POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Z dziennika pokładowego U-53
Autor Wiadomość
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #21  Wysłany: 6 Październik 2009, 18:58   

07.08.1939 - 7 dzień na morzu

1:49 - Zauważono statek. Namiar 43. Frachtowiec 3000 BRT. Kurs 270 W.

1:52 - Zauważono drugi statek, płynący za poprzednim. Frachtowiec. Około 12000 BRT.

2:13 - Utracono kontakt ze statkami.

4:00 - Maszynownia raportuje uruchomienie prawego silnika.

4:30 - Prawy silnik osiąga maksymalne obroty. Brak uszkodzeń.

6:00 - Zmiana Wachty, Wschód Słońca

Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3524
Przepłynięto: 90 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 17 węzłów.

6:15 - Prawy silnik się przegrzewa. Zmniejszamy obroty. Prędkość 14 węzłów

7:05 - Zauważono statek. Namiar 300. Kurs 60 ENE. Mały frachtowiec 3000 BRT.

7:40 - Utracono kontakt z celem.

12:00 - Zmiana Wachty. Kurs na 70 ENE.

Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3273
Przepłynięto: 94 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 15 węzłów.

18:00 - Zmiana Wachty.

Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3317
Przepłynięto: 90 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 15 węzłów.

18:25 - Dym na horyzoncie. Namiar 90. Nie zmieniamy kursu.

18:30 - Utracono kontakt z dymem.

19:18 - Zauważono statek. Namiar 43. Mały parowiec 3000 BRT. Kurs 180 S. Nie zmieniamy kursu.

19:45 - Utracono kontakt z celem.

21:02 - Zachód Słońca.

21:20 - Zauważono światła latarniowca stojącego pod Dover. Namiar 325.

22:30 - Zmiana kursu. Nowy kurs 50 NE.

0:00 - Zmiana Wachty.

Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN7992
Przepłynięto: 82 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.

Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 356 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0 mil

Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 1942 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili.
Pozostało: 499 mil
Szacowany czas podróży: 36 godzin (prędkość 14 węzłów)


1.JPG
Mały "konwoik" zauważony nocą
Plik ściągnięto 9677 raz(y) 6.83 KB

2.JPG
Statek widziany za dnia
Plik ściągnięto 9677 raz(y) 5.04 KB

3.JPG
Latarniowiec pod Dover
Plik ściągnięto 9677 raz(y) 6.06 KB

4.JPG
mapa
Plik ściągnięto 29 raz(y) 101.89 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #22  Wysłany: 23 Listopad 2009, 18:57   

08.08.1939 - 8 dzień na morzu

1:35 - Zauważono światła w oddali. Namiar 12. Światła wskazują, że cel się zbliża.

1:45 - Zatrzymujemy silniki. To 2 brytyjskie frachtowce. 4000 BRT i 2000 BRT. Kurs 270 W. Przepuszczamy je, staramy się zostać niezauważeni.

1:57 - Statki przeszły obok nas. Ruszamy dalej.

2:25 - Utracono kontakt z frachtowcami.

5:45 - Wschód Słońca.

6:00 - Zmiana Wachty.

Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8485
Przepłynięto: 81 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.

6:00 - Zmiana Wachty.

Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8485
Przepłynięto: 81 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.

12:00 - Zmiana Wachty.

Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8275
Przepłynięto: 81 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.

17:57 - Zmiana kursu. Nowy kurs 85E.

18:00 - Zmiana Wachty.

Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN6899
Przepłynięto: 85 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 15 węzłów.

21:00 - Zachód Słońca

0:00 - Zmiana Wachty.

Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN6994
Przepłynięto: 86 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.

Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 333 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0 mil

Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 2275 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili.
Pozostało: 166 mil
Szacowany czas podróży: 12 godzin (prędkość 14 węzłów)

1.JPG
Zauważone nocą statki. Mijane w bliskiej odległości.
Plik ściągnięto 9638 raz(y) 13.68 KB

2.JPG
Prawdopodobnie ostatni zachód słońca przed powrotem do domu
Plik ściągnięto 18 raz(y) 29.16 KB

3.JPG
Mapa
Plik ściągnięto 16 raz(y) 110.98 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 23 Listopad 2009, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #23  Wysłany: 27 Listopad 2009, 13:28   

09.08.1939 - 9 dzień na morzu


5:30 - Wschód Słońca

6:00
- Zmiana Wachty

Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN9559
Przepłynięto: 85 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
Brak kontaktów.

6:30 - Zmiana kursu. Nowy kurs 104ESE.

8:50 - Prawy silnik znów pracuje nierówno. Kontynuujemy rejs na 1 silniku. Prędkość 12 węzłów.

9:00 - Wysłano wiadomość do dowództwa. Planowany czas wejścia do Wilhelmshaven - około godziny 12:00

10:35 - Zmiana kursu. Nowy kurs 196 SSW.

11:43 - Zatrzymujemy się na redzie. Mamy wpływać do bazy, za niszczycielem.

11:47 - Zauważono niszczyciel.

11:54 - rozpoczęto manewry wejściowe do Bazy Marynarki Wojennej Wilhelmshaven

12:00 - Zmiana Wachty

Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN9815
Przepłynięto: 74 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 0 węzłów.
Kontakt: Niszczyciel Z-2 wprowadzający nas do portu.

12:03 - Uruchamiamy maszyny, wchodziny do portu za niszczycielem.

12:25 - Rozpoczęto manewry wejściowe do Bazy Marynarki Wojennej Wilhelmshaven.

12:55 - oba silniki stop

12:57 - ułożono trap

13:00 - KONIEC PATROLU NR.1


Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 173 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0 mil

Podsumowanie misji:
Przepłynięto: 2448 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili.


Raport z patrolu 01.08.1939-9.08.1939


Czas spędzony na morzu: 9 dni

Zadanie główne zostało wykonane.


Załoga:

Oberfahnrich z.S Lindner Herbert otrzymał kwalifikację mechanika

Transfery wychodzące:
Oberfahnrich z.S Adolf Kessler został przeniesiony na innego U-Boota
Bootsmann Adalbert Lüders został przeniesiony na innego U-Boota

Transfery przychodzące:
Leutant Josef Gunter Keller - nowy rekrut
Stabsbootsmann Albert Wille - przeniesiony z innego U-Boota
Matrosen Gunter Cohausz - nowy rekrut

Kwalifikacje:

StabsBootsmann Eppen Hartwig otrzymał kwalifikacje WACHTOWEGO

U-Boot

Awaria silnika okazała się niezwykle poważna i wymagała kapitalnego remontu silnika. Planowany czas powrotu do służby to 8 listopad 1939 toku.

3.JPG
Port z daleka
Plik ściągnięto 9606 raz(y) 11.36 KB

1.JPG
Poranek
Plik ściągnięto 13 raz(y) 32.71 KB

2.JPG
Wpływamy do portu
Plik ściągnięto 10 raz(y) 38.95 KB

4.JPG
W doku
Plik ściągnięto 12 raz(y) 83.7 KB

5.JPG
Wynik instalowania moda w trakcie patrolu... 2 miechy awarii
Plik ściągnięto 24 raz(y) 101.68 KB

Finek.rar
Obecny "niezbyt okazały" profil...
Pobierz Plik ściągnięto 227 raz(y) 70.81 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #24  Wysłany: 28 Styczeń 2010, 16:17   

Baza Marynarki Wilhelmshaven


(...)

06.11.1939

Okręt wraca z prób na Bałtyku i zostaje skierowany do nabrzeża wyposażeniowego celem uzupełnienia zapasów

07.11.1939

Załoga powraca z 3 dniowej przepustki, i zajmuje się obsadzaniem i przygotowaniem okrętu do wyjścia w morze. W godzinach popołudniowych Dowódca okrętu udaje się do sztabu po rozkazy.

Cytat:
Otrzymano wytyczne patrolu:


Kwadrat: BF18
Odległość: 1270 Mil morskich

Po opuszczeniu Bazy Wilhelmshaven, udać się kursem 270 W wzdłuż Wysp Fryzyjskich. Po minięciu wysp, skierować się kursem 230 na Dover. Dover pokonać w godzinach nocnych na pełnej prędkości. Do czasu dotarcia do Dover unikać wykrycia. Zabrania się atakowania wszelkich statków i nakazuje unikanie wszelkich kontaktów. Po minięciu Dover, można atakowac wrogów według uznania, kierując się do wyznaczonej strefy patrolowania.
W razie małej aktywności żeglugi npl-a w kwadracie patrolowania, zostawia się Dowódcy okrętu możliwość podjęcia decyzji o zmianie kwadratu po uprzednim poinformowaniu o tym Dowództwa.

POWODZENIA
BDU



00:20 - załoga zajmuje stanowiska na U-boocie

01:00 - U-53 jest gotowy do wyjścia w morze...

PATROL NR.2


Misja rozpoczęta dnia 22.09.2009 o godzinie 15:30.
Realizm: 100% SH3 Commander3.2 + GWX 3.0+LTR2.03
Czas gry: 1:1

Data: 08.11.1939
Przydział: 2 Flotylla
Baza: Wilhelmshaven
U-Boot: U-53 VIIB

08.11.1939 - 1 dzień na morzu


01:05 - załoga na stanowiskach bojowych.Stan osobowy - 4 Oficerów, 16 podoficerów, 30 marynarzy, 1 oficer z biura

propagandy Rzeszy ( fotoreporter )

01:09 - zdjęto trap, start silników, rozpoczęto manewry wyjściowe, Oba silniki 1/3 naprzód


02:10 - Zakończono manewry wyjściowe. Kierunek 0 N. Prędkość 10 węzłów.

04:40 - Wypłynęliśmy na Morze Północne. Zwrot na 270W. Prędkość 12 węzłów.

5:09 - Kontakt przed dziobem. Namiar 352. Dwie barki towarowa przecinają nasz kurs. Mijamy je.

6:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN9596
Przepłynięto: 42 Mile morskie z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1228 Mil morskich
Prędkość: 5-12 węzłów.
Brak kontaktów.

7:40 - Wschód Słońca.

12:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN9576
Przepłynięto: 76 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1152 Mile morskie
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów.

16:45 - Zachód Słońca.

18:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN6985
Przepłynięto: 70 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1082 Mile morskie
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów.

21:00 - Dostaliśmy wiadomość, że próbowano dokonać zamachu na Fuhrera. Na szczęście nieudanego.

0:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN6894
Przepłynięto: 69 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1013 Mil morskich
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów.

1.JPG
Wychodzimy z portu
Plik ściągnięto 9581 raz(y) 9.21 KB

2.JPG
Mapa
Plik ściągnięto 19 raz(y) 112.71 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #25  Wysłany: 29 Styczeń 2010, 12:31   

Cytat:

21:00 - Dostaliśmy wiadomość, że próbowano dokonać zamachu na Fuhrera. Na szczęście nieudanego.


jak to :? :? :?

Czekam na więcej raportów :)

:jedzonko:
_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #26  Wysłany: 31 Styczeń 2010, 17:31   

Podziwiam wytrwałośc w grze 1:1, rozumiem że podróż przy braku kontaktów dopuszczasz na przyspieszeniu, tylko w razie jakiegos wykrycia czy zbliżenia przechodzisz na rzeczywisty?
Podoba mi się ten tryb dziennika pokładowego, dobrze sie takie czyta.
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #27  Wysłany: 31 Styczeń 2010, 18:15   

majama napisał/a:
Podziwiam wytrwałośc w grze 1:1, rozumiem że podróż przy braku kontaktów dopuszczasz na przyspieszeniu, tylko w razie jakiegos wykrycia czy zbliżenia przechodzisz na rzeczywisty?


Nie. Cały czas 1:1... Nawet na pustym oceanie. Obecnie mam 18:00 drugiego dnia i przymierzam się do minięcia Dover około 22-23... Czyli za 5h gry.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #28  Wysłany: 31 Styczeń 2010, 18:30   

:schock
no to super, w tych warunkach bedziesz przezywal prawdziwa tesknote za powrotem do portu i docenisz każdy napotkany cel, a za jakies 5 lat, czyli w 2015 jesli dozyjesz to moze usłyszysz o końcu wojny :) Piękne wyzwanie, w życiu mozna niewiele takich gier przejść.
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #29  Wysłany: 31 Styczeń 2010, 18:34   

Hubal mnie tym zaraził (gdy dla niego zacząłem testować pliki ze zmęczeniem załogi) i spodobało mi się. Teraz wyczekuję przejścia przez Dover. jeszcze te 5h... I trzeba będzie przejść....
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #30  Wysłany: 1 Luty 2010, 01:15   

PL_CMDR Blue R napisał/a:
Hubal mnie tym zaraził (gdy dla niego zacząłem testować pliki ze zmęczeniem załogi) i spodobało mi się. Teraz wyczekuję przejścia przez Dover. jeszcze te 5h... I trzeba będzie przejść....


A tak swoją drogą chłopaki, to jak spędzacie te długie godziny na patrolach, cały czas wzrok wbity w monitor, czy gra sobie gra, a wy w tym czasie różne różności robicie? :)
_________________

 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #31  Wysłany: 1 Luty 2010, 08:44   

Osobiście cały czas czuwam ;) Na biurku leżą notatki z pochodnym więc szybkie rzucenie oka przez lornetkę na horyzont, sprawdzenie mapy czy aby jakiś kontakt nie wyskoczył, sprawdzenie załogi i wracam do robienia pochodnych.

Nie zostawiam gry bez nadzoru, jak gram 1:1 to siedzę przy kompie, dlatego też jeden dzień gry zajmuje minimum 2,5-3 dni czasu rzeczywistego. Zresztą to takie przyjemne siedzieć na mostku i patrzeć jak się nic nie dzieje :|| ( zresztą to jest moje zboczenie z pracy, zawsze po daymance w maszynie chodzę na mostek na herbatę i ciacho oraz aby powkurzać wachtowych i patrze na puste morze :|| )
_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 1 Luty 2010, 08:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #32  Wysłany: 1 Luty 2010, 08:58   

Jakich pochodnych?
:schock

Masz na myśli podstawowe równania różniczkowe?
 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #33  Wysłany: 1 Luty 2010, 09:01   

Analizy.... :placzus:
_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #34  Wysłany: 1 Luty 2010, 10:23   

PL_Storm87 napisał/a:
A tak swoją drogą chłopaki, to jak spędzacie te długie godziny na patrolach, cały czas wzrok wbity w monitor, czy gra sobie gra, a wy w tym czasie różne różności robicie? :)


Ja mam kanapę obok komputera. Nie ma to jak położyć się na łóżku kapitana i odejść od kompa na naukę. Nagle słychać, że oficer woła. Wtedy biegnie się do kompa i patrzy, co się dzieje...
Ja u siebie teraz mam przejście przez Dover. Tutaj muszę być uważny na mostku...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #35  Wysłany: 2 Luty 2010, 17:28   

09.11.1939 - 2 dzień na morzu

0:05 - Zwrot na 230 SW.

6:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8249
Przepłynięto: 69 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 944 Mile morskie
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów.

7:55 - Wschód Słońca

12:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8453
Przepłynięto: 69 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 875 Mil morskich
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów.

16:45 - Zwiększamy prędkość do 15 węzłów.

17:10 - Zachód Słońca. Zwiększamy prędkość do 17 węzłów.

18:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8717
Przepłynięto: 74 Mile morskie z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 801 Mil morskich
Prędkość: 16-17 węzłów.
Brak kontaktów.

21:10 - Zauważono latarniowca przed Dover

21:30 - Zauważono latarnie Dover.

21:37 - Minięto najcieńsze miejsce Kanału.

22:25 - Utracono kontakt z latarniowcem Dover.

23:23 - Zauważono statek na namiarze 90. Oświetlony. Zbliżamy się.

23:32 - Statek płynie bardzo szybki zbliżając się do Dover. Rezygnujemy z pościgu ze względu na płytkość wód i bezpośrednią bliskość bazy Royal Navy.

23:45 - Utracono kontakt z frachtowcem.

0:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3328
Przepłynięto: 97 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 704 Mile morskie
Prędkość: 16 węzłów.
Brak kontaktów.

Podsumowanie dnia:

Przepłynięto: 309 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil morskich

Podsumowanie patrolu:

Przepłynięto: 566 Mil Morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich

2.JPG
Dover
Plik ściągnięto 9429 raz(y) 9.4 KB

3.JPG
Szczęściarz
Plik ściągnięto 9429 raz(y) 3.8 KB

1.JPG
Zachodzące Słońce
Plik ściągnięto 21 raz(y) 37.78 KB

4.JPG
Plik ściągnięto 14 raz(y) 115.95 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #36  Wysłany: 6 Luty 2010, 19:55   

10.11.1939 - 3 dzień na morzu


0:40 - Wcześniejszy Zwrot na 258 WSW. Skracamy trasę o około 10-15 mil morskich

3:30
- Lewy silnik pracuje nierówno. Chif zaleca wyłączenie go na chwilę.

4:04 - Usterka została zlokalizowana i naprawiona.

5:14 - Zauważono małą jednostkę przybrzeżną. Namiar 66. Idzie kursem równoległym do naszego w przeciwnym kierunku. Nie podejmujemy pościgu, aby uniknąć wykrycia i ostrzeżenia większych jednostek o naszej obecności.

5:25 - Utracono kontakt z celem.

6:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3782
Przepłynięto: 94 Mile morskie z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 597 Mil Morskich
Prędkość: 16 węzłów.
Brak kontaktów.

7:30 - Zauważono motorówkę patrolową. Nadchodzi od rufy, kurs prawie równoległy. Zanurzenie na 30 metrów.

7:57 - Wynurzenie. Prędkość 10 węzłów.

8:02 - Wschód Słońca.

10:09 - Otrzymaliśmy wiadomość, że na wschodnim wybrzerzu brytyjskim płynie grupa uderzeniowa.

12:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3532
Przepłynięto: 60 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 2 Mile Morskie
Pozostało: 537 Mil Morskich
Prędkość: 10 węzłów.
Brak kontaktów.

12:35 - Otrzymano instrukcję, aby podczas strzelania torpedami używać zapalników magnetycznych.

12:57 - Zauważono dym na namiarze 239. Kierujemy się w tamtą stronę na pełnej mocy.

13:04 - Zawrót na 290. Celem okazał się uzbrojony kuter. Otwiera ogień w naszą stronę.

13:05
- U-Boot został trafiony jednym z pocisków.

13:10 - Przestał strzelać. Wystrzelił 20-30 pocisków.

13:20 - Utracono kontakt z wrogiem. Zwrot na stary kurs, prędkość 17-18 węzłów.

13:45 - Zwalniamy do 14 węzłów.

13:48
- Zauważono statek. Namiar 13. Kierujemy się na cel.

13:52 - Cel zidentyfikowany jako francuski frachtowiec 5000 BRT. Zanurzamy się. Atak z głębokości peryskopowej.

13:58 - Cel zmienia kurs. Zygzakuje. Pewnie został ostrzeżony przez kuter i stara się ominąć nasz "stary" kurs.

14:10 - Wystrzelono do celu 1 torpedę. Frachtowiec skręcił, wystawiając nam się drugą burtą.

14:12 - Wystrzelono torpedy 2,3 i 4. Osiągnięto 2 trafienia. Statek się zapalił.

14:15 - Statek nas minął i ustawił się idealnie do ataku z wyrzutni rufowej. Wystrzelono celną rufową torpedę. Statek nadaje SSS i identyfikuje się jako SS Afoundria (4796 BRT).

14:17 - Wynurzenie. Zezwolenie na otwarcie ognia

14:20 - Wystrzelono 12 pocisków z działa 88mm, trafiając 11 razy i X pocisków z działka 20mm. Frachtowiec nabiera przechyłu i płonie. Załoga spuszcza na wodę szalupy. Oddalamy się.

14:26 - Rufa frachtowca znika pod wodą. Widać 4 szalupy. Nie zbliżamy się do statku ze względu na bliskość wrogich jednostek. Oddalamy się od miejsca zatopienia na pełnej prędkości.

15:00 - Zwalniamy do 14 węzłów. Zakończono przeładunek torped wewnętrznych. Rozpoczęto załadunek torped zewnętrznych

16:00 - Torpedy przeładowane. Załoga wraca do rejsowego systemu wachtowego.

17:35 - Zachód słońca

18:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3517
Przepłynięto: 68 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0,6 Mili Morskiej
Pozostało: 474 Mile Morskie
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów.

19:00 - Przechwyciliśmy meldunek od frachtowca płynącego do Dover, że jest w pobliżu Portland na środku kanału. Prosi o wytyczne ominięcia pól minowych.
Musi być nie dalej, niż 20 mil od nas. Kierujemy się na pełnej prędkości na obliczoną pozycję. Ciekawe, czy angole wyślą im te dane...

20:00 - Zanurzenie celem złapania kontaktu na hydrofonie. Z obliczeń wynika, że parowiec powinien być maksymalnie 10 mil od naszej pozycji.
Kontakt na namiarze kompasowym 140, 90 i 60. Kontakt na 140 i 60 brzmi jak jednostka patrolowa. Kontakt na 90 brzmi jak parowiec. Kontynuujemy pościg w wynurzeniu.

20:05 - Wynurzenie.

20:45 - Zauważono ciemną sylwetkę celu. Cel zidentyfikowany jako duży kuter. 500 BRT. Wracamy na poprzedni kurs. Bezowocna pogoń spowodowała nadłożenie 52 mil.

22:15
- Zauważono jednostkę patrolową na północ od naszej pozycji. Nie zmieniamy kursu

22:40 - Utracono kontakt z wrogą jednostką.

23:15
- Zauważono kolejną jednostkę patrolową. Tym razem przechodzi na południe od nas. Nie zmieniamy kursu.

23:20 - Zauważono, że za jednostką patrolową płynie mały frachtowiec. Podchodzimy do ataku z powierzchni.

23:30 - Jednostka patrolowa zawróciła, oddala się od frachtowca, czekamy do ataku z wyrzutni rufowej

23:45 - Torpeda w wodzie. 55 sekund później trafienie. Wyprzedzamy frachtowiec, aby oddalić się od uzbrojonego kutra, który zapewne tu wróci. Frachtrowiec nic nie nadaje.

23:50 - Frachtowiec włącza reflektory i wycelowuje je w nas. Natychmiast kuter otwiera ogień. To pułapka. Odwracamy się od nich i odpływamy na pełnej szybkości. Matrosengefreiter Hans Gemeiner strzela z rufowego działka 20mm do statku-przynęty.
Z 240 pocisków przynajmniej kilka trafia. Zaobserowano kilka eksplozji na frachtowcu

23:55 - Udało nam się uciec ze światła reflektorów, skręcamy na północ

0:00 - Podsumowanie dnia
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2638
Przepłynięto: 57 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0,5 Mili Morskiej
Pozostało: 456 Mil Morskich
Prędkość: 18 węzłów.
Frachtowiec-przynęta i uzbrojony kuter na południe od naszej pozycji. Odległość 4-5km.

Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 279 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 3,1 Mili morskiej
Zatopiono: 1 frachtowiec o tonażu 4796 BRT

Podsumowanie patrolu:
Przepłynięto: 845 Mil Morskich z czego w zanurzeniu - 3,1 Mili morskiej
Zatopiono: 1 frachtowiec o tonażu 4796 BRT


Wpis z prywatnych notatek kapitana:
Cytat:
Dzień 10 listopada nie należał do zbyt udanych. Po przejściu pod Dover ogarnęło nas uczucie niemocy, gdy musieliśmy przepuścić frachtowiec. Tu było zbyt płytko i zbyt niebezpiecznie na atak. Później jeszcze musieliśmy kryć się na głębinie przed kutrem torpedowym. Na szczęście nas nie zauważył. Wiedziałem, ze musimy jak najszybciej coś zatopić.
Około 13:00 Bootsmann Heinrich Gabelmann zauważył dym. Natychmiast skręciliśmy w tamtą stronę. W miarę zbliżania stało się jasne, że to niewielka jednostka. Już miałem wydać rozkaz otwarcia ognia z działa, gdy nagle wroga jednostka skręciła w naszą stronę i otworzyła ogień. Uzbrojony kuter! Natychmiast nakazałem zwrot i ucieczkę od wroga. Szczęśliwie dla nas ostrzał nie był celny. Tylko 1 pocisk trafił w pobliże, gdy byliśmy obróceni burtą do wroga. Mając przewagę prędkości na powierzchni uciekliśmy od wroga. Morale załogi lekko podupadło po tych wydarzeniach. Gdyby tylko ci Anglicy byli lepiej wyszkoleni, byłoby z nami krucho.
Nagle los okazał się na nasz szczęśliwy. Ledwo uciekliśmy od kutra, na horyzoncie pojawił się frachtowiec. Szedł nieświadomy naszej obecności. Zanurzyliśmy się, aby zaatakować z głębokości peryskopowej. Eter nie był jednak pusty. Załoga francuskiego parowca musiała otrzymać informacje o naszej obecności, gdyż zmienili kurs i zaczęli zygzakować. Zmusiło mnie to do wystrzelenia salwy torped. I tylko 2 dosięgły celu. Frachtowiec jednak próbował uciec. Wiedziałem, że nie miałem dużo czasu, aż przybędzie ścigający nas kuter i nakazałem wystrzelić kolejną torpedę, z rufowej wyrzutni torpedowej. Ta okazała się celna. Francuski parowiec zatrzymał się i zaczął nadawać SSS, identyfikując się jako SS Afoundria.
Wynurzyliśmy się i natychmiast rozpoczęliśmy ostrzał z działa. Frachtowiec nagle jak na zawołanie zaczął się przechylać. Natychmiast rozkazałem opuścić pole walki. Parowiec zatonął dziobem w przód, gdy go jeszcze widzieliśmy.
Ten sukces był jedynym naszym sukcesem tego dnia. A po dniu nastała gorsza noc.
Najpierw ścigaliśmy w ciemnościach cel, który okazał się za mały, aby opłacało się go zatopić. Potem zdarzyła się sytuacja, która prawie kosztowała nas życie....
O 23:20 wachta zgłosiła kontakt z uzbrojonym kutrem, który płynie równolegle do nas. Poleciłem wachcie uważnie go obserwować i nie przywiązałem do niego zbyt wielkiej wagi, zmęczony po długim dniu. Jednak niedługo potem zgłoszono, że za uzbrojonym kutrem idzie jakiś parowiec.
Wyszedłem na pomost i w ciemnościach zobaczyłem obie jednostki. Były tak blisko. Nagle kuter zawrócił i zaczął oddalać się od frachtowca. Pomyślałem, że pewnie uznali, że przeprowadzili frachtowiec przez najniebezpieczniejszy obszar i zostawili go. Skierowaliśmy się kursem przechwycenia i ustawiliśmy się do strzału z rufy., Gdy parowiec przechodził za nami, wystrzeliliśmy 1 torpedę. Po niecałej minucie zauważyliśmy eksplozję. Jednak parowiec nie zaczął tonąć, a eter był pusty. Wiedziałem o krążącym w okolicy kutrze, więc nakazałem zbliżyć się i zatopić parowiec ogniem z działa, po czym oddalić się na maksymalnej prędkości. Nagle parowiec oświetlił nas reflektorami, a oddalony kuter otworzył ogień. To była pułapka! Rozkazałem ustawić kurs oddalający się, a jednemu z marynarzy otworzyć ogień z działka 20mm i "zgasić te reflektory".
Jedyne, co nas uratowało to jeszcze gorsze wyszkolenie brytoli. Znów udało nam się uciec na powierzchni i skryć się w ciemnościach.
Jednak ta sytuacja dała mi wiele do myślenia. Prawie utraciłem okręt w pułapce! Moja bezmyślność mogła kosztować nas życie.
DOŚĆ! - powiedziałem sobie - Opuszczamy kanał. Zapolujemy na Wschodnim Podejściu. Tutaj rozpoczęło się polowanie na nas.
Ruszyliśmy na pełnych obrotach w ciemność nocy, która do rana miała nam zapewniać bezpieczeństwo....


5.JPG
"Przynęta" trafiona
Plik ściągnięto 9346 raz(y) 9.65 KB

6.JPG
Ucieczka
Plik ściągnięto 9346 raz(y) 11.58 KB

7.JPG
Cały czas nas szukają...
Plik ściągnięto 9346 raz(y) 8 KB

1.JPG
Atakowani
Plik ściągnięto 19 raz(y) 39.35 KB

2.JPG
Atak i ucieczka
Plik ściągnięto 12 raz(y) 90.12 KB

3.JPG
Topienie francuzów
Plik ściągnięto 27 raz(y) 81.84 KB

4.JPG
Francuski parowiec kończy swój żywot
Plik ściągnięto 16 raz(y) 15.32 KB

8.JPG
Mapa
Plik ściągnięto 24 raz(y) 110.97 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #37  Wysłany: 10 Luty 2010, 21:06   

11.11.1939 - 4 dzień na morzu


0:05 - Wracamy na stary kurs. Prędkość maksymalna.

0:15 - Alarm odwołany. Zmiana wachty.

0:20 - Wróg zgasił reflektory. utracono z nim kontakt. Zwalniamy do 14 węzłów.

6:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2566
Przepłynięto: 85 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 372 Mile Morskie
Prędkość: 14 węzłów.
Brak kontaktów

6:34 - Zauważono motorówkę patrolową. Namiar 300

6:37 - Zostaliśmy zauważeni. Dwie motorówki patrolowe się zbliżają do nas, otwierając ogień. Zanurzenie 80 metrów.

7:50 - Wynurzenie. Nie ma wroga w zasięgu wzroku. Kontrynujemy rejs z prędkością 10 węzłów, ładując akumulatory.

7:58 - Wschód Słońca

8:00 - Baterie naładowane. Przyspieszamy do 14 węzłów

10:25 - Otrzymałem komunikat, że pod Dover pływa Holenderski okręt wojenny. Należy uważać na niego i pod żadnym pozorem nie atakować.


11:48 - Zauważono dym na północ od naszej pozycji. Kierujemy się tam.

12:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2557
Przepłynięto: 68 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 2,5 Mili Morskiej
Pozostało: 307 Mile Morskie
Prędkość: 14 węzłów.
Dym na północ od naszej pozycji

12:05 - Zidentyfikowano statek. Mały parowiec 2000 BRT.

12:20 - Otworzono ogień z działa 88mm z odległości kilometra. Po trafieniu przed dziobem statek nadaje SSS. Wystrzeliwujemy w przeciągu 5 minut kolejne 19 pocisków, które osiągają cel. Parowiec staje w ogniu, zatrzymuje się i zaczyna tonąć.
Załoga opuszcza tonącą jednostkę.

12:33 - Statek zatonął rufą.

12:36 - Podpływamy do szalupy. Załoga twierdzi, że zatopionym statkiem był SS Katingo Hajipatera z ładunkiem żywności. Wyporność jednostki 2857 BRT.

17:35 - Zachód Słońca

18:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2479
Przepłynięto: 81 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 232 Mile Morskie
Prędkość: 14 węzłów.
Brak kontaktów

0:00
- Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF1935
Przepłynięto: 88 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 144 Mile Morskie
Prędkość: 14 węzłów.
Brak kontaktów

Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 322 Mile morskie z czego w zanurzeniu - 2,5 Mili morskiej
Zatopiono: 1 frachtowiec o tonażu 2857 BRT

Podsumowanie patrolu:
Przepłynięto: 1167 Mil Morskich z czego w zanurzeniu - 5,6 Mili morskiej
Zatopiono: 2 frachtowce o tonażu 7653 BRT

1.JPG
Pod ostrzałem
Plik ściągnięto 10 raz(y) 15.19 KB

2.JPG
Tonie
Plik ściągnięto 14 raz(y) 41.54 KB

3.JPG
Podpływamy pod rozbitków
Plik ściągnięto 10 raz(y) 60.45 KB

4.JPG
Idealna noc na polowanie
Plik ściągnięto 17 raz(y) 15.43 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #38  Wysłany: 11 Luty 2010, 08:44   

To zdjęcie nocą jest bardzo dobre.
:ok:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Z dziennika pokładowego U-51
PL_HUBAL Ogólnie o Silent Hunter III 160 12 Luty 2010, 15:50
Adiq
Brak nowych postów Z Dziennika pokładowego U-35
marek238 Ogólnie o Silent Hunter III 1 1 Luty 2010, 09:34
PL_HUBAL
Brak nowych postów Pytanie odnośnie fal i strzelania z działka pokładowego.
GatlingPL Pytania i odpowiedzi 3 25 Kwiecień 2014, 21:11
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Patrol 53
Piraci z Karaibów
PL_CMDR Blue R Wykaz patroli 0 13 Kwiecień 2008, 13:07
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-53 Patrol 1 (Nowy kapitan)
IV 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 50 13 Grudzień 2014, 10:34
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Patrol 53 - Srodkowy Atlantyk
PL_Cmd_Jacek Wykaz patroli 0 19 Listopad 2009, 22:49
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Patrol 53 - Konwój nadzieji
PL_David Wykaz patroli 0 14 Listopad 2007, 14:24
PL_David


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group