POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
"Manualne" Torpedy w SH 4
Autor Wiadomość
NAD 




Kraj:
poland

Imię: Bernard
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 3
Skąd: Bolesławiec

 #1  Wysłany: 7 Marzec 2010, 15:25   "Manualne" Torpedy w SH 4

Witam w zasadzie to mój pierwszy post. Wiec proszę mnie nie bic. Czy jest możliwe w jakiś sposób ,aby podobnie jak w sh 3 ustalać kurs torpedy? Bo w tej chwili to steruje ze tak powiem tylko kadłubem, ale jak chce strzelać z wyrzutni rufowej to albo leci w kierunku 300 stopni albo 30 stopni czyli jakby w kierunku jaki wyznacza dziub okrętu. Dla mnie to jest zupełnie nie zrozumiałe. Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi. Gram na wersji 1.4 bez modów. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #2  Wysłany: 7 Marzec 2010, 15:30   

Rozumiem, że chodzi Ci o strzał z ręki.

Ja używałem następującego sposobu:

1) Ustawić peryskop na odpowiedni namiar.
2) Upewnić się prędkość w TDC jest równa zero
3) Kliknąć pomiar odległości.

Kalkulator powinien ustawić żyro dokładnie na namiar z peryskopu.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_U-96 
GROSSADMIRAL




Kraj:
poland

Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica
Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2456
Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa

 #3  Wysłany: 7 Marzec 2010, 15:32   Re: "Manualne" Torpedy w SH 4

NAD napisał/a:
Witam w zasadzie to mój pierwszy post. Wiec proszę mnie nie bic. Czy jest możliwe w jakiś sposób ,aby podobnie jak w sh 3 ustalać kurs torpedy? Bo w tej chwili to steruje ze tak powiem tylko kadłubem, ale jak chce strzelać z wyrzutni rufowej to albo leci w kierunku 300 stopni albo 30 stopni czyli jakby w kierunku jaki wyznacza dziub okrętu. Dla mnie to jest zupełnie nie zrozumiałe. Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi. Gram na wersji 1.4 bez modów. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.


Pierwsza sprawa to zmien lokalizacje bo w Kabulu chyba NETIA nie dziala.
_________________
capt. TUPOLOV commanding
 
 
     
PL_Matrose 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 890
Skąd: Świnoujście

 #4  Wysłany: 7 Marzec 2010, 15:36   

Przemek wrzuć na luz. Pełno jest u nas ludzi z dziwnych rejonów świata. :)

Kolego jest u nas filmik w jakimś dziale do nauki odpalania torped. :)
_________________
Korweta Flower
 
     
PL_U-96 
GROSSADMIRAL




Kraj:
poland

Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica
Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2456
Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa

 #5  Wysłany: 7 Marzec 2010, 15:41   

PL_Matrose napisał/a:
Przemek wrzuć na luz. Pełno jest u nas ludzi z dziwnych rejonów świata. :)

Kolego jest u nas filmik w jakimś dziale do nauki odpalania torped. :)


MATROSE to nie jest forum dzieci NEO czy jakies WAREZOWE a jak sie komus nie podoba no to coz... jest tylko jedno wyjscie :bum:
_________________
capt. TUPOLOV commanding
 
 
     
PL_Pasterz 



Kraj:
poland

Imię: Paweł
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 294
Skąd: Rzeszów

 #6  Wysłany: 7 Marzec 2010, 16:21   

Cześć NAD. Witamy na naszym forum.

W odróżnieniu od SH3, kalkulator torpedowy w "czwórce" nie posiada opcji resetowania parametrów ataku (namiaru, kąta kursowego i prędkości celu) - każdorazowo należy zatem nadpisać poprzednie dane, wprowadzając nowy zestaw parametrów. Wyjasnia to dlaczego torpeda wystrzelona z wyrzutni rufowej kieruje się automatycznie na namiar 315 lub 45 stopni: w kalkulatorze wciąż tkwią dane dla celu znajdującego się przed dziobem twojego okrętu, a każda z torped ma ograniczony promień skrętu wynoszący +/- 135 stopni (patrz strona 41 w instrukcji).

Jeżeli chcesz zatem posłać torpedę na namiar 200 stopni to:
- skieruj peryskop na ten namiar i wyślij go do kalkulatora (nie musisz używać stadimetru do pomiaru odległości, ważne jest natomiast abyś miał rozpoznany jakikolwiek cel w książce rozpoznania),
- upewnij się, że prędkość jest równa "0" i również wyślij ją do kalkulatora,
- opdal torpedę.
_________________
Kiedy woda pędzi, by wypełnić próżnię, która kiedyś byłą wnętrzem okrętu podwodnego, iskierki życia gasną...
Ostatnio zmieniony przez PL_Pasterz 7 Marzec 2010, 16:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_U-96 
GROSSADMIRAL




Kraj:
poland

Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica
Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2456
Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa

 #7  Wysłany: 7 Marzec 2010, 16:24   

Czyli rozumiem, ze do celow odleglych najlepiej odpalac torpedy z wylaczonymi silnikami??
_________________
capt. TUPOLOV commanding
 
 
     
PL_Pasterz 



Kraj:
poland

Imię: Paweł
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 294
Skąd: Rzeszów

 #8  Wysłany: 7 Marzec 2010, 17:08   

Cytat:
Czyli rozumiem, ze do celow odleglych najlepiej odpalac torpedy z wylaczonymi silnikami??

Jeżeli ten odległy cel pozostaje nieruchomy to nie, jeżeli natomiast się przemieszcza to ZAWSZE! W praktyce dopuszczalna prędkość SUB-a w trakcie dokonywania pomiaru wynosi 1 węzeł. Wyższe prędkości z reguły wypaczają pomiary odległości stadimetrem (przypominam, że w SH4 wykonujemy co najmniej 2 pomiary w określonym odstępie czasu), a to z kolei automatycznie przekłada się na zawyżenie faktycznej prędkości celu... Słowem cała solucja do du :cenzura: ...

Jak się nad tym głębiej zastanowić to kalkulator torpedowy w SH4 jest dużo bardziej logiczny i poukładany (a co za tym idzie i precyzyjny) niż ten w SH3...
_________________
Kiedy woda pędzi, by wypełnić próżnię, która kiedyś byłą wnętrzem okrętu podwodnego, iskierki życia gasną...
Ostatnio zmieniony przez PL_Pasterz 7 Marzec 2010, 17:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #9  Wysłany: 7 Marzec 2010, 17:24   

Cytat:
Jak się nad tym głębiej zastanowić to kalkulator torpedowy w SH4 jest dużo bardziej logiczny i poukładany (a co za tym idzie i precyzyjny) niż ten w SH3...

zależy co kto lubi. Ja zdecydowanie wolę poczekać sobie kilkanaście sekund na pomiar prędkości celu, niż 2 razy mierzyć odległość i mieć prędkość automatycznie. (swoją drogą, ci marynarze w SHIV muszą być nie lada matematykami - w SHV podobnie)
_________________

 
 
     
PL_Pasterz 



Kraj:
poland

Imię: Paweł
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 294
Skąd: Rzeszów

 #10  Wysłany: 7 Marzec 2010, 17:34   

Cytat:
Ja zdecydowanie wolę poczekać sobie kilkanaście sekund na pomiar prędkości celu

A teraz zastanów się głęboko i powiedz czy z logicznego punktu widzenia możliwe jest określenie prędkości celu na podstawie jednego pomiaru odległości i wprowadzonego kąta kursowego...

[wykluczamy tu technikę ataku polegająca na utrzymywaniu nieruchomo niezalogowanego peryskopu (tuż przed dziobem wrogiej jednostki) i pomiarze czasu w jakim jednostka ta przemieści się wzdłuż pionowej podziałki peryskopu]

Cytat:
swoją drogą, ci marynarze w SHIV muszą być nie lada matematykami

Niekoniecznie. Zarówno SH3 jak i SH4 - przy odrobinie znajomości elementarnych zasad geometrii - umożliwa oddawanie "strzałów snajperskich", a więc idealnie na styku efektywnego zasięgu torpedy. Bez użycia kalkulatora. Pamiętam, że długo dyskotowaliśmy nad tą techniką z PL_Daritto - jej skuteczność (w porównaniu do prostoty tej techniki) jest naprawdę oszałamiająca... Możliwość skutecznego storpedowania celu oddalonego o 8 km naprawdę daje do myślenia. Tym bardziej, gdy możesz wybrać maszt, pod który trafić ma torpeda :8) .
_________________
Kiedy woda pędzi, by wypełnić próżnię, która kiedyś byłą wnętrzem okrętu podwodnego, iskierki życia gasną...
Ostatnio zmieniony przez PL_Pasterz 7 Marzec 2010, 17:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #11  Wysłany: 7 Marzec 2010, 17:38   

Cytat:
Ja zdecydowanie wolę poczekać

napisałem że ja wolę to. nie napisałem że jest to absolutnie logiczne i pewne. Od takich dyskusji jest Finek.
_________________

 
 
     
PL_Pasterz 



Kraj:
poland

Imię: Paweł
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 294
Skąd: Rzeszów

 #12  Wysłany: 7 Marzec 2010, 17:48   

Brawo. To się nazywa cięta riposta :8) :8) :8) Ale chyba zaczynamy mały offtop...
_________________
Kiedy woda pędzi, by wypełnić próżnię, która kiedyś byłą wnętrzem okrętu podwodnego, iskierki życia gasną...
 
     
PL_Matrose 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 890
Skąd: Świnoujście

 #13  Wysłany: 7 Marzec 2010, 18:08   

A jakby przeprowadzić atak bez użycia peryskopu? Żeby określić kurs i prędkość wystarczyłoby 2 razy użyć hydrolokatora.


Przemek, myślę, że to co tam NAD ma w informacjach o sobie nie godzi w innych użytkowników forum. Jak już tak bardzo Cię to zabolało, że nie możesz spać po nocach i jeszcze się mocno pocisz to lepiej na PW załatwiać takie sprawy. Przynajmniej tam nie użyjesz koloru czerwonego, który działa odstraszająco... :8)
_________________
Korweta Flower
Ostatnio zmieniony przez PL_Matrose 7 Marzec 2010, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Pasterz 



Kraj:
poland

Imię: Paweł
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 294
Skąd: Rzeszów

 #14  Wysłany: 7 Marzec 2010, 18:15   

Każdy pomiar hydrolokatora jest obarczony pewnym marginesem błędu. Potrzeba kilku, a nawet kilkunastu pomiarów aby względnie prwaidłowo ocenić kurs i prędkość celu. Zawsze wystąpi niewielkie odstępstwo od parametrów oszacowanych przy użyciu hydrofonu... Co nie znaczy, że w SH4 nie da się "strzelać na słuch". Ale to już inna para kaloszy...
_________________
Kiedy woda pędzi, by wypełnić próżnię, która kiedyś byłą wnętrzem okrętu podwodnego, iskierki życia gasną...
Ostatnio zmieniony przez PL_Pasterz 7 Marzec 2010, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Matrose 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 890
Skąd: Świnoujście

 #15  Wysłany: 7 Marzec 2010, 19:26   

No tak bo do tego dochodzi termoklina itd... A jakby jeszcze użyć tego urządzenia technicznego co wykrywa chłodne miejsca w wodzie? Jeżeli na drodze do celu byłby pas o stałej temperaturze, dokładność pomiaru przez hydrolokator byłaby dokładniejsza.
_________________
Korweta Flower
 
     
NAD 




Kraj:
poland

Imię: Bernard
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 3
Skąd: Bolesławiec

 #16  Wysłany: 7 Marzec 2010, 20:25   Re: "Manualne" Torpedy w SH 4

PL_U-96 napisał/a:
NAD napisał/a:
Witam w zasadzie to mój pierwszy post. Wiec proszę mnie nie bic. Czy jest możliwe w jakiś sposób ,aby podobnie jak w sh 3 ustalać kurs torpedy? Bo w tej chwili to steruje ze tak powiem tylko kadłubem, ale jak chce strzelać z wyrzutni rufowej to albo leci w kierunku 300 stopni albo 30 stopni czyli jakby w kierunku jaki wyznacza dziub okrętu. Dla mnie to jest zupełnie nie zrozumiałe. Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi. Gram na wersji 1.4 bez modów. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.


Pierwsza sprawa to zmien lokalizacje bo w Kabulu chyba NETIA nie dziala.


Skąd wiesz byleś tam? Cierpkie strasznie przyjecie. Pierwszy post a tak już mnie pojechano. Jak widzisz za stary już jestem na dziecko Neostrady poza tym jak sam już wspomniałeś Neostrady nie mam. Aha no i starszy jestem od Ciebie Druga strona rozumiem ze sympatyzujesz z amerykańcami. I nie lubisz talibów. Wiec pamiętaj o tym ze taliby byli kiedyś finansowani przez amerykańców. Ale potem zostali zdradzeni.
Ale to tak tytułem offtopa. Wiec, dziękuje za porady oczywiście przejrzę to i tamto.
Pozdrawiam.


Ps. edit: czy tak może być?
Ostatnio zmieniony przez NAD 7 Marzec 2010, 20:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_U-96 
GROSSADMIRAL




Kraj:
poland

Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica
Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2456
Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa

 #17  Wysłany: 7 Marzec 2010, 20:39   

1 rok starszy to nie taka tragedia jeszcze NIE. To z kim ja sympatyzuje to juz w tej chwili i na tym forum jest nie istotne. Kolejna, rzecz to zmiana na lokacje niemiecka jest nie wlasciwa w zwiazku z tym musialem SAM wyedytowac Twoj profil.

Nie lubie balaganu i nie bede tolerowal zamieszania w profilach, zwlaszcza teraz w chwili kiedy taka duza ilosc ludzi sie tutaj rejestruje
_________________
capt. TUPOLOV commanding
 
 
     
PL_Matrose 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 890
Skąd: Świnoujście

 #18  Wysłany: 7 Marzec 2010, 21:17   

Walicie offtop jak moja babcia w kościele na mszy... :|| :cenzura:
_________________
Korweta Flower
 
     
Seawolf 




Kraj:
poland

Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 15
Skąd: Polska

 #19  Wysłany: 16 Lipiec 2010, 22:00   

Z celowaniem torped można różnie kombinować! Inna metoda bez użycia TDC opiera się na wyznaczeniu kursu i prędkości celu (o ile nie zygzakuje) a potem ustawienie się prostopadle do linii jego kursu w znanej odległości. Wiedząc, że tangens kąta wyprzedzenia jest równy ilorazowi prędkości celu i znanej a priori prędkości torpedy można obliczyć ten kąt (zwykle dla typowych prędkości frachtowców rzędu kilku węzłów jest to kąt z przedziału 5-15 stopni dla torped poruszających się z prędkością w przedziale 30-50 w) i wystrzelić torpedy gdy cel akurat przetnie ten namiar co widać na podziałce peryskopu lub z odczytów sonaru pasywnego. Taką metodą opracował kiedyś na Subsimie niejaki Dick O'Kane i nawet nagrał do niej tutorial (do ściągnięcia z FileFront) gdzie załatwia w ten sposób japoński tankowiec.

Swoją drogą to metoda dość przydatna w modzie Battle for Baltic gdzie sowieckie torpedy typu 53-38, podobnie jak to miało miejsce w rzeczywistości, nie przyjmują wyliczonego w amerykańskim TDC kąta żyroskopu (bo sowieckie op TDC chyba w ogóle nie miały) tylko zawsze płyną prosto przed siebie zgodnie z kursem op jaki miał on w chwili ich odpalenia.
Ostatnio zmieniony przez Seawolf 16 Lipiec 2010, 22:11, w całości zmieniany 6 razy  
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #20  Wysłany: 6 Sierpień 2010, 16:32   

Metoda o której pisze Seawolf to tzw. metoda Cromwell`a. Po jej opanowaniu można zdziwić się, jak bardzo jest skuteczna. Na Subsim mozna znaleźć informacje zarówno na temat wersji podtsawowej tego ataku (czyli pod kątem 90 stopni w stosunku do kursu celu) jak i w wersjach zaawansowanych, gdzie nie jest konieczne ustawienie okrętu prostopadle względem kursu celu.

Sam stosowałem z powodzeniem i polecam każdemu, kto lubuje się w precyzyjnych strzałach. Dodatkową zaletą tej metody jest mozliwość oddawania piekielnie cennych strzałów z dużych odległości - a to z kolei ja osobiście bardzo lubię :))

Mój rekord - precyzyjny strzał pod pierwszy maszt z odległości 2.4 km do masowca płynącego z prędkością 10 węzłów.
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Kampania Multiplayer "Od Pekingu po Brest"
Tabela Wojenna i rozkazy
PL_CMDR Blue R Kampania multiplayer SH III 0 6 Październik 2008, 21:02
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin gier kampanii SH3 "Od Pekingu po Brest"
PL_CMDR Blue R Kampania multiplayer SH III 1 6 Listopad 2008, 16:08
BdU
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - Rozdział I "Denn wir fahren gegen Engeland"
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 15 5 Kwiecień 2014, 19:44
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Kampania Multiplayer "Od Pekingu po Brest" - KIA?
PL_CMDR Blue R Kampania multiplayer SH III 5 25 Wrzesień 2009, 20:39
PL_tnnn
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - Rozdział II "Atak na zachód"
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 41 22 Lipiec 2014, 20:22
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - PQ15/QP10 - "Długa droga do domu"
1-15 V PQ15/QP10
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 15 6 Czerwiec 2016, 17:13
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - Rozdział III "Złoty okres U-Bootów"
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 39 14 Listopad 2014, 21:21
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group