POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
NATURAL SINKING MECHANICS
Autor Wiadomość
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #1  Wysłany: 12 Grudzień 2007, 01:20   NATURAL SINKING MECHANICS

Autor: WernerSobe


Modyfikacja zmienia cały system zadawania uszkodzeń przez działa, jak i torpedy, dzięki czemu tonięcie statków jest jeszcze bardziej realistyczne.

W SHIV zatapianie statków polega, na zabieraniu mu "punktów życia". Każdy ze statków/okrętów ma ich ograniczona liczbę, więc praca komputera polegała na szybkim odejmowaniu tych punktów, bez względu na to gdzie został zadany cios, i czym został trafiony okręt, co sprowadzało sie do tego aby okręt zatonął szybko i efektywnie ( czyli ma ładnie wyglądać, bo kto o realizm sie będzie przejmował ) więc dochodziło do sytuacji gdzie okręt po trafieniu torpedą , idzie momentalnie na dno w lawinie wybuchów i rozlewającej sie na około ropy ( chodź czasami nie jest to tankowiec)

Poniższa modyfikacja naprawie ten błąd w znakomity sposób miedzy innymi wydłużono czas tonięcia statków jak i okrętów ( uwzględniając ich parametry taktyczno-techniczne ):

Na kolor czerwony wyróżniłem ORIENTACYJNĄ ilość torped potrzebnych do zatopienia jednostki.

1.Małe statki handlowce: 1 (5-10 min)
2.Średnie statki handlowce 1-2 (10-20 min)
3.Duże statki handlowe 2-4 (15-30 min)
4.Tankowce/statki amunicyjne 1 (natychmiast, lub mniej niż 5 min)
5.Niszczyciele 1-2 (10 min)
6.Lekkie Krążowniki 2-3 (20-45 min, lub mniej jeśli zostało zadane trafienie krytyczne)
7.Ciężkie Krążowniki 2-5 (20-60 min, lub mniej jeśli zostało zadane trafienie krytyczne)
8.Lotniskowce 3-5 (30-90 min, lub mniej jeśli zostało zadane trafienie krytyczne)
9.Pancerniki 4-12 (20 min - nawet do kilku godzin )

Przy zatapianiu jednostek mamy 2 drogi wyboru:

1. Wpakować mu cała salwę torped w bortę, robiąc ogromną dziurę.
2. Wycelować w dany fragment statku/okrętu chcąc spowodować utratę stateczności i co za tym idzie wywrócenie obiektu na bortę tzw. capsizing


Przy wykorzystywaniu tego moda należy pamiętać o kilku zasadach:

1. Obiekt ( oczywiście w miarę możliwości ) musi być obserwowany przez cały czas tonięcia.
2. Pamiętaj że statek może zatonąć nawet po 3 godzinach, a więc jeżeli oddalisz się z miejsca ataku a obiekt zatonie, nie będzie on liczony do tonażu.
3. Nigdy nie używaj działa do bezpośredniego ataku na obiekt. Zrobisz w nim tylko kilka dziur, tracąc przy tym znaczne ilości pocisków. UŻYWAJ DZIAŁA TYLKO I WYŁĄCZNIE DO DOBIJANIA OBIEKTU
4. Staraj się obserwować zachowanie okrętu po trafieniu. Nie strzelaj torpedami az do uzyskania komunikatu o zatopieniu jednostki. Naucz się być cierpliwy, i analizuj jak zachowuje sie statek, jakie przedziały już zostały zalane, a które sa jeszcze suche. Po takiej analizie będziesz wiedział w którą część celu musisz ewentualnie posłać jeszcze torpedę.
5. Generalna zasada przy atakowaniu obiektów wojskowych. Jako że w modzie poprawiono działanie grup awaryjnych, zawsze staraj się atakować obiekt wojskowy salwą torped. Załoga łatwiej poradzi Sobie ze zniszczeniami i przeciekami w jednym przedziale niż w dwóch lub trzech.
6.Obserwuj czujne załogę :! :! :! Jeżeli załoga "wyczuje" choćby minimalne szanse na uratowanie okrętu pozostanie na burcie, i zacznie go ratować. Jeżeli jednak szanse na uratowanie jednostki będą bardzo nikłe, załoga opuści okręt...oni wiedzą najlepiej kiedy nadchodzi koniec okrętu...
7. Gdy atakujesz pancernik, nie oszczędzaj torped. Czasami będziesz musiał wysłać cała salwę burtową aby go poważnie uszkodzić, lub zatopić ( Musashi przyjoł 11 torped ). 1 torpeda już nie wystarczy na zatopienie kolosa...Przy celowaniu do pancerników powinno sie strzelać w środkowe sekcje, co może spowodować utratę stateczności i ciężki przechył ( Prince Of Wales ) na burtę.
8. Nie opłaca sie już strzelać w stępkę okrętu gdyż to już nam nic nie da :)

Podstawowe zmiany:

1. Zwiększono wytrzymałość obiektów do 20000 punktów życia.
2. Całkowicie zmieniono i poprawiono system stabilizacji i zalewania okrętów.
3. Poprawiono zalewanie się przestrzeni ładunkowych, jak i pomieszczeń na statku.
4. Dostosowana obrażenia torped do nowych wartości.
5. fixed endless bugs in ship layouts ( tego nie przetłumaczę bo nie wiem o co chodzi :aniolek: )
6. Usunięto ładunek ze zbiorników, aby unikać podwodnych wybuchów.
7. Dodano i poprawiono ogień, wybuchy oraz dym
8. Naprawiono fizykę łamania się statków. Łamią się teraz w literę "V" a nie jak było poprzednio w literę "A"
9. Poprawiono wytrzymałość okrętów wojennych
10. Poprawiono zachowanie się statku tuż po trafieniu go torpedą.





nsm1yx2.jpg
Plik ściągnięto 59 raz(y) 39.06 KB

nsm2rv6.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 48.56 KB

nsm3xz7.jpg
Plik ściągnięto 59 raz(y) 24.15 KB

nsm4ji7.jpg
Plik ściągnięto 72 raz(y) 34.07 KB

nsm5nc2.jpg
Plik ściągnięto 61 raz(y) 44.45 KB

nsm6qu1.jpg
Plik ściągnięto 56 raz(y) 27.35 KB

nsm7si1.jpg
Plik ściągnięto 73 raz(y) 35.83 KB

_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
 
     
kołcz 
Leutnant zur See




Kraj:
germany

Imię: Timo Hallmann
Pomógł: 4 razy
Wiek: 106
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 458
Skąd: Berlin

 #2  Wysłany: 18 Styczeń 2009, 23:17   

mama pytanie czym rożni się Classic od Light?
 
     
JacekR 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 67
Skąd: Warszawa

 #3  Wysłany: 19 Styczeń 2009, 18:09   

Ale super.Jest coś takiego do Silent Hunter III? :kroliczek:
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #4  Wysłany: 19 Styczeń 2009, 18:31   

Fakt grafa przepiękna... szczególnie te o zachodzie/wschodzie słońca... ale niestety to tylko dla posiadaczy SH-IV...
 
     
kołcz 
Leutnant zur See




Kraj:
germany

Imię: Timo Hallmann
Pomógł: 4 razy
Wiek: 106
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 458
Skąd: Berlin

 #5  Wysłany: 19 Styczeń 2009, 21:07   

mam problem po wgraniu tego moda moj ubot moze zejsc tylko do 50m dalej juz mu saidaja wszytskie silniki i traci cale paliwo co z tym zrobic? PS czyms ie roznie to Classic od Light?
Ostatnio zmieniony przez kołcz 19 Styczeń 2009, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Adiq 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Adam
Ulubiona Gra: Saints Row The Third, TES V Skyrim.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 781
Skąd: Gdańsk i W.A.R.D.C

 #6  Wysłany: 19 Styczeń 2009, 22:12   

cóż amerykańskie okręty nie zanurzały się głęboko (chyba max. 130m ale nie jestem pewien) pamiętaj że to nie niemiecki u-boot który zanurza się bez problemu na 150-170m. więc nawet takie 50m. może być sporym wyzwaniem dla okrętów US Navy
_________________
Uważam Edge'a za najlepszego Wrestlera w całym WWE :|| Jedenastokrotny World Champion

1 Lipca 1992r. - 11 Kwietnia 2011r.
Zakończył karierę.

Właśnie czytałeś podpis człowieka piszącego bez sensu, powinieneś się wstydzić :P
 
 
     
kołcz 
Leutnant zur See




Kraj:
germany

Imię: Timo Hallmann
Pomógł: 4 razy
Wiek: 106
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 458
Skąd: Berlin

 #7  Wysłany: 19 Styczeń 2009, 22:26   

ale właśnie to jest niemiecki uboot bo ja gram w dodatek mission uboat :schock i zanurzam się spokojnie na 260m :8) 170 to bułka z masłem wiec wznawiam pytanie

nie będę grał jakimiś warchlakami amerykańcami :!

a po za tym jak byś czytał ze zrozumieniem to byś widział ze napisem U-BOOT a nie okręt podwodny :kroliczek: a co za tym idzie powinieneś się domyślić ze to nie US NAVY




EDIT: Scaliłem posty
PL_Marco
  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #8  Wysłany: 19 Styczeń 2009, 22:32   

kołcz napisał/a:
nie będę grał jakimiś warchlakami amerykańcami :!


buhehehehe
całkowicie kolegę popieram
:lol
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #9  Wysłany: 12 Luty 2009, 21:43   

JacekR napisał/a:
Ale super.Jest coś takiego do Silent Hunter III? :kroliczek:

SH3 z poprawką rozdzielczości na HD (np. na full) wygląda niemal identycznie. Nie ma mapowania normalnych na falach morskich i kilku detali, które ulepszono w grafice SH4, ale wygląda to podobnie.
 
     
kołcz 
Leutnant zur See




Kraj:
germany

Imię: Timo Hallmann
Pomógł: 4 razy
Wiek: 106
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 458
Skąd: Berlin

 #10  Wysłany: 12 Luty 2009, 23:39   

a czy jest lustrzana woda?
 
     
garot 




Kraj:
poland

Imię: Kuba
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: Tychy

 #11  Wysłany: 24 Sierpień 2009, 10:23   

Widzę że dawno tu nikt nie pisał ale liczę że może ktoś mi odpisze. Czym się różni clasic od light? Ponadto mam problem z tym modem gdyż posiadam trigger maru 1.7 + fix i nie działa mi ten mod, co muszę zrobić aby działał? posiadam wersję 1.5 SH4 Uboat Mission.
Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich!
Ostatnio zmieniony przez garot 24 Sierpień 2009, 10:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #12  Wysłany: 24 Sierpień 2009, 17:54   

Witaj garot.

garot napisał/a:
Czym się różni clasic od light?


Możesz precyzyjniej?
Co classic a co light? Pepsi?

garot napisał/a:
Trigger maru 1.7 + fix i nie działa mi ten mod, co muszę zrobić aby działał?


Opisz dokładnie jak zainstalowałeś mod. Użyłeś JSGME?
Tu jest zbliżona procedura instalacji podobnego modu: link.

Dlaczego wnioskujesz że nie działa?

O ile dobrze pamiętam, jednym z "objawów" działania modu była taka mała czerwona kreska na każdej jednostce w książce rozpoznawczej / identyfikacyjnej.
Także zmieniony ekran menu.
 
     
garot 




Kraj:
poland

Imię: Kuba
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: Tychy

 #13  Wysłany: 24 Sierpień 2009, 20:34   

Chodzi mi o ten mod którego nazwa jest w temacie czyli NATURAL SINKING MECHANICS.
Jest on w dwóch wersjach classic i light już poprzedni użytkownicy pytali się o różnicę i nikt nie potrafił odpowiedzieć więc ponawiam pytanie.

Mod ten nie działa ponieważ jak go załączę to jak uruchomię misję to nie chce się ona wgrać, pokazuje mi się cały czas czarne tło na cały monitor i muszę zamykać grę menedżerem zadań, jak usunę mod Trigger Maru to działa.

Mody wgrywam tym menedżerem co podałeś linka.
 
     
grisza 




Kraj:
poland

Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 13
Skąd: zabrze

 #14  Wysłany: 11 Październik 2009, 17:35   

Czy dostępny jest ten mod dla patcha 1.5 (UM) na subsimie pisze że tylko dla 1.4
 
     
Seawolf 




Kraj:
poland

Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 15
Skąd: Polska

 #15  Wysłany: 16 Lipiec 2010, 21:44   

NSM nie działa z SH4 ver. 1.5 ale w RFB i OM jest wkomponowany podobny mechanizm tonięcia statków wzięty z NYGM-a dla SH3. Więc jak ktoś chce to może spróbować tych modów dla obu stron konfliktu. Niestety NSM to obecnie nie jest już mod standalone...
 
     
PL_Szylol 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Szymon
Ulubiona Gra: Silent Hunter III i V, Seria Mass Effect, Seria Assassin's Creed
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 428
Skąd: Żywiec

 #16  Wysłany: 28 Sierpień 2010, 10:42   

Taki mod przydał by się w SHV... kiedyś pancernik złamał się po 2 torpedach :schock a tankery dostają czasem 3 torpy i nic :schock
_________________
http://www.youtube.com/user/jajcarzek
"Dobry trening w walce z konwojem, jest dla mnie więcej wart, niż najlepszy urlop" Gunther Prien, dowódca U-47
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Base fog mechanics
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 0 6 Marzec 2011, 20:16
PL_Andrev


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group