Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Zdjęcia zostały wykonane wczoraj, są więc jeszcze "ciepłe". Błyskawica w obecnym stanie pozbawiona jest jej serca czyli kotłów parowych, zdemontowano takrze śrube napędową oraz przednią wyrzutnie torpedową,ostatnio Błyskawica powrócila na swoje miejsce na skwerze Kościuszki po pobycie w basenie stoczni gdzie była konserwowana. Jeżeli ktoś bedzie zainteresowany zdjęciami szczegółowymi pokładu lub wnętrza( a mam nadzieje że nie : ) to niech da mi znać i odżałuje tych pieniędzy na piwo i wbije sie Błyskawice po raz setny :zgryz: ) Więc mam nadzieje że to nie wywoła żadnego podniecenia w szczegolnści wśród DD : i mam nadzieje że dacie mi wypić to piwo w spokoju iwo
Pozdrawiam PL_HUBAL
Imię: Michał Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 329 Skąd: Mysłowice
#3 Wysłany: 9 Czerwiec 2005, 02:27
Bede sie musial tam kiedys przejechac bo fotki interesujace
MTP [Usunięty] Kommodore
#4 Wysłany: 9 Czerwiec 2005, 17:21
[quote="PL_-Egon-"]Bede sie musial tam kiedys przejechac bo fotki interesujace [/quote]
Przy okazji wizyty w Gotenhafen ..ekhm.. Gdyni, koniecznie naciesz oczy widokiem torpedowni o których pisał Herbert A. Werner w "Żelaznych Trumnach" i nie zapomnij przyczaić się przy "ostrodze pilotów" obok dworca morskiego (naprzeciw portu wojennego). Dziś miałam to szczęście i wypatrzyłem wychodzący w morze okręt podwodny. Piękny widok :slinotok Wprawdzie nie był to VIIC tylko Koben, ale dobre i to
Jak mi żal tych, którzy nie mieszkają w Gdyni, heheh :
Imię: Jacek Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 215 Skąd: Szczecin
#7 Wysłany: 9 Czerwiec 2005, 18:15
Wychodzący OP w morze to piękne przeżycie !!
Nawet tylko patrząc odnosi sie niesamowite wrażenie.
Zawsze wychodzą z portu na elektrycznych, czyli po cichutku, a jak jeszcze dzieje się to wczesnym rankiem i przy lekkiej mgle to całkiem odjazd.
Tęsknie za tymi widokami, mój okręt stał przy sąsiednim pirsie.
Muszę poszukać zdjęć i je zeskanować i na pewno je tu umieszcze.
Imię: Konrad
Wiek: 56 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 251 Skąd: London
#8 Wysłany: 9 Czerwiec 2005, 18:25
Cytat:
Orła zacumowanego przy nabrzeżu też widać z tego miejsca o którym wspomniałem wyżej.
To już coś
Jak zaliczysz pobyt na Akuli albo Typhoonie postaraj się jakieś fotki zrobić Zapytaj jakie reaktory mają na Akulach bo nigdzie nie mogę znaleźć typu
Imię: Konrad
Wiek: 56 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 251 Skąd: London
#10 Wysłany: 9 Czerwiec 2005, 19:32
Cytat:
Haha. Spoko :
A te reaktory to przypadkiem nie OK-650? :
Przypadkiem nie, bo OK-650 montują na Typhoonach, więc na Akulę nijak nie wejdą. Szukałem w Bellonie i w różnych stronach i w swoich książkach. Wszędzie jest podany reaktor wydający 190 MW, ale nie ma typu. Na strponie goomischa znalazłem, że niby reaktor OK-650B, ale jak się okazało to są włąśnie reaktory z Typhoonów Więc jeśli do Gdyni zawinie jakiś bratni okręt chciałbym wiedzieć co go napędza :
Imię: Jacek Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 215 Skąd: Szczecin
#11 Wysłany: 9 Czerwiec 2005, 20:49
Grom, Jane's Fighting Ships podaje, że Akula i Typhon to ten sam typ jednostki, może stąd ta zbieżność reaktorów i ich mocy.
Wg tej pozycji reaktory tam użyte to:
2 x VM-5 o mocy 380 MW
napęd 2 turbiny parowe GT3A o mocy 81600 hp
Ale obiecuje jeszcze poszukać.
Pozdrawiam
MTP [Usunięty] Kommodore
#12 Wysłany: 9 Czerwiec 2005, 22:04
Cytat:
"Jane's Fighting Ships podaje, że Akula i Typhon to ten sam typ jednostki"
"The main propulsion machinery consists of a VM-5 pressure water reactor with a model OK-650 b high-density reactor core rated at 190 MW with a GT3A turbine developing 35 MW. Some sources credit Akula with two reactors, but it appears that the Akula has only one reactor, as opposed to older Russian subs, which had two"
Imię: Konrad
Wiek: 56 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 251 Skąd: London
#13 Wysłany: 9 Czerwiec 2005, 22:14
Cytat:
Akula i Typhon to ten sam typ jednostki
Niestety.
Typhoon NATO - Akuła Rosja - Projekt 941
Akula NATO - Szczuka B Rosja - Projekt 971
Dokładnie tak jak napisał PL_MTP. Dzięki.
Czyli w pierwotnej wersji opisów gdzie znalazłem reaktor OK-650B miałem rację :roll: , ale nawet oni nie są pewni.
Jedno jest SSBN drugie SSN, czyli jedno to boomer drugie fast attack, mówiąc po polsku jeden jest okrętem z rakietami balistycznymi, drugi okrętem myśliwskim. Stąd wątpliwości bo TYPHOON, a AKULA to kilka tysięcy BRT różnicy w wyporności i wymiarach.
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#19 Wysłany: 7 Lipiec 2005, 08:32
Witaj Gromie, miło znowu Cię czytać, znamy się z U-bootwaffe.
Masz rację typ Kilo jest OK, ale na większe wody, typu M. Północje, lub tam gdzieś koło Ciebie na Atlantyku. Niestety jego cena, koszt eksploatacji, remotu itp, jest porównywalny do ok 3-4 mniejszych O.P. typu np. Kobben, lub U-1, których parametry techniczne-(płytkie wody)i koszt utrzymania jest dla naszej biednej Marynarki bardziej korzystny.
Pozdrawiam
Imię: Konrad
Wiek: 56 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 251 Skąd: London
#20 Wysłany: 7 Lipiec 2005, 14:16
@PL_MTP - piękne zdjęcia. Na następną 300 rocznicę zwycięstwa pod Trafalgarem pojadę i nie dam się do pracy wypchnąć Wtedy pokażę foty :
Witaj maniek
Ten temat wraca jak bumerang. Bałtyk jest dość specyficznym akwenem morskim, gdzie pomimo niewielkich głębokości występują spore zakłócenia odczytów sonarowych pchodzące od zmiennej charakterystyki dna, życia morskiego, silnych prądów morskich oraz warunków akustyczno-magnetycznych. W takich warunkach jest bardzo trudno prowadzić poszukiwania op. W książce pt. "Zwalczanie okrętów podwodnych na wodach płytkich" napisanej przez Gorana Larbsrinka czytamy:
Głębokość. Warunki hydroakustyczne i magnetyczne są bardzo podatne na oddziaływanie dna i jest to pierwszy i najważniejszy problem wód płytkich, zwłaszcza jeżeli towarzyszy temu jego zróżnicowany profil i typ. Średnia głębokość oceanów wynosi 4000 m. Średnia głębokość Bałtyku wynosi około 60 m, a w rejonach archipelagów tylko około 25 m.
Topografia dna. Jest ogromna różnica w możliwościach wykrywania i klasyfikacji przy dnie gładkim i pofałdowanym. Szereg podwodnych urwisk i wzniesień przypomina kształtem okręt podwodny co powoduje zbieranie i analizę szeregu fałszywych sygnałów.
Typ dna. W zależności od stosowanej w hydrolokatorze częstotliwości, wpływ dna morskiego na prawdopodobieństwo wykrycia przy powstających rewerberacjach, może być dość znaczny. Twarde dno daje silne echo, mocniejsze wraz ze stosowaniem niższych częstotliwości. Ponieważ twarde dno pokryte jest zwykle w niektórych miejscach mułem, rewerberacje powodują szereg odbić sugerujących wykrycie obiektu. Tym samym występuje zawsze określony poziom rewerberacji, a nie szumów jakie występują na głębokich wodach oceanicznych. Przy hydrolokatorze pasywnym występują zawsze straty i odbicia.
Warunki hydrograficzne. Drugim najważniejszym czynnikiem na wodach płytkich są warunki hydrograficzne wywoływane przez różnice temperatur i zmienne zasolenie, różnorodne w zależności od pozycji geograficznej i pory dnia. Zasięg wykrywania jest dużo mniejszy w porównaniu z wodami oceanicznymi.
Wybrzeże i archipelagi. Bliska odległość lądu lub wysp ma wpływ nie tylko na warunki wcześniej omówione, ale także na taktykę działania. Niezależnie od wpływów środowiska, mamy do czynienia z intensywnym ruchem jednostek cywilnych, co należy uwzględnić pod kątem bezpieczeństwa przy wykorzystywaniu uzbrojenia.
Przejrzystość wody. Bałtyk jest bardzo ciemnym morzem, co ogranicza obserwacje optyczne i użycie takiego czujnika jak laser niebiesko-zielony.
Anomalia magnetyczna. Warunki magnetyczne mają duży wpływ na czujnik magnetyczny taki jak MAD. (Magnetic anomaly detector). Na Bałtyku można spodziewać się dużej ilości fałszywych alarmów ze względu na występujące anomalie.
Biologia. Róznorodność bogatego życia biologicznego utrudnia klasyfikacje sygnałów. Jednym z przykładów niech będzie pewne zwierzę morskie wydające dźwięki przypominające kawitację śruby okrętowej
Trudno mi się z tym nie zgodzić choć kiedyś przedstawiałem opinię właśnie taką jak Ty. Czytając w domu pewien dokumencik po eng. Na temat interferencji i propagacji fal dźwiękowych w wodzie doszedłem do wniosku, że autor cytatu ma zupełną rację.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum