POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zaduma nad misjami
Autor Wiadomość
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #1  Wysłany: 18 Grudzień 2009, 09:55   Zaduma nad misjami

Co mnie denerwuje w naszych misjach ?

Powoli ranking zbliża się ku końcowi i chciałem się podzielić z Wami parom refleksjami dotyczącymi niektórych sytuacji w naszych (także moich) misjach.


1) Podejście - a w zasadzie, "gdzie do :cenzura: jest ten konwój". Nie każdy jest w stanie za pomocą hydrofonu określić kurs konwoju, wymaga to czasu. Nie ma chyba nic bardziej frustrującego jak ścigania ducha przez 2 godziny. Autorzy misji powinni rozważyć podanie pewnych wskazówek graczom np. meldunek, jakiś punkt nawigacyjny, tak by z grubsza można było ocenić, gdzie się znajduje wróg. Wtedy nawet jak kogoś wyrzuci daleko, to i tak będzie wiedział gdzie płynąć

2) Warunki pogodowe vs rocznik - chyba najgorsza możliwa sytuacja: rocznik 1944-45 i widoczność, że ledwo widać dziób u-boota - jak w tej sytuacji zaatakować ???? Fakt można kierować się hydrofonem, ale .... . Myślę, że zasada powinna być taka, że im późniejszy rocznik, tym pogoda (widoczność) powinna być lepsza. Zresztą u-booty w późniejszym okresie atakowały już tylko przy dobrej widoczności ( z zanurzenia)

3) System punktowania - nie ma się co tu rozpisywać, bo temat i rozwiązanie tego problemu jest opisane gdzie indziej.

4) Granie wielokrotnie tych samych misji - szczególnie mnie się to trafia, bo sporo w tej edycji pływałem - mam nadzieję, że losomator Tesa poprawi sytuację

5) Rozmieszczenie u-bootów zbyt blisko siebie, w jednym rzędzie - idziemy ławą, a eskorta topi nas jeden po drugim. Teraz jak tak jest, to po prostu odbijam w którąś stronę i sztucznie odrywam się od reszty stada. Fajnie by było, by zawsze wprowadzać losowość w usytuowaniu okrętów, by nie zaczynać w linii

Zaznaczam, że jest to moja prywatna opinia, a autorzy przyszłych misji mogą, lecz nie muszą z tego skorzystać.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #2  Wysłany: 18 Grudzień 2009, 10:38   

Jacku!

:ok:

Rozpisałeś WSZYSTKIE (no prawie wszystkie) punkty które mnie bolały w tym i poprzednich rankach SH3. Ja bym jeszcze wspomniał o niegrywalnej kombinacji NOC + PEŁNE ZACHMURZENIE, które oprócz jednego ancymona nikomu się nie podoba. Ba, desperaci nawet rezygnują z gry uważając taki patrol za stratę czasu.

Powtórzę: mam głęboko zgodność historyczną, gram aby się dobrze bawić a nie wściekać że po godzinie patrolu statków nadal nie ma (a oczywiście człowiek się nie wynurzy bo wrogie radary), albo że nic nie widać w środku konwoju bo takie sobie warunki wymyślił autor.

Misje sOnara, mimo że uważane za strzelanki miały z pewnością dwie istotne zalety:
- gracz w ciągu 10-20 minut płynięcia po powierzchni dostrzegał dymy na horyzoncie
- wystarczyło płynąć przed siebie, aby natknąć się na konwój, który niekoniecznie płynął prosto na graczy.

Pytanie także, czy nie dałoby się edytować w SH3 parametrów mgły (w SH4 dało się) - dzięki ograniczeniu minimalnej widoczności do 1.5-2 km (heavy fog) można by się pokusić o misje w deszczu czy we mgle. Ale to już kwestia moderów aby tak wycyrklować mgłę (a właściwie współczynnik widoczności mgły, aby eskorta dostrzegała uboota w odległości 1-1.3km...
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #3  Wysłany: 18 Grudzień 2009, 11:34   

Jak osoba tworzaca misje mozesz ustawic sobie mgle. Sa trzy opcje brak, light, heavy. Dodajac mgle nalezy pamietac o odpowiednim zachmurzeniu. Sonar zmienil tak moge, ze widocznosc daje wystraczajaca duzo czasu na pomiar.

Pkt.5
Problem o ktorym piszesz wystepuje w grach na 7-8 osob. Ja wole misje na mniejsza liczbe osob, ale brak hostow wymusza posiadanie w pakiecie "duzych" misji. Tu proponuje stworzenie listy osob, ktore moga hostowac. Host deklaruje na takiej liscie ile moze "pociagnac" osob i czy to(mozliwosc hostowania w praktyce) juz jest sprawdzone. To da nam lepszy poglad, na to co mozemy grac danego dnia.

W reszcie zgadzam sie z autorem. Dodam tylko, ze misjie nocne mozemy grac ale ich liczba powinna byc ograniczona, tak aby nie grac ich czesto.

[ Dodano: 18 Grudzień 2009, 10:43 ]
tes napisał/a:
Jak osoba tworzaca misje mozesz ustawic sobie mgle. Sa trzy opcje brak, light, heavy. Dodajac mgle nalezy pamietac o odpowiednim zachmurzeniu. Sonar zmienil tak mgle, ze widocznosc daje wystraczajaca duzo czasu na pomiar.

Pkt.5
Problem o ktorym piszesz wystepuje w grach na 7-8 osob. Ja wole misje na mniejsza liczbe osob, ale brak hostow wymusza posiadanie w pakiecie "duzych" misji. Tu proponuje stworzenie listy osob, ktore moga hostowac. Host deklaruje na takiej liscie ile moze "pociagnac" osob i czy to(mozliwosc hostowania w praktyce) juz jest sprawdzone. To da nam lepszy poglad, na to co mozemy grac danego dnia.

W reszcie zgadzam sie z autorem. Dodam tylko, ze misjie nocne mozemy grac ale ich liczba powinna byc ograniczona, tak aby nie grac ich czesto.


PS. Po roznych postach na forum widac, iz potrzeba spotkania jest palaca. Trzeba to wszystko zebrac i na spokojne omowic. Po spotkaniu krotkie podsumowanie, tak aby wszstko bylo jasne przed kolejnym rankingiem.

[ Dodano: 18 Grudzień 2009, 10:44 ]
£$"%$£^$£ gdzie mozliwosc edycji postow :beksa: :beksa:
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #4  Wysłany: 18 Grudzień 2009, 11:59   

Tesu, nie wiem jak to wygląda dla SH3, ale w SH4 mgła "heavy" organiczała widok do 100 metrów. Co gorsza, taka mgła generowała się razem z deszczem (nawet przy opcji fog:none). Tę opcję (fog heavy: widoczność ze 100 do 1700 metrów) udało mi się zmienić dopiero w plikach globalnych - czyli nijako musiałem zmodować grę.
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #5  Wysłany: 18 Grudzień 2009, 12:38   

Sonar pracowal nad tematem dosc ostro i zrobil widocznosc na cos okolo 1000 - 1500m. Nie pamietam dokladnych wartosci, ale spokojnie mozna grac i kalkulowac na tym co zostalo zrobione w UTW.
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #6  Wysłany: 18 Grudzień 2009, 17:20   

PL_Andrev napisał/a:

Misje sOnara, mimo że uważane za strzelanki miały z pewnością dwie istotne zalety:
- gracz w ciągu 10-20 minut płynięcia po powierzchni dostrzegał dymy na horyzoncie
- wystarczyło płynąć przed siebie, aby natknąć się na konwój, który niekoniecznie płynął prosto na graczy.


Bo to były strzelanki. Misje te nie były pisane na ranking ale na rozpierduchę (pod graczy z subsim) co dużej części u nas się podobało :lol


tes napisał/a:
Sonar pracowal nad tematem dosc ostro i zrobil widocznosc na cos okolo 1000 - 1500m. Nie pamietam dokladnych wartosci, ale spokojnie mozna grac i kalkulowac na tym co zostalo zrobione w UTW.


Owszem. Można teraz kalkulować w najcięższej mgle, przy najcięższym deszczu i najgorszym stanie morza. Mgła mleko to przeszłość. Po to powstało UTW

:papapa:
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #7  Wysłany: 18 Grudzień 2009, 21:42   

Cytat:
1) Podejście - a w zasadzie, "gdzie do :cenzura: jest ten konwój". Nie każdy jest w stanie za pomocą hydrofonu określić kurs konwoju, wymaga to czasu. Nie ma chyba nic bardziej frustrującego jak ścigania ducha przez 2 godziny.


Osobiście przyznam, że w większości misji staram się postawić graczy PRZED konwojem. I z tego co pamiętam to podejścia zostały skrócone (chyba, że w misjach innych osób to występuje) i jakoś nie wiem, gdzie to mogło być.

Może przykładem? Będzie prościej pracować?


Cytat:
2) Warunki pogodowe vs rocznik - chyba najgorsza możliwa sytuacja: rocznik 1944-45 i widoczność, że ledwo widać dziób u-boota - jak w tej sytuacji zaatakować ????


W UTW taka widoczność? NIE-MO-ŻLI-WE. Nie ma możliwości ustawienia takiej widoczności...

3) i 4) to osobny temat

Cytat:

5) Rozmieszczenie u-bootów zbyt blisko siebie, w jednym rzędzie - idziemy ławą, a eskorta topi nas jeden po drugim.


Może znów misjami? Bo przyznam, że ja w większości misji ustawiłem to losowo. W kilku misjach specjalnie postawiłem "ławę", ale dziwi mnie, że to tak popularne... W jakich misjach to występuje?
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #8  Wysłany: 18 Grudzień 2009, 22:51   

PL_CMDR Blue R napisał/a:
Cytat:
2) Warunki pogodowe vs rocznik - chyba najgorsza możliwa sytuacja: rocznik 1944-45 i widoczność, że ledwo widać dziób u-boota - jak w tej sytuacji zaatakować ????


W UTW taka widoczność? NIE-MO-ŻLI-WE. Nie ma możliwości ustawienia takiej widoczności...


A nie 'tak przypadkiem' mowa o misjach nocnych?
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #9  Wysłany: 19 Grudzień 2009, 11:43   

Cytat:
2) Warunki pogodowe vs rocznik


A od kiedy noc to pogoda?. Pominę, że w ciemnej nocy widoczność jest na około 1,5-2km... Jedyne, czego nie testowałem, to nocy i deszczu, jeżeli idzie o widoczność. Ale nie pamiętam, aby była misja (dlatego proszę o przykłady) nocna w deszczu, czy gęstej mgle...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 19 Grudzień 2009, 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #10  Wysłany: 19 Grudzień 2009, 13:57   

Niemożliwym jest by była taka pogoda w UTW by nie było widać dziobu u-boota...
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #11  Wysłany: 21 Grudzień 2009, 10:54   

Parę słów wyjaśnienia.

Po pierwsze:

Cytat:
znaczam, że jest to moja prywatna opinia, a autorzy przyszłych misji mogą, lecz nie muszą z tego skorzystać.


Po drugie:

Podeprę się moimi misjami, by nikt nie poczuł sie w jakis sposób urażony,.

Pkt.1. - Długie podejście - np. w "Kormoran", po zniszczeniu pierwszego celu (krążownika) tak w zasadzie to niektórzy kapitanowie będą mieli zgryz - gdzie zaatakować ???, Gdzie jest następny cel. Owszem można nasuchiwać, wyrysowywać namiary i określić kurs, prędkość oraz odległość do celu - lecz jest to skompliowane i czasochłonne.

Pkt. 2 - Warunki pogodowe - tutaj może nie wyraziłem się jasno, ale miałem na myśli, zarówno pogodę, jak i porę dnia. Co do niewidocznego dziobu uboota - traktujcie to raczej jako przenośnię. Faktem jest, jeżeli nawet masz widoczność na 1,5 km, bardzo ciężko jest trafić na konwój (w latach późniejszych) i wypracować sobie dobrą pozycję do strzału, szczególnie jak Cię gdzieś wyrzuci daleko i nie wiesz gdzie płynąć. Stąd też moja propozycja:

Cytat:
Autorzy misji powinni rozważyć podanie pewnych wskazówek graczom np. meldunek, jakiś punkt nawigacyjny, tak by z grubsza można było ocenić, gdzie się znajduje wróg. Wtedy nawet jak kogoś wyrzuci daleko, to i tak będzie wiedział gdzie płynąć


Pkt. 5 - np. rozmieszczenie ubotów np. w misji MKS15G

Moje przemyślenia powstały na bazie patroli, jakie płynąłem oraz słuchając komentarzy innych graczy.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #12  Wysłany: 21 Grudzień 2009, 13:16   

Jacek, nie krępuj się, wal prosto z mostu.
Które np. z moich misji są do dupy, mowie poważnie.
Nikt nie jest nie omylny, a tak to będę wiedział czego się strzec.
A tym bardziej co muszę poprawić.

Zwłaszcza ze wiesz iż sam mało pływałem z powodów technicznych mojego okrętu :||
Ty pływałeś chyba najwięcej, i w dodatku znasz jak mówisz zdanie wielu graczy.

:|
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 21 Grudzień 2009, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #13  Wysłany: 21 Grudzień 2009, 17:16   

Co do 2. Zgodzę się. Sam w niektórych misjach tego nie dałem i może masz rację.

Wczoraj był świetny przykład.
http://forum.polishseamen...opic.php?t=5838
Płynęliśmy misję Czerwony Konwój. I przyznam, ze dużo czasu spędziłem na hydro, starając się wychwycić kurs konwoju, czy jestem na flance, czy też przed. I cóż. Nie zaprzeczę, że niektórym może to sprawiać trudność.

Ale choć jestem za ograniczeniem tego, to jestem przeciw zakazaniu tego. Taka odmienność fajnie wpływa na różnorodność. Nie chciałbym pływać "czerwonych konwoi" codziennie, ale raz na jakiś czas fajnie taką misję popłynąć...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Problem z misjami na jesień
PL_petryko6 Pytania i odpowiedzi 15 4 Październik 2010, 19:37
PL_petryko6
Brak nowych postów Prace nad częściami opisowymi scenariuszy
Na przykładzie Operation Jack's Gamble
Gość Edytor Misji 16 19 Listopad 2015, 02:16
sNr
Brak nowych postów Uroczysta gala przekazania dowództwa nad U-217...
PL_Andrev Moje INTRO 0 13 Wrzesień 2008, 13:07
PL_Andrev
Brak nowych postów Wirtualny spacer nad wrakiem ORP ORZEŁ
sOnar Wasza twórczość 2 8 Październik 2010, 23:36
Gość
Brak nowych postów Przecieki z prac nad Reinforced Alert 1.42
pepe Dodatki, mody i modowanie 24 6 Czerwiec 2017, 20:07
Gość
Brak nowych postów PRACE NAD " TRPITZEM "
PL_BOBIK Modelarstwo 8 14 Kwiecień 2008, 19:25
PL_Rapciu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group