Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
4:30 - Prawy silnik osiąga maksymalne obroty. Brak uszkodzeń.
6:00 - Zmiana Wachty, Wschód Słońca
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3524
Przepłynięto: 90 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 17 węzłów.
6:15 - Prawy silnik się przegrzewa. Zmniejszamy obroty. Prędkość 14 węzłów
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3273
Przepłynięto: 94 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 15 węzłów.
18:00 - Zmiana Wachty.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3317
Przepłynięto: 90 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 15 węzłów.
18:25 - Dym na horyzoncie. Namiar 90. Nie zmieniamy kursu.
18:30 - Utracono kontakt z dymem.
19:18 - Zauważono statek. Namiar 43. Mały parowiec 3000 BRT. Kurs 180 S. Nie zmieniamy kursu.
19:45 - Utracono kontakt z celem.
21:02 - Zachód Słońca.
21:20 - Zauważono światła latarniowca stojącego pod Dover. Namiar 325.
22:30 - Zmiana kursu. Nowy kurs 50 NE.
0:00 - Zmiana Wachty.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN7992
Przepłynięto: 82 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 356 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0 mil
Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 1942 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili.
Pozostało: 499 mil
Szacowany czas podróży: 36 godzin (prędkość 14 węzłów)
1:35 - Zauważono światła w oddali. Namiar 12. Światła wskazują, że cel się zbliża.
1:45 - Zatrzymujemy silniki. To 2 brytyjskie frachtowce. 4000 BRT i 2000 BRT. Kurs 270 W. Przepuszczamy je, staramy się zostać niezauważeni.
1:57 - Statki przeszły obok nas. Ruszamy dalej.
2:25 - Utracono kontakt z frachtowcami.
5:45 - Wschód Słońca.
6:00 - Zmiana Wachty.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8485
Przepłynięto: 81 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
6:00 - Zmiana Wachty.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8485
Przepłynięto: 81 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
12:00 - Zmiana Wachty.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8275
Przepłynięto: 81 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
17:57 - Zmiana kursu. Nowy kurs 85E.
18:00 - Zmiana Wachty.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN6899
Przepłynięto: 85 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 15 węzłów.
21:00 - Zachód Słońca
0:00 - Zmiana Wachty.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN6994
Przepłynięto: 86 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 333 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0 mil
Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 2275 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili.
Pozostało: 166 mil
Szacowany czas podróży: 12 godzin (prędkość 14 węzłów)
1.JPG Zauważone nocą statki. Mijane w bliskiej odległości.
Plik ściągnięto 9651 raz(y) 13.68 KB
2.JPG Prawdopodobnie ostatni zachód słońca przed powrotem do domu
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN9559
Przepłynięto: 85 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
Brak kontaktów.
6:30 - Zmiana kursu. Nowy kurs 104ESE.
8:50 - Prawy silnik znów pracuje nierówno. Kontynuujemy rejs na 1 silniku. Prędkość 12 węzłów.
9:00 - Wysłano wiadomość do dowództwa. Planowany czas wejścia do Wilhelmshaven - około godziny 12:00
10:35 - Zmiana kursu. Nowy kurs 196 SSW.
11:43 - Zatrzymujemy się na redzie. Mamy wpływać do bazy, za niszczycielem.
11:47 - Zauważono niszczyciel.
11:54 - rozpoczęto manewry wejściowe do Bazy Marynarki Wojennej Wilhelmshaven
12:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN9815
Przepłynięto: 74 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 0 węzłów.
Kontakt: Niszczyciel Z-2 wprowadzający nas do portu.
12:03 - Uruchamiamy maszyny, wchodziny do portu za niszczycielem.
12:25 - Rozpoczęto manewry wejściowe do Bazy Marynarki Wojennej Wilhelmshaven.
12:55 - oba silniki stop
12:57 - ułożono trap
13:00 - KONIEC PATROLU NR.1
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 173 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0 mil
Podsumowanie misji:
Przepłynięto: 2448 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili.
Raport z patrolu 01.08.1939-9.08.1939
Czas spędzony na morzu: 9 dni
Zadanie główne zostało wykonane.
Załoga:
Oberfahnrich z.S Lindner Herbert otrzymał kwalifikację mechanika
Transfery wychodzące:
Oberfahnrich z.S Adolf Kessler został przeniesiony na innego U-Boota
Bootsmann Adalbert Lüders został przeniesiony na innego U-Boota
Transfery przychodzące:
Leutant Josef Gunter Keller - nowy rekrut
Stabsbootsmann Albert Wille - przeniesiony z innego U-Boota
Matrosen Gunter Cohausz - nowy rekrut
Kwalifikacje:
StabsBootsmann Eppen Hartwig otrzymał kwalifikacje WACHTOWEGO
U-Boot
Awaria silnika okazała się niezwykle poważna i wymagała kapitalnego remontu silnika. Planowany czas powrotu do służby to 8 listopad 1939 toku.
3.JPG Port z daleka
Plik ściągnięto 9619 raz(y) 11.36 KB
1.JPG Poranek
Plik ściągnięto 13 raz(y) 32.71 KB
2.JPG Wpływamy do portu
Plik ściągnięto 10 raz(y) 38.95 KB
4.JPG W doku
Plik ściągnięto 12 raz(y) 83.7 KB
5.JPG Wynik instalowania moda w trakcie patrolu... 2 miechy awarii
Okręt wraca z prób na Bałtyku i zostaje skierowany do nabrzeża wyposażeniowego celem uzupełnienia zapasów
07.11.1939
Załoga powraca z 3 dniowej przepustki, i zajmuje się obsadzaniem i przygotowaniem okrętu do wyjścia w morze. W godzinach popołudniowych Dowódca okrętu udaje się do sztabu po rozkazy.
Cytat:
Otrzymano wytyczne patrolu:
Kwadrat: BF18
Odległość: 1270 Mil morskich
Po opuszczeniu Bazy Wilhelmshaven, udać się kursem 270 W wzdłuż Wysp Fryzyjskich. Po minięciu wysp, skierować się kursem 230 na Dover. Dover pokonać w godzinach nocnych na pełnej prędkości. Do czasu dotarcia do Dover unikać wykrycia. Zabrania się atakowania wszelkich statków i nakazuje unikanie wszelkich kontaktów. Po minięciu Dover, można atakowac wrogów według uznania, kierując się do wyznaczonej strefy patrolowania.
W razie małej aktywności żeglugi npl-a w kwadracie patrolowania, zostawia się Dowódcy okrętu możliwość podjęcia decyzji o zmianie kwadratu po uprzednim poinformowaniu o tym Dowództwa.
POWODZENIA
BDU
00:20 - załoga zajmuje stanowiska na U-boocie
01:00 - U-53 jest gotowy do wyjścia w morze...
PATROL NR.2
Misja rozpoczęta dnia 22.09.2009 o godzinie 15:30.
Realizm: 100% SH3 Commander3.2 + GWX 3.0+LTR2.03
Czas gry: 1:1
Data: 08.11.1939
Przydział: 2 Flotylla
Baza: Wilhelmshaven
U-Boot: U-53 VIIB
08.11.1939 - 1 dzień na morzu
01:05 - załoga na stanowiskach bojowych.Stan osobowy - 4 Oficerów, 16 podoficerów, 30 marynarzy, 1 oficer z biura
propagandy Rzeszy ( fotoreporter )
01:09 - zdjęto trap, start silników, rozpoczęto manewry wyjściowe, Oba silniki 1/3 naprzód
02:10 - Zakończono manewry wyjściowe. Kierunek 0 N. Prędkość 10 węzłów.
04:40 - Wypłynęliśmy na Morze Północne. Zwrot na 270W. Prędkość 12 węzłów.
5:09 - Kontakt przed dziobem. Namiar 352. Dwie barki towarowa przecinają nasz kurs. Mijamy je.
6:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN9596
Przepłynięto: 42 Mile morskie z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1228 Mil morskich
Prędkość: 5-12 węzłów.
Brak kontaktów.
7:40 - Wschód Słońca.
12:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN9576
Przepłynięto: 76 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1152 Mile morskie
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów.
16:45 - Zachód Słońca.
18:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN6985
Przepłynięto: 70 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1082 Mile morskie
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów.
21:00 - Dostaliśmy wiadomość, że próbowano dokonać zamachu na Fuhrera. Na szczęście nieudanego.
0:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN6894
Przepłynięto: 69 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1013 Mil morskich
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów.
Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 490 Skąd: Szczecin
#26 Wysłany: 31 Styczeń 2010, 17:31
Podziwiam wytrwałośc w grze 1:1, rozumiem że podróż przy braku kontaktów dopuszczasz na przyspieszeniu, tylko w razie jakiegos wykrycia czy zbliżenia przechodzisz na rzeczywisty?
Podoba mi się ten tryb dziennika pokładowego, dobrze sie takie czyta.
Podziwiam wytrwałośc w grze 1:1, rozumiem że podróż przy braku kontaktów dopuszczasz na przyspieszeniu, tylko w razie jakiegos wykrycia czy zbliżenia przechodzisz na rzeczywisty?
Nie. Cały czas 1:1... Nawet na pustym oceanie. Obecnie mam 18:00 drugiego dnia i przymierzam się do minięcia Dover około 22-23... Czyli za 5h gry.
Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 490 Skąd: Szczecin
#28 Wysłany: 31 Styczeń 2010, 18:30
no to super, w tych warunkach bedziesz przezywal prawdziwa tesknote za powrotem do portu i docenisz każdy napotkany cel, a za jakies 5 lat, czyli w 2015 jesli dozyjesz to moze usłyszysz o końcu wojny Piękne wyzwanie, w życiu mozna niewiele takich gier przejść.
Hubal mnie tym zaraził (gdy dla niego zacząłem testować pliki ze zmęczeniem załogi) i spodobało mi się. Teraz wyczekuję przejścia przez Dover. jeszcze te 5h... I trzeba będzie przejść....
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#30 Wysłany: 1 Luty 2010, 01:15
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Hubal mnie tym zaraził (gdy dla niego zacząłem testować pliki ze zmęczeniem załogi) i spodobało mi się. Teraz wyczekuję przejścia przez Dover. jeszcze te 5h... I trzeba będzie przejść....
A tak swoją drogą chłopaki, to jak spędzacie te długie godziny na patrolach, cały czas wzrok wbity w monitor, czy gra sobie gra, a wy w tym czasie różne różności robicie?
Osobiście cały czas czuwam Na biurku leżą notatki z pochodnym więc szybkie rzucenie oka przez lornetkę na horyzont, sprawdzenie mapy czy aby jakiś kontakt nie wyskoczył, sprawdzenie załogi i wracam do robienia pochodnych.
Nie zostawiam gry bez nadzoru, jak gram 1:1 to siedzę przy kompie, dlatego też jeden dzień gry zajmuje minimum 2,5-3 dni czasu rzeczywistego. Zresztą to takie przyjemne siedzieć na mostku i patrzeć jak się nic nie dzieje ( zresztą to jest moje zboczenie z pracy, zawsze po daymance w maszynie chodzę na mostek na herbatę i ciacho oraz aby powkurzać wachtowych i patrze na puste morze )
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 1 Luty 2010, 08:45, w całości zmieniany 2 razy
A tak swoją drogą chłopaki, to jak spędzacie te długie godziny na patrolach, cały czas wzrok wbity w monitor, czy gra sobie gra, a wy w tym czasie różne różności robicie?
Ja mam kanapę obok komputera. Nie ma to jak położyć się na łóżku kapitana i odejść od kompa na naukę. Nagle słychać, że oficer woła. Wtedy biegnie się do kompa i patrzy, co się dzieje...
Ja u siebie teraz mam przejście przez Dover. Tutaj muszę być uważny na mostku...
6:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8249
Przepłynięto: 69 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 944 Mile morskie
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów.
7:55 - Wschód Słońca
12:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8453
Przepłynięto: 69 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 875 Mil morskich
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów.
16:45 - Zwiększamy prędkość do 15 węzłów.
17:10 - Zachód Słońca. Zwiększamy prędkość do 17 węzłów.
18:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8717
Przepłynięto: 74 Mile morskie z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 801 Mil morskich
Prędkość: 16-17 węzłów.
Brak kontaktów.
21:10 - Zauważono latarniowca przed Dover
21:30 - Zauważono latarnie Dover.
21:37 - Minięto najcieńsze miejsce Kanału.
22:25 - Utracono kontakt z latarniowcem Dover.
23:23 - Zauważono statek na namiarze 90. Oświetlony. Zbliżamy się.
23:32 - Statek płynie bardzo szybki zbliżając się do Dover. Rezygnujemy z pościgu ze względu na płytkość wód i bezpośrednią bliskość bazy Royal Navy.
23:45 - Utracono kontakt z frachtowcem.
0:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3328
Przepłynięto: 97 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 704 Mile morskie
Prędkość: 16 węzłów.
Brak kontaktów.
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 309 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil morskich
Podsumowanie patrolu:
Przepłynięto: 566 Mil Morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
0:40 - Wcześniejszy Zwrot na 258 WSW. Skracamy trasę o około 10-15 mil morskich
3:30 - Lewy silnik pracuje nierówno. Chif zaleca wyłączenie go na chwilę.
4:04 - Usterka została zlokalizowana i naprawiona.
5:14 - Zauważono małą jednostkę przybrzeżną. Namiar 66. Idzie kursem równoległym do naszego w przeciwnym kierunku. Nie podejmujemy pościgu, aby uniknąć wykrycia i ostrzeżenia większych jednostek o naszej obecności.
5:25 - Utracono kontakt z celem.
6:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3782
Przepłynięto: 94 Mile morskie z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 597 Mil Morskich
Prędkość: 16 węzłów.
Brak kontaktów.
7:30 - Zauważono motorówkę patrolową. Nadchodzi od rufy, kurs prawie równoległy. Zanurzenie na 30 metrów.
7:57 - Wynurzenie. Prędkość 10 węzłów.
8:02 - Wschód Słońca.
10:09 - Otrzymaliśmy wiadomość, że na wschodnim wybrzerzu brytyjskim płynie grupa uderzeniowa.
12:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3532
Przepłynięto: 60 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 2 Mile Morskie
Pozostało: 537 Mil Morskich
Prędkość: 10 węzłów.
Brak kontaktów.
12:35 - Otrzymano instrukcję, aby podczas strzelania torpedami używać zapalników magnetycznych.
12:57 - Zauważono dym na namiarze 239. Kierujemy się w tamtą stronę na pełnej mocy.
13:04 - Zawrót na 290. Celem okazał się uzbrojony kuter. Otwiera ogień w naszą stronę.
13:05 - U-Boot został trafiony jednym z pocisków.
13:20 - Utracono kontakt z wrogiem. Zwrot na stary kurs, prędkość 17-18 węzłów.
13:45 - Zwalniamy do 14 węzłów.
13:48 - Zauważono statek. Namiar 13. Kierujemy się na cel.
13:52 - Cel zidentyfikowany jako francuski frachtowiec 5000 BRT. Zanurzamy się. Atak z głębokości peryskopowej.
13:58 - Cel zmienia kurs. Zygzakuje. Pewnie został ostrzeżony przez kuter i stara się ominąć nasz "stary" kurs.
14:10 - Wystrzelono do celu 1 torpedę. Frachtowiec skręcił, wystawiając nam się drugą burtą.
14:12 - Wystrzelono torpedy 2,3 i 4. Osiągnięto 2 trafienia. Statek się zapalił.
14:15 - Statek nas minął i ustawił się idealnie do ataku z wyrzutni rufowej. Wystrzelono celną rufową torpedę. Statek nadaje SSS i identyfikuje się jako SS Afoundria (4796 BRT).
14:17 - Wynurzenie. Zezwolenie na otwarcie ognia
14:20 - Wystrzelono 12 pocisków z działa 88mm, trafiając 11 razy i X pocisków z działka 20mm. Frachtowiec nabiera przechyłu i płonie. Załoga spuszcza na wodę szalupy. Oddalamy się.
14:26 - Rufa frachtowca znika pod wodą. Widać 4 szalupy. Nie zbliżamy się do statku ze względu na bliskość wrogich jednostek. Oddalamy się od miejsca zatopienia na pełnej prędkości.
15:00 - Zwalniamy do 14 węzłów. Zakończono przeładunek torped wewnętrznych. Rozpoczęto załadunek torped zewnętrznych
16:00 - Torpedy przeładowane. Załoga wraca do rejsowego systemu wachtowego.
17:35 - Zachód słońca
18:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3517
Przepłynięto: 68 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0,6 Mili Morskiej
Pozostało: 474 Mile Morskie
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów.
19:00 - Przechwyciliśmy meldunek od frachtowca płynącego do Dover, że jest w pobliżu Portland na środku kanału. Prosi o wytyczne ominięcia pól minowych.
Musi być nie dalej, niż 20 mil od nas. Kierujemy się na pełnej prędkości na obliczoną pozycję. Ciekawe, czy angole wyślą im te dane...
20:00 - Zanurzenie celem złapania kontaktu na hydrofonie. Z obliczeń wynika, że parowiec powinien być maksymalnie 10 mil od naszej pozycji.
Kontakt na namiarze kompasowym 140, 90 i 60. Kontakt na 140 i 60 brzmi jak jednostka patrolowa. Kontakt na 90 brzmi jak parowiec. Kontynuujemy pościg w wynurzeniu.
20:05 - Wynurzenie.
20:45 - Zauważono ciemną sylwetkę celu. Cel zidentyfikowany jako duży kuter. 500 BRT. Wracamy na poprzedni kurs. Bezowocna pogoń spowodowała nadłożenie 52 mil.
22:15 - Zauważono jednostkę patrolową na północ od naszej pozycji. Nie zmieniamy kursu
22:40 - Utracono kontakt z wrogą jednostką.
23:15 - Zauważono kolejną jednostkę patrolową. Tym razem przechodzi na południe od nas. Nie zmieniamy kursu.
23:20 - Zauważono, że za jednostką patrolową płynie mały frachtowiec. Podchodzimy do ataku z powierzchni.
23:30 - Jednostka patrolowa zawróciła, oddala się od frachtowca, czekamy do ataku z wyrzutni rufowej
23:45 - Torpeda w wodzie. 55 sekund później trafienie. Wyprzedzamy frachtowiec, aby oddalić się od uzbrojonego kutra, który zapewne tu wróci. Frachtrowiec nic nie nadaje.
23:50 - Frachtowiec włącza reflektory i wycelowuje je w nas. Natychmiast kuter otwiera ogień. To pułapka. Odwracamy się od nich i odpływamy na pełnej szybkości. Matrosengefreiter Hans Gemeiner strzela z rufowego działka 20mm do statku-przynęty.
Z 240 pocisków przynajmniej kilka trafia. Zaobserowano kilka eksplozji na frachtowcu
23:55 - Udało nam się uciec ze światła reflektorów, skręcamy na północ
0:00 - Podsumowanie dnia
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2638
Przepłynięto: 57 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0,5 Mili Morskiej
Pozostało: 456 Mil Morskich
Prędkość: 18 węzłów.
Frachtowiec-przynęta i uzbrojony kuter na południe od naszej pozycji. Odległość 4-5km.
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 279 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 3,1 Mili morskiej
Zatopiono: 1 frachtowiec o tonażu 4796 BRT
Podsumowanie patrolu:
Przepłynięto: 845 Mil Morskich z czego w zanurzeniu - 3,1 Mili morskiej
Zatopiono: 1 frachtowiec o tonażu 4796 BRT
Wpis z prywatnych notatek kapitana:
Cytat:
Dzień 10 listopada nie należał do zbyt udanych. Po przejściu pod Dover ogarnęło nas uczucie niemocy, gdy musieliśmy przepuścić frachtowiec. Tu było zbyt płytko i zbyt niebezpiecznie na atak. Później jeszcze musieliśmy kryć się na głębinie przed kutrem torpedowym. Na szczęście nas nie zauważył. Wiedziałem, ze musimy jak najszybciej coś zatopić.
Około 13:00 Bootsmann Heinrich Gabelmann zauważył dym. Natychmiast skręciliśmy w tamtą stronę. W miarę zbliżania stało się jasne, że to niewielka jednostka. Już miałem wydać rozkaz otwarcia ognia z działa, gdy nagle wroga jednostka skręciła w naszą stronę i otworzyła ogień. Uzbrojony kuter! Natychmiast nakazałem zwrot i ucieczkę od wroga. Szczęśliwie dla nas ostrzał nie był celny. Tylko 1 pocisk trafił w pobliże, gdy byliśmy obróceni burtą do wroga. Mając przewagę prędkości na powierzchni uciekliśmy od wroga. Morale załogi lekko podupadło po tych wydarzeniach. Gdyby tylko ci Anglicy byli lepiej wyszkoleni, byłoby z nami krucho.
Nagle los okazał się na nasz szczęśliwy. Ledwo uciekliśmy od kutra, na horyzoncie pojawił się frachtowiec. Szedł nieświadomy naszej obecności. Zanurzyliśmy się, aby zaatakować z głębokości peryskopowej. Eter nie był jednak pusty. Załoga francuskiego parowca musiała otrzymać informacje o naszej obecności, gdyż zmienili kurs i zaczęli zygzakować. Zmusiło mnie to do wystrzelenia salwy torped. I tylko 2 dosięgły celu. Frachtowiec jednak próbował uciec. Wiedziałem, że nie miałem dużo czasu, aż przybędzie ścigający nas kuter i nakazałem wystrzelić kolejną torpedę, z rufowej wyrzutni torpedowej. Ta okazała się celna. Francuski parowiec zatrzymał się i zaczął nadawać SSS, identyfikując się jako SS Afoundria.
Wynurzyliśmy się i natychmiast rozpoczęliśmy ostrzał z działa. Frachtowiec nagle jak na zawołanie zaczął się przechylać. Natychmiast rozkazałem opuścić pole walki. Parowiec zatonął dziobem w przód, gdy go jeszcze widzieliśmy.
Ten sukces był jedynym naszym sukcesem tego dnia. A po dniu nastała gorsza noc.
Najpierw ścigaliśmy w ciemnościach cel, który okazał się za mały, aby opłacało się go zatopić. Potem zdarzyła się sytuacja, która prawie kosztowała nas życie....
O 23:20 wachta zgłosiła kontakt z uzbrojonym kutrem, który płynie równolegle do nas. Poleciłem wachcie uważnie go obserwować i nie przywiązałem do niego zbyt wielkiej wagi, zmęczony po długim dniu. Jednak niedługo potem zgłoszono, że za uzbrojonym kutrem idzie jakiś parowiec.
Wyszedłem na pomost i w ciemnościach zobaczyłem obie jednostki. Były tak blisko. Nagle kuter zawrócił i zaczął oddalać się od frachtowca. Pomyślałem, że pewnie uznali, że przeprowadzili frachtowiec przez najniebezpieczniejszy obszar i zostawili go. Skierowaliśmy się kursem przechwycenia i ustawiliśmy się do strzału z rufy., Gdy parowiec przechodził za nami, wystrzeliliśmy 1 torpedę. Po niecałej minucie zauważyliśmy eksplozję. Jednak parowiec nie zaczął tonąć, a eter był pusty. Wiedziałem o krążącym w okolicy kutrze, więc nakazałem zbliżyć się i zatopić parowiec ogniem z działa, po czym oddalić się na maksymalnej prędkości. Nagle parowiec oświetlił nas reflektorami, a oddalony kuter otworzył ogień. To była pułapka! Rozkazałem ustawić kurs oddalający się, a jednemu z marynarzy otworzyć ogień z działka 20mm i "zgasić te reflektory".
Jedyne, co nas uratowało to jeszcze gorsze wyszkolenie brytoli. Znów udało nam się uciec na powierzchni i skryć się w ciemnościach.
Jednak ta sytuacja dała mi wiele do myślenia. Prawie utraciłem okręt w pułapce! Moja bezmyślność mogła kosztować nas życie.
DOŚĆ! - powiedziałem sobie - Opuszczamy kanał. Zapolujemy na Wschodnim Podejściu. Tutaj rozpoczęło się polowanie na nas.
Ruszyliśmy na pełnych obrotach w ciemność nocy, która do rana miała nam zapewniać bezpieczeństwo....
0:05 - Wracamy na stary kurs. Prędkość maksymalna.
0:15 - Alarm odwołany. Zmiana wachty.
0:20 - Wróg zgasił reflektory. utracono z nim kontakt. Zwalniamy do 14 węzłów.
6:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2566
Przepłynięto: 85 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 372 Mile Morskie
Prędkość: 14 węzłów.
Brak kontaktów
6:34 - Zauważono motorówkę patrolową. Namiar 300
6:37 - Zostaliśmy zauważeni. Dwie motorówki patrolowe się zbliżają do nas, otwierając ogień. Zanurzenie 80 metrów.
7:50 - Wynurzenie. Nie ma wroga w zasięgu wzroku. Kontrynujemy rejs z prędkością 10 węzłów, ładując akumulatory.
7:58 - Wschód Słońca
8:00 - Baterie naładowane. Przyspieszamy do 14 węzłów
10:25 - Otrzymałem komunikat, że pod Dover pływa Holenderski okręt wojenny. Należy uważać na niego i pod żadnym pozorem nie atakować.
11:48 - Zauważono dym na północ od naszej pozycji. Kierujemy się tam.
12:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2557
Przepłynięto: 68 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 2,5 Mili Morskiej
Pozostało: 307 Mile Morskie
Prędkość: 14 węzłów.
Dym na północ od naszej pozycji
12:05 - Zidentyfikowano statek. Mały parowiec 2000 BRT.
12:20 - Otworzono ogień z działa 88mm z odległości kilometra. Po trafieniu przed dziobem statek nadaje SSS. Wystrzeliwujemy w przeciągu 5 minut kolejne 19 pocisków, które osiągają cel. Parowiec staje w ogniu, zatrzymuje się i zaczyna tonąć.
Załoga opuszcza tonącą jednostkę.
12:33 - Statek zatonął rufą.
12:36 - Podpływamy do szalupy. Załoga twierdzi, że zatopionym statkiem był SS Katingo Hajipatera z ładunkiem żywności. Wyporność jednostki 2857 BRT.
17:35 - Zachód Słońca
18:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2479
Przepłynięto: 81 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 232 Mile Morskie
Prędkość: 14 węzłów.
Brak kontaktów
0:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: zachmurzenie średnie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF1935
Przepłynięto: 88 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 144 Mile Morskie
Prędkość: 14 węzłów.
Brak kontaktów
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 322 Mile morskie z czego w zanurzeniu - 2,5 Mili morskiej
Zatopiono: 1 frachtowiec o tonażu 2857 BRT
Podsumowanie patrolu:
Przepłynięto: 1167 Mil Morskich z czego w zanurzeniu - 5,6 Mili morskiej
Zatopiono: 2 frachtowce o tonażu 7653 BRT
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum