POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zbiorniki balastowe, paliwa itd
Autor Wiadomość
Gregorios 
Oberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Grzegorz
Ulubiona Gra: SH3, SH4, S.T.A.L.K.E.R, Mass Effect 1, 2 , GTAIV
Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 182
Skąd: Warszawa

 #21  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 16:46   

Jeszcze jeden wykres.

skanuj0002.jpg
Plik ściągnięto 33 raz(y) 648.01 KB

 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #22  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 17:23   

Te schematy nie ukazuja najwazniejszego, konstrukcji samych zbiornikow siodlowych / saddle tanks.

Mam^^ schemat systemu paliwowego VII. Niech znawcy sie wypowiedza:
http://www.uboatarchive.net/U-570Plate8.htm
http://www.uboatarchive.net/U-570Plate10.htm
i...
http://www.uboatarchive.net/U-570Plate8A.htm
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 21 Wrzesień 2009, 17:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Sheep 
Fahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Jarek
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 284
Skąd: Jaworzno

 #23  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 18:31   

A po co wykożystywać zbiorniki paliwa jako Balastowe. Technicznie to zbiorniki muszą być podzielone na kilka lub kilkanaście mniejszych by można było panować nad rozłożeniem środka ciężkości i uniknąć przemieszczania śię środka ciężkości. Finek wylej sobie z połowy 1,5 litrowej butelki polowe wody i utrzymaj sobie ją w poziomie (sam się domyślisz o co mi chodzi). Przy takim podziale zbiorników to tylko kwestia odpowiednich połączeń i już możesz wykożystywać takie zbiorniki jako balastowe. Zbiorniki balastowe też musały być podzielone na kilka mniejszych ( i tak pierwszy mechanik dzięki swojemu doświadczeniu i wyczuciu potrafił utrzymać okręt na danej głębokości zwłąszcza podczas strzelania na peryskopowej)
_________________

 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #24  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 19:00   

W teorii, dlaczego nie. Pelny zbiornik paliwa ulatwia zanurzenie, pusty juz nie koniecznie. Czyz nie lepiej wykorzystac ta pusta przestrzen do polepszenia "parametrow zanurzeniowych"?
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 21 Wrzesień 2009, 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #25  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 19:00   

Jak widzę to co widzę... (to nie do Ciebie tes, tylko do tego ancymona co to pisał wcześniej...)

:rekin:
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 21 Wrzesień 2009, 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #26  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 19:02   

PL_Sheep napisał/a:
A Finek wylej sobie z połowy 1,5 litrowej butelki polowe wody i utrzymaj sobie ją w poziomie (sam się domyślisz o co mi chodzi).


KURKA WODNA! OWIECZKA! A O CZYM JA PISZĘ?!
O tym, że doczytałem, ze gdy opróżniano zbiornik paliwa (stanowiący część zbiornika siodłowego), to puste miejsce zastępowano wodą... I chodzi mi, jak to mogło być rozwiązane, aby woda z paliwem się nie mieszała
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #27  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 19:05   

Maskra, chcialem tylko cos zedytowac i ... . Do kosza.
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 21 Wrzesień 2009, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Sheep 
Fahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Jarek
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 284
Skąd: Jaworzno

 #28  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 20:11   

Finek ale ty tam jakieś tłoki, membrany chcesz ładować. Nie ma prostszego rozwiązania niż podzielić zbiornik na mniejsze i w odpowiedni sposób połączyć. Jestem za leniwy żeby nawet schemat Ci namalować :) (o rany to zdanie o butelce to całkiem po polsku napisałem)
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #29  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 20:19   

No i co dadzą te zbiorniki mniejsze? Dalej będzie w środku powietrze, jak zejdzie pół paliwa...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Sheep 
Fahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Jarek
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 284
Skąd: Jaworzno

 #30  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 20:28   

Finek a czy trzeba oróżniać wszystkie na raz?? W odpowiedniej kolejności opróżniasz i odcinasz od reszty.(zakręcając zawory). Jeśli Byś chciał to przy pomocy innych zaworów mógł byś połączyć ten pusty zbiornik z systemem zbiorników balastowych.

Poza tym Finek jak zbiornik był by jeden w całości to w momęcie przecieku tracisz cały zapoas paliwa ze zbiornika, a przy podzelonym tylko trochę (wystarczy odciąć uszkodzony od reszty)
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #31  Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 10:36   

Moment... Ale większość zbiornika siodłowego i tak przecież zajmują zbiorniki balastowe.... Więc może najpierw powiedzmy o jakiej wartości mówimy... I chodzi mi o inną sprawę.

Doczytałem, że aby podczas zanurzania nie doszło do uszkodzenia zbiornika był on uzupełniany wodą... I to mnie interesuje, bo jak powiedział Hubal, zassie coś takiego do silnika i poszło...

Znajdę dziś trochę czasu, aby z planami od Tesa się lepiej zapoznać... Bo może tam mamy odpowiedź....
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #32  Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 10:48   

Dobra, wszyscy co pisali (łącznie ze mną na czele) że tam były tylko zbiorniki balastowe byli po części w błędzie. Po przeanalizowaniu planów i konsultacji z osobami mądrzejszymi o de mnie mogę z twierdzić że:

Zaznaczony na poniższych obrazkach obszar to zbiornik siodłowy podzielony wewnętrznie na 5 sekcji.

• Tauchbunker 2 - samo-kompensujący się zbiornik paliwa, po zużyciu paliwa może być wykorzystany jako zbiornik balastowy
• Regelbunker - zbiornik regulacyjny, przystosowany także do przechowywania paliwa
• Regelzelle - zbiornik regulacyjny
• Untertriebszelle - zbiornik szybkiego zanurzania
• Tauchbunker 4 - podobnie jak Tauchbunker 2

Dokładnie widać podział na sekcje min. na poniższym schemacie instalacji paliwowej
http://www.uboatarchive.net/U-570Plate10.htm






Więc były tam zbiorniki podwójnego wykorzystania (paliwo/balast)
Okręty podwodne typu VII miały 5 głównych zbiorników balastowych

• Tauchzelle 1 - rufowy zbiornik balastowy
• Tauchbunker 2 - rufowy balastowy zbiornik siodłowy (w zasadzie podwójnego zastosowania)
• Tauchzelle 3 - wewnętrzny (znajdujący się pod centralą) zbiornik balastowy
• Tauchbunker 4 - dziobowy balastowy zbiornik siodłowy (także podwójnego zastosowania)
• Tauchzelle 5 - dziobowy zbiornik balastowy

Także chyba już wszystko jasno jest objaśnione i rozwiałem wątpliwości kto ma rację, a racja leżała gdzieś po środku choć na początku patrolu więcej tam było paliw więc Finek punkt dla Ciebie

Jeszcze jakieś pytania :aniolek:

Aha z takich ciekawostek to mogę napisać że:
Zalanie Tauchzelle 1 i 5 (dziobowy i rufowy) powodowało podtopienie okrętu (kiosk wynurzony) dopiero zalanie Tauchzelle 3 powodowało całkowite zanurzenie okrętu pod lustro wody.

Okręt wynurzając się na sterach głębokości i tak zużywał sprężone powietrze tylko w mniejszej ilości, stery głębokości czyniły tylko proces wynurzania szybszym.

A paliwo z głównych zbiorników było najpierw przepompowywane do zbiorników głównych do zbiorników mieszczących się nad silnikami i dopiero stamtąd do silników.
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 22 Wrzesień 2009, 11:07, w całości zmieniany 5 razy  
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #33  Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 11:08   

Jak jeszcze jakieś pytania to dawać, studiuje plany VII-demki i mam fachowe wsparcie zapewnione :8)
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #34  Wysłany: 23 Wrzesień 2009, 09:42   

PL_Marco napisał/a:

Dokładnie widać podział na sekcje min. na poniższym schemacie instalacji paliwowej
http://www.uboatarchive.net/U-570Plate10.htm



Fajnie ze ktos czyta moje posty :beksa:
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #35  Wysłany: 23 Wrzesień 2009, 10:06   

Ja czytałem.... I dlatego obaj macie "pomógł".

I nie martw się. W temacie o masowej przeróbce BMP na JPG, też w 10 poście sOnar pisze to samo, co tnnn w drugim... Wiesz, Marco mógł po prostu nie doczytać, zwłaszcza, że wiem, że tego posta miał od dawna przygotowanego, ale go dorabiał, a tu mu prąd odcięli i nie mógł skończyć...

Ps. Ciesze się, że dysputa była wyczerpująca, bo przyznam, że temat mało znany, a ciekawy :D
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #36  Wysłany: 23 Wrzesień 2009, 10:38   

Tes-u Ja czytałem.
I min. opierałem się na tym schemacie, ale jako jedne z głównych ludzi którzy rozpoczęli to małe "zamieszanie" chciałem ładnie wszystko wyjaśnić i objaśnić.
;>
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #37  Wysłany: 23 Wrzesień 2009, 11:31   

No problem. Swoja droga, rozwniez uwazam temat za bardzo ciekawy. Dzieki niemu duzo sie dowiedzialem o systemie balstowania i paliwowym U-boota. Nie wiem czy daliscie rade przeczytac ten opis systemu balastowego z forum uboat.net, kawal skomplikowanej roboty. W szczegolnosci ten srodkowy zbiornik siodlowy, to ciekawa i bardzo pomyslowa konstrukcja.
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 23 Wrzesień 2009, 11:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
witmanne 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Maciek
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 46
Skąd: Szczecin

 #38  Wysłany: 23 Wrzesień 2009, 20:07   

Panowie fajnie by było tymi zbiornikami balastować w tym SH V, fojny to by by pomysł w grze :kroliczek:
_________________
przegrać bitwę to nie to samo co być zwyciężonym
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Opinie na temat patcha 1.2, bugi, problemy itd...
PL_Andrev Dział ogólny do rozmów na temat SH V 40 19 Listopad 2010, 20:27
bufi
Brak nowych postów Uzupełnienie torped+paliwa
Gość Pytania i odpowiedzi 24 1 Czerwiec 2011, 17:19
woyteka
Brak nowych postów Paliwo-zasięg. Puste zbiorniki na środku oceanu
Piwek Pytania i odpowiedzi 0 23 Kwiecień 2008, 12:04
Piwek
Brak nowych postów Paliwo-zasięg. Puste zbiorniki na środku oceanu
Piwek Pytania i odpowiedzi 9 26 Grudzień 2008, 18:52
Wodnik-32
Brak nowych postów Mleczne Krowy i pobieranie paliwa na Atlantyku
PL_Adm.Lütjens Dodatki, mody i modowanie 25 2 Kwiecień 2009, 08:21
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Patrol nr 1 - "KOTA Armia amerykańska bez paliwa."
PL_CMDR Blue R Jesień 2013 1 2 Październik 2013, 14:32
Gość
Brak nowych postów Patrol nr 1 - "KOTA Armia amerykańska bez paliwa."
Serwer 2
PL_Cmd_Jacek Jesień 2013 2 3 Październik 2013, 15:16
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group