Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Piotr
Ulubiona Gra: WoT Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 112 Skąd: Reda
#2 Wysłany: 9 Luty 2009, 20:35
Okręt klasy JULIETT Projekt 651.
JULIETT jest odpowiednikiem klasy ECHO, ale dysponuje napędem klasycznym.
Według posiadanych informacji początkowo planowano budowę 72 okrętów klasy JULIETT ale w 1962 roku postanowiono ograniczyć budowę do 16 jednostek. Napęd spalinowy predysponował okręty klasy JULIETT do działań blisko rosyjskich brzegów. Aż do dziś 13 jednostek tej klasy pełni służbę we Flocie Północnej, jednak zasięg pływania tych okrętów pozwala im na operowanie nawet na Morzu Śródziemnym, gdzie wchodzą w skład grup rakietowych śledzących lotniskowce amerykańskiej VI Floty, oraz na Oceanie Indyjskim.
W latach 1962- 1969 zbudowano 16 okrętów klasy JULIETT w śródlądowej stoczni w Gorkim. Stocznia ta wcześniej budowała okręty klasy ROMEO.
_________________ "O ile możności żyć bez zwolenników. Jak niewiele znaczą zwolennicy, pojmuje się dopiero wtedy, kiedy się przestało być zwolennikiem swoich zwolenników." Friedrich Wilhelm Nietzsche
Ostatnio zmieniony przez Kempczol 9 Luty 2009, 20:36, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Piotr
Ulubiona Gra: WoT Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 112 Skąd: Reda
#4 Wysłany: 9 Luty 2009, 21:01
Kształt kiosku wskazuje na tę jednostkę.
Ale poszperam dalej, bo teraz mnie zaskoczyłeś.
_________________ "O ile możności żyć bez zwolenników. Jak niewiele znaczą zwolennicy, pojmuje się dopiero wtedy, kiedy się przestało być zwolennikiem swoich zwolenników." Friedrich Wilhelm Nietzsche
Imię: Piotr
Ulubiona Gra: WoT Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 112 Skąd: Reda
#6 Wysłany: 9 Luty 2009, 21:17
Kurcze
Uprzedziłeś mnie Hubal.
_________________ "O ile możności żyć bez zwolenników. Jak niewiele znaczą zwolennicy, pojmuje się dopiero wtedy, kiedy się przestało być zwolennikiem swoich zwolenników." Friedrich Wilhelm Nietzsche
Jako że ostatnio coś z zagadkami nam obrodziło przyjmiemy następująca formę:
Zagadki będą zakładane w tym temacie, gdzie do czasu jej odgadnięcia, kolejna zagadka nie może zostać zamieszczona. Osoba która odgadła zagadkę jest zobowiązana do umieszczenia kolejnej, ale w tym temacie
Jako że ja ostatni zgadłem to teraz moja kolej:
1) Nazwa okrętu
2)Do czego służy
3) Typ konstrukcji
4) Akcje w których uczestniczył
5) ILE MA OBECNIE LAT
Jako podpowiedź podam iż kadłub tej jednostki "nie jest normalny"
P.S Jeżeli zagadka okaże się zbyt trudna, będę umieszczał podpowiedzi
1111.JPG
Plik ściągnięto 26 raz(y) 17.98 KB
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 9 Luty 2009, 21:29, w całości zmieniany 1 raz
USS Langley (CV-1) – pierwszy amerykański lotniskowiec. Okręt został zbudowany w 1913 jako węglowiec pod nazwą USS Jupiter (AC-3). W 1920 rozpoczęto jego przebudowę na lotniskowiec i nazwano imieniem Samuela Pierponta Langley'a. Okręt powrócił do służby jako lotniskowiec w 1922. W latach międzywojennych odegrał ogromną rolę w tworzeniu sił powietrznych amerykańskiej marynarki. W 1936-1937 "Langley" został przebudowany na transportowiec wodnopłatowców pod nowym oznaczeniem AV-3. Podczas II wojny światowej został zatopiony przez lotnictwo japońskie 27 lutego 1942 podczas próby dostarczenia 32 myśliwców P-40 z Australii na wyspę Jawa.
Stępkę pod węglowiec USS "Jupiter" (AC-3) położono 18 października 1911 w stoczni Mare Island Naval Shipyard w Kalifornii. Okręt zwodowano 24 sierpnia 1912 i wprowadzono do służby 7 kwietnia 1913.
Przebudowa okrętu na lotniskowiec została zatwierdzona 11 lipca 1919.
Nie mam innej koncepcji, bo Hubal troszkę zamieszał z tym wiekiem i akcją.
_________________ "O ile możności żyć bez zwolenników. Jak niewiele znaczą zwolennicy, pojmuje się dopiero wtedy, kiedy się przestało być zwolennikiem swoich zwolenników." Friedrich Wilhelm Nietzsche
_________________ "O ile możności żyć bez zwolenników. Jak niewiele znaczą zwolennicy, pojmuje się dopiero wtedy, kiedy się przestało być zwolennikiem swoich zwolenników." Friedrich Wilhelm Nietzsche
Ostatnio zmieniony przez Kempczol 10 Luty 2009, 00:38, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Piotr
Ulubiona Gra: WoT Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 112 Skąd: Reda
#14 Wysłany: 10 Luty 2009, 10:10
Tym razem zagadka bez fotografii.
Dowódca pewnego okrętu i tu mała podpowiedź: zwodowany został w stoczni szczecińskiej, zginął w dość nietypowy sposób.
Został zastrzelony przez snajpera !
Okręt brał udział działaniach bojowych podczas I i II wojny światowej.
Co to był za okręt ?
_________________ "O ile możności żyć bez zwolenników. Jak niewiele znaczą zwolennicy, pojmuje się dopiero wtedy, kiedy się przestało być zwolennikiem swoich zwolenników." Friedrich Wilhelm Nietzsche
Imię: Piotr
Ulubiona Gra: WoT Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 112 Skąd: Reda
#16 Wysłany: 10 Luty 2009, 22:45
Od samego początku podejrzewałem, bo kiosk zdradził typ okrętu.
Okręt klasy WHISKEY Projekt Project 644 (ozn. NATO 'Whiskey Twin Cylinder').
644 CKB-18 - przebudowano w latach 1956-1957 6 okrętów (S-44, S-46, S-69, S-80, S-158 oraz S-162) i zamontowano na nich po dwie wyrzutnie z rakietami skrzydlatymi zestawu P-5.
_________________ "O ile możności żyć bez zwolenników. Jak niewiele znaczą zwolennicy, pojmuje się dopiero wtedy, kiedy się przestało być zwolennikiem swoich zwolenników." Friedrich Wilhelm Nietzsche
Imię: Piotr
Ulubiona Gra: WoT Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 112 Skąd: Reda
#17 Wysłany: 12 Luty 2009, 11:48
Prosta zagadka...
_________________ "O ile możności żyć bez zwolenników. Jak niewiele znaczą zwolennicy, pojmuje się dopiero wtedy, kiedy się przestało być zwolennikiem swoich zwolenników." Friedrich Wilhelm Nietzsche
Ostatnio zmieniony przez Kempczol 12 Luty 2009, 11:51, w całości zmieniany 2 razy
Kuter torpedowy projektu 664 - "Sprawny" ( w kodzie NATO - "Wisla" )
Była to seria 8 kutrow zaprojektowanych i wykonanych w Polsce w latach 70-tych.
Dane taktyczno-techniczne:
Wyporność
standardowa: 94 t
pełna: 128,1 t
Wymiary
długość: 24,76 m
szerokość: 7,79 m
zanurzenie: 1,61 m
Napęd:
W układzie CODAG: 4 silniki wysokoprężne M50F3 o łącznej mocy nominalnej 4000 KM oraz turbina gazowa TM-1 o mocy ciągłej 5132 KM, maksymalnej 7200 KM, które napędzały 4 śruby
Prędkość:
szczytowa: 49,28 w
maksymalna stała: 43 w
marszowa: 28 w
ekonomiczna: 16 w
zasięg: 410 mil morskich przy prędkości 16 w
załoga: 20
Uzbrojenie:
4 wyrzutnie torped OTAM-53-206 kalibru 533 mm
1 podwójnie sprzężona armata 30 mm AK-230, z celownikiem optycznym Kołonka
opcjonalnie 2 rufowe wyrzutnie torped mogły być zastąpione przez tory dla 2 min AMD-1000 lub 4 AMD-500 lub 20 JaM
Wyposażenie
stacja radiolokacyjna wykrywania i kierowania strzelaniem torpedowym MR-102 Bakłan
1) Ekranoplan (Ekranolot?) radziecki, Projekt 903* Łuń, potocznie zwany Kaspijskim Potworem.
*Przyznam bez bicia, ze nie wiem czy on jest w koncu 903 czy 902R jak w niektorych zrodlach...
2) Ekranoplany wykorzystują efekt przypowierzchniowy, polegający na tym, że skrzydła samolotu lecącego nad ziemią lub wodą, w odległości równej w przybliżeniu połowie długości skrzydła, wytwarzają większą siłę nośną niż podczas lotu na większej wysokości. Wyglądem przypominają łodzie latające, z tym, że powierzchnia skrzydeł jest dużo mniejsza. (cyt. Wikipedia)
3) W radzieckiej bazie w okolicach Kaspijska
4) 6 rakiet SS-N-22 Sunburn (3M80 Moskit)
A nad zagadka pomysle
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_tnnn 12 Luty 2009, 15:38, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum