Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
gram na nim od jakiegoś czasu i nie mogę się oderwać. Wreszcie widać różnicę pomiędzy peryskopem obserwacyjnym, a bojowym.
Sposób zbierania danych - miodzio (slideruler - rules)
załączam parę zdjęć (z sieci),
pozdazdrawiam
2276243138_c662ec6510_o.jpg kalkulacja AOB
Plik ściągnięto 128 raz(y) 85.26 KB
2276243440_7154624719_o.jpg peryskop obserwacyjny
Plik ściągnięto 94 raz(y) 169.78 KB
2276244096_aa6e191b5d_o.jpg peryskop bojowy raz jeszcze - widać slideruler
Plik ściągnięto 132 raz(y) 80.02 KB
pk11qg4.jpg peryskop bojowy
Plik ściągnięto 108 raz(y) 146.07 KB
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Adam Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 170 Skąd: Krobia
#4 Wysłany: 31 Marzec 2009, 19:28
Działa na czystym SHIII (patch1.4 i nic więcej) ?? I czy ten mod dodaje jakieś okręty/statki w porcie czy coś takiego ( czy coś takiego = conwoje pancerniki ITP. ) czy tylko peryskop ? I wreszcie czy się go poprostu instaluje czy trzeba pliki podmieniać ?? (czego niecierpie ...)
_________________ Kapitan SHIV USS Trout (KLASY Tambor ) PEARL HARBOR
Kapitan NFEU "~~TAJFUN~~" BB Iowa
Moje GG: 9551848 (chętnie pogadam^^)
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#5 Wysłany: 31 Marzec 2009, 21:22
Nie dodaje żadnych nowych jednostek. Zmienia za to całkowicie interface użytkownika.
Główną zaletą jest sposób określania parametrów celu. Bazuje się tylko na obserwacji ( w sumie jak zawsze) ale sposób prezentowany tutaj jest wg mnie bardzo klimatyczny.
Patrzysz na okręt, określasz jak się ma do podziałki w peryskopie. Używasz przyrządu podobnego do suwaka logarytmicznego (tylko że na bazie koła) by otrzymać dane wyjściowe. Dla mnie miodzio.
Ja instalowałem zawsze na GWX 3.0. Chociaz można instalować także na czystym SH3
Wersja OLC GOLD zawiera zarówno OLC GUI COre FIles 1.2.7 jak i wprowadza pewne zmiany do grafiki i zachowania komputera (OLC2). Szczególnie widać to w nocy, jest zdecydowanie ciemniej, ale tez można naprawdę blisko podpłynąć na powierzchni do atakowanego statku. Ostatnio tramp streamer-a zatopiłem z 750 m i nie wiedział do końca że jest namierzany.
Instaluje się prosto korzystając z JSGME Generic Mod Enabler.
Wersja GOLD zajmuje ok 188 MB i ściągnąłem ją z ponżeszj stronki
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#7 Wysłany: 1 Kwiecień 2009, 14:29
A działa to cudo pod GWX 2.x? I czy określanie parametrów naszego celu jest trudniejsze, łatwiejsze, czy po prostu inne? Subiektywna ocena mnie interesuje.
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#8 Wysłany: 1 Kwiecień 2009, 18:10
Czytając opisy nie powinno być konflktu z GWX2.x, ale osobiście nie sprawdzałem.
Namierzanie ręczne jest wg mnie trudniejsze, ale bardziej pasjonujące i wymagające długiej obserwacji celu.
Przykładowo prędkość: normalnie klikasz na notatniku, czekasz i otrzymujesz wynik. Tutaj musisz sam obserwować ile czasu zajmuje celowi przepłynięcie swojej długości na peryskopie i dokonać odpowiednich obliczeń - brzmi skompliokowanie, ale mnie się podoba.
Sposobów zbierania danych jest dużo, przykładowo odległość można określić na conajmniej dwa sposoby:
1) patrzysz ile działek na peryskopie zajmmują maszty jednostek i obliczasz odległość
2) znając AOB celu i obserwując ile działek zajmuje długość statku, także wyliczysz odległość. I odwrotnie, znając odległość, jesteś w stanie obliczyć AOB .
Daje to ogromne możłiwośći.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#9 Wysłany: 2 Kwiecień 2009, 18:36
Cmd_Jacek napisał/a:
Przykładowo prędkość: normalnie klikasz na notatniku, czekasz i otrzymujesz wynik. Tutaj musisz sam obserwować ile czasu zajmuje celowi przepłynięcie swojej długości na peryskopie i dokonać odpowiednich obliczeń - brzmi skompliokowanie, ale mnie się podoba.
Nie tak znowu skomplikowanie bo sam tak robię! Uwielbiam liczyć samemu i dużo bardziej ufam swoim obliczeniom niż wskazaniom KT. Co więcej, cierpliwość popłaca i zwraca się w pełni, dzięki pięknym trafieniom. A i poziom satysfakcji dużo większy. (tutaj ukłon w stronę Twojej sygnaturki ) A dodam że na 100% realizmie gram od bardzo niedawna, ale poziom frajdy wzrósł od 200. Hehe, ręczne wprowadzanie danych do KT wyłączam tylko wtedy, gdy potrzebuję zmienić namiar i chcę, żeby mi się obliczony już AOB automatycznie skorygował do nowego kąta ataku.
A takie jeszcze mam pytanko, ostatnie chyba. Czy to się gryzie ze spolszczeniem do GWX? Czy nowy interface przełoży się częściowo, w całości czy wcale?
W tym modzie to podoba mi zwłaszcza peryskop wachtowy. Co do obliczeń to sam nie wiem, jakoś się przyzwyczaiłem do linijki, kątomierza i 3 minut 15 sekund.
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#11 Wysłany: 2 Kwiecień 2009, 21:45
Nie używam spolszczenia do GWX, więc niestety nie wiem.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Polecam je również tym którzy się wahają, bo prezentowane są w zasadzie wszystkie nowe opcje tego moda. Moje wrażenia są takie - trzeba dużo robić ręcznie, ale jeśli zrobi się to dobrze, obliczenia są bardzo precyzyjne. Mnie do gustu przypadł najbardziej stoper z podziałką do szybkiego mierzenia prędkości wrogiego okrętu. Czasem nie mamy tych 3 m 15 s i musimy szybko ją poznać. Teraz możemy to zrobić w kilkadziesiąt sekund, o ile znamy długość okrętu i jest obrócony do nas mniej więcej burtą. Super sprawa! Obecnie kombinuje jak sam ten stoper wklepać do GWX. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
Aha! Mod podmienia pliki odpowiedzialne za spolszczenie, ale wystarczy odklepać spolszczenie do GWX przed instalacją, a potem naklepać je z powrotem i mamy wszo PL, poza drobnymi detalikami, które i tak nie mają znaczenia.
Podsumowując - ten mod to gratka dla doświadczonych graczy. Ja tam jeszcze chyba do niego nie dojrzałem, ale może kiedyś....
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#14 Wysłany: 26 Czerwiec 2009, 17:40
Jako kontynuacja tematu przedstawiam kolejny mod łączący OLC GUI z niesamowitym interfejsem Hitman's optics.
ACM GUI v1.1.0 - Another Combi Mod
Szczerze polecam.
Stwierdzam, że to jest ta wersja SH3, która mnie najbardziej zadowala - realizm wg mnie na najwyższym poziomie
Załączam parę zdjęć.
Prawie wszystko robi się ręcznie, bardzo pomocna jest tabelka z ogólnymi wymiarami statków do szybkiego określania parametrów celu, bez szukania w manualu.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 26 Czerwiec 2009, 17:41, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#15 Wysłany: 26 Czerwiec 2009, 20:13
Jeśli chodzi o mnie, to ani OLC GUI, ani ACM GUI nie trafił w moje gusta. Zbyt radykalne zmiany, niekoniecznie na lepsze... Natomiast oczarował mnie inny mod optyki, dostosowany do GWX - hsGUI 2.1. Jest to również combimod, ale ma w sobie to, co chciałem mieć najbardziej bez radykalnej przebudowy całego interfejsu. Posiada on dostęp w dowolnym widoku do podstawowych funkcji TDC (wysuwane z góry ekranu po najechaniu kursorem), postęp do ustawień torped w Per. bojowym, wachtowym i UZO (prawy górny róg ekranu, po najechaniu kursorem). Zawiera też znakomite jagdtools a więc AOB finder, narzędzie do szybkiego szacowania prędkości i specjalny stoper, służący do mierzenia predkości. Wszystko dostosowane do powiększeń peryskopów z GWX. Posiada też większość funkcji z "integrated orders". No i nie zabiera nam tradycyjnego widoku TDC, jaki mamy po naciśnięciu F6, co robią poprzednie mody. Jak dla mnie miodzio.
W dodatku sam sobie zmodyfikowałem tego moda, przywracając wysuwany panel z raportami pierwszego mechanika (mod go wyłączał). Przywróciłem też czerwony filtr mapy nawigacyjnej w nocy. Jakby ktoś chciał, a nie wiedział jak - pisać.
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#16 Wysłany: 26 Czerwiec 2009, 21:15
Grałem przez jakiś czas na hs.gui i rzeczywiście miał dokładnie to czego brakowało podstawowej wersji. Swoją drogą ustrzeliłem na nim swoją największą ofiarę - jak na zdjęciu.
Jeśli możesz to prześlij mi, w wolnej chwili, na PW, jak odblokować raport mechanika i czerwone światło - bo rzeczywiście brakowało mi tego.
escort_carrier.jpg
Plik ściągnięto 72 raz(y) 27.53 KB
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#17 Wysłany: 27 Czerwiec 2009, 00:53
Cmd_Jacek napisał/a:
Jeśli możesz to prześlij mi, w wolnej chwili, na PW, jak odblokować raport mechanika i czerwone światło - bo rzeczywiście brakowało mi tego.
Hm.... tak sobie myślę że chyba najprościej będzie jak Ci dam wersję moda już wyedytowaną... A to dlatemu że były tam zmiany w wielu plikach, na pewno w menu_1024_768.ini, dials.cfg (chyba), plus oryginalny plik filtra mapy, który już nie pamiętam jak się nazywał (a może go po prostu wywaliłem, by nie zastępował oryginalnego? Hmm.. nie pamiętam). Whatever.
Jeszcze mam parę sugestii. Grasz w wersji angielskiej, prawda? To z mojej paczki wywal plik en_menu.txt i daj ten z oryginalnego moda hsGUI. Dlatego że swoją paczkę dostosowałem do wersji polskiej, więc instalując moda w takiej wprost postaci ode mnie, spolszczy Ci całą grę z ang na pl. Prawie całą, poza nazwami jednostek, miast i paru innych pierdółek. Na pewno menu i interfejs w każdym razie. Jak tam wolisz.
Jeśli drażni Cię ciemny filtr naciągnięty na mapę nawigacyjną i TDC to wywal z moda plik dark.tga. Ten filtr jest tam po to, by kolory na mapie odpowiadały podziałce głębokościomierza z mapy nawigacyjnej. Z drugiej strony nic nie stoi na przeszkodzie by plik tego narzędzia (też teksturka formatu .tga) rozjaśnić w GIMPie albo innynm programiku, nawet tak trywialnym jak przeglądarka grafiki FastStone. I już byłby cymes. Ja się jednak do tego ciemnego filtra przyzwyczaiłem, więc mnie to tam rybka i się ostatecznie za to nie brałem.
Jeśli poza raportami mechanika będziesz chciał przywrócenia tego wielkiego kompasu wysuwanego z prawej (nie przywróciłem go bo mnie denerwował a i tak go nie używałem) to instrukcję na temat tego jakie zmiany wprowadzić w odpowiednim pliku (chyba był to menu_1024_768.ini) znajdziesz w readme do tego moda. Dokładnie to gdzieś na końcu. Instrukcja jest po ang. ale raczej każdy załapie, żadne trudne słownictwo. A w razie czego daj znać w tym temacie. W ogóle jakby wyszły jakieś buraki to daj znać, będziemy myśleć jak to naprawić.
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#19 Wysłany: 27 Czerwiec 2009, 11:25
Mod o którym mówisz Andrev, wchodzi bodaj w skład OLC GUI w wersji GOLD, a więc OLC GOLD. Ja testowałem różne rodzaje modów środowiskowych i ten którego spłodził OneLifeCrisis nie przypadł mi szczególnie do gustu. Woda mi się wydaje zbyt plastikowa w nim. W ogóle jakoś nie przepadam za 16 km atmosferą, ale co kto lubi.
EDIT: Czy ten środkowy screen na pewno pochodzi z OLC GOLD? Testowałem ten mod w różnych warunkach oświetlenia i czegoś takiego nie widziałem... A może coś mi umknęło? Skąd go masz?
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#20 Wysłany: 27 Czerwiec 2009, 12:25
Dzięki, za informację. Ściągnąłem, poprawiłem wg twoich wskazówek - działa tak jak powinno.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum