POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: PL_CMDR Blue R
7 Kwiecień 2010, 20:33
12 najważniejszych powodów dlaczego Silent Hunter to szajs
Autor Wiadomość
PL_Wilk 





Kraj:
poland

Imię: Rafal
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 21
Skąd: Goczalkowice

 #1  Wysłany: 11 Marzec 2010, 16:10   12 najważniejszych powodów dlaczego Silent Hunter to szajs

Wilk zapomniał dodać:
Źródło tekstu:
http://www.silent-hunter.pl/?p=829

Cześć, zdołałem się uspokoić po pierwszych wrażeniach związanych z nową arcadówką Ubisoftu i dziś już na zimno mogę opisać 12 powodów dla których nie warto kupować tego “dzieła” Może kilka osób zaoszczędzi dzięki temu pieniądze.

1. Całkowity brak realiów – W czasie kampanii sami wybieramy sobie “misję”, którą będziemy wykonywali. Na domiar złego mają one cele w stylu zatop 100 tysięcy wrogiego tonażu do dnia tego i tego. Mapa nie ma wiele wspólnego ze znaną wszystkim siatką ubotwaffe, zapomnijcie np. o patrolu w kwadracie AM16 itd.

2. Jeden typ okrętu i “jedna” załoga, całkowity brak możliwości stworzenia “własnego” indywidualnego okrętu. Każdy kapitan na świecie pływa z tym samym pierwszym oficerem itd. Co całkowicie niszczy klimat i związek z okrętem.

3. Brak dostępu do podstawowych wskaźników i urządzeń na okręcie, interface oparty na “konsolowych” paskach i suwaczkach, które pozwalają na wyłącznie podstawowe sterowanie, chociaż i z tym bywa różnie bo nie mamy pełnego dostępu do steru, możemy skręcać o jeden stopień lub o 35 stopni, resztę manewrów trzeba wykonywać przy pomocy mini-mapy w rogu ekranu. Skandaliczny jest również brak kompasu.

4. Całkowity brak “normalnej” interakcji z załogą. Całe szeroko rozumiane rozmowy z oficerami sprowadzają się do włączania specjalnych umiejętności, zapomnijcie że będziecie dowodzili przy ich pomocy jak w Silent Hunter III, tu jest to po prostu niemożliwe. Owszem możecie chodzić po okręcie ale nie macie żadnego powodu żeby to robić ponieważ i tak musicie wydawać rozkazy przy pomocy “konsolowego” interface-u.

5. Czary :) To znaczy ograniczenie zarządzania załogą do specjalnych umiejętności marynarzy. Np. Nasz oficer torpedowy potrafi zwiększać zasięg torped czy siłę ich wybuchu i takie tam pseudo RPG-owskie bzdury.

6. Kampania, która jest zrobiona całkowicie dla gówniarzy, mnóstwo kontaktów, zerowy poziom AI przeciwnika, “wskazywanie palcem celów” Wystarczy chyba jak powiem że na swoim drugim patrolu trwającym dwa tygodnie czasu gry zatopiłem lotniskowiec, pancernik, dwa niszczyciele plus 78 tysięcy ton statków handlowych :) (100 % realizmu oczywiście) obawiam się że gdyby chciało mi się w to grać do 1941 unicestwiłbym całkowicie Rolay Navy :P

7. Całkowity brak realizmu przy oddawaniu strzałów torpedowych, brak kalkulatora itd.

8. Całkowity brak klimatu serii Silent Hunter, totalne nastawienie na “nowych odbiorców”, w żaden sposób nie można tej gry nazwać symulatorem, mało tego nawet jako arcadówka ta gra to dno.

9. Zarządzanie okrętem i uzbrojeniem przypomina grę o statkach kosmicznych a nie morską symulację z czasów II wojny, totalny brak klimatu. Zamiast tego mamy przezroczyste bajeranckie ekrany, nawet torpedy nie wyglądają jak torpedy :) A dziennik pokładowy przypomina Facebooka…

10. Całkowity krok w tył… Pomijając fakt że oglądamy w kółko te same 6 twarzy oficerów to jeszcze debile nawet nie zakładają płaszczy kiedy pada deszcz i takich wkurzających bzdur jest całe mnóstwo, naprawdę Silent Hunter 4 wygląda jak następca tej gry a nie poprzednik.

11. Nie dość że jest to gówno to jeszcze totalnie zbugowane gówno, trzeba mieć sporo szczęścia żeby po pierwsze to uruchomić a po drugie nie rozpierniczyć ze złości monitora już w trakcie gry, atrakcje jak brak możliwości ściągnięcia obsługi z działa pokładowego i tym podobne akcje.

12. TO NIE JEST SILENT HUNTER! TO JEST KONSOLOWA GRA O OKRĘTACH PODWODNYCH WYKORZYSTUJĄCA DOBRĄ MARKĘ TEJ SERII. Gadałem o tej grze z wieloma osobami, zarówno związanymi z tą stroną jak i innymi serwisami, forami itd. I NIKT, TOTALNIE NIKT NIE WYPOWIEDZIAŁ SIĘ DOBRZE O TYM GNIOCIE. Nawet na forum ubisoftu nie ma jednego pozytywnego wpisu… Zostaliśmy oszukani miesiącami zapowiedzi, obrazków i filmów. Pozostaje mieć tylko nadzieję że po tej lawinie krytyki panowie z Ubi zorientują się jaką krzywdę zrobili własnemu sztandarowemu tytułowi i wydadzą następną grę pod szyldem “Silent Hunter wraca do korzeni” czy coś w tym stylu. W przeciwnym wypadku właśnie pochowali tą serię. Być może sprawę uratują jeszcze moderzy, którzy stworzą jakiegoś 4 GB moda pozwalającego grać w to coś na poziomie poprzednich części, ale to jeszcze nic pewnego bo jak głosi stara mądrość ludowa “Z gówna bata nie ukręcisz”

[ Dodano: 11 Marzec 2010, 16:19 ]
jak to dobrze nie byc naiwnym i miec glowe na karku torenty dzieki wam ze nie zakupilem tego gowna 140 zl mam na wyjazd w gory z laska.
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 11 Marzec 2010, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #2  Wysłany: 11 Marzec 2010, 16:35   

zgadzam się z tobą w 90%

a co do grzebania serii... SH nie jest sztandarowym tytułem Ubi i zdecydowanie nie jest super dochodowy. Masy wolą lżejsze tytuły typu Assasin's Creed
_________________

 
 
     
PL_Matrose 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 890
Skąd: Świnoujście

 #3  Wysłany: 11 Marzec 2010, 17:17   

Zaraz będzie, że pirat i uciąć jaja za to... :||
_________________
Korweta Flower
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #4  Wysłany: 11 Marzec 2010, 19:20   Re: 12 najważniejszych powodów dlaczego Silent Hunter to sza

PL_Wilk napisał/a:
6. Kampania, która jest zrobiona całkowicie dla gówniarzy, mnóstwo kontaktów, zerowy poziom AI przeciwnika, “wskazywanie palcem celów” Wystarczy chyba jak powiem że na swoim drugim patrolu trwającym dwa tygodnie czasu gry zatopiłem lotniskowiec, pancernik, dwa niszczyciele plus 78 tysięcy ton statków handlowych :) (100 % realizmu oczywiście) obawiam się że gdyby chciało mi się w to grać do 1941 unicestwiłbym całkowicie Rolay Navy :P

7. Całkowity brak realizmu przy oddawaniu strzałów torpedowych, brak kalkulatora itd.


Szczerze mówiąc dziwi mnie to co tu Wilku powypisywał.

1. Nie wiem na jakim poziomie była gra prowadzona, ale w misji z Bismarckiem nie byłem w stanie zatopić pancernika Queen Mary. Ba nawet trafić go z dystansu... 500 metrów.

2. Nie można podejść pod pancernik jak już Cię zauważy. Ucieka, zygzakuje, itd. To samo statki handlowe i to przy niskim realiźmie.

3. Co to znaczy "brak realizmu przy oddawaniu strzałów torpedowych"? A kalkulator jest, jak to było udowodnione w innym wątku.

4. Sterowanie okrętem także jest rozwiązane w innym wątku (co prawda przez mod, ale zawsze to jakieś rozwiązanie). A z tego co wiem, to kompas chodzi tylko na wersji oryginalnej gry...
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #5  Wysłany: 11 Marzec 2010, 20:30   

Pora odstawić na bok optymizm i powiedzieć sobie szczerze - UBI wydymało graczy w kakao. I wypuściło najsłabszą część serii. Co z tego że ładną, skoro całą energię wpakowali w "opakowanie", zamiast w "zawartość"?

W moderach cała nadzieja - może naprawią gniota.
_________________

 
     
Łukasz SH 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Łukasz
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 104
Skąd: Bialystok

Ostrzeżeń:
 2/3/6
 #6  Wysłany: 11 Marzec 2010, 20:50   

a ja powiem tyle ze gra zaczyna mi sie podobac mam dosc monotonnego patrolowania kwadratu tego i tego jak byl ow sh3 na dodatek w sh3 wkurzalo mnie zarzadzanie zaloga i przenoszenie ludziz przedzialu do przedzialu bo silniki przestaja dzialac zaloga zmeczona itp z kalkulatorem torpedowym sie zgodzew 3 bylo to dobre realizm no coz jednemu pasuje innemu nie na pierwszy rzut oka myslalem ze bedzie latwe namierzac ele itp ale sie mylilem panowie nie jest tak zle moim zdaniem wkurza mnie tylko ten problem z ktorym sie borykam bo gdyby nie to podejrzewam ze tydz urlopu bym wzial od pracy:) wyjdzie napewno duzo modow i poprawek wiec badzmy cierpliwi
Ostatnio zmieniony przez Łukasz SH 11 Marzec 2010, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Matrose 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 890
Skąd: Świnoujście

 #7  Wysłany: 11 Marzec 2010, 21:11   

Ale nie rozumiecie, że nie chodzi o to czy wyjdą fajne mody czy nie tylko o to, że UBI wydało kupę niegrywalną w podstawce?
_________________
Korweta Flower
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #8  Wysłany: 11 Marzec 2010, 21:13   

PL_Storm87 napisał/a:
Co z tego że ładną, skoro całą energię wpakowali w "opakowanie", zamiast w "zawartość"?

W moderach cała nadzieja - może naprawią gniota.


Jakby odstawili "gniota" to i modderzy nic by nie poradzili, jak to miało miejsce w przypadku SH4.
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #9  Wysłany: 11 Marzec 2010, 21:21   

SH4 był dobry nawet w podstawce. nie tak dobry jak powinien, ale był w pełni grywalny i nie było aż tyle narzekań co teraz
_________________

 
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #10  Wysłany: 11 Marzec 2010, 21:24   

PL_Andrev napisał/a:
PL_Storm87 napisał/a:
Co z tego że ładną, skoro całą energię wpakowali w "opakowanie", zamiast w "zawartość"?

W moderach cała nadzieja - może naprawią gniota.


Jakby odstawili "gniota" to i modderzy nic by nie poradzili, jak to miało miejsce w przypadku SH4.


To może powiem inaczej - modowalnego gniota. ;]
_________________

 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #11  Wysłany: 11 Marzec 2010, 21:33   

PL_fox6 napisał/a:
SH4 był dobry nawet w podstawce. nie tak dobry jak powinien, ale był w pełni grywalny i nie było aż tyle narzekań co teraz



Chyba żartujesz
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #12  Wysłany: 11 Marzec 2010, 21:42   

Czy ja dobrze pamiętam, że patch 1.1 na większości kompów był potrzebny, aby wogóle gra ruszyła?
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #13  Wysłany: 11 Marzec 2010, 22:15   Re: 12 najważniejszych powodów dlaczego Silent Hunter to sza

Cytat:
1. Całkowity brak realiów – W czasie kampanii sami wybieramy sobie “misję”, którą będziemy wykonywali. Na domiar złego mają one cele w stylu zatop 100 tysięcy wrogiego tonażu do dnia tego i tego. Mapa nie ma wiele wspólnego ze znaną wszystkim siatką ubotwaffe, zapomnijcie np. o patrolu w kwadracie AM16 itd.

Autor nie wspomina o jakich realiach mowa. Czyżby chodziło o "zatapiaj dopóki masz torpedy i amunicję"? Zgodzić się można że nie ma precyzyjnie podanego kwadratu działań. Ale jest wyraźnie zaznaczony obszar, gdzie należy atakować. Prawie to samo. Siatka ubootwaffe też nie jest wyznacznikiem realiów. Może dla fanatyków tak, jednak chyba nie jest istotne że operujemy w kwadracie AF5423, bo co z tą informacją robimy? Nic.


Cytat:
Jeden typ okrętu i “jedna” załoga, całkowity brak możliwości stworzenia “własnego” indywidualnego okrętu. Każdy kapitan na świecie pływa z tym samym pierwszym oficerem itd. Co całkowicie niszczy klimat i związek z okrętem.

Znaczy niszczy w porównaniu z poprzednimi wersjami? Cóż,w SH3 i Sh4 zmieniały się tylko nazwiska. Co autor rozumie przez indywidualność okrętu - nie mam pojęcia. No chyba że tylko inne nazwiska oficerów i marynarzy.


Cytat:
3. Brak dostępu do podstawowych wskaźników i urządzeń na okręcie, interface oparty na “konsolowych” paskach i suwaczkach, które pozwalają na wyłącznie podstawowe sterowanie, chociaż i z tym bywa różnie bo nie mamy pełnego dostępu do steru, możemy skręcać o jeden stopień lub o 35 stopni, resztę manewrów trzeba wykonywać przy pomocy mini-mapy w rogu ekranu. Skandaliczny jest również brak kompasu.

Z tym "brakiem dostępu" to stek nieprawdziwych informacji. Zegary są, tylko nie są dostępne w pasku zadań. Ster także jest w pełni operowalny (co prawda z mapy taktycznej i nawigacyjnej) ale jednak jest. Więc nie jest tak że "tylko 1 albo tylko 35°", co autor w dalszej części potwierdza. Więc nie jest, ale jest. Co do suwaczków: wygląda to inaczej, ale w żadnym przypadku nie jest niefunkcjonalne.


Cytat:
4. Całkowity brak “normalnej” interakcji z załogą. Całe szeroko rozumiane rozmowy z oficerami sprowadzają się do włączania specjalnych umiejętności, zapomnijcie że będziecie dowodzili przy ich pomocy jak w Silent Hunter III, tu jest to po prostu niemożliwe. Owszem możecie chodzić po okręcie ale nie macie żadnego powodu żeby to robić ponieważ i tak musicie wydawać rozkazy przy pomocy “konsolowego” interface-u.

Znowu: co to znaczy "normalna" interkacja? Z uwagi na możliwości swojej karty graficznej nie jestem w stanie rozmawiać z załogą. A mimo to mój uboot słucha się mnie jak trzeba.
Czego więc brakuje? Wysuwanych okienek znanych z SH3/SH4? Autor się myli co do braku potrzeby chodzenia po pokładzie (zaprzecza sobie samemu). Aby włączyć specjalną umiejętność np. torpedy kołowe - trzeba wydać osobisty rozkaz. Nie da rady przez interface.


Cytat:
5. Czary :) To znaczy ograniczenie zarządzania załogą do specjalnych umiejętności marynarzy. Np. Nasz oficer torpedowy potrafi zwiększać zasięg torped czy siłę ich wybuchu i takie tam pseudo RPG-owskie bzdury.

Mimo że część umiejętności jest wyssana z palca, to część opiera się realnej (i stosowanej) wiedzy. Faktycznie można zwiększyć siłę wybuchu czy zasięg torpedy. Dzięki "bzdurom" można także indywidualnie dobrać taktykę do danej sytuacji - a przecież nikt nikogo nie zmusza do ich używania.


Cytat:
6. Kampania, która jest zrobiona całkowicie dla gówniarzy, mnóstwo kontaktów, zerowy poziom AI przeciwnika, “wskazywanie palcem celów” Wystarczy chyba jak powiem że na swoim drugim patrolu trwającym dwa tygodnie czasu gry zatopiłem lotniskowiec, pancernik, dwa niszczyciele plus 78 tysięcy ton statków handlowych :) (100 % realizmu oczywiście) obawiam się że gdyby chciało mi się w to grać do 1941 unicestwiłbym całkowicie Rolay Navy :P

Oczywiście "100% real" - kolega mi wytłumaczy jak to robi, bo ja się napociłem aby trafić na EASY w QM 4-ma torpedami z 500m, a do tego cel nie zatonął tylko odpłynął. Pomijam fakt, że w jednej misji płonąca korweta próbowała mnie ostatkiem sił staranować, a handlowce i wojenne uciekły po wykryciu mojego uboota.


Cytat:
7. Całkowity brak realizmu przy oddawaniu strzałów torpedowych, brak kalkulatora itd.

Kolejny argument wyssany z palca dowodzący elementarnego braku wiedzy obsługi SH5. Kalkulator jest i działa. Realizm oddawania strzałów identyczny jak w przypadku SH3/SH4.


Cytat:
8. Całkowity brak klimatu serii Silent Hunter, totalne nastawienie na “nowych odbiorców”, w żaden sposób nie można tej gry nazwać symulatorem, mało tego nawet jako arcadówka ta gra to dno.

Kolejny "rzeczowy" argument. W mojej opinii Sh5 jest bardziej klimatyczny - na najłatwiejszych poziomach głównie przez zakres widzialności / wykrywalności (mordęga podejścia niezauważonym pod cel) plus możliwość wykonywania ataków nawodnych.


Cytat:
9. Zarządzanie okrętem i uzbrojeniem przypomina grę o statkach kosmicznych a nie morską symulację z czasów II wojny, totalny brak klimatu. Zamiast tego mamy przezroczyste bajeranckie ekrany, nawet torpedy nie wyglądają jak torpedy :) A dziennik pokładowy przypomina Facebooka…

Czyli inny niż znany w SH3 to "nieklimatyczny". Jakoś mi nic nie przypominało gry o statkach kosmicznych. Po prostu inne. W opinii autora - inne znaczy gorsze.


Cytat:
10. Całkowity krok w tył… Pomijając fakt że oglądamy w kółko te same 6 twarzy oficerów to jeszcze debile nawet nie zakładają płaszczy kiedy pada deszcz i takich wkurzających bzdur jest całe mnóstwo, naprawdę Silent Hunter 4 wygląda jak następca tej gry a nie poprzednik.

Załoga nie zakłada płaszczy jak pada - to jeden z "najważniejszych" powodów dla których SH5 to szajs. Pytanie o której wersji SH4 autor myślał: 1.5 czy 1.0?


Cytat:
11. Nie dość że jest to gówno to jeszcze totalnie zbugowane gówno, trzeba mieć sporo szczęścia żeby po pierwsze to uruchomić a po drugie nie rozpierniczyć ze złości monitora już w trakcie gry, atrakcje jak brak możliwości ściągnięcia obsługi z działa pokładowego i tym podobne akcje.

Kolejny rzeczowy argument. Jest trochę bugów, ale jestem szczęśliwym człowiekiem bo u mnie instalowany SH5 był bez problemów. Aha, no komputer chciałem rozpieprzyć bo mi gra klatkuje.


Cytat:
12. TO NIE JEST SILENT HUNTER! TO JEST KONSOLOWA GRA O OKRĘTACH PODWODNYCH WYKORZYSTUJĄCA DOBRĄ MARKĘ TEJ SERII. Gadałem o tej grze z wieloma osobami, zarówno związanymi z tą stroną jak i innymi serwisami, forami itd. I NIKT, TOTALNIE NIKT NIE WYPOWIEDZIAŁ SIĘ DOBRZE O TYM GNIOCIE.

I ostatni "koronny argument". I dobrze że już koniec.

Parę słów krytyki:
Autor się straszliwie napalił na grę, a po tym jak ją otrzymał nie umiał ani uruchomić (problemy z instalacją) ani porządnie potestować i sprawdzić (brak kalkulatora). I stąd niestety kupa bluzgów. Coś w stylu Foxa, dla którego "w grze było za dużo złego" a teraz wciąż daje "ostatnią szansę". Gra jest zabugowana, ale jest dobrze przygotowana pod mody i działa stabilnie (pamiętacie SH4 1.0 i klawisz "a" ?). Kampania może się wielu osobom nie podobać - cóż, autorzy próbowali zrobić mix SH2 i SH3, a czym im to wyszło okaże się w przyszłości. Jedno jest pewne. Owy "gniot jest wysoko modowalny - najlepiej w historii całej serii SH co dobrze wróży na przyszłość. Oczywiście można powiedzieć że gracze poprawiają autorów, ale w mojej opinii to gracze dopasowują grę bardziej do swoich, bardziej indywidualnych potrzeb. A jest to możliwe właśnie dzięki autorom.
Aha, no i czekamy na patcha 1.2.

[edit:]
Zapomniałem dodać że autor nie napisał nic o zaletach oprócz grafiki. A taaak, przecież zalet lub tylko pozytywów wcale nie ma...
:lol :lol :lol
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 11 Marzec 2010, 22:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
PL_Matrose 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 890
Skąd: Świnoujście

 #14  Wysłany: 11 Marzec 2010, 22:30   

Andrev, jak kupuje grę za 130zł to wymagam aby gra była grywalna w pełni od początku jej wydania. I nie interesuje mnie to czy moderzy załatwią sprawę... To UBI ma obowiązek wypuszczenia gry w pełni gotowej bo biorą za to pieniądze...

Bronisz tej gry tak jakbyś nie widział, że UBI od IV części nie wywiązuje się w pełni z obowiązku i okrada ludzi w bezczelny sposób...
_________________
Korweta Flower
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #15  Wysłany: 11 Marzec 2010, 22:53   

PL_Matrose napisał/a:
Andrev, jak kupuje grę za 130zł to wymagam aby gra była grywalna w pełni od początku jej wydania. I nie interesuje mnie to czy moderzy załatwią sprawę... To UBI ma obowiązek wypuszczenia gry w pełni gotowej bo biorą za to pieniądze...

Bronisz tej gry tak jakbyś nie widział, że UBI od IV części nie wywiązuje się w pełni z obowiązku i okrada ludzi w bezczelny sposób...

Kupujesz a potem wymagasz? Czy wymagasz a potem kupujesz?
Ja już się nauczyłem: nie kupuję kota w worku i nie płacę w całości za niedokończoną usługę.
Z drugiej strony przyznałbym Ci rację, gdyby gra nie była modowalna, a producent olał problem patchów do gry.

I nie bronię gry, tylko krytykuję jej niefachowy, nierzetelny i nieuczciwy opis.
No chyba że już nie mam prawa do własnej opinii na temat tej gry.
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #16  Wysłany: 11 Marzec 2010, 22:59   

PL_Matrose napisał/a:
Andrev, jak kupuje grę za 130zł to wymagam aby gra była grywalna w pełni od początku jej wydania. I nie interesuje mnie to czy moderzy załatwią sprawę... To UBI ma obowiązek wypuszczenia gry w pełni gotowej bo biorą za to pieniądze...

Bronisz tej gry tak jakbyś nie widział, że UBI od IV części nie wywiązuje się w pełni z obowiązku i okrada ludzi w bezczelny sposób...



Tak ?
Przypominam że SH III w dniu premiery kosztowała jakieś 100 zeta i
błąd że załoga zostaje na mostku był nagminny w wersji 1.0 (a i teraz się czasem trafi na
multi).

Poza tym zacytuje parę wypowiedzi z poprzedniego forum gdy ukazywał się SH III.

PL_David napisał/a:
Tak, ale woda jest piękna, mamy czynnik ludzki... gra jest doskonała Very Happy
Pisałem tu już kiedyś na forum : Niech poprawią babole z SH2 i polepszą stabilność gry. Ale Ubi postawiło jak widać na grafikę... zobaczymy co z tego wyjdzie.



PL_Hartmann napisał/a:
Popieram spostrzeżenie Dawida, jeśli podobnych bubli jest więcej, to oznacza to, że producent położył nacisk na grafikę; a skoro tak, a tu nagle znikają wszelkie pokładowe instrumenty, to naprawdę słow mi trochę brakuje... Ale zdanie ostateczne wypowiem, gdy pogram w SHIII, a to tak szybko nie nastąpi, że o tym jak gra będzie się zachowywała w trybie multi juz nie wspomnę...



PL_Skubi napisał/a:
Czytając te posty też się pośmiałem, ale jedno co się nasuwa to spostrzeżenie i zarazem myśl, że wszyscy się nacieszą SH III i powrócą na łono SH II. Morza i oceany SH II znów zaczną tętnić zyciem. Bo jak narazie to sprawdzają się moje obawy iż Ubi postawiło na grafikę i niepotrzebne pierdoły zapominając o grywalności. Nie wiem czy tylko ja mam ten problem, ale często jest dziełem przypadku, że uda mi się dostać do tarczy sonaru żeby samemu sprawdzić czy coś słychac skoro operator milczy jak zaklęty. Po prostu kiedy klikam PPM na operatora czy tarczę sonaru to wyrzuca mnie do centrali. Próbuję tak do skutku i czasem sie uda. Nie wiem ile jeszcze mankamentów ujawnimy, ale myślę, że jeżeli ich ilość i "jakość" będzie zbliżona do SH II to lepiej wrócić do SH II, bo tam przynajmniej mogę grać z Wami.



NiKuTa napisał/a:
Ktoś sie zapytał gdzie podziały sie działka od flaków i działko okrętowe. Ano fortka została zrobiona w czasei misji treningowej. Tam w czasie misji treningowej (nawigacyjnej i nauki strzału troped) nie ma sie zadnego z działek. Taki trening Smile.
Gra jest niezła. Są buble, lecz powstaje coraz więcej modów poprawiających je. Kazda gra, program ma błędy. Nie ma i nie bedzie nigdy programu gry bez błedów. Najlepszymi testerami są gracze oni do wszystko wypatrzą. A gra jest naszczęscie tak napisana, ze wszystko prawie da sie przerobić Smile



olamagato napisał/a:
Na dzisiaj to już 67 błędów
Coraz bardziej zaczyna mi się wydawać, że SH3 jest jeszcze bardziej zabugowany niż SH2.A to by oznaczało, że UBI znowu tradycyjnie już sprzedaje betę, a potem poczeka aż entuzjaści znowu poprawią za nich większość bugów, dzięki czemu znowu może ujrzymy nieoficjalnego patcha 1.4 (1.5...1.8?).

ps. Ciekawe czy jeszcze kiedyś będę mógł podpalać japońskie tankowce na moim Gato...?





Żeby nie było Ja nie bronie SHV bo już powiedziałem ze tak jak jest teraz to grac nie będę
ale dajcie tej grze czas, czas na wyjście poprawek, czas na wyjście modów. Powyższe wypowiedzi chciałem przytoczyć ot tak. Tylko czas oceni tą grę.

Na koniec lista błędów w SH III 1.1 Konia z rzędem komu sie będzie chciało czytac ile było baboli.


Cytat:

1. !!!
MULTIPLAYER/UBI "MISSING READY" BUTTON
Currently in both 1.0 and 1.1 versions players cannot ready up while using ubi.com online
lobby. When clients join a game session they see "OK" button instead of "READY" button. This
seems to be graphical/refresh bug as few players came up with "workaround" where they ALT-TAB
back and forth between windows and game while joining game session, and after few tries they
may see "READY" button. Nevertheless this needs to be addressed and fixed as soon as possible.


2. !
MULTIPLAYER DIFFICULTY HOST-CLIENT LOOPHOLE
In multiplayer currently a host can only choose from 4 settings as far as realism options go.
EASY/MEDIUM/HARD/REALISM. However, if host creates a game and selects REALISM option for the
game session, any clients joining the game are told by the game to use their own cfg file
settings for REALISM. What this means if any of the clients edit their cfg file and alter
detail settings under their [REALISM] section they can actully "cheat" and play however
settings they want no matter what the host selects.

This works both ways, a host can modify his/her settings or client(s). This needs to be fixed
so that we can have honest multiplayer games. Either force a custom mode where host selects
specific settings that are forced onto each client and written to their cfg under [CUSTOM]
settings as the mission loads or make the game check clients any of the 4 difficulties
settings against host and alter based on what host states. This is a serious issue and needs
to be addressed asap. Do you really want to play on REALISM while 1 of the players have
fast torpedo reloading and auto targetting? I bet not.


3. !!
CAMPAIGN ENGINE UPGRADES LOST WHEN PATROL GAME LOADED BACK
This is very serious issue/bug and so far it's been confirmed for engine upgrades, I hope it
doesn't affect all upgrades for U-Boats but more testing needed. Here are the details:

Let's say you are back in base and you upgrade your diesel engine, then you go on patrol,
your engine upgrade will be present at this point and you will be able to go a bit faster.
However, if you save a game during the patrol, and then load it back, the engine upgrade will
not be present until you return back to base from the patrol. This is bad and it makes you
wonder how many upgrades this affects.


4. !
ONLY HOST PLAYER HEARS "PINGING" BY ESCORTS, CLIENTS DO NOT
In multiplayer session only the host player will hear pinging from destroyers, even if the
destroyer is right on top of any client players and pinging them. The clients will not hear
it, only host. Client maybe informed by his officers that destroyer is pinging them, but
he will actually never hear it. This is pretty big issue as far as multiplayer goes.


5. !
PLAYERS DO NOT SEE OFFICERS ON TOWER/DECK/FLAK GUN OF OTHER PLAYERS IN MULTIPLAYER
If you are playing multiplayer and surface next to another player, even you and your teammate
have men up on tower, deck gun or flak, you will only see actual sailors and officers *ONLY*
on your own sub but other player(s) sub will always display no sailors/officers models on the
submarine even if they are firing deck gun etc... If its possible to fix this without put
too much stress on network code, then this should be done, as it would enhance multiplayer
experience.


6. !!
DIESEL ENGINES CONTINUE TO BE HEARD AS RUNNING EVEN WHEN UBOAT IS OUT OF FUEL
Even if you run out of fuel, your diesel engines will continue to make sound as if they were
running when surfaced. You can't move so the diesel engine sound should be off since there
is no fuel to run them.


7. !!
BATTERIES RECHARGE EVEN IF UBOAT IS OUT OF DIESEL FUEL OR ENGINES ARE OFF
- When you run out of diesel fuel and then continue to move using the electric engines. Run
the batteries to about 50%. Then surface and you can't move because of the lack of diesel
fuel. However upon surfacing and running the time compression, you will receive a message
that your batteries had been recharged to 100% and asking chief engineeer for a status
report will indciate batteries at 100%. How is this possible without diesel fuel to charge
the batteries?
- Further, batteries also recharge even if engines are turned off. That's wrong.


8. *
TIME COMPRESSION NEAR LAND
This is just a minor annoyance, players can fix this themselves if they know what to edit
in cfg file, however I think maximum time compression of at least 4 should be allowed when
near land, for example when departing from port. This should be added in a patch so that
all players even those without knowledge to edit cfg do not have to waste time leaving port.


9. !!
COMPRESSED AIR GAUGE BUG
Compressed Air Gauge has "Redline" on wrong side of Gauge. (Note: still have to test
whether this occurs in all U-Boats and in all situations).


10. !! / !
WARSHIPS SEE AND ACCURATELY HIT/FIRE AT TARGETS IN HEAVY FOG/RAIN AT LONG RANGE
This have been confirmed in multiplayer sessions. Weather was heavy fog and rain. Visibility
was down to about 400 meters. However, even when a british destroyer was about 3000meters
away and player would surface his U-Boat, the destroyer(which the player coudlnt see of
course) would spot and fire at player's sub instantly. This should not happen in this weather.
I categorize this as both general and multiplayer bug, however so far this only been tested
in multiplayer sessions. More testing needed.


11. !!
SAVE GAMES IN CAREER ALWAYS LIST 0 SINKING/TONNAGE
This needs more testing but it seems all save games in menu where you can choose which save
to load will show 0 sinkings/tonnage when clicking on one and looking at save game info.
However, when you actually load the game and check your captains/patrol log all the
correct sinking/tonnage info will be present.


12. !!
AI SHIPS CAPABLE OF "INSTANTANEOUS REVERSE"
Often ships controlled by AI such as destroyers, trawlers and sometimes even merchant ships
are capable of going forward at specific speed one moment and then immediately reverse their
direction of movement. Obviously, this should be fixed, its not physically possible. Ships
should slow down first and then go in reverse, and time for it to occur should be based
on their size, power and initial forward speed.


13. *
LACK OF AUTO ASSIGNED CREW MANAGEMENT
There is a great need for adding a function with 2 options: "Enable/Disable" for automatic
crew management where crew members who become too tired are automatically recycled by
any crew available from quarters. Of course a player could still manually assign crew
to make sure most qualified person is at the post, thus keeping player's manual management
of the crew still an important aspect.


14. !!
PORT ENGINE TELEGRAPH IN SONAR / HYDROPHONE STATION HAS INCORRECT SPEED
Listed at Full Back instead of 1/3 forward. If this is non-functional it needs to be made
functional. Although correct speed is on the quick menu, its annoying to be in the command
compartment look at the correct engine setting and then peer down the sub to see the wrong
engine setting on the sonar station. Same problem with knot speed. This was at 10 knots
when the rest of the ship was going and displaying 7 / 8 knots. Note: Not sure currently
if this affects all subs. Testing needed.


15. *
DECK GUN TUTORIAL & INABILITY TO ORDER CREW TO FIRE AT MERCHANT/NEUTRAL UNITS
Deck gun tutorial teaches you to fire manually and order your crew to fire deck gun at ships.
However, since the merchant ships in tutorial are NEUTRAL, the crew will never fire. This
needs to be fixed and units changed to enemy so that player can fully take advantage of
this tutorial.


16. !!
VULNERABLE AREAS NOT DISPLAYED IN MANUAL TDC ON RECOGNITION MANUAL
While using Automatic Targeting mode enabled, vulnerable areas such as fuel, ammo areas
are displayed in recognition manual. However, when using Manual Targeting, those areas are
missing from the recognition manual. This needs to be fixed so that those areas are always
displayed.


17. *
CAPTAIN'S LOG & PLAYER FREE INPUT
Players should be able to add their own notes into captain's log.


18. !!
FIRE & EXPLOSIONS CAN BE SEEN AT GREAT DISTANCES EVEN THROUGH DENSE FOG/RAIN
Currently, even in heavy fog, at night and during heavy rain, you can see explosion or fire
at great distances, such as 8000 meters. This is wrong, in dense fog in the game currently
you can barely see past 400 meters, but fire somehow is visible at unbelievable ranges.


19. !!
BATTERY GAUGES INCORRECT IN 3D VIEW
Battery gauges in 3d interior do not work at all(They don't show the proper level). Neither
the ones at in the aft section of the TYPE II control room or the one to the right of the
Navigation station. Note: needs to be tested for all subs.


20. !!
RADIO BUGS
- In 100% realism you can receive Map Updates from Radio/BDU even when submerged, this
should not be possible.
- You can still receive radio messages and send messages even when radio is
damaged/destroyed. Note: this needs extra testing.
- Missing commands from radio - 'request escort' and 'request new orders'.


21. !!
GRAMOPHONE & SILENT RUNNING BUG
Gramophone does not shut off when you order silent running, it supposed to.


22. !!
CONNING TOWER & SHIPS RAMMING IT DAMAGE
Now I know this will be speculated but currently its very easy to damage and sink ships such
as destroyer by having him ram you while at periscope depth and hit the conning tower.
Often times destroyer will sink or receive great damage, but the submarine damage will be
moderate. Further, you can repeat this process and sink multiple destroyers. Please remember
we are only discussing a shallow ship such as destroyer ramming only the conning tower of the
sub, and not a sub at surface. Often times with such devastating results a player might find
better to have destroyer ram him at persicope depth than allow destroyer to pass and drop
depth charges. This is totally unrealistic and should be corrected with more appropiate
damage to the sub.


23. !!
CRUSH DEPTH INCONSISTENT WITH MAXIMUM SUB DEPTH/HULL INTEGRITY - LACK OF FLOODING/WARNING
- Aactual crush depth in any sub is much less than maximum depths listed in
manual for any of the subs.
- Currently, you could be diving in VIIC boat for example reaching 90 meters depth, hull
integrity at 100% and all of the sudden receive death screen without any warnings,
flooding etc... No time to react, plus the crush depth often seems to be off. Further,
submarine seems to make harsher noises when going to periscope depth than when diving
deeper. There is a good discussion regarding this issue with more information:
http://www.subsim.com/phpBB/viewtopic.p ... 73790c3cf6


24. *
MULTIPLAYER SESSION DEAD ONCE HOST QUITS
This is a minor annoyance and whether this can be fixed depends if this game uses peer to
peer or more of server-client network topology. Currently, if a host quits a multiplayer
session which is already under way, the session will be killed and clients will be unable
to continue. If possible, when host quits, the game should make another client into a
temporary server for the session. If the game is peer-to-peer then this should be possible.


25. !!
SONAR STATION BUGS
- Sonar will give you exact range to target on the type IIA (there is no ping function on
the II's) - this should not be allowed.
- Sonar unable to hear contact even if the contact is in full visual range.
- 'Follow Closest Contact' and/or 'Regular Sweep' functions on the sonar stations are
not working OR are improperly documented as to their apparent function.
(However, there seems to be a way to get it working, but you have to manually find
desired target in the sonar room and once target is designated as merchant/warship
at this point if you ask Sonar officer to follow closest contact it should work, but
this feature still needs fixing so that Sonar man himself actually picks closest
target and follow it giving you updates etc...)
You should easily be able to ask for continuous verbal (or textual) updates on a target
of your choice (without having to manually manipulate the hydrophone) or on all sound
contacts (i.e. "normal sweep" command). Then there is the host of other feedbacks that
should be coming from the sonarman without any prompting. He doesn't seem to do anything
but report on the initial contact.
- Sonar range update will break periscope lock, and wipe TDC notepad data during night
operations at long distance ranges and acute angles to target.
- When Sonar Officer says "the enemy is pinging us" it would help if could add the bearing
the ping is coming from? It would give us a chance to try and reduce our sonar signature.
- The check mark on the notepad ONLY seems to work when you take over the hydrophone, have
a target currently heard on the hydrophone, click the check, then you ask the sonarman
(while you am still sitting at the hydrophone), for a range estimate. As soon as you leave
the hydrophone, sonarman loses the target even though you clicked the check on the notepad.



26. !!(Graphics Related)
WATER REFLECTIONS MISSING FOR IIA SUBMARINE
No pixelshader effects for the IIA, specifically water reflections exist, while VIIB works
fine. Confirmed on ATI video cards.


27. !!
CREW DOES NOT RECOGNIZE MAGNETIC TORPEDO DETONATION
Currently if you hit a ship with torpedo on impact method and torpedo detonates, your crew
recognize this. However, if you use mangetic trigger on a torpedo and do manage to detonate
under ship's keel and even sink the ship with 1 shot, the crew will always say "Torpedo
missed, sir". Should be simple to fix.


28. !!
POINT TO SHOOT TORPEDO SHOOTING BUG
Manual states that if you press "X" on the notepad in Periscope/Uzo, all the data inputed to
TDC computer/menu is cleared and you can use the periscope as "Point to shoot" device.
However that's not the case. Currently if you manually alter speed in TDC options for a
solution, later even if you are firing another torpedo and press "X" on the notepad and
there is no data there, firing a torpedo at this point will not be "Point to Shoot" as the
TDC data is not cleared even though it supposed to be. Player have to manually go into TDC
and set speed to 0 etc... This is very annoying and a bug that made many captains miss their
"Point to shoot" shots.


29. *
CANNOT LAY DOWN IN CAPTAINS BUNK IN TYPE II
This is very small annoyance, on type II uboat you cannot lay down in 3D view on captains
bed.


30. !!
CREW ON WATCH UNDER WATER - WHEN LOADING SAVED GAME
Currently, if you save a game while you are submerged, and then load it back up, you will
notice your crew are on watch underwater! This supposed to be fixed in 1.1 patch but
this bug still exists at least in circumstance of loading saved games.


31. *
SEAGULLS AT NIGHT
Seagulls are flying around at night when getting under way from base. Having lived near
the beach my entire life I found this very glaringly odd and very silly. Seagulls roost
at night.


32. *
PERISCOPE/UZO CROSSHAIR FINDS SHIPS BEYOND VISUAL RANGE
Even when playing at 100% realism, the cross hairs in the periscope turn red when passing
over an enemy vessel. This makes it easy to find enemy ships that are normally nearly
impossible to see at night. Just spin the scope around and watch the cross hairs. This
should not happen.


33. *
DECK GUN ELEVATION CHANGES EVERY TIME PLAYER SWITCHES OUT & IN
The deck gun elevation will change after temporarily switching to another view that it has
to be reaimed each time. Very annoying and often this extra time of reaiming can get you
killed.


34. *
SAVED GAME LOADING LOG BOOK INCORRECT COORDINATES
When loading a saved game, and when looking in the log book, the Lat./Long. for the start
of the patrol is listed as 0 and 0.


35. *
BARRACKS SCREEN & CHEAP WAY TO GET UNLIMITED HIGH SKILLED CREW AVAILABLE
Before the start of a patrol one can go into the barracks screen and "buy" the most highly
ranked crew members until there are none left. You can then exit the barracks screen and
return again, and there will be a new crop of highly ranked members available for purchase.


36. *
U-BOAT GENERAL ENGINE ISSUES & NEEDS
- A real U-Boat was able to use electric motors for surface propulsion. This should be
allowed in the game, currently we cannot force electric motors to be used on surface.
- Would be nice to have seperate control of each engine and its rpm. This would allow,
for some special maneuvers.


37. !!
ENEMY SHIPS DO NOT REACT TO PREMATURE/MISSED TORPEDO EXPLOSIONS
For example, you fire a torpedo at a convoy and it explodes prematurely causing a large
explosion and water splash, there could be an escort destroyer right next to it and often
he wont react at all and continue on its original course and speed. One would think when
something like this occurs the escort would right away break off into search pattern and be
on higher alert.


38. !!
ENEMY WARSHIPS FIGHTING EACH OTHER TO THE DEATH
When enemy warships/armed merchants shoot at U-Boat and by mistake hit their own allied
warship/armed merchant, the ship that takes a hit will instantly retaliate. This will
result in 1 of the ships destroyed by their own friendly force. This must be an AI bug.
This is particularly nasty bug because players can exploit this, by rising periscope next to
enemy ship, knowing that another ship in range will open fire and possibly hit the ship
nearby thus resulting in fire fight between the friendly ships.


39. !!
DECOY LAUNCHER BUGS
- Player can get "decoy launcher damaged" or "decoy launcher destroyed" messages without
actually having one on his/her U-Boat.
- No matter which early model you have the 1st officer will comply with your order to
"deploy decoys" even though you don't have them . Only then will the game tell you that
decoys are not available.


40. *
SHIP WRECKS CONTINUE MAKING LOUD SOUNDS EVEN AFTER SANK
This is very annoying, often when you are in shallow to medium depth waters, if you sink
a ship or few ships, their wrecks will continue making noises that you will hear on the
surface and submerged, but the sound of them breaking or continue to break/explode are
way too loud than what it should be. This gets annoying often.


41. *
DESTROYED PLANE DEBRIS CONTINUE BURNING ON THE SURFACE WAY TOO LONG
Planes that are shot down and fall into the sea continue to burn, burn and burn for a very
long time. They should burn for few min(fuel) and then it should all dissapear. I would
add that removing some of this faster will also help optimize game performance.


42. !!
RADAR STATION BEARING BUG
The FUMO-29 radar bearing dial is flipped/mirrored to the display. the AI calling out the
radar bearing correctly in chat but the bearing is mirrored incorrectly in the radar station.
Here is detailed(with images) description of this bug URL:
> http://subsim.com/phpBB/v...p=267366#267366
You'll find that the bearing wheel of the radar station is back the front...This is
confirmed for the radar station in general, irrespective of which radar set is installed.
- EX: Contact on bearing 120 is actually at 240 degrees on the wheel.


43. !!
SENSOR.CFG TYPO
The Sensors.cfg contains a typo that makes the radar performance dependent on crew
efficiency instead of making the hydrophone dependent.

Original:

;Radar
Radar uses crew efficiency=false
.
.
.
;Hydrophone
Radar uses crew efficiency=true

===

The way it should be Corrected:

;Hydrophone
Hydrophone uses crew efficiency=true


44. !!
PT BOATS DON'T ACTUALLY USE THEIR TORPEDOES, EVEN THOUGH ITS THEIR MAIN WEAPON
PT boats do not seem to be ever using their torpedoes, even though this is their main weapon.
For example, you can script a mission with British PT Boats attacking a german battleship
and they will just fire their machine guns at the battleship, they don't ever fire
their torpedoes. This should be easy to fix, for example torpedo bombers drop torpedoes so
there is code for AI to use them already built in.


45. !!
BAD PATROL MAP GRID SQUARES
Flotilla.cfg contains at least two bad grid squares, BE30 and CG32. BE30 doesn't exist and
CG32 is totally land-locked. Causes problems in campaign patrols.

Listę udało mi się zdobyć na www.ubootwaffe.pl/forum
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 11 Marzec 2010, 23:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Sokół 
Fahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Pruszcz Gd.

 #17  Wysłany: 11 Marzec 2010, 23:09   

PL_fox6 napisał/a:
SH4 był dobry nawet w podstawce. nie tak dobry jak powinien, ale był w pełni grywalny i nie było aż tyle narzekań co teraz


chyba żartujesz - raz na 4 wczytania gry działało u mnie odpalenie torpedy.

Co do SH5. Producenci dali dupy, bo wydali wersję beta, ale należy im się podziękowanie za otwartą wersję dla moderów i za kilka miesięcy sh5 będzie mógł konkurować z SH3.

Bezapelacyjnie gra została wydana za wcześnie.

Podoba mi się sh5, ale nie mniej niż oczekiwałem. Z każdym kolejnym modem grze bliżej do moich oczekiwań.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Sokół 11 Marzec 2010, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #18  Wysłany: 12 Marzec 2010, 05:11   

Ja niczym nie jestem zaskoczony, bylo z góry wiadomo że wydadza cos n akształt gry która dopiero za jakies pól roku będzie nadawała sie do pierwszych prób poważnego grania. Każdy kto przesledzi historie od SH3 zauwazy że to juz tradycja. Dlatego spokojnie dajmy im czas, niech sie tez tysiac darmowych programistów (fanów gry) napoci aby z tego zrobic dobra gre, to bedzie dobrze.
Wady jednak są powazne, juz w SH3 niecierpiałem widzieć ciągle tych samych mord oficerów na ikonach, identyczna zaloga co kariere to powazna wada produktu. Jeden typ ubota i automatyczne celowanie to tez lipa. Zobaczymy jak z tego wybrna, na razie nie kupiłem, czekam.
 
 
     
PL_w_wilk 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Władysław
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 252
Skąd: Warszawa

 #19   Wysłany: 12 Marzec 2010, 09:01   

[quote="PL_Andrev"]
PL_Matrose napisał/a:


I nie bronię gry, tylko krytykuję jej niefachowy, nierzetelny i nieuczciwy opis.
No chyba że już nie mam prawa do własnej opinii na temat tej gry.



To jest subiektywna opinia człowieka zawiedzionego grą i w dużej mierze muszę się z nią zgodzić. To jest symulator i zmiany mapy, przyrządów i przełączników mają bardzo duży wpływ na klimat gry. Te urządzenia (ze swoją prostotą i "topornością") wraz z procedurą ataku nadawały SH3 klimat okrętu podwodnego 2wś. Niestety ale zgodnie z obecnym sterowaniem może to być okręt z dużo późniejszego okresu gdzie przeliczeń dokonuje komputer. Interakcja z załogą jest kiepska bo podchodząc do członka załogi powinienem móc spytać go o wszystko co leży w zakresie jego obowiązków np. pogoda, głębokość pod kilem, rozpoznane kontakty itd. Tego brakuje ato wpływa na klimat gry. Przy symulatorze jest to bardzo ważne. Ijest to moja subiektywna opinia.
_________________
w_wilk
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #20  Wysłany: 12 Marzec 2010, 09:47   

majama napisał/a:
Ja niczym nie jestem zaskoczony, bylo z góry wiadomo że wydadza cos n akształt gry która dopiero za jakies pól roku będzie nadawała sie do pierwszych prób poważnego grania. Każdy kto przesledzi historie od SH3 zauwazy że to juz tradycja. Dlatego spokojnie dajmy im czas, niech sie tez tysiac darmowych programistów (fanów gry) napoci aby z tego zrobic dobra gre, to bedzie dobrze.
Wady jednak są powazne, juz w SH3 niecierpiałem widzieć ciągle tych samych mord oficerów na ikonach, identyczna zaloga co kariere to powazna wada produktu. Jeden typ ubota i automatyczne celowanie to tez lipa. Zobaczymy jak z tego wybrna, na razie nie kupiłem, czekam.


Dokladnie, ale chyba marudzenie to taka nasza (polska) cecha. :D Przeciez SH5 w kwesti wydania duzo nie rozni sie od SH3,4,... i pewnie 6,7. A moze to dobrze ze wydali ja w wersji beta, poniewaz dali moderom extra czas na stworzenie czegos, co naprawde pozwoli docenic to wydanie SH. Jedyny naprawde powazny zgrzyt to DRM i pozostaje miec nadzieje ze to dziadostwo kiedys zniknie.
Osobiscie nie kupie tej gry dopoki nie bedzie odpowiednio dopracowana. Tak zrobilem w przypadku SH4, dodatkowo zaoszczedze pare £. Juz teraz na amazonie gra zeszla ze 34£ na 21£ :)
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 12 Marzec 2010, 09:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak z nami zagrać w Silent Hunter IV
PL_Hagal Wykaz patroli 0 19 Wrzesień 2008, 09:58
PL_Hagal
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: [ Ankieta ] FINAŁ konkursu filmowego Silent Hunter III + IV
PL_Hagal Dodatki, mody i modowanie 1 14 Wrzesień 2009, 17:16
PL_fox6
Brak nowych postów Ogłoszenie: Ranking Silent Hunter III - edycja 2015/2016
PL_Cmd_Jacek Ogólnie o Silent Hunter III 1 7 Grudzień 2015, 20:56
sNr
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ Silent Hunter III
Najczęściej zadawane pytania odnośnie SH III
PL_Marco Pytania i odpowiedzi 0 20 Luty 2007, 15:11
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Ranking Silent Hunter III
Wszystko co musisz wiedzieć o grach rankingowych Silent Hunter 3
PL_CMDR Blue R Pytania i odpowiedzi 0 24 Wrzesień 2009, 14:38
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Zaproszenie do gry rankingowej w Silent Hunter IV
Lista aktywnych graczy
PL_Hagal Wykaz patroli 33 6 Maj 2009, 14:01
Aras
Brak nowych postów Przyklejony: Jak skonfigurować Silent Hunter III + KOTA pod gry w multi
PL_Cmd_Jacek Nasze aktualne patrole 0 23 Wrzesień 2018, 14:15
PL_Cmd_Jacek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group