasięg podwodny - 55 mil morskich przy prędkości 4 węzłów
załogę stanowiło 53-60 marynarzy
wyporność po zatankowaniu zbiorników wynosiła - 2 300 t
Typ XIV był podwodnym zbiornikowcem Kriegsmarine, który miał za zadanie dostarczać głównie paliwo i części zamienne, oraz czasem torpedy (była taka możliwość aby w zasobnikach na zewnątrz okrętu przewieść 4 sztuki) okrętom działającym daleko od portów, aby te mogły dłużej kontynuować rejsy bojowe. wybudowano tylko 10 okrętów tej klasy (były dalsze zamówienia lecz zostały anulowane). Okręty te były szczególnie tropione przez Aliantów i sukcesywnie zatapiane. Nie miały WT, były strasznie powolne i przez to stały się łatwym celem, nie pomagało nawet instalowane bardzo mocne (jak na U-Booty) uzbrojenie przeciw lotnicze. Żadna jednostka tego typu nie ocalała. A były to:
- U-459 zatopiony 24.07.1943 Biskaje, przez samoloty Vickers Wellington
- U-460 zatopiony 04.10.1943 na północ od Azorów, przez samoloty pokładowe lotniskowca eskortowego USS Card (Avenger-y i Wildcat-y)
- U-461 zatopiony 30.07.1943 Biskaje, przez Australijskie Sunderland-y
- U-462 zatopiony 30.07.1943 Biskaje, przez Brytyjski samolot typu Halifax
- U-463 zatopiony 16.05.1943 Biskaje, przez Brytyjski samolot typu Halifax
- U-464 zatopiony 20.08.1942 okolice Islandii, przez Brytyjski samolot typu Catalinia
- U-487 zatopiony 13.07.1943 na północny zachód od Wysp Zielonego Przylądka, przez samoloty z lotniskowca eskortowego USS Core
- U-488 zatopiony 26.04.1944 na zachód od Wysp Zielonego Przylądka, przez USS Frost, USS Huse, USS Barber i USS Snowden
- U-489 zatopiony okolice Islandii, przez kanadyjskiego Sunderland-a
- U-490 zatopiony 12.06.1944 na północny zachód od Azorów, przez samoloty z lotniskowca eskortowego USS Croatan, oraz niszczyciele USS Frost, USS Huse i USS Inch.
Mam nadzieję że przybliży to niektórym wiadomości o tym jakże ciekawym typie, który był wyprodukowany w "edycji kolekcjonerskiej". Jak już PL_Maniek wspomniał jest strasznie mało zdjęć tego typu okrętu, mimo to poniżej zamieszczę te które udało mi się znajść.
<<>><<>><<>> <<>><<>>
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 9 Luty 2009, 21:45, w całości zmieniany 7 razy
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#3 Wysłany: 16 Styczeń 2008, 12:14
pawelus6 napisał/a:
Mogli temu okretowi przynajmniej 1 wt dać, a tak to one spisane na zatop były....
A po co?? PL_Marco juz pisal byly strasznie powolne i nie nadawaly sie calkowicie do atakow
Imię: Paweł Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Knurów
#6 Wysłany: 16 Styczeń 2008, 18:11
PL_Marco napisał/a:
max głębokość zanurzenia - ok 240m
PL_CMDR Blue R napisał/a:
(...)
Jedyne co było potrzebne do obrony to:
1. Możliwość zanurzania
2. Broń p-lotnicza
Możliwość zanurzania mieli, z działkami się zgodzę z tobą, powinni miec na tyle duzo dzialek aby mogli sie bronic. A co do wt. to i masz racje to ofensywna a nie defensywa, ale "najlepszą obroną jest atak"
_________________ Tam Gdzie jest wygrany, tam jest i przegrany. Nikt nie jest nieśmiertelny...
Możliwość zanurzania mieli, z działkami się zgodzę z tobą, powinni miec na tyle duzo dzialek aby mogli sie bronic. A co do wt. to i masz racje to ofensywna a nie defensywa, ale "najlepszą obroną jest atak"
1. Poczytaj o U-Bootach pułapkach na samoloty... Niespecjalnie im wyszło...
2. Poczytaj o U-Bootach. Który kapitan był na tle odważny, aby zaatakować DD, który go szukał?
Torpeda to nie broń, z której atakowało się dla obrony. Woobraź sobie taką sytuację. Masz do dostarczenia paczkę. Ale wiesz, że po drodze czeka na ciebie banda zbirów, aby cię dorwać (a raczej paczkę). Idzisz sobie ulicą i widzisz tych 3 zbirów... Oni zauważają ciebie i idą w twoją stronę. Masz przy sobie pistolet. Ale ma bardzo krótki zasięg. I masz tylko 3 kule. Dla "dostosowania" załóż, że kula pokonuje w ciągu sekundy tylko 10m (coś zgalaretowało się powietrze) Co robisz? Uciekasz, czy atakujesz?
Krowy wiozły zbyt cenny ładunek, aby walczyć.
A to hasło o ataku jest tyle warte co:
Czemu statków handlowych nie uzbrajano w miotacze bomb głębinowych i choćby hydrofon. Wtedy same by się pobroniły.
Atak jest najlepszą obroną tylko wtedy, gdy może być skuteczny. Real to nie Sh2 (czy Sh3), gdzie obracasz peryskop i ci się namiar zmienia. Wystrzelenie torpedy było niezwykle trudne, a DD bardziej kluczyły.
Poza tym pchanie się krową z torpedą na DD przypominałoby wjazd 18-kołowej cysterny z zamontowaną wyrzutnią typu Bazooka (mogącą strzelać tylko na wprost+-30 stopni) na małego Jeepy w którym tylko "załoga" ma pistolety i granaty. Owszem. Ma większą siłę ognia i zasięg. Ale oceń szanse
Imię: Paweł Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Knurów
#8 Wysłany: 16 Styczeń 2008, 19:44
Tu juz masz 100% rację nie dam rady cie "przebić" A co do pistoletu to raczej wolałbym uciekać . Lecz tam to była wojna a tam musieli byc pewni ze coś wrogiego mogą spotkać, ale jednak masz rację
_________________ Tam Gdzie jest wygrany, tam jest i przegrany. Nikt nie jest nieśmiertelny...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum