POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Mod - OLC GOLD
Autor Wiadomość
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #21  Wysłany: 15 Wrzesień 2009, 20:15   

Panowie, a czy poza anglojęzycznym tutorialem jest jakaś opcja na więcej instrukcji? Daleko mi do perfekcyjnego angielskiego, a narrator w videotutorialu niezbyt wyraźnie mówi. Poza tym popełnia jakiś błąd w obliczeniach i trudno mi zrozumieć, co i skąd się wzięło...

Ale jedno jest pewne - po rozpracowaniu V-findera można strzelać naprawdę w zegarmistrzowską precyzją. I to jest właśnie to, czego szukam w tej grze :)
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #22  Wysłany: 16 Wrzesień 2009, 18:27   

Nie spotkałem się z polskim tutorialem do tego moda. Ale tak jak mówiłem możemy podyskutować na Vento.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #23  Wysłany: 18 Wrzesień 2009, 14:52   

Hmmm, jeśli można to kilka pytań początkującego:
1. Dlaczego nie mam powiększenia na peryskopie? Jeśli nie mam zoom to znaczy, że mam podziałkę x1.5?
2. Co w przypadku, w którym cel "wyjeżdza" mi poza skalę na osi X peryskopu? Jak w takim przypadku zmierzyć AoB? Jakiej wartości używać na tarczach namiarowych?
3. W jaki sposób uzyskać dane namiarowe (konkretnie AoB) w momencie, gdy cel odwrócony jest w stosunku do U-Boota lewą burtą? czy zasada wyliczenia namiaru AoB jest taka sama a różnica sprowadza się do prawidłowego przeniesienia uzyskanej wartości do TDC?
4. Czy prawidłowym zachowaniem w grze jest fakt, że UZO nie posiada tarcz namiarowych? W tej chwili ich używanie możliwe jest tylko przy ataku za pomocą obserwacji peryskopowej. Czy to oznacza, że przy ataku na powierzchni używamy jedynie "Attack Disk"?

Z góry dzięki za odpowiedzi i cierpliwość :))
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_tnnn 
Oberleutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Tomek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 615
Skąd: Uć

 #24  Wysłany: 18 Wrzesień 2009, 17:33   

PL_Daritto napisał/a:
1. Dlaczego nie mam powiększenia na peryskopie? Jeśli nie mam zoom to znaczy, że mam podziałkę x1.5?


Z tego co wyczytalem o tym modzie to jest to decyzja jego autora. Widok ten jest jakims posrednim pomiedzy 1,5x a 8x a wprowadzony zostal aby dodac jakies pierdolki (jak to okreslono "magie") i jest jednym z glownych powodow dla ktorych OLC Gold / OLC GUI nie uzywam :)
_________________

 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #25  Wysłany: 18 Wrzesień 2009, 19:00   

Obecnie nie gram z czystym OLC GUI, lecz mam dołożoną nakładkę ACM reloaded, ktora jeszcze bardziej zmienia sposób namierzania, ale postaram się odpowiedzieć.

PL_Daritto napisał/a:
Hmmm, jeśli można to kilka pytań początkującego:
1. Dlaczego nie mam powiększenia na peryskopie? Jeśli nie mam zoom to znaczy, że mam podziałkę x1.5?

decyzja autora moda; w ACM powiększenia są przywrócone

Cytat:
2. Co w przypadku, w którym cel "wyjeżdza" mi poza skalę na osi X peryskopu? Jak w takim przypadku zmierzyć AoB? Jakiej wartości używać na tarczach namiarowych?

To oznacza, że cel jest na tyle blisko, że możesz ustawiać na oko, a i tak trafisz ;)
Cytat:

3. W jaki sposób uzyskać dane namiarowe (konkretnie AoB) w momencie, gdy cel odwrócony jest w stosunku do U-Boota lewą burtą? czy zasada wyliczenia namiaru AoB jest taka sama a różnica sprowadza się do prawidłowego przeniesienia uzyskanej wartości do TDC?

Dokładnie. Zasada jest taka sama, tylko inaczej ustawiasz AOB, dodając 90st.
Cytat:

4. Czy prawidłowym zachowaniem w grze jest fakt, że UZO nie posiada tarcz namiarowych? W tej chwili ich używanie możliwe jest tylko przy ataku za pomocą obserwacji peryskopowej. Czy to oznacza, że przy ataku na powierzchni używamy jedynie "Attack Disk"?

Używamy przede wszytkim poziomych znaczników do określenia odległości (mnożysz wysokość masztu x wartość odpowiadającą linii), AOB ustawiasz na oko (albo znając kurs celu za pomocą Attack Disk) lub też porównując stosunek wys/szer w książce do oglądanego przez UZO.

Przejrzyj sobie poniższy temat, jest tam sporo informacji, jak używać OLC GUI (uwaga mnóstwo postów)

http://www.subsim.com/rad...ad.php?t=124639
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #26  Wysłany: 18 Wrzesień 2009, 20:26   

Wielkie dzięki za wskazówki. Na pewno się przydadzą do momentu, w którym oswoję się z nowymi narzędziami i metodami namiaru :)

A jeszcze jedno krótkie pytanko: czy w GWX 3.0 jest zachowane oznaczenie wrogich jednostek, miast, portów kolorem czerwonym...? Pytam, gdyż wykonuję właśnie pierwszy patrol bojowy, zacząłem go we wrześniu 1939 i...wydaje mi się, że już powinienem widzieć brytoli jako wrogów rzeszy :)) )
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #27  Wysłany: 18 Wrzesień 2009, 20:57   

Cytat:
czy w GWX 3.0 jest zachowane oznaczenie wrogich jednostek, miast, portów kolorem czerwonym...?

tak, miasta i porty wroga są oznaczone kolorem czerwonym
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
Gregorios 
Oberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Grzegorz
Ulubiona Gra: SH3, SH4, S.T.A.L.K.E.R, Mass Effect 1, 2 , GTAIV
Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 182
Skąd: Warszawa

 #28  Wysłany: 18 Wrzesień 2009, 21:09   

Jak się nie mylę dopiero po paru pierwszych dniach września są zaznaczone na czerwono.
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #29  Wysłany: 19 Wrzesień 2009, 09:13   

PL_Daritto napisał/a:
Hmmm, jeśli można to kilka pytań początkującego:
1. Dlaczego nie mam powiększenia na peryskopie? Jeśli nie mam zoom to znaczy, że mam podziałkę x1.5?
decyzja autora moda; w ACM powiększenia są przywrócone"


hmmm, mam zainstalowanego ACM - i nadal nie mam powiększenia. Robię coś nie tak z instalacją modów?

W tej chwili mój pakiet zawiera:
GWX Gold 3.0, OLC Gold,OLC Gold MkII Option 1, ACM Reloaded for OLC Gold MkII, Enhanced Damage Effect for OLC Gold, OLC`s Modifier Searchlight Beams for GWX 3.0, Torpedo Damage Final ver 2.0, Life Boats&Debris v4, Thomsen Ships ver 4.1, Thomsen`s Sound Pack v3.

PS> Dzięki za link do tematu na Subsimie - rzeczywiście tego duuuużo :)) )
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Ostatnio zmieniony przez PL_Daritto 19 Wrzesień 2009, 09:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #30  Wysłany: 19 Wrzesień 2009, 14:15   

Sprawdź sobie kolejność zainstalowanych modów. U mnie wszystko działa jak należy. Na zdjęciu masz mod-y, które ja mam zainstalowane.

1.jpg
Plik ściągnięto 85 raz(y) 77.99 KB

_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #31  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 21:38   

Oki, spróbuję przeinstalować mody i zaimplementować je zgodnie z listą Twoich. Niestety nadal nie udało mi się znaleźć moda Community Units oraz Extended Camera. A szkoda...
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #32  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 22:12   

Ok, poprawiłem instalację modów i jest teraz dużo lepiej.
jednak nadal martwi mnie fakt, że 5ego września 1939 roku widzę Brytoli nadal jako neutralnych (zielony kolor). Na zestawieniu bander mam podane daty - wskazane jest tam, że Anglia przestała być neutralna już 4ego września.

Możecie mi wyjaśnić jak to jest w grze? Pamiętam, że w wersji oryginalnej dosyć szybko Anglia stawała się wrogiem rzeszy - tu jest jakby inaczej i nie wiem, czy nadal mam coś nie tak...
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #33  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 22:58   

U mnie w grze Anglia "zmieniła kolor" minute po północy dnia 3 września, komunikat o możliwości atakowania statków pod Brytyjską flagą otrzymałem w godzinach popołudniowych dnia 3 września. Ta sama sprawa tyczy się z Francją, mam ją na czerwono od pierwszych minut 3 września.

To coś u Ciebie z gra jest nie tak....
_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
 
     
PL_tnnn 
Oberleutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Tomek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 615
Skąd: Uć

 #34  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 23:11   

PL_Daritto napisał/a:
Możecie mi wyjaśnić jak to jest w grze? Pamiętam, że w wersji oryginalnej dosyć szybko Anglia stawała się wrogiem rzeszy - tu jest jakby inaczej i nie wiem, czy nadal mam coś nie tak...


Tego... A jestes absolutnie pewien, ze to wrzesien a nie sierpien? GWX 3 zaczyna sie w sierpniu... :)
_________________

 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #35  Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 08:08   

Zdaje się że w GWX 3 Anglia zmieniła mi kolor dopiero jak wróciłem z "wrześniowego" patrolu...
Ale nie mogę być tego pewien na 100%.
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #36  Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 14:21   

Łatwo można nie zauważyć tego, ze kampania zaczyna się w sierpniu 1939r. Sprawdź to, bo u mnie nie było żadnych problemów z określeniem kiedy Anglia przystąpiła do wojny - było to podczas mojego drugiego patrolu.

PL_Daritto napisał/a:
Oki, spróbuję przeinstalować mody i zaimplementować je zgodnie z listą Twoich. Niestety nadal nie udało mi się znaleźć moda Community Units oraz Extended Camera. A szkoda...


ExtendedFreeCamera znajdziesz tutaj:

http://sahraniradio.armed...FreeCam_1.2.rar

a opis tutaj

http://www.subsim.com/rad...ad.php?t=154643

poszukam jeszcze CommunityUnits
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 22 Wrzesień 2009, 14:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Gregorios 
Oberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Grzegorz
Ulubiona Gra: SH3, SH4, S.T.A.L.K.E.R, Mass Effect 1, 2 , GTAIV
Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 182
Skąd: Warszawa

 #37  Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 14:28   

Ja zauważyłem, że to sierpień i żółwim tempem płynąłem w rejon patrolowania, a później tak samo powoli wracałem. Chciałem pozatapiać już podczas pierwszego patrolu. Brytyjczycy przystąpili wtedy do wojny po paru dniach września.
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #38  Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 14:39   

A tutaj znajdziesz mod Community Units

http://files.filefront.co...;/fileinfo.html

wystarczy przeszukać subsim.com - tam jest wszystko - no prawie wszystko
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #39  Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 18:14   

Pytanie do Jacka. :) Czy Community Units będzie ładnie chodzić z GWX 2.1? :)
_________________

 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #40  Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 18:49   

Okay, wstyd się przyznać, ale rzeczywiście... Wiedziałem, że mam na bakier z angielskim, ale nie wiedziałem, że aż do tego stopnia...
Patrol zacząłem w sierpniu...<masakra>

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc i ocean cierpliwości :)
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Gold Mission Pack - złoty pakiet misji rankingowych
Esencja gry rankingowych
PL_Cmd_Jacek Ogólnie o Silent Hunter III 0 23 Listopad 2015, 23:05
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Ogłoszenie: Instalacja Dangerous waters + Mod RA 1.48
PL_Gooferus Dodatki, mody i modowanie 1 15 Czerwiec 2018, 09:05
PL_Cmd_Jacek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: JoneSoft Generic Mod Enabler (JSGME)
Instalator MODÓW do SHIV
PL_HUBAL Dodatki, mody i modowanie 0 16 Grudzień 2007, 00:24
PL_HUBAL
Brak nowych postów Przyklejony: Installation of Reinforced Alert 1.36 with Betasom mod
Setup of Dangerous Waters for multiplayer game
PL_Cmd_Jacek INTERNATIONAL CONTACTS 0 11 Listopad 2015, 13:49
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Olc Gui
Maly Dodatki, mody i modowanie 20 30 Marzec 2008, 19:53
PL_maniek
Brak nowych postów OLC GUI for GWX 1.03
PL_BOBIK Dodatki, mody i modowanie 1 12 Grudzień 2007, 19:41
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów GWX 3.0 Gold edition problem z uruchomieniem
Grossus Dodatki, mody i modowanie 1 13 Luty 2012, 22:16
PL_Olamagato


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group