Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 18 Wrzesień 2009, 12:00 Z dziennika pokładowego U-51
Misja rozpoczęta dnia 17.09.2009 o godzinie 17:30.
Realizm: 84% (Zostawiony widok zewnętrzny oraz pomoc oficera przy strzelaniu torped )
Czas gry: 1:1
Data: 01.09.1939
Przydział: 2 Flotylla
Baza: Wilhelmshaven
U-Boot: VIIb
Z dziennika pokładowego U-51:
31.08.1939 - baza Marynarki w Wilhelmshaven
"... rozpoczęto przejmowanie okrętu przez załogę, segregowanie zaopatrzenia oraz wydawanie ostatnich dyspozycji..."
01.09. 1939 - 1 dzień na morzu
14:00 - rozpoczęto przygotowania do wyjścia w morze. Stan osobowy - 5 Oficerów, 16 podoficerów, 30 marynarzy.
14:27 - otrzymano rozkazy oraz wytyczne patrolu:
Kwadrat: AM19
Odległość: 1827.45 Mil morskich
Szacowany czas podróży: 127 godzin ( prędkość 13 knotów )
15:16 - Start silników, rozpoczęto manewry wyjściowe, Oba silniki 1/3 naprzód
15:36 - Koniec manewrów wyjściowych, zmiana kursu na 60 stopni NNE prędkość 14 knotów
15:49 - zmiana kursu na 23 stopnie NN
16:02 - mijamy wracającego do bazy U-23 Thomsena
16:09 - zmiana kursu na 320 stopni NNW
16:16 - Zwołano Oficerów na odprawę, przedstawiono rozkazy oraz wytyczne
17:33 - zmiana kursu na 300 stopni NWN weszliśmy na Morze Północne
Podsumowanie Wachty:
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN96
Przepłynięto: 47 mil
Prędkość: 16 knotów.
Brak kontaktów.
18:00 - zmiana wachty, IV Wachta na stanowiskach
20:01 - otrzymano wiadomość radiową, BDU poleca atakowanie statków i okrętów pod Polską Banderą. Zakaz atakowania jednostek neutralnych....
22:31 - zwiększono prędkość do 16 knotów
Podsumowanie Wachty:
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN95
Przepłynięto: 102 mile
Prędkość: 16 knotów.
Brak kontaktów.
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 149 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0
Pozostało: 1677 Mil morskich
02.09.1939 - 2 dzień na morzu
00:00 - zmiana wachty. I wachta na stanowiskach.
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 28 Wrzesień 2009, 20:25, w całości zmieniany 4 razy
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN19
Przepłynięto: 149 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0
Pozostało: 2408 Mil morskich
Prędkość: 16 knotów.
Brak kontaktów.
06:00 - zmiana wachty. II wachta na stanowiskach
08:32- ćwiczenia alarmowe: awaryjne zanurzanie, symulacja pożaru w maszynowni, awaryjne wynurzanie, strzelanie artyleryjskie do pozorowanych celów
09:20 - koniec ćwiczeń
12:00 - zmiana wachty. III wachta na stanowiskach
18:00 - zmiana wachty. IV wachta na stanowiskach
18:27 - przed dziobem przeleciała biała mewa
03.09.1939 - 3 dzień na morzu
00:00 - zmiana wachty. I wachta na stanowiskach.
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 7m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN45
Przepłynięto: 427 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0,5 Mili Morskiej
Pozostało: 1981 Mil morskich
Prędkość: 16 knotów.
Brak kontaktów.
Screenshot_48.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 171.99 KB
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 19 Wrzesień 2009, 12:54, w całości zmieniany 1 raz
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#4 Wysłany: 19 Wrzesień 2009, 13:49
Knot – część świecy, znicza lub lampy spalającej paliwo płynne takie jak olej bądź nafta, wyprowadzająca płynne (naturalnie lub stopione) paliwo poza zbiornik dzięki wykorzystaniu zjawiska kapilarnego, by umożliwić lub ułatwić jego parowanie w wysokiej temperaturze płomienia. Materiałem faktycznie spalanym są wtedy opary paliwa.
Imię: Grzegorz
Ulubiona Gra: SH3, SH4, S.T.A.L.K.E.R, Mass Effect 1, 2 , GTAIV Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 182 Skąd: Warszawa
#5 Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 01:14
He...he... . Znam pierwszy post naszego Hubalka o szybkości okrętu mierzonego w "knotach". Na razie nie mam siły napisać nic więcej na temat tej "szybkości" mierzonej w knotach . Knocie nasz knocie...
PS
Ale znając chłopaki długość zwykłego knota, ze zwykłej świczki, to prędkość łajby Hubalka nie była zbyt zawrotna .
Ostatnio zmieniony przez Gregorios 20 Wrzesień 2009, 01:24, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#6 Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 10:05
grasz na 2.1 prawda? w 3.0 podoba mi się to że zaczynasz kampanię na miesiąc przed rozpoczęciem wojny i masz większe możliwości mobilizacyjne - ponadto możesz pozwiedzać sobie największe porty przyszłego wroga, ta wiedza może zaowocować w przyszłości
Clipboard01.jpg Wychodzimy właśnie z Kilonii - ach jak blisko LABOE jesteśmy
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 7m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN45
Przepłynięto: 427 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0,5 Mili Morskiej
Pozostało: 1981 Mil morskich
Prędkość: 16 knotów.
Brak kontaktów.
06:00 - zmiana wachty. II wachta na stanowiskach
12:00 - zmiana wachty. III wachta na stanowiskach
15:15 - głębokość peryskopowa
15:31 - kontakt na hydrofonie, wolno poruszający się statek handlowy, kurs NNW,
15:38 - utracono kontakt
15:50 - otrzymano rozkaz atakowania żeglugi Angielskiej bez ostrzeżenia, ( przestrzegać umów międzynarodowych )
16:12 - kontakt wizualny, statek handlowy, namiar 328, odległość 6700 metrów, oba silniki pełna naprzód, alarm na stanowiskach bojowych
16:19 - jednostka typu "GRANVILLE" flaga Brytyjska
16:20 - obsadzono działo pokładowe
16:26 - rozpoznany statek wykonuje zwrot o 90 stopni, ucieka
16:27 - rozpoczęto atak z działa
16:30 - po kilku salwach, statek ogarnia olbrzymia eksplozja, najprawdopodobniej przewoził amunicje
16:31 - statek tonie ( 4702 GRT )
16:35 - wracamy na kurs
17:15 - zmiana kursu na 265 stopni WSW
17:53 - otrzymano rozkaz atakowania Francuskiej żeglugi bez ostrzeżeń
18:00 - zmiana wachty. IV wachta na stanowiskach
21:00 - kontakt wzrokowy, odległość 3000 metrów, namiar 340 stopni, alarm na stanowiskach bojowych, obsadzono działo
21:05 - jednostka typu "COAL FRIGHTER" flaga Brytyjska
21:06 - rozpoczęto atak
21:15 - statek zniszczony ( 2068 GRT )
21:17 - powrót na kurs
21:23 - otrzymano wiadomość od U-14 o zaatakowaniu i zatopieniu polskiego okrętu podwodnego
04.09.1939 - 4 dzień na morzu
00:00 - zmiana wachty. I wachta na stanowiskach.
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 2m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN13
Przepłynięto: 631 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0,3 Mili Morskiej
Pozostało: 1350 Mil morskich
Prędkość: 17/18 knotów.
Brak kontaktów.
Screenshot_56.jpg
Plik ściągnięto 33 raz(y) 167.65 KB
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 22 Wrzesień 2009, 19:36, w całości zmieniany 2 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#8 Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 08:10
Węzeł (ang. knot), w skrócie w (ang. kn lub kt albo kts) - jednostka miary, równa jednej mili morskiej na godzinę, stosowana do określania prędkości morskich jednostek pływających, a także samolotów, ponadto w meteorologii - do określania prędkości wiatrów. W żegludze śródlądowej używa się kilometrów na godzinę.
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#9 Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 12:04
PL_Andrev napisał/a:
Węzeł (ang. knot), w skrócie w (ang. kn lub kt albo kts) - jednostka miary, równa jednej mili morskiej na godzinę, stosowana do określania prędkości morskich jednostek pływających, a także samolotów, ponadto w meteorologii - do określania prędkości wiatrów. W żegludze śródlądowej używa się kilometrów na godzinę.
Tak. Ale kolega albo uzywa j.angileski (knots - poprawna forma l.mn.) albo j.polski (tu poprawna forma to wezly). Jednakze rownie dobrze moze to byc jezyk literacki i kazda forma nazwy okreslajacej predkosc jest dozwolona (to moga byc banki,wstanki czy inne dziwadla).
03:54 - kontakt wizualny, statek handlowy, namiar 80 stopni , odległość 3500 metrów, alarm na stanowiskach bojowych
04:04 - jednostka typu "GRANVILLE" flaga Brytyjska
04:06 - rozpoczęto ostrzał z działa, statek przyśpiesza i stara się uciec
04:17 - statek zatopiony ( 4703 GRT )
06:00 - zmiana wachty. II wachta na stanowiskach
12:00- zmiana wachty. III wachta na stanowiskach
12:01 - otrzymaliśmy wiadomośc radiową o zakazie atakowania statków pasażerskich
12:49- zostaliśmy zaatakowani przez Brytyjski samolot, dokonal ostrzału z broni pokładowej, oraz zaatakował niecelnie ładunkami głębinowymi. Niegroźne uszkodzenia poszycia.
12:53 - schodzimy na 69 metrów, prędkość 3 knoty
13:15 - zmiana głębokości na 47 metrów
13:43 - wynurzenie, wachta na stanowiskach, oba silniki pełna naprzód
16:19 - awaria w przedziale diesli.
16:48 - awaria usunięta, prędkość 1/3 naprzód, C/Eng podczas usuwania usterki rozciął Sobie kciuka w prawej ręce, rana została zszyta i zabandażowana.
16:52 - zmiana prędkości 2/3 naprzód
17:10 - oba silniki pełna naprzód
18:00 - zmiana wachty. IV wachta na stanowiskach
00:00 - zmiana wachty. I wachta na stanowiskach.
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 2m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM19
Przepłynięto: 98 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 7 Mil Morskich
Pozostało: -/-
Prędkość: 2-10 węzłów.
Brak kontaktów.
Screenshot_58.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 174.74 KB
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 28 Wrzesień 2009, 21:00, w całości zmieniany 5 razy
To znaczy nie awaria, tylko zawinił czynnik ludzki.
Ja jestem ciekaw jak wam Obu się tak długo będzie chciało i kiedy pojawi się u Hubalka merch którego będzie torpedowa ł- już słyszę ten telefon o 3:00 gdy smacznie śpię z wołaniem o wejście na ventrilo bo trzeba torpedować.
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 24 Wrzesień 2009, 17:42, w całości zmieniany 1 raz
14:37 - dotarliśmy do strefy patrolowania. Wysłano meldunek do BDU o osiągnięciu kwadratu AM19, rozpoczynamy patrolowanie, zmiana kursy 220 stopni SW, prędkośc 2/3 naprzód
15:07 - zmiana kursu na 180 stopni S, prędkość 11 węzłów
16:07 - głębokość peryskopowa, prędkość 5 węzłów
16:37 - wynurzenie, prędkość 12 węzłów
17:32 - zmiana kursu na 190 stopni SW, głębokość peryskopowa, prędkość 5 węzłów
18:00 - zmiana wachty. IV wachta na stanowiskach, wynurzenie, prędkość 11 węzłów
19:00 - głębokość peryskopowa, prędkość 6 węzłów
19:30 - zmiana kursu na 220 stopni SW, wynurzenie, prędkość 11 węzłów
21:30 - zmiana kursu na 230 stopni SW, głębokość peryskopowa, prędkość 5 węzłów
22:07 - wynurzenie, prędkość 12 węzłów
23:00 - zmiana kursu na 275 stopni NW , prędkość 10 węzłów
23:03 - głębokość peryskopowa, prędkość 5 węzłów
23:40 - wynurzenie, prędkość 12 węzłów
06.09.1939 - 6 dzień na morzu
00:00 - zmiana wachty. I wachta na stanowiskach.
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 2m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM19
Przepłynięto: 740 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 28 Mile Morskie
Pozostało: -/-
Prędkość: 5-14 węzłów.
Brak kontaktów.
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 28 Wrzesień 2009, 21:00, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum