POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Silent Hunter 4 - Parę kwestii początkowych
Autor Wiadomość
Maximus 




Kraj:
poland

Wiek: 43
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 26
Skąd: Kraków

 #1  Wysłany: 18 Luty 2008, 20:50   Silent Hunter 4 - Parę kwestii początkowych

Witam wszystkich po przerwie!

Zacznę od lekkiego dowcipu.
Wyobraźcie sobie SH4 na 512 Ram`u....hmm. A jednak się da! Mało tego - po wgraniu patchy ładuje się szybciej niż SH3, chociaż płynności mu czasami brakuje... :)
Zważywszy, że zakładałem totalny pokaz slajdów - nie jest źle.
No, ale to taka ciekawostka.

Do sedna:
Pierwsze i porażające odczucia: Brak intuicyjnej obsługi tak, jak to miało miejsce w SH3.
Trochę za dużo opcji "nawalonych" w poszczególne zakładki.
Podejrzewam, ze jest to kwestia przyzwyczajenia, ale wolałem przyporządkowania podopcji do oficerów, niż do stanowisk.
Brak przejrzystości i klarowności w panelu załogi, okrętu, torped.
Wszystko obrazkowe - żadnych podanych konkretów bez przytrzymania kursora nad przedmiotem.
Nie chcę nikogo urazić, ale jak dla mnie stopień realizmu chwilami prowadzi do upierdliwości.
N.p. 4 razy silniki diesla w zakładce okrętu i tym podobne, co czyni w panelu lekki nieład.
Nie czuje się również "zaznajomienia" z załogą.
O ile w SH3 wiedziałem kogo i za co odznaczam - o tyle tutaj jest to dość chaotyczne.

Mam również pytanie do znawców historii:
Czy Crash Dive w okrętach tej klasy i czasów rzeczywiście był tak beznadziejny, czy to wina niedociągnięć/błędów gry?
Czyżby Niemcy byli aż tyle w przód z technologią?
Pytanie pewnie głupie, ale nie jestem maniakiem historii i takich faktów nie znam.
Wiele odważnych manewrów, które opanowałem do perfekcji w SH3 - w SH4 są praktycznie niemożliwe, chociażby z racji długieeego czasu zanurzenia alarmowego.

Plusem jest niewątpliwie nowy klimat, poprawki graficzne, możliwość własnoręcznego sterowania działem, albo p-lotką bez obsadzania nią załogi (ciekawe kto ładuje :) )
Uzupełnianie zapasów, dużo wyższa dostępna kompresja czasu,bajery typu dno itd, AI przeciwnika też jest chyba lepsze.
Reasumując - z jednej strony lepsza od 3ki, z drugiej nie.

Dziwi mnie natomiast lenistwo ubisoft`u w kwestii zawartości plików gry.
Zostały tekstury z sh3, basic.cfg cholernie podobny jak nie taki sam i tym podobne rzeczy.
Hmm...zauważył to ktoś? Napewno :)

Pojawia się więc pytanie - które pliki teraz są aktywne, a które nie?
N.p. gdzie można dołożyć troszkę amunicji do p-lotek itd.
Wiem, że realia, to realia, ale póki sam się nie wezmę - "P-lotkarz" wywali 5 magazynków w jeden samolot, a jak wiecie w SH4 jest ich masa.

Główny problem, jaki póki co mnie drażni to niezaliczanie patrolu.
Wpływam na gwiazdkę z oznaczeniem strefy - nic!
Patroluję całą strefę opisaną w rozkazach - nic!
Zatapiam statki w strefie - dalej nic!
Czego bym nie robił w całym rejonie - nie zalicza choćby nie wiem co! Kolejny błąd?

Prawdopodobnie o wielu rzeczach jeszcze nie napisałem, ale jak coś mi się przypomni - napisze w kolejnym poście.

Pozdrawiam Wilki Morskie!!!
Ostatnio zmieniony przez Maximus 18 Luty 2008, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
mike 
Fahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 280
Skąd: Katowice

 #2  Wysłany: 18 Luty 2008, 23:47   

cześć zaznaczam że nie jestem jakimś maniakiem SH4 troche pogrywam (kolejny raz czytam "Ciche zwycięstwo" :8) ).
Podstawowa sprawa to zainstalować patch 1.4 i jakieś mody polecam Trigger maru + Run Silent Run Deep
(dzięki Myszkin za pomoc) gra robi się naprawdę fajna wiecej możesz poczytać w tym temacie
link


Cytat:
Pierwsze i porażające odczucia: Brak intuicyjnej obsługi tak, jak to miało miejsce w SH3.


zainstaluj mody sterowanie sie poprawi pojawi sie kilka pomocnych opcji

Cytat:
Czy Crash Dive w okrętach tej klasy i czasów rzeczywiście był tak beznadziejny, czy to wina niedociągnięć/błędów gry?


raczej nie jest tak zle nie przesadzaj, pamiętaj że okrety typu gato/balao są wypornościowo porównywalne do U-bootów IX i czasy zanurzenia są pewnie podobne, z drugiej strony od początku wojny masz dostępny radar operator poinformuje Cie o zbliżającym sie samolocie dużo wcześniej.

Cytat:
Główny problem, jaki póki co mnie drażni to niezaliczanie patrolu.
Wpływam na gwiazdkę z oznaczeniem strefy - nic!
Patroluję całą strefę opisaną w rozkazach - nic!
Zatapiam statki w strefie - dalej nic!



nie wiem jak to jest w podstawce ale po zainstalowaniu modów musisz czytac o co dowództwu chodzi czasami masz sie kręcić w regionie przez 72 godz a czasami przez 36 a czasami masz zatapiać w danym regionie do czasu otrzymania kolejnego rozkazu
_________________
pozdr
Michał
 
     
Maximus 




Kraj:
poland

Wiek: 43
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 26
Skąd: Kraków

 #3  Wysłany: 19 Luty 2008, 21:24   

Dzięki Mike

Mam oryginała i oczywiście patch 1.4
Szczerze mówiąc wolę nie kombinować z modami póki nie zainwestuję przynajmniej w ram :)
Ewentualnie przejrzę Trigger Maru 1.7.6 i zaaplikuję sobie coś, chociaż pewnie nie wszystko.

Co do Crash Dive - mówiłem w odniesieniu do SH3...tam trwało to z 10 razy szybciej, a tutaj...ho ho.

Irytują mnie jeszcze "strugi" wody wydobywające się z kadłuba w wynurzeniu (nie znam technicznego terminu)...nie rzuciło się Wam to w oczy?
O ile pomysł realistyczny - o tyle całkowicie spartolony. Szukałem w teksturach i nie znalazłem odpowiedniego.
Najlepiej byłoby się tego pozbyć, jednak plików "foam" jest kilka, do tego Wave_Prova_bump, waterspray (mówię o dds`ach) i jeszcze pewnie parę.
Nie wie ktoś który to z nich, lub jak to usunąć i w którym pliku?

A jeśli już - to jakim programem można otworzyć rozszerzenia n.p. .sim .dsd
O ile notatnikiem można podglądnąć cfg i upc - o tyle reszta jest bez ładu i składu.
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #4  Wysłany: 19 Luty 2008, 22:39   

Maximus napisał/a:
A jeśli już - to jakim programem można otworzyć rozszerzenia n.p. .sim .dsd
O ile notatnikiem można podglądnąć cfg i upc - o tyle reszta jest bez ładu i składu.


Nie bawiłem się tym sporo czasu ale pack3d jakiś spróbuj. Ewentualnie polecam
poszperać na http://www.subsim.com/radioroom
 
     
mike 
Fahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 280
Skąd: Katowice

 #5  Wysłany: 20 Luty 2008, 07:58   

Cytat:
Co do Crash Dive - mówiłem w odniesieniu do SH3...tam trwało to z 10 razy szybciej, a tutaj...ho ho.


no tak ale mi się wydaje że jest ok nie porównuj Gato z typem VII jest duża różnica wyporności sprawdz ile sie zanurza typ IX - 25 sek ????
wyporność
gato - 1550 t (wynurzony),
2460 t (zanurzony)

IX D2 - na powierzchni 1616 t.
- w zanurzeniu 1804 t.

VII C- na powierzchni 769 t
w zanurzeniu 871 t
_________________
pozdr
Michał
 
     
Maximus 




Kraj:
poland

Wiek: 43
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 26
Skąd: Kraków

 #6  Wysłany: 20 Luty 2008, 21:35   

Faktycznie Mike :) masz rację. O takim odniesieniu nie pomyślałem.
Ok, już się nie czepiam czasów zanurzenia.

PL_Marco - dzięki...znalazłem tam to co chciałem.

Co się natomiast tyczy tych "strug" wody z kadłuba o których pisałem wcześniej - problem rozwiązałem przy pomocy Photoshopa - efekt taki, że zniknęły.
Proste jak konstrukcja cepa, gdyby kogoś tak samo denerwowały jak mnie i byłby zainteresowany tymi plikami to z miłą chęcią się podzielę.

Teraz spróbuję pokombinować z pianą, która (przynajmniej u mnie) jest niebieska...nie powinna być biała tak jak w SH3? :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak z nami zagrać w Silent Hunter IV
PL_Hagal Wykaz patroli 0 19 Wrzesień 2008, 09:58
PL_Hagal
Brak nowych postów Ogłoszenie: Ranking Silent Hunter III - edycja 2015/2016
PL_Cmd_Jacek Ogólnie o Silent Hunter III 1 7 Grudzień 2015, 20:56
sNr
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: [ Ankieta ] FINAŁ konkursu filmowego Silent Hunter III + IV
PL_Hagal Dodatki, mody i modowanie 1 14 Wrzesień 2009, 17:16
PL_fox6
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ Silent Hunter III
Najczęściej zadawane pytania odnośnie SH III
PL_Marco Pytania i odpowiedzi 0 20 Luty 2007, 15:11
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Ranking Silent Hunter III
Wszystko co musisz wiedzieć o grach rankingowych Silent Hunter 3
PL_CMDR Blue R Pytania i odpowiedzi 0 24 Wrzesień 2009, 14:38
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Zaproszenie do gry rankingowej w Silent Hunter IV
Lista aktywnych graczy
PL_Hagal Wykaz patroli 33 6 Maj 2009, 14:01
Aras
Brak nowych postów Przyklejony: Jak skonfigurować Silent Hunter III + KOTA pod gry w multi
PL_Cmd_Jacek Nasze aktualne patrole 0 23 Wrzesień 2018, 14:15
PL_Cmd_Jacek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group