Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Zacznę od lekkiego dowcipu.
Wyobraźcie sobie SH4 na 512 Ram`u....hmm. A jednak się da! Mało tego - po wgraniu patchy ładuje się szybciej niż SH3, chociaż płynności mu czasami brakuje...
Zważywszy, że zakładałem totalny pokaz slajdów - nie jest źle.
No, ale to taka ciekawostka.
Do sedna:
Pierwsze i porażające odczucia: Brak intuicyjnej obsługi tak, jak to miało miejsce w SH3.
Trochę za dużo opcji "nawalonych" w poszczególne zakładki.
Podejrzewam, ze jest to kwestia przyzwyczajenia, ale wolałem przyporządkowania podopcji do oficerów, niż do stanowisk.
Brak przejrzystości i klarowności w panelu załogi, okrętu, torped.
Wszystko obrazkowe - żadnych podanych konkretów bez przytrzymania kursora nad przedmiotem.
Nie chcę nikogo urazić, ale jak dla mnie stopień realizmu chwilami prowadzi do upierdliwości.
N.p. 4 razy silniki diesla w zakładce okrętu i tym podobne, co czyni w panelu lekki nieład.
Nie czuje się również "zaznajomienia" z załogą.
O ile w SH3 wiedziałem kogo i za co odznaczam - o tyle tutaj jest to dość chaotyczne.
Mam również pytanie do znawców historii:
Czy Crash Dive w okrętach tej klasy i czasów rzeczywiście był tak beznadziejny, czy to wina niedociągnięć/błędów gry?
Czyżby Niemcy byli aż tyle w przód z technologią?
Pytanie pewnie głupie, ale nie jestem maniakiem historii i takich faktów nie znam.
Wiele odważnych manewrów, które opanowałem do perfekcji w SH3 - w SH4 są praktycznie niemożliwe, chociażby z racji długieeego czasu zanurzenia alarmowego.
Plusem jest niewątpliwie nowy klimat, poprawki graficzne, możliwość własnoręcznego sterowania działem, albo p-lotką bez obsadzania nią załogi (ciekawe kto ładuje )
Uzupełnianie zapasów, dużo wyższa dostępna kompresja czasu,bajery typu dno itd, AI przeciwnika też jest chyba lepsze.
Reasumując - z jednej strony lepsza od 3ki, z drugiej nie.
Dziwi mnie natomiast lenistwo ubisoft`u w kwestii zawartości plików gry.
Zostały tekstury z sh3, basic.cfg cholernie podobny jak nie taki sam i tym podobne rzeczy.
Hmm...zauważył to ktoś? Napewno
Pojawia się więc pytanie - które pliki teraz są aktywne, a które nie?
N.p. gdzie można dołożyć troszkę amunicji do p-lotek itd.
Wiem, że realia, to realia, ale póki sam się nie wezmę - "P-lotkarz" wywali 5 magazynków w jeden samolot, a jak wiecie w SH4 jest ich masa.
Główny problem, jaki póki co mnie drażni to niezaliczanie patrolu.
Wpływam na gwiazdkę z oznaczeniem strefy - nic!
Patroluję całą strefę opisaną w rozkazach - nic!
Zatapiam statki w strefie - dalej nic!
Czego bym nie robił w całym rejonie - nie zalicza choćby nie wiem co! Kolejny błąd?
Prawdopodobnie o wielu rzeczach jeszcze nie napisałem, ale jak coś mi się przypomni - napisze w kolejnym poście.
Pozdrawiam Wilki Morskie!!!
Ostatnio zmieniony przez Maximus 18 Luty 2008, 20:52, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Michał Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 280 Skąd: Katowice
#2 Wysłany: 18 Luty 2008, 23:47
cześć zaznaczam że nie jestem jakimś maniakiem SH4 troche pogrywam (kolejny raz czytam "Ciche zwycięstwo" ).
Podstawowa sprawa to zainstalować patch 1.4 i jakieś mody polecam Trigger maru + Run Silent Run Deep
(dzięki Myszkin za pomoc) gra robi się naprawdę fajna wiecej możesz poczytać w tym temacie
link
Cytat:
Pierwsze i porażające odczucia: Brak intuicyjnej obsługi tak, jak to miało miejsce w SH3.
zainstaluj mody sterowanie sie poprawi pojawi sie kilka pomocnych opcji
Cytat:
Czy Crash Dive w okrętach tej klasy i czasów rzeczywiście był tak beznadziejny, czy to wina niedociągnięć/błędów gry?
raczej nie jest tak zle nie przesadzaj, pamiętaj że okrety typu gato/balao są wypornościowo porównywalne do U-bootów IX i czasy zanurzenia są pewnie podobne, z drugiej strony od początku wojny masz dostępny radar operator poinformuje Cie o zbliżającym sie samolocie dużo wcześniej.
Cytat:
Główny problem, jaki póki co mnie drażni to niezaliczanie patrolu.
Wpływam na gwiazdkę z oznaczeniem strefy - nic!
Patroluję całą strefę opisaną w rozkazach - nic!
Zatapiam statki w strefie - dalej nic!
nie wiem jak to jest w podstawce ale po zainstalowaniu modów musisz czytac o co dowództwu chodzi czasami masz sie kręcić w regionie przez 72 godz a czasami przez 36 a czasami masz zatapiać w danym regionie do czasu otrzymania kolejnego rozkazu
Wiek: 43 Dołączył: 08 Wrz 2007 Posty: 26 Skąd: Kraków
#3 Wysłany: 19 Luty 2008, 21:24
Dzięki Mike
Mam oryginała i oczywiście patch 1.4
Szczerze mówiąc wolę nie kombinować z modami póki nie zainwestuję przynajmniej w ram
Ewentualnie przejrzę Trigger Maru 1.7.6 i zaaplikuję sobie coś, chociaż pewnie nie wszystko.
Co do Crash Dive - mówiłem w odniesieniu do SH3...tam trwało to z 10 razy szybciej, a tutaj...ho ho.
Irytują mnie jeszcze "strugi" wody wydobywające się z kadłuba w wynurzeniu (nie znam technicznego terminu)...nie rzuciło się Wam to w oczy?
O ile pomysł realistyczny - o tyle całkowicie spartolony. Szukałem w teksturach i nie znalazłem odpowiedniego.
Najlepiej byłoby się tego pozbyć, jednak plików "foam" jest kilka, do tego Wave_Prova_bump, waterspray (mówię o dds`ach) i jeszcze pewnie parę.
Nie wie ktoś który to z nich, lub jak to usunąć i w którym pliku?
A jeśli już - to jakim programem można otworzyć rozszerzenia n.p. .sim .dsd
O ile notatnikiem można podglądnąć cfg i upc - o tyle reszta jest bez ładu i składu.
A jeśli już - to jakim programem można otworzyć rozszerzenia n.p. .sim .dsd
O ile notatnikiem można podglądnąć cfg i upc - o tyle reszta jest bez ładu i składu.
Imię: Michał Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 280 Skąd: Katowice
#5 Wysłany: 20 Luty 2008, 07:58
Cytat:
Co do Crash Dive - mówiłem w odniesieniu do SH3...tam trwało to z 10 razy szybciej, a tutaj...ho ho.
no tak ale mi się wydaje że jest ok nie porównuj Gato z typem VII jest duża różnica wyporności sprawdz ile sie zanurza typ IX - 25 sek ????
wyporność
gato - 1550 t (wynurzony),
2460 t (zanurzony)
IX D2 - na powierzchni 1616 t.
- w zanurzeniu 1804 t.
Wiek: 43 Dołączył: 08 Wrz 2007 Posty: 26 Skąd: Kraków
#6 Wysłany: 20 Luty 2008, 21:35
Faktycznie Mike masz rację. O takim odniesieniu nie pomyślałem.
Ok, już się nie czepiam czasów zanurzenia.
PL_Marco - dzięki...znalazłem tam to co chciałem.
Co się natomiast tyczy tych "strug" wody z kadłuba o których pisałem wcześniej - problem rozwiązałem przy pomocy Photoshopa - efekt taki, że zniknęły.
Proste jak konstrukcja cepa, gdyby kogoś tak samo denerwowały jak mnie i byłby zainteresowany tymi plikami to z miłą chęcią się podzielę.
Teraz spróbuję pokombinować z pianą, która (przynajmniej u mnie) jest niebieska...nie powinna być biała tak jak w SH3?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum