Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Czym się charakteryzuje? Jest to połączenie dorobku modowiczów: OneLifeCrisis oraz Makman94, który jest autorem M.E.P.
Większość atmosfery pochodzi od OLC, a więc częściowo zachmurzone niebo, niemal całe oświetlenie i refleksy. Z opcjonalnej, ciemniejszej wody dla M.E.P zaczerpnąłem powierzchnię wody i teksturkę na czyste niebo (które jest teraz nie do końca czyste, bo widać na nim delikatne obłoczki).
Plus dorzuciłem kilka własnych pomysłów:
- Mniejszy księżyc, bardziej pasujący do małego słońca
- Mocniejsza poświata słońca, dzięki danym przerzuconym wprost z OLC's Flat Sun Fix
- Słabsza widoczność pod wodą w porównaniu z GWX, lepsza nieco niż w czystym modzie OLC, poniżej 100 metrów i w nocy praktycznie nic nie widać pod wodą.
- Tekstura nieba pochmurnego, pamiętająca jeszcze czasy GWX 2.0, poddana przeze mnie edycji, wygładzaniu i innym korektom.
- Niebo jest jaśniejsze przy powierzchni wody w miejscu w którym jest słońce (czemuż w GWX - 16km Atmosphere z tego zrezygnowano?!?)
Jeszcze kilka uwag:
- Mod, wymagania ma wyraźnie mniejsze niż M.E.P, ja w ogóle nie zauważyłem spadku płynności, nawet porównując z atmosferą 8 km.
- Noc jest ciemna jak jasny gwint, co się przekłada na sprawność oczu naszej i wrogiej wachty. Jednostki mogą się mijać naprawdę blisko i pojęcia nie mieć o swojej obecności. Ataki na powierzchni na początku wojny to pikuś, wrogie jednostki nie mają praktycznie szans, by zauważyć torpedy z napędem parogazowym.
- PL_HUBAL już zadeklarował wierność mojemu modowi, a to chyba najlepsza rekomendacja, jeśli chodzi o realizm grafiki.
Poczekam na premierę na BtS, z tego powodu, że chłopaki mi załatwiają zgody oryginalnych autorów plików plus jeszcze, prawdopodobnie, będą ReadMe poprawiać z mojej imitacji angielskiego. Dzień góra dwa i będzie gotowy.
Noc jest ciemna jak jasny gwint, co się przekłada na sprawność oczu naszej i wrogiej wachty. Jednostki mogą się mijać naprawdę blisko i pojęcia nie mieć o swojej obecności. Ataki na powierzchni na początku wojny to pikuś, wrogie jednostki nie mają praktycznie szans, by zauważyć torpedy z napędem parogazowym.
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#5 Wysłany: 9 Luty 2010, 07:47
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Cytat:
Noc jest ciemna jak jasny gwint, co się przekłada na sprawność oczu naszej i wrogiej wachty. Jednostki mogą się mijać naprawdę blisko i pojęcia nie mieć o swojej obecności. Ataki na powierzchni na początku wojny to pikuś, wrogie jednostki nie mają praktycznie szans, by zauważyć torpedy z napędem parogazowym.
Znaczy grzebałeś też w plikach AI?
Nie. Testowałem sprawę i AI zdaje się automatycznie reagować na intensywność światła, jakie daje otoczenie. Wystarczy odpalić trening z torpedami, poczekać do godz 12 i zaatakować osławionego Stamp Steamera. Ja odpaliłem w niego całą salwę. Tak jak w dzień od razu robił unik, tak teraz nawet nie odpalił maszynowni.
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#7 Wysłany: 9 Luty 2010, 13:17
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Pierwsze spostrzeżenie. Noc jest jaśniejsza, niż w MEP. Mogę łatwo dostrzec zarys U-Boota
Mam nadzieję że to nie wada? I tak jest bardzo ciemno, zwłaszcza w pochmurną noc, chociaż zarys nieco, odległych jednostek powinien być dość wyraźny. Prawie całe oświetlenie pochodzi z moda OLC, tutaj prawie nic nie dłubałem.
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#8 Wysłany: 10 Luty 2010, 10:17
OK, drodzy państwo, mod już trafił na hosting, zapraszam do pobrana! Jeżeli nasi administratorzy mają wolę ku temu, mogą go zamieścić w naszym dziale download.
Może przerzucicie się w MP na Stormowego moda? Wygląd ma nieporównywalnie lepszy od UTW a jako że jest na GWX można by wgrać gotowego moda do zróżnicowanych dymów i było by pod tym względem bardziej "realistycznie". Interfejs z UTW i tak każdy mógłby sobie zostawić, bo to można łatwo rozdzielić. Chciałbym wypływać z Wami na patrole, ale szczerze pisząc po ledwo trzech nie mogę już patrzeć na grafikę UTW (wolałbym już chyba podstawkę, brakowałoby mi tylko efektownego dymu z płonących okrętów) i rozglądam się za grupą pływającą na GWX
--------
Nie pomyślałem że to może być powiązane z misjami więc pewnie się nie da.
Ostatnio zmieniony przez Huzar 10 Luty 2010, 11:46, w całości zmieniany 1 raz
Powiem ci to tak Huzar. UTW nie miało być realistyczne. Miało być ponure, podkreślające okrucieństwo wojny. To mod typowo dla Multi.
Wejdź sobie do wnętrza U-Boota ściganego na 160 metrach przez 4 DD i rozejrzyj się po okręcie. Tym wnętrzu, w którym wygląda, jakby ktoś niedawno napalił. Czuć tą ciężką atmosferę. Tak samo brudny peryskop, gdy wpływasz między szczątki. Miodzio po prostu.
Na pewno jest wiele rzeczy, które wymagałoby poprawki. Np. wytrzymałość kilku jednostek wojennych, które za łatwo toną (np. niemiecki rajder, ale chyba do tego widziałem jakiś patch). Jest dużo rzeczy, które można by dodać, dużo ciekawych jednostek, itd. Można. Tylko trzeba to przemyśleć. Np. Ja się zastanawiam nad pewnym modem zmieniającym "bezwładność" ciężkich jednostek. Ale najpierw trzeba dokonać testu, jak AI sobie z tym poradzi. Widziałem wiele zdjęć, gdy DD się taranowały, statki zderzały. Jeżeli AI sobie nie poradzi z nowymi zasadami fizyki, to choć mod będzie realistyczny, nie będzie nadawał się na multi. W multi, częściej niż na singlu dochodzi do tzw. zapętlania konwoju. Wówczas AI musi sobie poradzić z tym chaosem. I jak jakiś mod spowoduje, że sobie nie poradzi, mod będzie do wyrzucenia. Na multi. Na singlu, gdzie atakuje 1 okręt, to inna sprawa. Ale nie na multi, gdzie naraz atakuje 8 jednostek.
Multi rządzi się własnymi prawami. Tutaj w 2h napchana jest cała akcja. Nie masz czasu jak w kampanii na opływania, 10 prób ataku, czy coś. Są te 2h do wykorzystania i tyle.
3. Gramy na czystej grze w wersji 1.4 plus mod Uboat Total War plus aktualny patch do tego moda, oraz pakiet misji "Wiosna 2010". Ze względów fair play zabronione jest samowolne modowanie gry. Każdy dodatkowy mod musi zostać zaakceptowany przez osoby odpowiedzialne za ranking.
Ps. A dodam ci 1 rzecz. Mod Storma ułatwiłby wiele misji, ale kilka z nich... utrudnił (bo z tego co wiem, nie zmienia zasad mgły. Chyba, ze się mylę?). Gdy większość graczy w deszczu miałaby 2km widoczności, ty ledwo byś widział dziób U-Boota.
Aha. Poza tym DRASTYCZNE zmiany w modzie będą dopiero na koniec sezonu. W trakcie sezonu rankingu będą tylko poprawiane błędy.
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#15 Wysłany: 10 Luty 2010, 12:27
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Ps. A dodam ci 1 rzecz. Mod Storma ułatwiłby wiele misji, ale kilka z nich... utrudnił (bo z tego co wiem, nie zmienia zasad mgły. Chyba, ze się mylę?). Gdy większość graczy w deszczu miałaby 2km widoczności, ty ledwo byś widział dziób U-Boota.
To prawda, w ciężkim deszczu mgła jest bardzo silna, GWX owska. Widoczność? Hm. Będzie z kilometr. Te misje wymagałyby bardzo bliskich podejść, albo posiłkowania się hydrofonem, walenia na słuch, co mogłoby przynieść "ciekawe" rezultaty. Choć najpewniejszym rezultatem byłoby wk**enie graczy.
Powiem ci to tak Huzar. UTW nie miało być realistyczne. Miało być ponure, podkreślające okrucieństwo wojny.
Wejdź sobie do wnętrza U-Boota ściganego na 160 metrach przez 4 DD i rozejrzyj się po okręcie. Tym wnętrzu, w którym wygląda, jakby ktoś niedawno napalił. Czuć tą ciężką atmosferę. Tak samo brudny peryskop, gdy wpływasz między szczątki. Miodzio po prostu.
Nie ma technicznego problemu, by korzystać z wnętrza u-boota czy interfejsu utw w innym modzie.
Cytat:
Np. Ja się zastanawiam nad pewnym modem zmieniającym "bezwładność" ciężkich jednostek.
Nie wiem, czy to samo mamy na myśli ale "bezwładność" poprawia TMT v2 dla GWX
Cytat:
Aha. Poza tym DRASTYCZNE zmiany w modzie będą dopiero na koniec sezonu. W trakcie sezonu rankingu będą tylko poprawiane błędy.
Rozumiem, to przesądza sprawę. Dzięki za odpowiedź.
Np. Ja się zastanawiam nad pewnym modem zmieniającym "bezwładność" ciężkich jednostek.
Nie wiem, czy to samo mamy na myśli ale "bezwładność" poprawia TMT v2 dla GWX
Cytat:
Aha. Poza tym DRASTYCZNE zmiany w modzie będą dopiero na koniec sezonu. W trakcie sezonu rankingu będą tylko poprawiane błędy.
Rozumiem, to przesądza sprawę. Dzięki za odpowiedź.
Do pierwszego... Akurat inny modzik. Cóż. Ten też przetestuję
A co do drugiego. Ale oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby uwzględnić propozycje w następnym sezonie.
Ciesze się, że jesteś zainteresowany tematem i wystosowujesz propozycje, bo na tym polega rozwój modu. Nie chciałbym aby mój post brzmiał jak ucięcie dyskusji.
Ja cały czas czytam, analizuję i spisuje propozycje. Potem lista przejdzie przez sOnara (jako twórca moda obejrzy i wyrazi swoje opinie) i może pojawi się w następnej wersji. Kto wie?
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#19 Wysłany: 10 Luty 2010, 14:31
PL_Marco napisał/a:
Storm powiedz mi czy ja tego moda mogę walnąć na czystą wersje SH III ?
Teoretycznie możesz. ALE. SH3 posiada 8km a ten mod 16 km atmosferę, w GWX, niezależnie od atmosfery, wykrywalność to ok 12 km, w SH3 6-7 km.
Tyle teorii. Nie wiem jak tam plik sensors.cfg tego moda odbierze, tzn z jakiej odległości wróg Cię będzie widział i ty jego. Musisz to po prostu sprawdzić, innej opcji nie ma.
Odpal trening nawigacyjny w Akademii z aktualizacją mapy i zerknij, na jakim dystansie przepływające kutry z tej mapy znikną. Jak się pokryje z zasięgiem mgły, to jest ok. Będziesz musiał w praniu przetestować to dla różnych typów pogody. Np w samouczku torpedowym z nieruchomym Stamp Steamerem, używając kompresji czasu, czekając na zmiany pogody. Inne pomysły mi nie przychodzą...
A gdzie jest zapisana ta atmosfera ? Czy da się to przywrócić do oryginalnych ustawień.
Bo kombinuje co by na tym (po uprzednich testach i uzgodnieniach że nie wpływa na warunki gry) grać Ranki.
Oj w ogóle to musimy się zgadać na ventrilo bo jesteś dużo bardziej w temacie niż Ja.
PS. A wiesz który parametr odpowiada że przechył centrali ? Bo światła to banał, a jeszcze chce żeby był przechył jak w GWX 3 (a nie chce całego pliku wrzucać z GWXa).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum