POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Jak z tego celować ? ( KT nie bardzo automatyczny)
Autor Wiadomość
soviet 




Kraj:
poland

Imię: Marcin
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 8
Skąd: Poznan

 #1   Wysłany: 11 Marzec 2010, 17:27   Jak z tego celować ? ( KT nie bardzo automatyczny)

Nie jestem pro, możecie wyzywać od noobów, ale jak mam cokolwiek zatopić jak celowanie z torped jest albo przez podawanie parametrów typu odległość, prędkość, kąt ( to jest chyba KT wyłączone) albo na oko .... jak zablokuje cel ( zaznacze ) to i tak sam muszę nastawić parę stopni przed cel aby być może trafić ... nie wiem jak to opisać w sumie ... Nieruchomy cel trafie bo widzę trajektorie torpedy i jako taki zarys statku na mini mapie, ale przy ruchomym celu tak się nie da bo ten niby automat nie uwzględnia tego ze cel się przemieszcza. Wylicza tor lotu torpedy na daną chwile. Nie ma wyprzedzenia ... tak to zrobili czy mam coś wyłączone ? W SH3 to działało ... i proszę o nie pouczanie mnie ze większa satysfakcja jest z trafienia na "ręcznym" bo zdaje sobie z tego sprawę ale nie mam na tyle czasu aby się aż tak zagłębiać w te grę, to ma być przyjemność :)
 
     
PL_tnnn 
Oberleutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Tomek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 615
Skąd: Uć

 #2  Wysłany: 11 Marzec 2010, 17:47   

Nie mam SHV wiec moge sie mylic, ale z tego co wyczytalem na innych watkach to w SHV musisz dwukrotnie zmierzyc odleglosc - raz na poczatku i jeszcze raz po wprowadzeniu pozostalych danych.

Niech sie moze wypowie jakis (nie)szczesliwy posiadacz SHV i mnie poprawi :)
_________________

 
     
Sokół 
Fahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Pruszcz Gd.

 #3  Wysłany: 11 Marzec 2010, 20:31   

Więc tak.... postaram Ci się wytłumaczyć to punkt po punkcie, bo chyba pełen automat nie bardzo działa.

- Znajdź cel i zanim go zablokujesz, to włącz KT
- wybierz statek z książki. Nie musisz wybrać na 100%. Wybierz taki który Twoim zdaniem najbardziej odpowiada widzianemu w szkiełku i temu z książki,
- Na małej mapce podświetli się zalokowany cel. Najedź na niego myszką i w prawym dolnym rogu pojawią się informacje o odległości i prędkości. Wprowadź te informacje do KT za pomocą klawiatury numerycznej.
- jedyne co musisz sam zrobić, to wyliczyć kąt kursowy. Najlepiej włącz dużą mapę i sprawdź to za pomocą kątomierza. Kąt kursowy jest to kąt pomiędzy kierunkiem w którym płynie statek, a Twoim okrętem. Mierzyć możesz pauzując grę.

rysunek jak wyznaczyć kąt kursowy

kąt kursowy.JPG
Plik ściągnięto 63 raz(y) 36.78 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez Sokół 11 Marzec 2010, 20:40, w całości zmieniany 5 razy  
 
     
soviet 




Kraj:
poland

Imię: Marcin
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 8
Skąd: Poznan

 #4  Wysłany: 11 Marzec 2010, 21:59   

Tak więc nie ma już takiego systemu jak w SH3 ? Czyli znajdź cel, zablokuj, otwórz wyrzutnie i pal ? Ale ten system obliczania nie wydaje się trudny, potrenuję i pewnie się nauczę. A co do samego kąta .. jak włączam KT to jakiś kąt już tam się pojawia, czy to czasem nie ten który mam wyliczyć ? nie mam teraz możliwości sprawdzić w praktyce tej metody ale podpadło mi wcześniej że jakiś kąt tam wskakuje.
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #5  Wysłany: 11 Marzec 2010, 22:24   

soviet napisał/a:
Tak więc nie ma już takiego systemu jak w SH3 ? Czyli znajdź cel, zablokuj, otwórz wyrzutnie i pal ? Ale ten system obliczania nie wydaje się trudny, potrenuję i pewnie się nauczę. A co do samego kąta .. jak włączam KT to jakiś kąt już tam się pojawia, czy to czasem nie ten który mam wyliczyć ? nie mam teraz możliwości sprawdzić w praktyce tej metody ale podpadło mi wcześniej że jakiś kąt tam wskakuje.


Jest, tylko że na niższych poziomach trudności. Innowacją jest to, że peryskop nie blokuje się po zalogowaniu celu.
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 11 Marzec 2010, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
lukasid 




Kraj:
poland

Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 1
Skąd: wawa

 #6  Wysłany: 12 Marzec 2010, 13:16   

W kampanii na poziome trudności niskim i średnim można zrezygnować z ręcznego celowania opierając się na doświadczeniu załogi. Aby strzelać z automatu wystarczy tylko patrzeć na cel (bez włączania logowania celu !!!). Zalogowanie spacją powoduje, że torpeda pędzi po linii prostej nie uwzględniając ruchu statku. Przy tym trzeba oczywieście wyłączyć KT, gdyż jego włączenie wymusza ustawianie wszystkich parametrów ręcznie. Aby strzelać automatycznie w misjach historycznych wystarczy w opcjach wyłączyć celowanie ręczne.
Przy okazji zapytam się o inną rzecz której jeszcze nie rozgryzłem. Czasem na linii przedstawiającej trajektorie statku oraz torpedy pojawiają się białe kółka z cyferkami (1, 2 lub 3). Wie ktoś co one oznaczają?
Swoją drogą takie informacje powinny być dostępne w instrukcji lub w misjach szkoleniowych.
 
     
PL_Markow 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Marcin
Wiek: 48
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 90
Skąd: Piła

 #7  Wysłany: 12 Marzec 2010, 17:33   

:8) już mi się podoba
:piwko: PL_Marco BRAWO
_________________

 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #8  Wysłany: 13 Marzec 2010, 13:02   

Dyskusję odnoście nowego interface'u przeniesiono do tematu:
http://forum.polishseamen...opic.php?t=6249
 
     
MefistO 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: U 700
Wiek: 46
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 34
Skąd: Kraków

 #9  Wysłany: 20 Maj 2010, 16:07   

Kupiłem sobie nie dawno SH5, miło się gra ale zaczyna mnie strasznie irytować zbieranie danych celu

Sokół napisał/a:

- Na małej mapce podświetli się zalokowany cel. Najedź na niego myszką i w prawym dolnym rogu pojawią się informacje o odległości i prędkości. Wprowadź te informacje do KT za pomocą klawiatury numerycznej.


Gdzie jest ta stara przyjemność zbierania danych jaka była w SH3? Gdzie tak moim zdaniem ciekawie i realistycznie zbierało się dane, identyfikując cel, określając odległość na skali peryskopu, szacując kąt kursu, prędkość przy pomocy zegarka. Tu jest jakaś dupa, wszystko na mapce.
Może ja coś źle robię? Czy da się zbierać dane wspomniany przez zemnie sposób?
_________________

 
     
PL_Iroks 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Piotrek
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 263
Skąd: Pomorze

 #10  Wysłany: 20 Maj 2010, 17:32   

jak zalogujesz cel z włączonym TDC to masz tam zbieranie informacji podobne do SH3 ale nie ogarniam mierzenia prędkości celu, w 3 nastawiam loguje i czekam 10-20-30sec a tu ciąge nie można zbadać prędkości :/
 
 
     
MefistO 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: U 700
Wiek: 46
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 34
Skąd: Kraków

 #11  Wysłany: 5 Czerwiec 2010, 12:06   

Przepraszam że dopiero teraz dziękuje, ale żona ostatnio nie pozwalała mi grać SH5. Znalazłem :) Szkoda że instrukcja jest taka uboga i tak wiele nie jest opisane. Dzięki!
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak z nami zagrać
wymagane modyfikacje, programy
PL_fox6 Kampania multiplayer SH III 2 23 Listopad 2012, 18:05
PL_fox6
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak zrobić misję - tutorial video
Gość Strefa MISJOnarzy 10 5 Listopad 2014, 17:57
PL_olek0849
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak z nami zagrać w Silent Hunter IV
PL_Hagal Wykaz patroli 0 19 Wrzesień 2008, 09:58
PL_Hagal
Brak nowych postów Ogłoszenie: NIE UŻYWAĆ MEDIUM CARGO - BUG w UTW
Gość Strefa MISJOnarzy 11 15 Lipiec 2010, 17:30
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: Nie widzę serwera gry
Poradnik
PL_Mirko POMOC 2 2 Luty 2014, 20:32
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Jak podać pozycję swoją / konwoju
PL_Andrev Kampania multiplayer SH III 4 24 Październik 2008, 14:10
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Słownik pojęć morskich i nie tylko
PL_Adm.Lütjens Książki, zdjęcia, filmy wojenne oraz ciekawostki historyczne 2 8 Grudzień 2012, 12:19
PL_Adm.Lütjens


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group