POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
na ręcznym
Autor Wiadomość
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #21  Wysłany: 16 Marzec 2009, 17:23   

fox6 napisał/a:
taak. W 2 dni nauczyłem się ręcznie torpedować, jednak z włączoną opcją aktualizacji. W ten sposób mogę "na oko" zlikwidować niszczyciela T1ką.W każdym razie olewam peryskop wyliczenia, a ustawiam tylko kilka opcji na mapie taktycznej i pal. Jest to metoda skuteczna do 2km. Aczkolwiek na rankingach już mi to nie wychodzi! Pytanko: gdy torpedujemy używając tylko peryskopu, to torpeda leci tam gdzie jest skierowany peryskop (np przed jednostkę), czy ma to jakiś związek z AOB, którego nie obczaiłem, bo wydaje się niepotrzebne, prócz wyznaczania prędkości celu. Na mapie taktycznej mogę kręcić tym AOB i szczerze mówiąc, wiele się nie zmienia!


Jeżeli grasz na włączonej aktualizacji mapy przy ręcznym wprowadzaniu danych do KT, to zdradzę Ci jak ja to robię, bo gram tak samo. :) Metodę mam prostą, wręcz łopatologiczną i NIEZAWODNĄ jeśli nic nie pomylisz :P . Po 3 dniach będziesz to robił odruchowo. :)

1. Prędkość celu

Wchodzisz na mapę nawigacyjną, na dziobie sylwetki okrętu-celu stawiasz krzyżyk. W tym samym momencie wchodzisz na jakikolwiek peryskop i odpalasz stoper. Wrzucasz kompresję czasu i czekasz, aż miną dokładnie 3 minuty, po czym znowu wrzucasz MN i ponownie walisz krzyżyk na dziobie celu. ;) Teraz mierzysz dystans między obydwoma krzyżykami - każde 100 metrów to 1 węzeł prędkości Twojego celu. :D Przy czym lekko zaokrąglasz w górę. Tzn. Jeśli Twój cel ma prędkość 7 kt, to odległość między krzyżykami wyniesie jakieś 680 metrów. Stąd się rodzi pewna niedokładność przy większych prędkościach. Dlatego jeśli prędkość celu mieści się gdzieś w granicach 15-25 kt to do prędkości celu jaka Ci wyszła dodajesz 1 kt, przy ponad 25 - 2 kt. Niemniej jednak 90% statków w grze płynie wolniej niż 15 kt, więc będziesz to robił dość rzadko.

Wynik wprowadzasz na zegarku prędkość celu w KT. :)

2. Kąt kursowy

Czyli ten nieszczęsny AOB. W brew pozorom cholernie ważny, a tym ważniejszy, im kąt pod którym atakujesz wrogi cel jest dalszy od 90 st. :) Wchodzisz na mapę nawigacyjną, i od rufy okrętu-celu zaczynając, kreślisz linię która jak najbardziej będzie pokrywać sie z jego kursem. Jeśli okręt płynąc schodzi z nakreślonej linii, wprowadzasz poprawkę. Taką samą linię kreślisz od swojego okrętu w ten sposób, by przecięła się z linią poprzednią. Z narzędzi wybierasz kątomierz. Początek jednego odcinka kąta stawiasz na swojej łajbie, środek kąta na miejscu przecięcia waszych kursów (czyli linii, które narysowaliśmy) A koniec drugiego na łajbie wroga. :)

Wyszedł Ci pewien wynik w stopniach, teraz słowo o tym, jak go wprowadzić do KT. Patrzysz na to, którą burtę okrętu atakujesz. Jeśli lewą, dane wprowadzasz na lewą stronę (czerwoną) jeśli prawą, to na prawą (zieloną). Załóżmy że strzelamy w burtę prawą. Ustaw wskazówkę na liczbie 180, by była odwrócona w dół. A teraz odejmij od 180 kąt pomiędzy kursami waszych okrętów, jaki wyszedł Ci wcześniej. Jeżeli wyniósł on np. 105 st., to ustawiasz wskazówkę na liczbie 75 po stronie zielonej.

To jest Twój poszukiwany AOB :)

Kurs Twojej torpedy jest już niemal ustawiony. :)

3. Odległość do celu - to już formalność, z policzoną prędkością i AOB. Wchodzisz na peryskop, lokujesz cel (klawisz "L"), wracasz z powrotem na KT i przy odpowiednim zbliżeniu, powinien Ci się na nim nakreślić dokładny kurs Twojego celu. Teraz tak kręcisz pokrętełkiem do ustawiania odległości, by zielona linia, symbolizująca kurs torpedy, kończyła się dokładnie na kursie Twojego celu. I wierz mi, bedzie to najdokładniej pomierzona odległość na Świecie, o ile w 2 poprzednich punktach nic nie pomieszałeś. ;P

4. Opcja Namiar - w 90 % przypadków strzelam na namiar 0. Ale czasem trzeba puścić torpedę w innym momencie niż wtedy, gdy cel przepływa przed dziobem Twojego okrętu. Jeśli chcesz zmienić namiar, to po wykonaniu pkt. 1. i 2. wyłącz ręczne wprowadzanie danych w KT, przedź na peryskop, ustaw go na żądanym namiarze (np 345, 10 itp), wróc do KT i z powrotem włącz ręczne wprowadzanie danych - KT automatycznie wprowadzł poprawki do AOB dla wybranego namiaru. Dopiero potem mierzysz odległość tak, jak to opisałem w pkt. 3.

Jak torpedy ustawiać pewnie wiesz. :)

No więc, zakładając że wszystko wykonałeś poprawnie i strzelasz na namiar 0, ustawiasz swój peryskop na tym namiarze, otwierasz luk torpedowy i czekasz, aż cel napłynie Ci na celownik. :) Metoda jest na tyle precyzyjna, że spokojnie możesz wybrać części okrętu, którą chcesz trafić gdzieś tak do 1,5 kilometra. Im cel wolniejszy tym większa pewność. :)


Mam nadzieję że wszystko jasne. Jakby nie było, to postaram się wyjaśnić dokładnie labo wrzucić screeny.



EDIT: Ale odnośnie strzelania na 100% realizmu się nie mogę wypowiedzieć, bo dopiero będę się w tym ćwiczył. Niestety. :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez PL_Storm87 16 Marzec 2009, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #22  Wysłany: 16 Marzec 2009, 17:50   

Storm, masz w opisie:

Storm87 napisał/a:
LifeBoats & Debris v4.0


Co to jest i co to robi?
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 16 Marzec 2009, 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #23  Wysłany: 16 Marzec 2009, 18:18   

fox6 napisał/a:
Pytanko: gdy torpedujemy używając tylko peryskopu, to torpeda leci tam gdzie jest skierowany peryskop (np przed jednostkę), czy ma to jakiś związek z AOB, którego nie obczaiłem, bo wydaje się niepotrzebne, prócz wyznaczania prędkości celu. Na mapie taktycznej mogę kręcić tym AOB i szczerze mówiąc, wiele się nie zmienia!


1. AOB nie ma znaczenia, gdy ustalona prędkość to zero. Zmień kółko prędkości na 10 węzłów i zmień AOB. Widać różnicę? Tylko jeżeli ustalisz dystans na 20km to wiadomo, że niewiele da, bo o ile stopni przesunie się tak odległy cel? Ustal 500m, prędkość 10 węzłów i pokręć AOB. Zobaczysz różnicę.

O "na oko"
2. Nie do końca. Zobacz, ze domyślnie jest ustalony dystans 500m (czy 1km, nie pamiętam), AOB 0, prędkość 0. Więc skierowanie peryskopu oznacza, że na tym namiarze w odległości 500m jest cel, który chcesz tracić. Biorąc pod uwagę, ze torpeda musi wykonać zwrot im mocniej skręcisz peryskop, tym większa będzie rozbieżność. Np. Ustalisz 90 stopni, a torpeda skręci 100 stopni. Ale zobacz, że pod notatnikiem jest coś takiego jak kat żyroskopu. To jest kąt o jaki skręci torpeda. Więc jak chcesz aby torpeda szła dokładnie o 90 stopni, to musisz tak skierować peryskop, aby wyświetliło się 90. Dodatkowo jak coś mierzysz (np. zegar masz na 5 węzłów), to możesz wystrzelić na oko, nie zerując zegarów. Po prostu tak obrócisz peryskop, aby na kącie żyroskopu była żądana wartość


@Andrew. A to jest mniej więcej to, co u nas, co zostają szalupy i inne śmieci po zatopionym statku (pamiętasz z kampanii?)
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 16 Marzec 2009, 18:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #24  Wysłany: 16 Marzec 2009, 18:37   

PL_CMDR Blue R napisał/a:
@Andrew. A to jest mniej więcej to, co u nas, co zostają szalupy i inne śmieci po zatopionym statku (pamiętasz z kampanii?)


Dokładnie tak. :) Mod dodaje szalupy ratunkowe po zatopieniu okrętu, więcej odpadków, ciała unoszące się na wodzie itp. Rozbitkowie są fajnie animowani, krzyczą nawet "help me!" ;) Jedyne co, to animacja szalup szwankuje odrobinę przy większych falach. Ale i tak efekt jest ciekawy. Jeśli ktoś nie ma czegoś podobnego, to polecam wypróbować.
_________________

 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #25  Wysłany: 16 Marzec 2009, 19:05   

w rankingu ten samouczek mi nie pomoże, bo nie naniosę na mapę tych wszystkich linii (nie będę na tej mapie widział statku wroga)
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #26  Wysłany: 16 Marzec 2009, 19:58   

fox6 napisał/a:
w rankingu ten samouczek mi nie pomoże, bo nie naniosę na mapę tych wszystkich linii (nie będę na tej mapie widział statku wroga)


Czytałeś to o kampanii On-Line?

Cytat:
http://www.forum.polishseamen.pl/viewtopic.php?t=4306
<ostatni post>


Tam było jak na mapie można nanieść linie do celu, który widzisz w peryskopie. Zobacz, może ci się przyda...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 16 Marzec 2009, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #27  Wysłany: 16 Marzec 2009, 21:14   

fox6 napisał/a:
w rankingu ten samouczek mi nie pomoże, bo nie naniosę na mapę tych wszystkich linii (nie będę na tej mapie widział statku wroga)


Dobra Fox, poznaj wujka dobra-rada:

1. Widzisz statek, zbliżasz się do niego w zanurzeniu tak, aby rozpoznać maszty.
2. Identyfikujesz cel
3. Ustalasz jego odległość i widząc na jakim jest namiarze, wrysowywujesz to na mape (zaledwie kółko i kreska z kątomierza), np. cel jest w odległości 2500 m i w namiarze 300°
4. Po 3'15'' powtarzasz punkt 3 (i teraz cel jest w odległości 1800 i w namiarze 320°)

a) Cyrklem rysujesz okrąg (masz daną z odległością)
b) Kątomierzem wyznaczasz namiar - jako że kątomierz działa tylko do 180, musisz sobie odjąć: (300 to: 360-300=60, 320 to: 360-320=40)

Masz teraz coś takiego:


I teraz:
Żółta linia od punkty 1 do 2 (poprowadź linijką) da Ci prędkość.
Czerwony kąt (sprawdź kątomierzem) da Ci AoB.

Strzał i po zmazujesz wszystko gumką.
A jak Cię statek zobaczy, to zacznie manewrować i szlag Ci weźmie całe obliczenia.

Jak widzisz, nie musisz mieć zaznaczonej pozycji statku na mapie aby wszystkie dane sobie wykalkulować.

Czy to naprawdę takie trudne?
Poćwicz sobie na misji testowej strzelania z torped.

Aha, przydatne są te pliki:
tutaj link
Nie trzeba korzystać z kątomierza przy wpisywaniu namiaru - bardzo pomocne.
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #28  Wysłany: 17 Marzec 2009, 00:46   

PL_Andrev napisał/a:
A jak Cię statek zobaczy, to zacznie manewrować i szlag Ci weźmie całe obliczenia.


Jeszcze wjadę z taką małą dygresją. ;) Jak mi statek zaczyna manewrować już po policzeniu wszystkiego, odejmuję od jego prędkości na KT 1 węzeł i strzelam na już wprowadzony namiar. Zazwyczaj torpeda dochodzi. Ale jak zacznie w środku obliczeń kręcić bączki.... no cóż.
_________________

 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #29  Wysłany: 22 Marzec 2009, 17:59   

przydałby się ktoś kto mógłby mi wszystko to pokazać w grze.
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #30  Wysłany: 22 Marzec 2009, 19:02   

PL_fox6 napisał/a:
przydałby się ktoś kto mógłby mi wszystko to pokazać w grze.

:sciana:
Ten "ktoś" musiałby w takim razie siedzieć koło Ciebie, skoro:
* poradniki
* rysunki co i jak
* misje treningowe z normalnym
* misje treningowe z obniżonym poziomem trudności
...Ci nie pomagają.

Weź se chłopie "trening: atak torpedowy" daj kamera zewnętrzna + aktualizacja mapy i próbuj sam wykalkulować kurs i prędkość statku.
Masz wtedy aktualizację mapy, to będziesz wiedział gdzie sadzisz błąd.
Masz wtedy kamerkę, to będziesz widział czy torpeda dobrze idzie lub dlaczego nie w ta stronę.
Co Ci z tego że ktoś będzie siedział na Vento i gadał Ci co masz robić, skoro nie będziesz widział (wiedział), gdzie masz znacznik postawić?
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 22 Marzec 2009, 19:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #31  Wysłany: 22 Marzec 2009, 19:43   

Jest możliwość.

2 Suby rozstawione o X metrów, celujące w widoczne pod kątem Y identyczne frachtowce oddalone o to samo X i płynące z tą samą prędkością. Czyli 2 identyczne sytuacje. I zobaczymy, czy wyniki pomiarów będą takie same.

Może uda się znaleźć błąd...




EDIT

Błąd znaleziony. Mylił kąt AoB z namiarem.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 22 Marzec 2009, 20:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group