POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Karta do wzrokowego pomiaru odległości i AOB
Autor Wiadomość
Huzar 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Krzysztof
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: PL

 #1  Wysłany: 10 Luty 2010, 19:15   Karta do wzrokowego pomiaru odległości i AOB

Jak zapewne część z was wie, Hitman pracuje nad nowym interfejsem, będącym już w fazie beta-testów. Jest w nim jedna rzecz, która sama w sobie zasługuje na osobny temat i którą tu pokrótce chciałbym opisać, tj. karta do wzrokowego pomiaru odległości i AOB - jak dla mnie rzecz zupełnie świeża i przydatna (znów też nie wiem, czy to dla was jakaś nowość).

To jest skrin z alfy nowego modu:
http://www.subsim.com/rad...ad.php?t=160560


Karta znajduje się po prawej stronie i dzieli się na dwie części - u góry mamy pomiar odległości (messtafel), a u dołu pomiar AOB (lagewinkel).

Rysunki statków w pomiarze odległości przedstawiają statki w momencie zajmowania całej długości peryskopu i zwrócone pod kątem prostym (jeśli pod innym kątem, trzeba sobie wyobrazić jaką długość zajmowałyby pod prostym). Pośrodku mamy odległość, w jakiej dany statek zajmuje w peryskopie taką pozycję w powiększeniu 1x (czyli bez powiększenia) - czyli np. niszczyciel zajmuje całą długość w odległości 100m. Teraz, po prawej stronie mamy dwie kolumny z wartościami odległości dla powiększenia 1,5x i 6x - czyli standardowe peryskopu, tak więc np. w powiększeniu 6x ten sam niszczyciel zajmie całą długość peryskopu na 750m. Łatwo się domyślić że dowcip polega na tym, że gdy niszczyciel zajmuje połowę długości peryskopu, to możemy wtedy pomnożyć daną wartość przez 2 i wiemy, że w powiększeniu 6x znajduje się w odległości 1500m. Podobnie, gdy zajmie 1/3 peryskopu itd. Uzyskane wartości są oczywiście "z grubsza".

Dla mnie osobiście wspaniałą sprawą jest ten prosty rysunek na dole pomocny w odgadnięciu aob. Takie wiarusy jak na tym forum potrafią już pewnie ocenić aob bez podobnych pomocy, jednak dla początkującego we wzrokowym określaniu aob, okazało się to dla mnie niezwykle pomocne i skuteczne - zasada jest chyba jasna i nie trzeba tłumaczyć.

Zaproponowałem autorowi, by opublikował taką kartę w wyższej rozdzielczości tak aby każdy mógł sobie wydrukować i korzystać niezależnie od używanego modu, tak więc pojawi się ona niezależnie od modu w dniu jego wydania.

Jeszcze trochę o modzie - Hitman jest specem pod względem historycznym i historycznym realizmem kieruje się w opracowywaniu tego moda. W porównaniu do innych gui jest to pod kilkoma względami zupełnie inne podejście, ufundowane przede wszystkim na wzrokowej ocenie "z grubsza" (ukryty jest np. podręcznik do rozpoznawania statków i nie ma identyfikacji, na szczęście można znaleźć podręcznik pod jednym z klawiszy aby poćwiczyć).
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #2  Wysłany: 10 Luty 2010, 19:45   

O tej "karcie" czytałem na necie, ba nawet na forum chyba przewijał się wątek o tym.
Chyba jest gdzieś (w jednym z muzeum) taka oryginalna wydobyta z U-Boota.

Osobiście, lubię jak jest tak klarownie, z tym że mam też słabość do tego by peryskop (jego "okular" ale ten co widzimy) był jak największy. Co Mi się tu nie podoba to to ze jest to jakoś (jak w innych odsłonach tego autora) jakoś tak, jakby to określić - bardzo czysto ?!
Wolałbym żeby było trochę brudu, tu coś trochę porysowane i nie chodzi Mi tylko o przyrządy ale także o optykę.
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #3  Wysłany: 10 Luty 2010, 19:47   

Brawo!

Już pytałem o coś takiego - spotkałem się z tym w rozwijanym "Danger of the Deep", ale nikt nie udzielił takiego fachowego instruktażu jak ty tutaj.

:ok:
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 10 Luty 2010, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Huzar 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Krzysztof
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: PL

 #4  Wysłany: 10 Luty 2010, 19:56   

Wiem, bo samemu mi udzielono instruktarzu :studencik: :lol

Jeśli mielibyście jakieś dodatkowe informacje o tej karcie, w tym historyczne, jakieś inne wersje, zdjęcia albo cokolwiek byłbym wdzięczny.

----

Marco - masz rację, też bym chciał jakieś cuś więcej pod względem graficzno-brudno-realnym.
Ostatnio zmieniony przez Huzar 10 Luty 2010, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #5  Wysłany: 10 Luty 2010, 22:49   

Huzar napisał/a:
Marco - masz rację, też bym chciał jakieś cuś więcej pod względem graficzno-brudno-realnym.


A znacie pierwsze wersje Hitman Opitcs? Jak nie znacie to wasze szczęście, to dopiero był... :cenzura: ;] ;]
_________________

 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #6  Wysłany: 10 Luty 2010, 23:06   

znamy, znamy, zatopiłem Hood-a z tym interfejsem :szpaner:
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
Huzar 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Krzysztof
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: PL

 #7  Wysłany: 10 Luty 2010, 23:07   

PL_Storm87 napisał/a:
A znacie pierwsze wersje Hitman Opitcs? Jak nie znacie to wasze szczęście, to dopiero był... :cenzura: ;] ;]

Zgadzam się, stare gui mi się nie podobało. Zresztą, trzeba tam chyba było dodatkowo podrukować jakieś tabelki żeby cokolwiek się dowiedzieć. W tym nowym niespodzianka - tabelki są na jednym z paneli :8) Dodatkowo ma piękny duży kompas i jeszcze piękniejszy "Lagewinkelscheibe" - dysk AOB.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów U-boot - punkt pomiaru glebokosci?
PL_Hartmann Książki, zdjęcia, filmy wojenne oraz ciekawostki historyczne 6 20 Czerwiec 2005, 10:59
PL_maniek
Brak nowych postów KSDII: Adversaries - określanie odległości celu RAOBF
PL_Cmd_Jacek Pytania i odpowiedzi 0 22 Czerwiec 2018, 19:10
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Jaka karta graficzna?
PL_Arek71 Pytania i odpowiedzi 14 18 Czerwiec 2007, 19:22
Gladius
Brak nowych postów Poradniki Blondynki - Karta częstotliwośći
PL_Anne Bonny Dział ogólny do rozmów na temat DW 1 25 Wrzesień 2018, 21:22
PL_Cmd_Jacek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group