Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
A po co wykożystywać zbiorniki paliwa jako Balastowe. Technicznie to zbiorniki muszą być podzielone na kilka lub kilkanaście mniejszych by można było panować nad rozłożeniem środka ciężkości i uniknąć przemieszczania śię środka ciężkości. Finek wylej sobie z połowy 1,5 litrowej butelki polowe wody i utrzymaj sobie ją w poziomie (sam się domyślisz o co mi chodzi). Przy takim podziale zbiorników to tylko kwestia odpowiednich połączeń i już możesz wykożystywać takie zbiorniki jako balastowe. Zbiorniki balastowe też musały być podzielone na kilka mniejszych ( i tak pierwszy mechanik dzięki swojemu doświadczeniu i wyczuciu potrafił utrzymać okręt na danej głębokości zwłąszcza podczas strzelania na peryskopowej)
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#24 Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 19:00
W teorii, dlaczego nie. Pelny zbiornik paliwa ulatwia zanurzenie, pusty juz nie koniecznie. Czyz nie lepiej wykorzystac ta pusta przestrzen do polepszenia "parametrow zanurzeniowych"?
A Finek wylej sobie z połowy 1,5 litrowej butelki polowe wody i utrzymaj sobie ją w poziomie (sam się domyślisz o co mi chodzi).
KURKA WODNA! OWIECZKA! A O CZYM JA PISZĘ?!
O tym, że doczytałem, ze gdy opróżniano zbiornik paliwa (stanowiący część zbiornika siodłowego), to puste miejsce zastępowano wodą... I chodzi mi, jak to mogło być rozwiązane, aby woda z paliwem się nie mieszała
Finek ale ty tam jakieś tłoki, membrany chcesz ładować. Nie ma prostszego rozwiązania niż podzielić zbiornik na mniejsze i w odpowiedni sposób połączyć. Jestem za leniwy żeby nawet schemat Ci namalować (o rany to zdanie o butelce to całkiem po polsku napisałem)
Finek a czy trzeba oróżniać wszystkie na raz?? W odpowiedniej kolejności opróżniasz i odcinasz od reszty.(zakręcając zawory). Jeśli Byś chciał to przy pomocy innych zaworów mógł byś połączyć ten pusty zbiornik z systemem zbiorników balastowych.
Poza tym Finek jak zbiornik był by jeden w całości to w momęcie przecieku tracisz cały zapoas paliwa ze zbiornika, a przy podzelonym tylko trochę (wystarczy odciąć uszkodzony od reszty)
Moment... Ale większość zbiornika siodłowego i tak przecież zajmują zbiorniki balastowe.... Więc może najpierw powiedzmy o jakiej wartości mówimy... I chodzi mi o inną sprawę.
Doczytałem, że aby podczas zanurzania nie doszło do uszkodzenia zbiornika był on uzupełniany wodą... I to mnie interesuje, bo jak powiedział Hubal, zassie coś takiego do silnika i poszło...
Znajdę dziś trochę czasu, aby z planami od Tesa się lepiej zapoznać... Bo może tam mamy odpowiedź....
Dobra, wszyscy co pisali (łącznie ze mną na czele) że tam były tylko zbiorniki balastowe byli po części w błędzie. Po przeanalizowaniu planów i konsultacji z osobami mądrzejszymi o de mnie mogę z twierdzić że:
Zaznaczony na poniższych obrazkach obszar to zbiornik siodłowy podzielony wewnętrznie na 5 sekcji.
• Tauchbunker 2 - samo-kompensujący się zbiornik paliwa, po zużyciu paliwa może być wykorzystany jako zbiornik balastowy
• Regelbunker - zbiornik regulacyjny, przystosowany także do przechowywania paliwa
• Regelzelle - zbiornik regulacyjny
• Untertriebszelle - zbiornik szybkiego zanurzania
• Tauchbunker 4 - podobnie jak Tauchbunker 2
Także chyba już wszystko jasno jest objaśnione i rozwiałem wątpliwości kto ma rację, a racja leżała gdzieś po środku choć na początku patrolu więcej tam było paliw więc Finek punkt dla Ciebie
Jeszcze jakieś pytania
Aha z takich ciekawostek to mogę napisać że:
Zalanie Tauchzelle 1 i 5 (dziobowy i rufowy) powodowało podtopienie okrętu (kiosk wynurzony) dopiero zalanie Tauchzelle 3 powodowało całkowite zanurzenie okrętu pod lustro wody.
Okręt wynurzając się na sterach głębokości i tak zużywał sprężone powietrze tylko w mniejszej ilości, stery głębokości czyniły tylko proces wynurzania szybszym.
A paliwo z głównych zbiorników było najpierw przepompowywane do zbiorników głównych do zbiorników mieszczących się nad silnikami i dopiero stamtąd do silników.
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 22 Wrzesień 2009, 11:07, w całości zmieniany 5 razy
I nie martw się. W temacie o masowej przeróbce BMP na JPG, też w 10 poście sOnar pisze to samo, co tnnn w drugim... Wiesz, Marco mógł po prostu nie doczytać, zwłaszcza, że wiem, że tego posta miał od dawna przygotowanego, ale go dorabiał, a tu mu prąd odcięli i nie mógł skończyć...
Ps. Ciesze się, że dysputa była wyczerpująca, bo przyznam, że temat mało znany, a ciekawy
Tes-u Ja czytałem.
I min. opierałem się na tym schemacie, ale jako jedne z głównych ludzi którzy rozpoczęli to małe "zamieszanie" chciałem ładnie wszystko wyjaśnić i objaśnić.
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#37 Wysłany: 23 Wrzesień 2009, 11:31
No problem. Swoja droga, rozwniez uwazam temat za bardzo ciekawy. Dzieki niemu duzo sie dowiedzialem o systemie balstowania i paliwowym U-boota. Nie wiem czy daliscie rade przeczytac ten opis systemu balastowego z forum uboat.net, kawal skomplikowanej roboty. W szczegolnosci ten srodkowy zbiornik siodlowy, to ciekawa i bardzo pomyslowa konstrukcja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum