POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Misje

Misje tylko na 8 graczy?
tak
41%
 41%  [ 5 ]
nie
58%
 58%  [ 7 ]
Głosowań: 12
Wszystkich Głosów: 12

Autor Wiadomość
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #1  Wysłany: 6 Listopad 2009, 20:34   Misje

Pomysł taki: wszystkie misje robimy na 8 graczy.

Sytuacja taka: chciałem dziś tradycyjnie zagrać w SH3, ok, wchodzę na vento, są chętni
3,5,8... i problem, misja z losomatora jest na 5 - mówię jedziemy na 2 serwy Nieeee... (w tej chwili liczba chętnych spadła do 7) No to inna misja - Pierwsze ciosy, czy jakoś tak i co się okazuje? Płyniemy II i podnosi się krzyk i narzekanie (6 graczy). II nie pasi, XXI nie pasi, na dobrą sprawę IX też. To zmieniamy misję (5 graczy) - teraz można grać to co jest w losomatorze...

Przepraszam, czy granie misji na życzenie graczy jest zgodne z regulaminem, którego nieznajomość raz po raz mi wytykacie?

Dlatego by temu zapobiec, proponuję tworzenie misji tylko na 8 graczy, wtedy nie będzie wymówki że misja nie może być rozegrana.

I co wam się nie podoba w II, ma mniej torped ok. ale ma dobre parametry. liczy się dobra zabawa, czy bezmyślne trzepanie BRT do rankingu?

Czekam na burzę :bokser:
_________________

 
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #2  Wysłany: 6 Listopad 2009, 22:12   

ankieta to tylko dodatek, proszę o jakieś wypowiedzi
_________________

 
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #3  Wysłany: 6 Listopad 2009, 22:38   

Sytuacja ekstremalna - będzie ponad 8 i tak trzeba będzie postawić 2 serwery.
Tworząc misje, dobrą misje, twórca musi mieć już poukładane ile będzie max. subów itp.
Wciskanie na siłę dodatkowych subów wiąże się z innymi konsekwencjami. Takimi jak dodanie DD, przebudowa konwoju - więc nic tylko misje robić od nowa.
I potem będzie krzyk ja taka misja będzie rozegrana w np. 5 czy też 3 że jest masę eskorty itp.

Tworząc misje tworzy się ją pod jakąś liczbę subów, daje się odpowiednio dużo eskorty i w ogóle projektuje się ja tak aby była zbalansowana - przynajmniej taki jest cel. Do tego dochodzi fabuła.


No jest sposób, można skopiować konwój, i wstawić dwa jednakowe oddalone o kilka kilometrów, ale czy o to właśnie chodzi ? Może dojść do sytuacji że jedne konwój zaatakuje 5 graczy, a drugi 1 gracz - czy wtedy nie będzie sprzeciwu i głosów że ten miał lepiej ten gorzej. Ewentualnie można zrobić aby graczy dzieliło po równo.



I czy ja dobrze rozumiem:
Misja na 5 chetnych 8 - zmiana na misje na 8. Po czym kolejna zmiana misji bo nie pasił okręt typu II ? Poza tym to panowe nie zagrali tej misji i niestety nie wiedzą co stracili.
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 6 Listopad 2009, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #4  Wysłany: 6 Listopad 2009, 22:59   

bo tak jak napisałem, dla niektórych II jest be, i nie ma wielkiego tonażu w wynikach
_________________

 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #5  Wysłany: 7 Listopad 2009, 00:03   

A dla niektórych VII i IX też są beee i chcą tylko XXI.

Szczerze? Jeżeli misja zostaje odrzucona, BO JEST W NIEJ IIA/IID, to to jest jawne łamanie regulaminu.

I zwykle misje na II są tak robione, aby osiągnąć dobry tonaż...

Aha. I mała rzecz do ankiety.
Osoby, które zaznaczą opcję TAK są proszone o zrobienie paru misji na 8 graczy :D Dziękuję :D

Jak napisał Marco. Zrobienie misji to nie "ciepne tu DD, tu frachtowiec, tu suba, gotowe"....
W pakiecie jest misja na XXI. I jest to misja, w której NIE MA możliwości dodania kolejnego U-Boota. Bo długo trzeba było kombinować, aby przy takiej ilości XXI misja była zbalansowana.
I jak powiedział Marco. Zrobi się misję na 8 osób, którą popłyną 4 osoby. Zobacz, ze o ile np. wcześniej były 2 DD na 1 gracza, nagle robą się 4 DD na jednego gracza... Różnica kolosalna, nie?
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 7 Listopad 2009, 00:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
PL_Markow 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Marcin
Wiek: 48
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 90
Skąd: Piła

 #6  Wysłany: 7 Listopad 2009, 10:03   

... jak ktoś robi misje i ma już pewne doświadczenie to powinien wiedzieć co i jak
Osobiście to wilcze stadko mogło bymieć i 18 subów , a co .
Skoro mamy ograniczenie to propozycja na to byśmy byli bardziej roztawieni , liczba graczy jak najwieksza to zabawa jest tez wieksza :piwko:

Gralismy misje na 8 w 5 osób i dalismy rade , liczy sie pomysł na misje .
_________________

 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #7  Wysłany: 7 Listopad 2009, 10:41   

Absolutnie sie nie zgadam, powinno byc troche takich i takich. Ja osobiscie jestem zwolennikiem misji na mniejsza ilosc ubotow (4-5), ale szanuje zdanie innych i nie mam problemu by zagrac misje na 8 osob.
Na przykladzie wczorajszych fochow, losomator to jednak dobre rozwiazanie i tego nalezy sie trzymac.

Pzdr.
tes
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
 
     
PL_U-96 
GROSSADMIRAL




Kraj:
poland

Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica
Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2456
Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa

 #8  Wysłany: 7 Listopad 2009, 11:18   

A moze wrocic do starego dobrego sposobu jaki sie sprawdzal za dobrych czasow SH2 vs DC??

Jedna misja byla tworzona w dwoch wersjach a czasami nawet trzech, z odpowiednia iloscia SUB i DD oraz sam konwoj byl robiony pod ilosc ZYWYCH graczy.
_________________
capt. TUPOLOV commanding
 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #9  Wysłany: 7 Listopad 2009, 12:15   

Panowie, przez ostatnie parę dni nie miałem czasu zaglądać na Vento i uczestniczyc przy losowaniu misji, lecz dziwi mnie sytuacja, że zmieniamy misje bo nam nie pasuje ilość graczy, czy też suby.

Zasada jest prosta: jeśli chcemy zagrać misję rankigową gramy ją zgodnie z losomatorem - jest nowy pakiet, misje prawie nówki :8) . WIęc nie można narzekać, że to już było.

Jeżeli misja Wam nie pasuje, możecie zagrać każdą inną, lecz nie liczy się ona w rankingu, gramy tylko dla przyjemności.

Co do projektowania tylko dla 8 graczy. Tutaj w pełni podzielam zdanie Tes-a,misje powinny być zróżnicowane. Trochę takich na 8 graczy, trochę na mniejszą ich ilość. Jest jeszcze jedna zaleta misji dla mniejszej ilości graczy - nie jest wymagany host o silnym łączu.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #10  Wysłany: 7 Listopad 2009, 12:49   

Była kiedyś taka misja. Nazywała się PS_Wielkie Łowy. Oraz Wielkie Łowy A i B. PS_Wielkie Łowy były na 8 graczy. A i B na mniejszą ilość. I misja nie przypadła do gustu. Była grana chyba 1 raz. Potem przerobiłem ją trochę i wrzuciłem do obecnego pakietu jako jedną. Wcześniejsze wersje na kilku graczy się nie przyjęły.

Poza tym to nie SH2vsDC, gdzie wiadomo dokładnie ilu graczy to ile DD. Każdą opcję trzeba przetestować. Ile ja się natestowałem misji "Ostatni Atak". Jakbym jeszcze miał testować tą misję pod 6 i 8 graczy, to bym chyba 2-3 misje na miesiąc wypuszczał. Poza tym, pamiętasz jak kiedyś robiłem misje w kilku wersjach (akurat o pogodę szło)? To jaki był argument przeciw? Że jak muszą iść do misji na Z, to muszą iść i iść, iść i iść, i iść i iść... Weźmy obecny pakiet. 38 plików. Pominę detal, że mogło być 45, czy coś koło tego. Pomnóżmy przez 3=114 pozycji. Pakiet "pogodowy" miał 103 pozycje i przez wiele osób (nie pamiętam, czy przypadkiem też nie ciebie Przemo, ale na pewno przez Marco) był krytykowany za ilość pozycji.
Poza tym w SH2vsDC w większości misji tego nie było. Było to tylko w kilku misjach. W pozostałych "niewykorzystane jednostki graczy" znikały, więc nie było problemu.

Poza tym, to jednak AI. Większa liczba DD wcale nie oznacza, że konwój będzie broniony lepiej. Prosty przykład. Misja PS_Konwój '44 podczas testu. Gramy w 6 osób. Konwój podzielony na 3 części, każda na 2-3 graczy. Gracz w górnej części dał się wykryć. Poleciało do niego tyle DD, że pozostali mieli otwarte drzwi, a on nie miał najmniejszych szans.
To nie Sh2vsDC, gdzie po wykryciu suba 5 DD obliczy, że może iść 2, bo jeszcze 3 suby zostaną. AI pociągnie tam najbliższe DD.. I jak to się skończy? Powiedzmy, że na gracza pójdzie 5 DD. Potem go zatopią, pójdą na 2 gracza, zatopią, pójdą na Sygułę. Więcej niż 2 nie zdejmie. 4 DD (1 przypałętał się) polują na kolejnego gracza. Raport z misji:
"Oczywiście Finek wstawia tyle DD, że na każdego z nas przypadło 5 DD. Ile ich on wstawił? 40 na 20 statków?" A to tylko 12 DD było, tylko latały...

I kolejna sprawa (Innymi słowy: "Poza tym"). Dla mnie tworzenie misji to sztuka. Sztuka, przy której gracz potem powie "było fajnie", a nie "alem natłukł". Misja ma być ciekawa. Po to dobiera się opis, pogodę, konwój. Kiedyś aby zbadać rynek zadałem kilka ankiet. Pominę detal, że wszyscy je wyśmiali i zmienili na "Finek nie wie, jak robić misje", czym świadczyła odpowiedź z SD "Finek otwórz sobie nasze misje i zobacz jak się je robi". Zmienna pogoda była fajnym pomysłem, choć obnażyła problem "deszcz=gęsta mgła". Wtedy też od strony SD padły komentarze, że misję tworzy się od początku do końca z pewnym założeniem, a zmiana pogody wymagałaby całkowitego przerobienia misji. Potem był pomysł, aby w pierwszym BOTH dać misje bez autorów, aby gracze nie wybierali "swoich" misji. Byłem przeciwny, aby moje godziny pracy były "nieznanym autorem", zwłaszcza, że potem podejrzewałem, ze pewien krytyk by wszystkie nieudane misje zwalał na drugą stronę. Czasami też popełniałem błędy. Gdy gracze w misji "Ostatnia Bitwa Wesserubung" i w kampanii Multiplayer nie narzekali na podejścia w pakiecie wiosennym było dużo misji z takim podejściem. Okazało się to błędem. Teraz zostało jako wyjątek, a nie reguła.

Inny problem (Poza tym). Jest taka misja typu "Patrol" do której mam dodać trochę stateczków. Pierwszy Bój. 3 polskie DD i samotne, polskie stateczki pływające w gęstym ruchu przybrzeżnym, gdzie pływają zarówno Niemcy jak i neutrale... I misja jest od początku do końca pisana na 4 graczy. I załóżmy, że miałbym ją zrobić na 8 graczy... Co mam zrobić? Zagęścić bardziej statki? To się Polacy zaczną z nawodnymi Niemcami strzelać, wstawić więcej jednostek? Czyli dać Polsce 8 niszczycieli?

Zresztą (poza tym), co da misja na 8 graczy, jak będzie host na mniejszą ilość? Chyba, że potem będzie narzekał, że "pisać, że misja wymaga mocnego hosta, bo lagi były", gdy gracz o łączu na standardowo 5 graczy postawi misję na 8 osób i pojawią się samoloty. Zwróciliście uwagę, że zawsze wtedy się obrywa autorowi misji?
Ja testowałem moje łącze i wiem, że mogę pociągnąć 8 osób, ale jednocześnie przy samolotach, dużej ilości jednostek są lagi i dlatego ZAWSZE stawiam na maksimum 5 osób. Bo przy większej ilości osób mogą być lagi, a wiem dobrze, że lagi, to wina hosta, a nie (jak niektórzy zrzucają) misji, czy nawet Ubi,com (Ubik przestaje być ważny po inicjalizacji misji, więc nie wiem, jak niektórzy wywałkę po 40 minutach uzasadniali złym działaniem Ubika)

Poza tym była taka zasada, ze jeżeli jest więcej osób chętnych, niż dopuszcza misja, były 2 opcje:
-Jeżeli jest kilku hostów, to stawia się 2 serwery
-Jeżeli nie da się postawić 2 serwerów (5 graczy [przy misji na 4], brak hosta [ale nie brak "chętnego" hosta, gdy gracz co hostuje nie chce hostować]), to wybierano zawsze NAJBLIŻSZĄ misję na odpowiednią ilość graczy.

Jednakże (poza tym), gdy zaczyna się wybieranie misji od "występującego suba, a może nawet rocznika", to już zaczyna się lekka przesada.

Tworzenie misji to sztuka, wymagająca cierpliwości, testów (teoretycznie każdą misję trzeba przepłynąć kilka razy), pewnego talentu i umiejętności. Ciężko jest robić "na zamówienie", a ostatnio gracze "nie robiący misji" zaczynają się rządzić, co chcą.
"Płynęliśmy już tą misję [pominę detal, ze 1 raz], więc już jej nie gramy", itp.
Niektórzy nigdy nie tworzyli misji, a robią się za wielkich znawców (choćby ci zrzucający na misje wszystkie wywałki). Ja trzymam moje zdanie. Osoby co nacisnęły "TAK", niech zrobią kilka dobrych misji na 8 osób. Jak zrobią, to uznam, ze dobrze zagłosowali.

Tworzenia misji się człowiek cały czas uczy. Niektórzy mogą myśleć, że ja już wiem wszystko. Otóż nie. Jest ciągle wiele niewiadomych/niespodzianek. Ostatnio Marco powiedział mi dosyć ważną rzecz (jaka? Zobaczycie w pakiecie, na pewno zauważycie, gdy popłyniecie tą misję :D ), która otwiera ogromne możliwości, ale wymaga przetestowania. Do dziś nie ma sensownej teorii, jak zostaje przekazane dowództwo nad konwojem, aby po śmierci dowódcy niszczyciel nie przejął dowodzenia, a konwój nie zaczął się kręcić w kółko, aby oddać ruchy prowadzącego. Obecnie staram się napisać krótki poradnik stworzenia własnej misji. Powiem wam, ze to będzie o wiele dłuższe od tego postu. A to będzie tylko podstawowy pościk, a detale będą rozwijane w osobnych polach...

Ps. Fox z ciekawości. Każdemu, kto będzie miał argument "ZA" 8 misjami dasz "pomógł"? Poza tym, to chyba ankieta i dyskusja, a nie problem do rozwiązania?

Ps2. Post sponsoruje zwrot "Poza tym" :D
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 7 Listopad 2009, 12:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #11  Wysłany: 7 Listopad 2009, 12:55   

Cytat:
5. Gra wybierana jest przez "Losomator" ( link do losomatora jest opublikowany na forum i stronie klanowej ) . W przypadku zbyt częstego powtarzania się misji wybieramy patrol bezpośrednio przed lub po patrolu wytypowanym przez Losomator. Należy bezwzględnie trzymać się tej zasady w celu uniknięcia nieporozumień.


Cytat:
6. Zmiana misji jest dozwolona z przyczyn technicznych, jeżeli wylosowana misja jest przeznaczona dla mniejszej ilości graczy, niż oczekująca na grę. W tym przypadku należy wybrać pierwszą poprzednią lub następną misję, przeznaczoną dla odpowiedniej ilości graczy.


Jasno pisze jak byk co można.
Natomiast Przemek co do twojej wypowiedzi, to może by to uszło, ale dopiero potem będzie że misja "ABCY" była grana bardzo często (szczegół że raz było 3 raz 8). Już jak napisałem wołanym skopiować konwój i wstawić identyczny 20 km obok.

Są misje i na 5 i na 8 wiec ja nie widzę problemu żeby stawiać 2 serwery, ostatnio i tak było czasem po 10 osób i trzeba było 2 serwery i nikt nie marudził.



PS. Noi i tak was Finek przegada ;)
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 7 Listopad 2009, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #12  Wysłany: 7 Listopad 2009, 13:11   

Ha-ha-ha, bardzo śmieszne :P


Nie mogłem się powstrzymać i nie napisać tego offtopica :D
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 7 Listopad 2009, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #13  Wysłany: 7 Listopad 2009, 13:51   

Zeby nie bylo troche dziekciu:

1. Misje nocne - bardzo, ale to bardzo meczace. Niestety tym razem jest ich dosc sporo w pakiecie. UTW potrafi zrobic naprawde atramentowa noc i zylowanie monitora, aby cos zobaczyc jest dobre ale raz na jakis czas, a nie co chwile noc i noc. Moze max 1-2 nocne misje na tworzaca osobe?

2. Misje na 8 graczy - bardzo sie zdziwilem gdy wczoraj bylo sporo chetnych, a misji na 8 osob jak na lekarstwo. Naprawde jest ich malo w pakiecie. Jak ludzie chca je grac to dajcie wrzucie ich wiecej (patrz te 5 misji Sonara, ktore odpadly). Nie kierujcie sie tylko wlasnym ego. Mam nadzieje, ze idea tego rankingu jest taka, aby byl dostepny dla Wszystkich.

Jest pewna opcja: osobny losomator dla misji 8 osobowych, osobny dla reszty, ale jak dla mnie to srednio dobre rozwiazanie.
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 7 Listopad 2009, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #14  Wysłany: 7 Listopad 2009, 14:51   

tes napisał/a:
Jest pewna opcja: osobny losomator dla misji 8 osobowych, osobny dla reszty, ale jak dla mnie to srednio dobre rozwiazanie.


A kto opłaci nowy losomator? I zacznie się problem. Czy jak jest 7 graczy, to brać z losomatora A, czy z B...
A w którym fajniejsza misja?

Co do misji na 8 graczy. Gdyż naprawdę ciężko zrobić dobrą misję na 8 graczy.... Może niektórzy takie zrobią? Ja nad misjami na 8 graczy spędzam najwięcej czasu, bo dopasować ją, aby uniknąć błędu typu: "te 5 DD nie ganiało od gracza do gracza, że gdy 5 zginie, to 6 ma nad głową 12 DD"

A co do misji nocnych. Misja poranna to misja nocna? Weźżmy HG-73. Zaczyna się w nocy, potem świt i poranek. Jak ją zakwalifikować?

Poza tym, kto broni niektórym osobom zrobić trochę dziennych misji? Spójrz na to z drugiej strony. Trochę osób porobi dzienne misje i nagle będzie ich więcej. Trochę osób porobi misje na 8 graczy i znów nagle będzie ich więcej. Normalnie odkryłem Amerykę, co?

Ja przyznam się bez bicia. Ze względu na brak czasu, przerobiłem w większości stare misje, dając tylko kilka nowych. Nie patrzyłem nigdy na całokształt. Siadałem do misji i patrzyłem "Co by tu zrobić ciekawego", a do starych patrzałem "Dlaczego nie była grana/dlaczego ją tak lubiono" . I tworzyłem.
Nie rzucałem twardego schematu:
1 misja we mgle
3 o poranku
4 w zmroku
2 grupy uderzeniowe
1 misja typu Patrol
2 misje z deszczem
4 misje w 1939 roku
2 misje w 1945 roku
2 misje na II
1 misja na XXI
Tylko siadałem i robiłem.

Spójrz. Zrobiliśmy 38 misji. Teraz zrób taką selekcję. I nagle zostanie 20 misji... I co wtedy? Gracze zaczną narzekać, że mało misji?

A wyobraź sobie, że siada 8 osób, każda robi po 10 misji. Mamy 80 nowych i przerobionych misji [marzenia]. I PL_Marco ma każdą wpisaną rokiem, ilością graczy, pogodą i godziną. I wtedy można wybrać te 30 misji, które się wpakuje do obecnego pakietu, a następne będą czekały na następny pakiet.

Tymczasem mieliśmy około 43 misji. 2 razy mniej. I jak tu odrzucać? Puścić 20 misji?

Jak pisałem. Tworzenie misji to sztuka. Czy poszedłbyś do wybitnego twórcy aktów i powiedział mu, aby zrobił coś innego, bo za dużo aktów na świcie, a brakuje pejzaży z ruinami zamku? Twórca pewnie by powiedział, że tworzenie tego sprawia mu przyjemność.

Sprawa rozbija się o jedno. Jest za mało twórców misji. Ja obecnie pracuję np. nad misją pt. Twierdza Danzig (pomysł stary, ale w wersji "przedbothowej" zarzucony ze względu na za małą ilość jednostek rosyjkich mogących topić U-Booty oraz nad misją z lekkim jajem (choć mniejszym niż misja pt. "Żarcik"), pt. NavyField, misją na podstawie NavyFielda i projektu Arka pt. U-Booty po obu stronach... Pomijam projekt "Miało być spokojnie", który jest samouczkiem robienia misji, który cały czas tworzę.
I nie wiem, co za misję robi np. Marco. Nie wiem, czy Marco nie wpadł na pomysł zrobienia 10 misji np. w sztormie, a czy np. Jacek nie robi misji we mgle. Nie wiem. I nie mam pojęcia jakie misje będą w nowym pakiecie.

Najprostszy sposób na wynikły problem? Niech niektórzy porobią dobre misje na 8 osób w pięknym świetle. Od razu problem się rozwiąże, bo staramy się, aby każdy autor wrzucił podobną liczbę misji. To jak np. Finek wrzuci 6 misji w nocy, Jacek 6 misji we mgle, Marco 6 misji w sztormie, a pozostałe 24 misje wrzucone przez 4 twórców będą misjami na 8 osób w piękną pogodę, to zobacz... 4/7 misji na pewno będzie w ładną pogodę na 8 graczy...

Pod żadnym pozorem nie zakładam, że ja wrzucę 6 nocnych misji (Twierdza Danzig ma się dziać o poranku), ale... nie wiem. Jeszcze nie wiem, co w styczniu będzie w pakiecie. Jak mam natchnienie to siadam i tworzę.

Może mały konkursik? Zrób misję na 8 XXI, aby trzymała dobry poziom. Misje na XXI to sztuka dla sztuki, aby nie były strzelanką, gdzie gracz ucieka 18 węzłów, przed korwetą goniącą go z prędkością 18,2 węzła, co zaczyna przypominać jakieś FPP. Tylko aby to misja, w której gracz musi lekko się wykazać umiejętnościami. Nie mówię, że ma wylewać siódme poty. Ale aby nie była to misja, w której gracze zniszczą 100% konwoju przy okazji robiąc zakupy w supermarkecie podczas misji.


EDIT

Ehhh... 3+4=5 ,4=3... Alem ułamek zrobił... z 7 twórców, 4 robi misje za dnia na 8 graczy... I wstawiłem...3/5 misji będzie na pewno za dnia :D ... Potem poprawiłem... Na 5/7 :D Teraz już poprawnie 4/7 :D
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 7 Listopad 2009, 15:00, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #15  Wysłany: 7 Listopad 2009, 15:08   

Finek, musisz pisać takie rozległe posty? ja ci się dziwie że możesz takie pisać, a sobie, że mogę je czytać.
redaguj je trochę ok?
_________________

 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #16  Wysłany: 7 Listopad 2009, 15:25   

Nie chcesz zobaczyć postu, jaki jestem w stanie napisać... Kiedyś napisałem raport z misji.... na 10 stron A4+obrazki :D Wtedy to był post :D

Poruszasz ogromny problem (tworzenie misji to nie "ciepne tu stateczek, tu eskortowca, gotowe"), więc jest dużo spraw, które się tego tyczą.

Foxiu. Ty poczekaj na samouczek tworzenia misji :P Pierwszy rozdział to 3 strony A4 (+1 strona obrazków) [a będą 4 rozdziały + wstęp i zakończenie :D ]
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 7 Listopad 2009, 15:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #17  Wysłany: 7 Listopad 2009, 15:34   

Finek to sa uwagi graczy, mozesz je / mozecie je uwzglednic badz nie. Do tego nie trzeba elaboratow na XXX stron.

Jak ja pisze misje to robie je najpierw ze swojego punktu widzenia. Dopiero w czasie testow, pytam sie ludzi czy wszystko jest ok i co nalezy zmienic. I staram sie te uwagi uwzgledniac porawiajac stare i tworzac nowe. I tak wiem ile to czasu zabiera. Swoje dwie pisalem tydzien czasu, wracajac zmeczony po pracy, bo chcialem wszystko dopiac na ostatni guzik plus to byly moje pierwsze misje.

Na marginesie, caloksztalt ludzi zaangazowanych w SH3 (w tym i Ciebie) z czystym suminiem mozna okreslic jako bardzo pozytywny.

Pozdoro.
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 7 Listopad 2009, 15:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #18  Wysłany: 7 Listopad 2009, 15:43   

Chcesz skróconą formę Tes?

"Niech niektórzy porobią trochę misji i zobaczę, że to nie tak fajnie i prosto zrobić dobrą misję".
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #19  Wysłany: 7 Listopad 2009, 16:43   

każdy robi misje, że tak powiem we własnym stylu i każdy lubi to robić inaczej. Ja np. większość operacji robię ręcznie, staram się żeby każdy gracz miał równe szanse i mógł dotrzeć do konwoju i przede wszystkim by coś się działo. Nie tak jak w misjach Sonara, że jest konwój suby 200 m. od siebie i jedziem. nie. u mnie są samoloty, samotne statki, ciekawe warunki pogodowe, teraz stworzyłem misję (jeszcze nad nią pracuję), gdzie konwój się "rozwarstwia" - z 1 robią się 2 i płyną w innym kierunku. pomysł fajny, ale żeby jakoś to wyglądało, to trzeba włożyć tu nieco pracy.

Misje na 8 XXI - proszę bardzo. ale tylko dla mocnych hostów, bo to oznacza, dużo nowoczesnych DDeków i parę skutecznych samolotów, mały konwój, lub wyładowany ziemniakami. +dajemy XXI wersję 44 i liczba akustyków idzie w dół.
_________________

 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #20  Wysłany: 7 Listopad 2009, 20:05   

PL_fox6 napisał/a:
teraz stworzyłem misję (jeszcze nad nią pracuję), gdzie konwój się "rozwarstwia" - z 1 robią się 2 i płyną w innym kierunku. pomysł fajny, ale żeby jakoś to wyglądało, to trzeba włożyć tu nieco pracy.


To prawda, choć nie jest to aż tak mocno trudne... Widziałem kiedyś gorszą do zrobienia rzecz... 2 konwoje, co... łączą się w jeden! To była sztuka dla sztuki...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: MISJE
PL_U-96 Wykaz patroli 1 28 Lipiec 2008, 19:39
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Ogłoszenie: Misje - opis - załoga - godzina
Ważna sprawa dla graczy!
PL_Marco Ogólnie o Silent Hunter III 24 15 Grudzień 2011, 20:09
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Przyklejony: Misje
PL_Marco Wykaz patroli 1 11 Kwiecień 2009, 13:13
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Misje
Pobieranie misji
ProGrin Strefa MISJOnarzy 2 7 Czerwiec 2012, 13:23
ProGrin
Brak nowych postów Misje
PL_Matrose Dział ogólny do rozmów na temat DW 18 23 Listopad 2009, 23:42
PL_Matrose
Brak nowych postów Misje
PL_zyziek_b Pytania i odpowiedzi 12 22 Marzec 2009, 17:11
PL_syguła
Brak nowych postów MISJE TRENINGOWE
Skilluj, skilluj!
sNr Ogólnie o Silent Hunter III 1 5 Grudzień 2015, 17:01
sNr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group