Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
W SH3 nie ma nawet opcji wyboru rozdzielczosci w menu. Mozna na upartego w plikach konfiguracyjnych zmieniac ale to i tak nic nie daje - gra dziala twardo w rozdzielczosci 1024x768, a na panoramie jest rozciagnieta (chociaz np u mnie wyglada to calkiem ok).
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_tnnn 31 Styczeń 2009, 13:06, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#3 Wysłany: 31 Styczeń 2009, 15:21
To jest już od dłuższego czasu nieaktualne. Jest fix do DirectX dla SH3, który pozwala odpalić grę na dowolnej rozdzielczości monitora. W przypadku panoramicznych LCD może to oznaczać również 1440x900 czy 1920x1200 (lub każdą inną, którą obsłuży karta i monitor). Fix działa na pewno w XP i prawdopodobnie pod Vistą (może wymagać zgodności z XP).
Jest dostępny na samym końcu strony ze spolszczeniem do GWX2.x:
http://ja.gram.pl/blog_wpis.asp?id=4756&n=15
Niestandardowe rozdzielczości trzeba sobie wpisać z palca do konfigu wg instrukcji z readme/czytajto.
Widziałem odpalonego SH3 na 1920x1200, więc jakoś można w panoramie i można w HD. Gra potrafi się do tego dostosować.
Warto go odpalić nawet na starym monitorze CRT aby pograć w rozdzielczości 1280x1024 lub 1600x1200. Efekt obrazu jest tego warty - wygląda jak jakość obrazu współczesnie wydawanych gier i może mieć nawet ładne FSAAx2 (przy większym FSAA lub adaptive AA wodnica jednostek miga, więc nie polecam włączać większego FSAA lub adaptive AA.).
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 31 Styczeń 2009, 15:26, w całości zmieniany 1 raz
Witam
Chce odświerzyć temat grania SH III na panoramie .
Zastosowałem Resolution fix z --> http://ja.gram.pl/blog_wpis.asp?id=4756&n=15
Ma jakie falowanie na ekranie , głównie wtedy gdy pływam na wodzie , widać to z widoku zewnetrznego bądz bedąc na mostku.
A tutaj opis z tego FIXa
Wysoka rozdzielczość dla gry Silent Hunter III
==============================================
Od tego momentu gra będzie działać w takiej rozdzielczości jaka będzie ustawiona.
Można jeszcze w ustawieniach sterownika graficznego dodać wygładzanie krawędzi (FSAA) - wystarczy x2 lub x4 i można cieszyć się grą zaktualizowaną do najlepszej możliwej do uzyskania grafiki. Uwaga na adaptywny antyaliasing - zależnie od ustawień sterownka graficznego można spowodować falowanie obrazu na linii wodnej statku.Przestaje działać zrzucanie obrazów BMP przez ctrl+F11, ale za to zaczyna działać zrucanie obrazów TGA bezpośrednio przez klawisz Printscreen.
Uwaga 1. Ponieważ zależnie od mocy karty graficznej ilość FPS może spaść z kilkudziesięciu do nawet mniej niż 25 FPS (sprawdź w grze przez ctrl+F8). To w opcjach gry należy włączyć synchronizację pionową aby nie pojawiał się efekt poziomo dzielonego ekranu. Efekt ten wynika z niedopasowania szybkości wyświetlania obrazów przez grę i odczytywania go przez kartę graficzną na ekran. Jeżeli FPS spada poniżej 25, to musisz zmniejszyć poziom lub wyłączyć Antyaliasing.
Synchronizacja wymusza odczekiwanie przez kartę z wyświetleniem nowej ramki aż do skompletowania całego obrazu ramki przez grę. Powoduje to też efekt zmniejszenia maksymalnej liczby FPS do takiej jaka jest maksymalna częstotliwość odświeżania karty graficznej. Dla monitorów CRT oznacza to maksymalnie 75-85, 100 lub 120 FPS zgodnie z częstotliwościami 75-85, 100 i 120 Hz, a dla monitorów LCD zawsze 60 FPS ponieważ te monitory mają odświeżanie zawsze 60 Hz.
W przypadku gdy i tak obniżamy FPS przez podwyższenie jakości i rozdzielczości efekt ten nie ma znaczenia. Ludzkie oko potrafi rozpoznawać pojedyncze klatki (tzw. "wyświetlanie slajdów") tylko do 25 FPS.
Czy to jest to nie bo wylaczyłem to w swojej karcie graficznej .
Macie jakieś propozycje [img][/img]
_________________
sOnar [Usunięty] Kommodore
#7 Wysłany: 8 Sierpień 2011, 10:21
u mojego kumpla ma 'kanapce' występuje dokładnie taki sam efekt na obserwatorze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum